Verdensstjernen vi ikke har brug for
Jeg håber på 80-90 mio euro samt Coentrao/Di Maria.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Elkrimi skrev: Lad os nu se hvad prisen bliver.
Og det synes, du ikke er voldsomt?
En af de to ville indbringe cirka 20 millioner, så vi lander på omkring 100-110 millioner Euro?!
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Vildfaren skrev:
baggins skrev:
Nu er jeg ikke meget for at gå med på mediernes rygter, da kun en brøkdel er sande. Men PSG skulle angiveligt have givet et bug på 85 mil £ for to måneder siden. Og united har også angivet et bud - ingen forlyder om hvor stor.
Og jeg tror ikke at klubberne betaler for at få en spiller på forsiden af Fifa. Fifa vælger spillerne ud fra hvilket land spillet bliver udgivet i, jeg tror det var sidste år at Benzema f.eks. Var på forsiden af den franske udgave.
Det ved jeg...
85mio. £ svarer til lige over 700miokr. Det er 30-35miokr. under det der bliver omtalt lige nu. Og så skal der altså også lige en spiller til i hvert fald +150mio oveni. Der er trods alt lidt foskel. Men jeg tror vi er enige om absurditeten.
Ang. det med coveret tror jeg heller ikke klubberne betaler for de forsider. Men der kan være lavet klausuler om, at spillerne skal være i klubben som tak for promoveringen. Hvis ikke koster det X-antal kroner. Blot en tanke der strejfede mig.
Et ved jeg... Der er lavet en kontrakt, inden man smider en bestemt spiller på forsiden af et cover... Har dog ikke den fjerneste anelse om, hvad en sådan kontrakt indeholder.
Fifa betaler for brugen af spillerens billedrettigheder og vilkårene for den licens er selvfølgelig nedskrevet i en kontrakt. Hvor de penge ender afhænger selvfølgelig af hvem der kontrollerer de rettigheder. I Madrid hedder den 50/50 mellem klubben og spilleren, men i England har spilleren oftest en større del. Afhængig af vilkårene for licensen kan Spurs miste fremtidig indkomst ved en transfer, men de kommer ikke til at betale en bod.
MMM skrev:
Fifa betaler for brugen af spillerens billedrettigheder og vilkårene for den licens er selvfølgelig nedskrevet i en kontrakt. Hvor de penge ender afhænger selvfølgelig af hvem der kontrollerer de rettigheder. I Madrid hedder den 50/50 mellem klubben og spilleren, men i England har spilleren oftest en større del. Afhængig af vilkårene for licensen kan Spurs miste fremtidig indkomst ved en transfer, men de kommer ikke til at betale en bod.
Det er ikke fordi jeg er uenig med dig, men allersidste del regner ikke med, at nogen af os kan sige med sikkerhed.
EA Sports vil helt sikkert have nogle klausuler som er til deres fordel. Og et salg af Bale vil uden tvivl devaluere deres produkt, set ud fra et markedsføringsmæssigt synspunkt. Men som sagt kender jeg i hvert fald ikke en sådan kontrakts indhold.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
DarioGomez skrev:
En af de to ville indbringe cirka 20 millioner, så vi lander på omkring 100-110 millioner Euro?!
Helt enig det et alt for højt beløb. Coentrao er 15-20 mil. € værd (han må godt sælges, da en erstatning vil koste 0-12 mil. € (Cheryshev, Alberto Moreno eller Siqueira)) og di Maria er 25-35 mil. € værd. (Ham skal vi beholde)
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
BBB skrev: Jeg forstår ikke at man bakker Levy op med udgangspunkt i en kontrakt. Et ord er også bindende, så hvis Levy har lovet Bale at han vil forhandle hvis det kommer et interessant bud, så er det Levy der forbryder sig mod kontrakten (den mundtlige), og så har Bale og Real en sag.
I den tørre, juridiske version, så er der flere mulige fortolkninger af den evt. aftale ml. Levy og Bale. Den første er, at der er tale om et gyldigt vedtaget, mundtligt tillæg til kontrakten og derfor har betydning for en evt. ophævelse deraf. Det afhænger af lovvalgsklausulen i den oprindelige kontrakt, formodentlig engelsk ret. Engelsk ret har større krav til skriftlighed i kontraktsforhold end e.g. dansk ret og bevisstandarden for at begge parter havde til hensigt at ændre den oprindelige kontrakt med bindende virkning er ret høj, så jeg ville være meget overrasket hvis en voldgift (der er helt sikkert en voldgiftsklausul i kontrakten, så det ville ikke være de engelske domstole, der har jurisdiktion til at fortolke den) fandt at en sådan mundtlig aftale ændrede kontrakten på nogen måde.
Den anden mulighed er at der er tale om en seperat, mundtlig kontrakt. Selv om mundtlige aftaler er ligeså gyldige som skriftlige aftaler, så efterlader det stadig spørgsmålet om håndhævelse og fortolkningen af aftalen - hvad betyder "lytte til tllbud", hvor stort skal tilbuddet være for at aftalen finder anvendelse, hvad er konsekvenserne for brud, bryder den skriftlige kontrakt igennem etc. Der er masser af mulighder for at Levy har handlet helt i overensstemmelse med aftalen. Jeg kan ikke forstille mig en situation hvor hverken Bale eller Madrid ville prøve at håndhæve en sådan aftale, da det ville involvere de engelske domstole og det ville være grænsende til umuligt at løfte bevisbyrden for både eksistensen, indholdet og deres fortrukne fortolkning af aftalen.
Det ændrer selvfølgelig ikke på den moralske vægt af en sådan aftale, men uden at vide præcis hvordan den har været formuleret, så har jeg svært ved at tillægge det nogen vægt. En aftale om at lytte til tilbud er ikke det samme som en aftale om at acceptere dem.
Men mere generelt så er jeg lidt spændt på hvornår vi ser en klub gå efter en spiller for illoyal adfærd. Flere af de seneste års transfersagaer ville være endt i nogle kæmpe bodsbetalinger, hvis de var sket i en anden branche uden de samme pr bekymringer. Det nærmeste er vel Mutu og Chelsea , der rejste en del bekymrende spøgsmål om CAS (manglende) beskyttelse af spilllernes rettigheder.
DarioGomez skrev:
Jo, gu fanden er det højt:) Men der er tale om et ekstraordinær spiller, som IMO betragtelig vil styrke vores chancer i især Champions League i den kommende sæson.
Vildfaren skrev:
MMM skrev:
Det er ikke fordi jeg er uenig med dig, men allersidste del regner ikke med, at nogen af os kan sige med sikkerhed.
EA Sports vil helt sikkert have nogle klausuler som er til deres fordel. Og et salg af Bale vil uden tvivl devaluere deres produkt, set ud fra et markedsføringsmæssigt synspunkt. Men som sagt kender jeg i hvert fald ikke en sådan kontrakts indhold.
Jeg har svært ved at forstille mig de vil have meget held med at argumentere, at et salg af Bale til Real Madrid vil devaluere den markedsføringsmæssige værdi af Bale, ihvertfald ikke globalt. Hvis der alene er tale om en lokal licens for GB, så måske, men med mindre at Spurs har lovet højt og helligt at Bale ikke vil forlade EPL i den kommende sæson og kontrakten afviger markant fra standardkontrakter (som jeg har læst alt for mange af - protip, det er usandsynlig kedelig læsning) på området, så ville Spurs (og Bale) have en god chance for at argumentere, at da EA må forventes at have gjort deres due dilligence, så er den risiko indregnet i den aftale pris. Selv i et worst case scenarie, har jeg svært ved at forstille mig Spurs skulle have mere end en million eller to op af lommen, så jeg tror ikke det er den kontrakt, der afholder dem fra at sælge.
MMM skrev:
Jeg har svært ved at forstille mig de vil have meget held med at argumentere, at et salg af Bale til Real Madrid vil devaluere den markedsføringsmæssige værdi af Bale, ihvertfald ikke globalt. Hvis der alene er tale om en lokal licens for GB, så måske, men med mindre at Spurs har lovet højt og helligt at Bale ikke vil forlade EPL i den kommende sæson og kontrakten afviger markant fra standardkontrakter (som jeg har læst alt for mange af - protip, det er usandsynlig kedelig læsning) på området, så ville Spurs (og Bale) have en god chance for at argumentere, at da EA må forventes at have gjort deres due dilligence, så er den risiko indregnet i den aftale pris. Selv i et worst case scenarie, har jeg svært ved at forstille mig Spurs skulle have mere end en million eller to op af lommen, så jeg tror ikke det er den kontrakt, der afholder dem fra at sælge.
Du lader til, at have rimelig meget styr på det og svaret lyder egentlig meget fornuftigt. Det var bare en strøtanke jeg lige havde,
Kender intet til det. Tanken var at hvis Levy nu skulle have +50mio op af lommen, såfremt de sælger Bale, ja så kan jeg da godt forstå, at de penge skal dækkes ind.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Vildfaren skrev:
MMM skrev:
Du lader til, at have rimelig meget styr på det og svaret lyder egentlig meget fornuftigt. Det var bare en strøtanke jeg lige havde,
Kender intet til det. Tanken var at hvis Levy nu skulle have +50mio op af lommen, såfremt de sælger Bale, ja så kan jeg da godt forstå, at de penge skal dækkes ind.
På trods af hvor kedeligt jeg synes IP ret er, så er det aldrig lykkes mig at få det helt ud af mit arbejdsliv ;-) Jeg tror Bales kontrakt med BT Sport kan være en større hindring, men den ligger nok i højere grad på Bales skuldre end på Spurs.
Elkrimi skrev: Denne formation kræver mange offensive løb fra HB og VB, dybdeløb fra Khedira og Modric, mens Bale, Ozil og Ronaldo har forholdsvis frie roller i et forsøg på at gøre det uforudsigeligt og dynamisk.
Det er mest i omstillngsspillet denne opstilling for alvor tænder mig, med lyn-hurtige og træfsikre spillere som Bale og Ronaldo i forreste gelled, hvor Modric og Alonso fodrer med stikninger, mens der kommer dybdeløb fra backs og Ozil.
Hvor mange farlige situationer ville disse to spillere i kunne skabe og afslutningsmæssigt vil dette blive noget helt andet end Higuain og Benzema, som da for alvor er gået i måltørke.
I det mere stationære angrebsspil, ser jeg ingen problemer i at undvære Benzema i feltet, det kræver dog at Ronaldo søger boksen konsekvent og overlader kantspillet til backsene samt Ozil og Bale.
Hele ideen om at spille uden nogen egentlig angriber er selvfølgelig ganske tiltalende..
Tre kreative, driblestærke, skudstærke, offensive midtbanespillere der bare pisker rundt mellem hinanden og lægger alle modstandere fladt ned på ryggen. Men i realiteten tror jeg overhovedet ikke på det. Som Dios tidligere pointerede, så vil der altid være én af de tre forreste, der som udgangspunkt er nødt til at ligge forrest, dvs., i 90% af tiden, med ryggen mod modstandernes mål. Özil? Nej tak. Ronaldo? Det dur han overhovedet ikke til. Jeg er helt enig i det der er blevet skrevet flere gange: Ronaldo er langt fra verdensklasse på små rum. Og Bale? Ganske vist er han blevet omskolet til central off. midt i denne sæson, men der handler det stadig om for ham at modtage bolden og hurtigt blive retvendt for så, i de fleste af tilfældene, smadre den op i krogen. Den plads kan man finde mellem kæderne som off. midt, men ikke med to midterforsvarere på nakken.
Elkrimi skrev: Forestil jer hvor mange hovedstødsmuligheder han potentielt kan få og med hans højde og springstyrke vil det give os en anden dimension.
Ronaldo har i mine øjne aldrig været egnet som boksspiller. Han bliver det formentlig heller aldrig. Flere nævner hans hovedspil som om han er i top5 i verden. Indrømmet, hans springkraft, timing osv. er helt unik, men han har ikke evnerne til at positionere sig eller gå i ryggen på sin direkte modstander, ligesom en skolet boksspiller har det. Ronaldos hovedspil er så vanvittigt imponerende fordi han mestrer det udover alle hans andre kvaliteter.
Drop Bale, køb Kun.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Gareth Bale converted just 12.7% of his shots last term - the 3rd worst rate of the 38 players to score 15+ goals in Europe's top 5 leagues. (whoscored.com)
Vi har Ronaldo ude på venstre side, som den spiller med flest skud per kamp, også får vi Bale ude på højre side, som kun er overgået af Ronaldo, Messi og Suarez med hensyn til skud taget per kamp.
Én af de to må vel skære ned på de langskud, og noget siger mig det ikke bliver Ronaldo.
- Ingen svæver på banen som Zizou!