Verdensstjernen vi ikke har brug for

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #133 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Verdensstjernen vi ikke har brug for

El_Juan skrev:

Raúl 7 skrev: Bale har spillet bedre end Di Maria har i seneste sæson, ingen tvivl om det. Men derfor er der stadig noget der hedder et lønbudget der bliver sprængt, en kæmpegæld der vokser, en trup der har to spillere der SKAL spille hver kamp, endnu en egospiller etc.

Der er noget du har fuldstændig misforstået i forhold til "lønbudgettet" og apropos den voksende "kæmpegæld", så synes jeg du skal læse Real Madrids regnskaber fra de seneste år igennem en ekstra gang inden du udtaler dig ;-)

Siden hvornår er det i øvrigt blevet uhørt, at have to spillere til hver position? Desto bredere trup (læs: en bred bænk med kvalitetsspillere) og desto mere kvalitet der er på hver enkelte position, desto bedre.

Edit: Det er i øvrigt de færreste (læs: praktisk talt ingen) herinde, der burde tage det økonomiske regnestykke op, for der er praktisk talt ingen der aner hvad der er op og ned. Hvis man absolut skal kommentere på det, så er det nok godt at have i baghovedet, at der er flere sider en blot én.

Fortæl mig hvad jeg har misforstået?

Du kan da ikke modsige at hvis vi køber Bale for 100 mio. euro så vokser gælden?

Jeg har kigget på budgettet, så tag du det roligt :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #134 af asp3200
Jaken:

Kan godt følge dig, men vi er en del år fremme, selv fra den tid hvor vi gav meget for Ronaldo. Der er altså sket meget og kvalitet koster. En vigtig faktor i den her pris for Bale er ingen frikøbsklausul + Hans alder ( ved godt det lyder underligt, men han har mange år endnu ).

Jeg kan ikke se hvordan handlen kan blive negativ for Madrid økonomisk. Kun spillemæssigt hvis han ikke slår igennem, men så har vi jo ISCO (wonderboy herinde på forummet :) ) som tager over uden problemer...

12 år 11 måneder siden #135 af Siempre Madrid

Jaken skrev:

Siempre Madrid skrev: Nu er det faktisk ikke sammenligningen med Cristiano Ronaldo, som gør at jeg mener, at Gareth Bale er en god spiller at få til klubben, men derimod hans egen statistik, når den står alene. Sammenligningen er nemlig aldeles ubrugelig.

Selv hvis vi bare skal se tørt på hans statistik, er det så virkelig SÅ imponerende igen? 21 mål, 133 skud, 16% conversion, 75 chancer skabt og 4 assists. Hvilke af disse tal, vidner om en spiller i absolut særklasse, der er et prisskilt på 100-120 mio. euro værd? Jeg falder i hvert fald ikke ned af stolen, når jeg læser det.

21 mål i 33 kampe er mere end godkendt i en så stærk liga som den engelske. Så kan man sige at 133 afslutninger er mange, men jeg vil til enhver tid vælge en angriber, som scorer 15 mål på 50 afslutninger end en, som scorer 5 mål på 6 afslutninger, ganske enkelt fordi der ligger en masse værdi i evnen til at kunne komme frem til afslutninger.

Gareth Bale har mange kvaliteter og kan bruges på mange forskellige positioner, derfor er han interessant for Real Madrid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 11 måneder siden #136 af Elkrimi

MMM skrev:

Siempre Madrid skrev:

Steen skrev:

Jeg faldt også lige over denne.

Og så er der stadig nogen, som mener at vi ikke har brug for Gareth Bale.

Med den logik, så er det her jo et argument for at vi har større behov for Suarez end for Bale:

Alle der kender Suarez ved han er gudsbenådet fodboldspiller, men problemet med ham er jo hans mentale breakdowns.
Bale's personlighed er skræddersyet til Madrid, det er Suarez' ikke.
TIlmed er Bale 2 år yngre OG kan spille flere pladser.

Denne sammenligning synes jeg faktisk er vigtig, da det reelt har virket som om at klubben tidligere havde interesse i Suarez.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Elkrimi.

12 år 11 måneder siden #137 af DarioGomez
Bale eller Suarez har dog en ting til fælles. Slap af et par grimrianer! :p

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #138 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Verdensstjernen vi ikke har brug for
Jeg må erklære mig enig med den originale artikel. Både de sportslige og økonomiske gevinster er ikke prisen værd. Det er meget vigtigt at tage indkøbsprisen med i overvejelserne, samt hans løn. Medmindre man sælger en anden løntung spiller, så vil lønudgifterne stige betydeligt. Det skal også overvejes. Bale vil ikke gøre klubben dårlige hverken sportsligt eller økonomisk. Men vil gevinsterne være proportionelle med indkøbsprisen og lønudgifterne?

Det mener jeg bestemt ikke. Situationen er en helt anden end i 2009, hvor klubben havde brug for både et sportsligt og økonomisk boost. Det var derfor, at Ronaldos kæmpe transfer kunne betale sig.

Sportsligt vil indkøbet betyde, at Özil eller Isco kommer ud på bænken, medmindre Ronaldo bliver solgt. Bale vil formentlig være en forbedring fra Özil eller Isco, men ikke nogen betydelig forbedring.

Økonomisk vil han være et stort navn og trække opmærksomhed. Men holdet har i forvejen mange stjerner og meget opmærksomhed. Så her vil effekten formentlig også blive marginal.

Alt i alt er situationen en helt anden, end dengang man købte Ronaldo, og derfor vil det, i mine øjne, være en fejl at bruge så mange penge på en spiller.

12 år 11 måneder siden #139 af asp3200
Hans løn er da det mindste problem. Kig på dem vi har solgt og evt smid en kaka eller coentrao afsted.

Så er der stort løn overskud ift før Bale.

12 år 11 måneder siden #140 af ZizouMo

Elkrimi skrev:

MMM skrev:

Siempre Madrid skrev:

Steen skrev:

Jeg faldt også lige over denne.

Og så er der stadig nogen, som mener at vi ikke har brug for Gareth Bale.

Med den logik, så er det her jo et argument for at vi har større behov for Suarez end for Bale:

Alle der kender Suarez ved han er gudsbenådet fodboldspiller, men problemet med ham er jo hans mentale breakdowns.
Bale's personlighed er skræddersyet til Madrid, det er Suarez' ikke.
TIlmed er Bale 2 år yngre OG kan spille flere pladser.

Denne sammenligning synes jeg faktisk er vigtig, da det reelt har virket som om at klubben tidligere havde interesse i Suarez.

Hvilken hjemmeside bruger du til at se stats på succesfulde indlæg mm.? Di Maria må have en procentrate på 5%.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #141 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Verdensstjernen vi ikke har brug for

DarioGomez skrev: Bale eller Suarez har dog en ting til fælles. Slap af et par grimrianer! :p

Bale er da en pæn fyr.

12 år 11 måneder siden #142 af Dios

asp3200 skrev: Jaken:

Kan godt følge dig, men vi er en del år fremme, selv fra den tid hvor vi gav meget for Ronaldo. Der er altså sket meget og kvalitet koster. En vigtig faktor i den her pris for Bale er ingen frikøbsklausul + Hans alder ( ved godt det lyder underligt, men han har mange år endnu ).

Jeg kan ikke se hvordan handlen kan blive negativ for Madrid økonomisk. Kun spillemæssigt hvis han ikke slår igennem, men så har vi jo ISCO (wonderboy herinde på forummet :) ) som tager over uden problemer...

Det der er sket er, at zombie klubberne inkls. Real Madrid har mistet jordforbindelsen når det kommer til pris og kvalitet. Den "nu løsning" City, Monaco, Psg, Zenit etc. har brugt har sprunget hele markedet, og kvalitet stemmer ikke længere overens med pris.

Det sender stadig et signal om, at Real Madrid er fandens griske og er villige til og betale vilde overpriser.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 11 måneder siden #143 af Elkrimi
Det kan være et skidt signal, men så er det godt at vi ikke skal ud og investere i store stjerner de næste 5 år ;)

Carvajal (21), Varane (20), Ramos (27), Marcelo (25), Illarra (23), Modric (27), Isco (21), Ozil (24), Bale (24), Ronaldo (28), Benzema (25) osv.

Hvis vi henter Gundogan til sommer, så er sagen en anden, da han kun har 1 år tilbage af sin kontrakt. Jeg er dog mere fan af, at beholde Alonso og lade ham være mentor for Illarra i et par år.

Lad os se om spillere som Jese, Morata, Jose F, Denis, Derik samt Inigo Martinez ikke kan supplere ovenstående!
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Elkrimi.

12 år 11 måneder siden #144 af Elkrimi
Mere Bale:

Leveret af Kunena Forum