Verdensstjernen vi ikke har brug for

12 år 11 måneder siden #157 af Siempre Madrid

Higuain99 skrev: Lige en lille detalje, hvem tror i egentlig skal sparke frispark fra næste sæson. Det er ikke mange Ronaldo score på efterhånden, og Bale han banker dem ind? nu skal vi selvfølgelig lige have ham haft først, men er ikke sikker på at Ronaldo har lyst til at træde til side for et ny indkøb :)?

Du må gerne sende et link til den statistik, som viser at Bale er markant bedre på frispark end Cristiano Ronaldo.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• smølf
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #158 af smølf
Besvaret af smølf på emne Verdensstjernen vi ikke har brug for
Vildfaren, hvor er det dog befriende at du rent faktisk tænker lidt objektivt over situationen, i stedet for bare at spy dine emotionelle reaktioner, fordomme og holdninger om Bale, mulige opstillinger og klubbens indkøbs politik. Tak for det :-)

Jeg ved naturligvis ikke mere end alle andre om bevæggrundene for at købe Bale, men i min dagligdag bruger jeg meget tid på at analysere og arbejde med strategier, så her er mit bud.

Der kan være tre årsager til at Perez gerne vil købe Bale, som jeg ser det.
1. Det er vigtigt for Perez og Real Madrid generelt at vise resten af verden at de allerstørste spillere stadig ønsker at spille for Real Madrid. Dette blev endnu vigtigere efter at Barca signede Neymar og både Falcao og Cavani også signede andre steder. Selvom Real måske ikke forsøgte at signe dem, handler det i høj grad om signal værdi.
2. Hvis Ronaldo ikke forlænger har man en erstatning og hvis han forlænger kan man som du selv er inde på, bruge Bale som pressionsmiddel til ikke at skulle skrabe snuden mod gulvet for Ronaldo.
3. Markedsværdien for en engelsk spiller har nok aldrig været større end den er med Bale, endda uden at han rent faktisk er englænder. Men han appellerer til de engelske fans på en måde, som er sjældent set, især fra så ung en spiller og vi ved alle at Perez er temmelig skarp på det område.

Så hvis vi nu tager de farvede og emotionelle "verdenstjernen vi ikke har brug for" pladder romantiske briller af, giver det faktisk virkelig god mening at købe Bale.

Smølf..

12 år 11 måneder siden #159 af Siempre Madrid

Vildfaren skrev: Efter lang snak med en kammerat(Barca-fan) er der kommet lidt nye tanker om hele situationen ommk. Bale...

Er der plads ti både CR7 og Bale?

-CR7 har ikke forlænget endnu og vil angiveligt gerne have lidt mere i løn. Og det er vel fair nok, i forhold til hvordan han præsterer

Kan man forestille sig, at Bale bliver både som pression og backup-plan i forhold til CR7

I forhold til hvor langt forhandlingerne ser ud til, at være offenligt, kan det vel sagtens være, at det bliver brugt som kort på hånden overfor Cr7. Lander man Bale kan man forestille sig, at CR7 får lov at rejse. Lander man Cr7, lader man Bale være til næste sæson....
Sammen vil de simpelthen fylde så meget, at jeg har svært med at se begge i klubben.

Er der nogen der har tænkt det samme eller jeg faret helt vild?

Faret vild er måske så meget sagt, men jeg kan ikke se at der ikke skulle være plads til dem begge. De aspirerer ikke til den samme plads.

12 år 11 måneder siden #160 af Siempre fiel

smølf skrev: Vildfaren, hvor er det dog befriende at du rent faktisk tænker lidt objektivt over situationen, i stedet for bare at spy dine emotionelle reaktioner, fordomme og holdninger om Bale, mulige opstillinger og klubbens indkøbs politik. Tak for det :-)

Jeg ved naturligvis ikke mere end alle andre om bevæggrundene for at købe Bale, men i min dagligdag bruger jeg meget tid på at analysere og arbejde med strategier, så her er mit bud.

1. Det er vigtigt for Perez og Real Madrid generelt at vise resten af verden at de allerstørste spillere stadig ønsker at spille for Real Madrid. Dette blev endnu vigtigere efter at Barca signede Neymar og både Falcao og Cavani også signede andre steder. Selvom Real måske ikke forsøgte at signe dem, handler det i høj grad om signal værdi.
2. Hvis Ronaldo ikke forlænger har man en erstatning og hvis han forlænger kan man som du selv er inde på, bruge Bale som pressionsmiddel til ikke at skulle skrabe snuden mod gulvet for Ronaldo.
3. Markedsværdien for en engelsk spiller har nok aldrig været større end den er med Bale, endda uden at han rent faktisk er englænder. Men han appellerer til de engelske fans på en måde, som er sjældent set, især fra så ung en spiller og vi ved alle at Perez er temmelig skarp på det område.

Så hvis vi nu tager de farvede og emotionelle "verdenstjernen vi ikke har brug for" pladder romantiske briller af, giver det faktisk virkelig god mening at købe Bale.

Smølf..

Og endda uden at behøve analysere alt for meget ku man måske oz vove den helt vilde påstand at man ville ha fat i Bale ganske enkelt fordi han er den bedste spiller på markedet ;o)
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

12 år 11 måneder siden #161 af Raul 4 ever

Siempre Madrid skrev:

Higuain99 skrev: Lige en lille detalje, hvem tror i egentlig skal sparke frispark fra næste sæson. Det er ikke mange Ronaldo score på efterhånden, og Bale han banker dem ind? nu skal vi selvfølgelig lige have ham haft først, men er ikke sikker på at Ronaldo har lyst til at træde til side for et ny indkøb :)?

Du må gerne sende et link til den statistik, som viser at Bale er markant bedre på frispark end Cristiano Ronaldo.

Frisparksmål sidste sæson:

Ronaldo 4
Bale 4

Frisparksmål i deres Madrid/Tottenham karriere:

Ronaldo 19 (4 sæsoner)
Bale 5 (5 sæsoner)

Fra 2012:

Bonus info: "No one missed the target with more free-kicks across Europe’s top five leagues last season than Bale [13 from 27 attempts]"
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Raul 4 ever.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Real Madrid, El_Juan, rezamadridista

12 år 11 måneder siden #162 af Siempre Madrid
Hvilket falder meget godt i hak med at Bale selv udtaler, at hans frisparks-mål skyldes held.

• rene
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #163 af rene
Besvaret af rene på emne Verdensstjernen vi ikke har brug for
Bale er angiveligt skuffet over Villas Boas kommentarer i aftes, om at han ikke er til salg.

www.football365.com/news/21554/8854413/-?

12 år 11 måneder siden #164 af Dios

smølf skrev: Vildfaren, hvor er det dog befriende at du rent faktisk tænker lidt objektivt over situationen, i stedet for bare at spy dine emotionelle reaktioner, fordomme og holdninger om Bale, mulige opstillinger og klubbens indkøbs politik. Tak for det :-)

Smølf..

Det skræmmende ved de 3 scenarier som du nævner er bare, at der ikke er 1 punkt hvor i der står, at man henter Bale, fordi det vil gavne holdet. Der er så mange forskellige aspekter i den handel, men den vigtigste grund til og hente en spiller må vel være om han løfter holdets niveau i den retning det skal løftes i. Det er også derfor der er så stor diskussion omkring ham.

Der er folk som foretrækker de mere tekniske begavet spillere, som jeg selv er kæmpe fortaler for. Der er andre som mener han absolut er et must for og vinde La Decima, og der er sågår nogle som mener, at han simpelthen bare skal hentes, fordi han har så meget kvalitet.

Grunden til jeg foretrækker de tekniske spillere som Isco er, fordi at jeg mener holdet er for dårlige når de skal lukke et kompakt forsvar op. Det er min grund, for selvom Bale er ligesom Ronaldo og kan afgøre en kamp selv, så er det på hans bekostning, og ikke holdet der kommer i fokus.
Jeg synes bare vi har set det med den ene verdensstjerne efter den anden, og det fungerede bare ikke på sigt. Bliver der lagt vægt på om han går ind og forstærker holdet, hvor det skal forstærkes, eller skal handlen gå igennem for og løse andre problemer som du selv er inde på.

Vi har set det så mange gange de seneste par år. I Moderne fodbold er det holdet som vinder, og ikke de enkelte individuelister som det måske mere var for 10 år siden.

Jeg synes ihvertfald ikke det giver god mening og købe Bale, hvis grunden er alt andet end sportslig. Og hvad jeg kunne læse mig frem til, så var det ikke det sportslige projekt du lagde vægt på.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 11 måneder siden #165 af Hugol

rene skrev: Bale er angiveligt skuffet over Villas Boas kommentarer i aftes, om at han ikke er til salg.

www.football365.com/news/21554/8854413/-?

Det er ikke verdens undergang hvis Bale ikke kommer. Der er masser af andre spillere at vælge imellem skulle han ikke komme.

Har valgt at takke af på forum!

12 år 11 måneder siden #166 af MMM
Om de tekniske rapporter, klubbens økonomiske overvejelser og den svindende opbakning til Perez ønske om at gå all-in på Bale: deportes.elpais.com/deportes/2013/08/04/...75642990_369257.html

Helt sikkert dramatiseret bare en smuuule, men interessant læsning. På spansk, desværre.

edit. Highlights: Perez har altid haft store idéer, men købet af Bale er ved at blive så stor en idé at det har skabt usikkerhed i organisationen og Perez står efterhånden næsten alene med sin målrettethed. Der er ikke tvivl om Bales fodboldmæssige kvaliteter, men da prisen begyndte at overstige de €80 mio begyndte usikkerheden at indfinde sig, selv hos Sanchez, der på trods af hans historiske begejstring for at hente spillere i EPL ikke er overbevist om den høje pris. De rådgivere i og uden for klubben, som Zidane, der oprindeligt anbefalede Bale er nu mere undvigende, da de mener en pris på €100 mio ikke er i overensstemmelse med deres anbefalinger.

De fodboldmæssige bekymringer går på at Bale primært har erfaring med kontraangreb og det er usikkert hvordan han vil tilpasse sig den mindre plads i Madrid. Den tekniske rapport konkluderer, at Bale har store kvaliteter, men også nogle mangler, der ikke bør overses når prisen fastlægges. Blandt hans kvaliteter fremhæves hans kombination af store fysiske evner med teknisk dygtighed, herunder hans fart, kraft og boldkontrol. Blandt manglerne særligt hans taktiske passivitet, at han beder om bolden for ofte og hans korte bevægelser. Rapporten konkluderer, at det vil tage tid at tilpasse sig til at finde plads i Madrid.

Bestyrelsen er skeptiske over for at blive gjort ansvarlig for en operation, der koster mere end €100 mio, nogle bestyrelsesmedlemmer mener at enhver pris højere end €80 mio udgør en uacceptabel risiko. De taler om risikoværdi og forsikringsværdi og mener at en fornyelse af Ronaldo (forsikringen) må og skal være først prioritet. Efter erfaringen med Kaka, advarer de om at hvis Bale fejler i sin første sæson i Madrid, så er den maksimale beløb, der kan geninddrives €50 mio. En pris på mere end €50-60 mio betyder en 'path of no return', en vej der i sidste ende kunne underminere Perez præsidentskab. Perez er på sin side ivrig efter at genvinde den prestige underskrivelser som Figo, Zidane og Ronaldo de Lima gav og ønsker at bringe Bale til Madrid, koste hvad det vil.

For at tilskynde Bale til at gøre yderligere oprør, forslog klubben ham at sætte den løn han ønskede. Hans agent sagde, at han ville bede om en årsløn på €13-14 mio, 30% højere end Ronaldos nuværende løn. Levy menes at være i fuld kontrol over forhandlingerne. Han bærer stadig nag over Modric sagaen og har tænkt sig at presse situationen til det yderste og kræve €130 mio for Bale, på trods af at hans selv værdisætter ham til ikke mere end €90mio.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

• rene
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #167 af rene
Besvaret af rene på emne Verdensstjernen vi ikke har brug for
Goal.com bringer i dag en artikel, hvor de kommer med deres bud på hvordan vi vil stille op i næste sæson med Bale på holdet, interessant er det dog, at der ingen özil er at finde i idealopstillingen.

www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013...-bale-fit-in-at-real

12 år 11 måneder siden #168 af BBB

rene skrev: Goal.com bringer i dag en artikel, hvor de kommer med deres bud på hvordan vi vil stille op i næste sæson med Bale på holdet, interessant er det dog, at der ingen özil er at finde i idealopstillingen.

www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013...-bale-fit-in-at-real

Jeg ville godt nok have det lidt underligt med den opstilling. Hvis vi ser bort fra at Xabi er skadet så tror jeg altså ikke man vil smide alle de assists ud som Özil laver. Så tror jeg at der er større chance for at Benzema ryger i svinget, for selvom Isco er dygtig og det nye sort og alt det der, så har han altså ikke samme forståelse med specielt Ronaldo som Özil har efter tre år. Hvis Ronaldo ikke skal spille med ryggen mod målet, så kunne man spille med 4-1-2-1-2 med Bale og Ronaldo forrest, hvor de skiftes til at spille med ryggen mod mål. Så er der plads til assistkongen i Spanien, det nye sort, Modric og Alonso.

Jeg er spændt på at se holdet mod Chelsea, for Mourinho må om nogen vide hvordan man stopper Ronaldo og co.

Leveret af Kunena Forum