Verdensstjernen vi ikke har brug for

13 år 9 timer siden #85 af El_Juan
Graham Hunter om Bale-sagaen. It's all down to business: www1.skysports.com/watch/news/8846663/re...e-says-graham-hunter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 9 timer siden #86 af Dios
Har Bale egentlig ikke lige skrevet under på en ny kontrakt for få måneder siden? Jeg mener det var omkring, da Perez offentliggjorde man tog afsked med Mourinho, men ved ikke om det bare var et rygte eller ej.

Jeg er mest enig med DG angående en kontrakt. Kontrakten stiller dog bare spilleren bedst, da spilleren altid har krav på deres løn under kontrakten. Det bedste eksempel er vel Kaká.
Alle klubber kan sælge en spiller, men med risiko for et kæmpe tab, og det kan aldrig være tilfredsstillende for nogen som helst.
Vi er bare blevet møg forkælet, og det er generelt meget usmageligt. Der kan ske mange ting under et ophold, men hvorfor ikke få de juridiske bindinger på plads i kontrakten? Der var en som mente ord er bindende, men det var da bare sødt og naivt sagt, for selvfølgelig er det ikke det.
Hvis Bale er utilfreds, og det er ham der vil væk, fordi klubben ikke længere opfylder hans krav, så er det da kun rimeligt han bliver stillet økonomisk til ansvar.
Jeg er enig i, at bliver man frosset ude, som man ser det i Real Madrid, så er det klubben og ikke spilleren det er galt med, men lige med Modric og Bale, så er det virkelig usmageligt, at man skal presse sig selv ud af klubben med så klamme metoder.

Det jeg mener er egentlig bare, hvis en spiller vil væk, så skal han nok få sin vilje, og det er er holdning jeg ikke kan fordrage. Du har et ansvar, men det er vi mennesker generelt lidt ligeglad med efterhånden.

Er det ikke derfor der er frikøbsklausuler i kontrakter? Så se dog og få det indført i alle kontrakter, og specielt når det både er klubben og spillere som skal finde en løsning sammen. Lad os antage, at Bale havde en frikøbsklausul der lød på 120 mil. Euro, så er det mere end fair klubben forlanger den pris, og hvis så Bale vil ud af kontrakten, så ved han hvad han skal betale. På den måde er der ikke mere bøvl med det.
Klubben vil så presse klausulen op, men ligesom med spillerløn, så er det ikke sværere end som så.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 9 timer siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Vildfaren

13 år 9 timer siden #87 af Dios
Elkrimi.

Du bliver ved med og gentage dig selv, og vi bliver nok ikke klogere på hinanden, så der er ikke andet for end og lade tiden afgøre det, og måske er vi begge blevet klogere om et halvt år, så er jeg frisk på og starte samme debat op :) Men nu, så gentager vi bare os selv, og kommer ingen vegne.

Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi

13 år 9 timer siden #88 af BBB

Der var en som mente ord er bindende, men det var da bare sødt og naivt sagt, for selvfølgelig er det ikke det.

Jeg ved ikke om det er i England, men i Danmark og størstedelen af USA er ord bindende.

I England plejer de at sige "my word, my bond", som i "my word is my bond", og det skulle undre mig hvis de ikke har samme regler derovre. Det svarer lidt til når jyder vil give hånd på en aftale - eller når københavnere vil gøre det samme bare uden spyt.

13 år 9 timer siden #89 af Jaken

BBB skrev:

Der var en som mente ord er bindende, men det var da bare sødt og naivt sagt, for selvfølgelig er det ikke det.

Jeg ved ikke om det er i England, men i Danmark og størstedelen af USA er ord bindende.

I England plejer de at sige "my word, my bond", som i "my word is my bond", og det skulle undre mig hvis de ikke har samme regler derovre. Det svarer lidt til når jyder vil give hånd på en aftale - eller når københavnere vil gøre det samme bare uden spyt.

Hvad med os fynboere? :(

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 9 timer siden #90 af Vildfaren
Jaken vrøvlede

Hvad med os fynboere? :(

På Fyn er en aftale ikke værd at løbe fra, hvis man først har fået en tur i modpartens udspartlede Opel Mantra... ;)

Ord er lige så bindende som tekst det gælder stort set alle lande. Det er dog væsenligt sværrere at bevise en oral aftale.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 13 år 7 timer siden ved Vildfaren.

13 år 8 timer siden #91 af BBB

Vildfaren skrev: Ord er lige så bindende som tekst det gælder stort set alle lande. Det er dog væsenligt sværrere at bevise en oral aftale.

Enig, men derfor har Bale vel lov til at være utilfreds, og netop en sådan aftale vil gøre at jeg synes det er fint Bale presser Levy.

Det er så op til Bale om han mener at aftalen har været så klar at han kan tillade sig det.

• Jack Daniels
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 timer siden #92 af Jack Daniels
Besvaret af Jack Daniels på emne Verdensstjernen vi ikke har brug for

Dios skrev: (...) Der var en som mente ord er bindende, men det var da bare sødt og naivt sagt, for selvfølgelig er det ikke det. (...)

Som der også er skrevet, så er en mundtlig aftale også juridisk bindende.

Forbrugerstyrrelsen skrev: Når du indgår en aftale, kan du gøre det enten mundtligt eller skriftligt. En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig (..)

Kilde: www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder...4037961BA69F260E2F47

13 år 8 timer siden #93 af MMM

Jack Daniels skrev:

Dios skrev: (...) Der var en som mente ord er bindende, men det var da bare sødt og naivt sagt, for selvfølgelig er det ikke det. (...)

Som der også er skrevet, så er en mundtlig aftale også juridisk bindende.

Forbrugerstyrrelsen skrev: Når du indgår en aftale, kan du gøre det enten mundtligt eller skriftligt. En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig (..)

Kilde: www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder...4037961BA69F260E2F47

En mundtlig aftale er bindende i både dansk, engelsk og amerikansk ret, men hvis den ikke kan håndhæves, så er den ligeså meget værd som det papir den er skrevet på. I kontrakten kan der også sagtens være præceptive bestemmelser, der negerer en senere mundtlig aftale, så selv hvis den eksisterer og Bale kan løfte bevisbyrden for dens eksistens og hans fortolkning af aftalen, vil han ikke kunne støtte ret på den. Rent juridisk er den del af diskussionen en dead end. Dens eneste relevans er den eventuelle indflydelse på Bales mentale tilstand og tillid til Levy.
Sidste redigering: 13 år 8 timer siden ved MMM.

13 år 8 timer siden #94 af Dios
Så kom alle bønderne frem :D Måske i skulle overveje hvordan det fungerede ude i den virkelige verden, eller i en storby for den sags skyld :D

Men held og lykke med og bevise det ;) Ellers kunne man evt. få en aftale med de amerikanske myndigheder, for de har sikkert også plantet en optager langt oppe i røven på os alle, så det ikke kun er vores telefon samtaler som bliver overvåget og optaget :D

Sidste redigering: 13 år 8 timer siden ved Dios.

13 år 8 timer siden #95 af BBB

MMM skrev: Rent juridisk er den del af diskussionen en dead end. Dens eneste relevans er den eventuelle indflydelse på Bales mentale tilstand og tillid til Levy.

Diskuterede vi ikke også kun det moralske i at få en spiller til at presse sig fri, hvor kontrakten blev taget op som argument for at det er usmageligt, samt at kontrakten er ukrænkelig?

Der mener jeg stadig at en samtale mellem de to er vigtig. Jeg ved ikke om den findes, men hvis den findes så er det et modsvar. Så her er denne del af diskussionen vel egentlig færdig, medmindre I vil argumentere for at det bud Real har givet ikke er interessant.

13 år 7 timer siden #96 af Pena1992

MMM skrev:

Vildfaren skrev:

MMM skrev:
Fifa betaler for brugen af spillerens billedrettigheder og vilkårene for den licens er selvfølgelig nedskrevet i en kontrakt. Hvor de penge ender afhænger selvfølgelig af hvem der kontrollerer de rettigheder. I Madrid hedder den 50/50 mellem klubben og spilleren, men i England har spilleren oftest en større del. Afhængig af vilkårene for licensen kan Spurs miste fremtidig indkomst ved en transfer, men de kommer ikke til at betale en bod.

Det er ikke fordi jeg er uenig med dig, men allersidste del regner ikke med, at nogen af os kan sige med sikkerhed.

EA Sports vil helt sikkert have nogle klausuler som er til deres fordel. Og et salg af Bale vil uden tvivl devaluere deres produkt, set ud fra et markedsføringsmæssigt synspunkt. Men som sagt kender jeg i hvert fald ikke en sådan kontrakts indhold.

Jeg har svært ved at forstille mig de vil have meget held med at argumentere, at et salg af Bale til Real Madrid vil devaluere den markedsføringsmæssige værdi af Bale, ihvertfald ikke globalt. Hvis der alene er tale om en lokal licens for GB, så måske, men med mindre at Spurs har lovet højt og helligt at Bale ikke vil forlade EPL i den kommende sæson og kontrakten afviger markant fra standardkontrakter (som jeg har læst alt for mange af - protip, det er usandsynlig kedelig læsning) på området, så ville Spurs (og Bale) have en god chance for at argumentere, at da EA må forventes at have gjort deres due dilligence, så er den risiko indregnet i den aftale pris. Selv i et worst case scenarie, har jeg svært ved at forstille mig Spurs skulle have mere end en million eller to op af lommen, så jeg tror ikke det er den kontrakt, der afholder dem fra at sælge.

@MMM,

Kan du sætte nogle links hvor du har informationer omkring kontrakter og deres sammenfatning?
Jeg vil meget gerne gennemgå den tørre læsning, eftersom jeg personligt finder det interessant.

====

Mht. Bale, så mener jeg rent økonomisk ikke at hans værdi kan sidestilles med Ronaldo's, men igen priser på spillere er styret af så meget, så prisen afspejler sjældent spillerens reelle fodboldmæssige færdighed. Fodboldmæssigt erkender jeg at Bale har gjort det fantastisk for Tottenham, men det er "kun" Tottenham, hvor Ronaldo kom fra Man. Utd.

For mig er indkøbet politisk fremfor et fodboldmæssig krav fra Carletto, således RM vinder La Decima. Bevares, igen pånær Messi og Ronaldo kan i løb skyde på mål some Bale, men hvad gør han når han teknisk skal afdrible sin direkte modstander, som han ikke bare kan løbe fra?

"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, MMM

Leveret af Kunena Forum