Verdensstjernen vi ikke har brug for

13 år 1 dag siden #1 af Administrationen

Ny Madridista.dk mener

Fascinationen er svært at få øje på:

Real Madrid bliver ikke bedre af få Gareth Bale. Måske endda tværtimod.

For hvad der før lignede rygter, ser nu desværre ud til at blive virkelighed. Endda for uhyrlige 850 millioner kroner for en spiller, der i min bedste overbevisning er komplet unødvendig.

Det er nemlig som om, klubbens ledelse og hovedparten af verdens fans glemmer, at der stadig kun er plads til 11 spillere på banen af gangen.

Derfor vil mindst en stjernespiller altid ende med at stå ved udenfor i Ancelottis store stoleleg. For uovertrufne Cristiano Ronaldo og hamrende dyre Gareth Bale bliver umulige at sætte af. Det vil betyde et sandt ramaskrig, så det er umuligt at forestille sig.

Firkantet forklaret betyder det altså, at Isco, Benzema, Jesé, Morata, Özil og måske endda også dí María og Kaká har to pladser at kæmpe om.

Held og lykke siger jeg bare – den opgave bør ingen træner sættes på!

Naturligvis kan ingen fornægte, at waliseren er en fremragende fodboldspiller, der ene mand har båret et middelmådigt Tottenham-hold i minimum den seneste sæson. Og det burde heller ikke være svært at forstå, at holdet fra London gerne vil have den højeste pris for deres absolutte stjerne, men når Florentino Pérez fortsætter sin ”jeg ska’ da’ ha’-mentalitet” og bare hiver checkhæftet op af lommen, så minder han mest af alt om en forkælet teenagepige med fars kreditkort, der har fundet vej til en Louis Vuitton butik.

Tragisk nok vil et indkøb af Bale lægge en tyk dyne over sommerens forudgående indkøb, der alle har været enormt fornuftige pakket ind i flere grader af genialitet:

Med kontrakterne til Isco, Carvajal, Illarramendi og oprykningerne af Morata, Jesé, Denis og Nacho har livet som Real Madrid-fan været svært tilfredsstillende. Real Madrid havde skabt en harmonisk trup, der udover at være slagkraftigt allerede nu, samtidig også har potentialet til at være toneangivende på verdensscenen mange år fremad. Endda for relativt små penge – i virkeligheden ganske uvant, men virkelig en skøn følelse.

Men nu kan alle vi romantiske fodbold-elskere ellers hade lidt på vores egen naivitet og indse, at Florentino Pérez overhovedet ikke er blevet klogere eller mere moden med årene. Det handler stadig om profit og ulækker storladenhed mere end det handler om harmoni, spillestil og trænerens ønsker.

Det er uklædeligt og måske endda en af de største grunde til, at vi de sidste mange år primært har været næstbedst. Både i Europa, men så sandelig også i Spanien.

Florentino Pérez!

Drop Gareth Bale på stedet og brug i stedet pengene på forlænge med Cristiano Ronaldo. Det er vi alle sammen meget bedre tjent med.

PS: Hvis du endelig skal handle, så køb en rigtig angriber. Det mangler vi faktisk!

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, baggins, Vildfaren, mortenj, Raul7-2880

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 1 dag siden #2 af Siempre Madrid
Tjah, der er jo i hvert fald ingen tvivl om, at købet af Gareth Bale er blevet vigtigere for Florentino Pérez, efter at det mislykkedes at hente Neymar. Så det er naturligvis en vigtig faktor at holde sig for øje.

Men når det er sagt, så synes jeg ikke at et køb af Gareth Bale vil lægge en tung dyne hen over de indkøb, som er foretaget indtil nu. Det er måske netop på grund af disse indkøb, at truppen kan bære et køb af waliseren, for vi er alt andet lige blevet forstærket på positioner, hvor vi i sidste sæson viste svagheds-tegn.

Real Madrid vil angiveligt bruge Cristiano Ronaldo i venstre side og Bale i højre side, lige bag den centrale angriber og jeg mener godt, at det fortsat kan give muligheder for Morata og Jesé, som i første omgang også er med for at lære og ikke skal være nøglespillere fra første spilledag. Der vil med det nye setup blive reel spilletid til dem også, sådan som jeg ser det.

Og så hører det med til historien, at Gareth Bale er varmt anbefalet af Zinedine Zidane og jeg er ret sikker på, at Ancelotti også kan finde plads til ham uden at gå på kompromis med egne ideer.

Prisen på Bale? Den virker høj, men det afgøres ikke i dag om den er for høj, men først om 3, 5 eller 10 år, når vi ser på Real Madrids resultater.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Steen, andreashn

13 år 1 dag siden #3 af Vildfaren
Perez er netop fornærmet over, at han er blevet overhalet indenom i forhandlinger om andre spillere.
Det gør at vi kommer til at give for meget for Bale, da han vil vise, at han stadig er handlekraftig.
Når det så er sagt, så skal han nok få gjort det til en lukrativ forretning, for DET kan Perez bedre en nogen anden.

Sportligt ser jeg bare pengene blive smidt om sig til ingen verdens nytte.
Jeg ville elske Bale i vores trup, problemet som jeg ser det, er bare at Både Bale og CR/ vil spille stort set alle kampe.
Og det er til trods for, at vi kan tryne stort set alle hold uden de to på banen, så længe taktikken er i orden.

Det kommer uden tvivl til at gå stærkt ud over flere af vores talenters udvikling, Det er helt uundgåeligt.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

13 år 1 dag siden #4 af Siempre fiel
Tja, ved slet ik hvor jeg ska begynde. Der er så mange sjove ting der blir slået op som om det er sandheder og ik bare holdninger uden noget belæg i sandheden. Nuvel, det ka sagtens være sandt, men det ka ligeså vel være lodret forkert.

Der er enkelte ting der ik ka diskuteres:

1) jep, Bale blir dyr - sikkert oz noget man ka betragte som urimeligt dyr - og derfor ka jeg sagtens forstå nogen står af.

2) Der blir hård kamp om pladserne - men det sku der self oz gerne være.

Jeg er så ik særlig enig i at købene indtil nu bare har været snusfornuftige genialiteter - altså selv den mest blåøjede økolog (som åbenbart oz er meget økonomisk interesseret qua udfaldet mod Bales pris) må vel erkende at købet af Illarra indtil det modsatte er bevist må være en kandidat til Året Flop-køb. Ik fordi han som sådan har gjort så meget forkert endnu, men fordi prisen kontra Illarras færdigheder og konkurrencen på positionen altsammen nemt ka ende med en eklatant fiasko.

Og så er der lige den her:

"Real Madrid havde skabt en harmonisk trup, der udover at være slagkraftigt allerede nu, samtidig også har potentialet til at være toneangivende på verdensscenen mange år fremad."

Ok, lige præcis i dette sekund er truppen åbenbart harmonisk, perfekt nærmest. Mens et indkøb af en dygtig spiller med et fornuftigt hoved på sine skuldre vil åbenbart smadre al harmoni og balance til ukendelighed - mere ska der ik til i den verden der hedder Real Madrids trup. Men lige nu er trupsammensætningen åbenbart perfekt! Hva så hvis Kaka og/eller Di Maria forsvinder - passer pengene så? Eller hva med en 5-6 måneders skade til en af spillerne i offensiven - så går kabalen pludselig op igen og den sportslige ledelse har så været forudseende og genial fordi de har garderet sig for sådan en situation eller?

Og så den her:

"Det handler stadig om profit og ulækker storladenhed mere end det handler om harmoni, spillestil og trænerens ønsker."

Jeg ka sagtens gå med til at det måske ik er Ancelottis drømmespiller - det ved vi i hvert fald intet om. Man ka jo i hvert fald sagtens argumentere for at hvis Ancelotti vil indføre sit juletræ, så er Bale ik umiddelbart oplagt i dette system. Men det her med "profit og ulækker storladenhed" synes jeg alene er et sensationspræget udsagn uden substans. For det første er profit vel ik at foragte - hvis du taler om profit - så mener du jo at man ka tjene penge på at købe Bale og hvad er så problemet med prisen?? Hvis prisen er for høj som du selv indikerer - så er han vel ik købt for profit - så er det vel nærmere en udgift eller?

Og det her med storladenhed - så er vi tilbage med det smukke, økologiske scenarie hvor alting bare er så meget bedre og skønnere hvis man henter en Illarramendi i Sociedad fordi de færreste kender ham og han har et mærkeligt navn. Jeg forstår at man ka argumentere for at Bale måske ik har den profil vi mangler - eller prisen er for høj - begge argumenter ka være fine. Men når det så er sagt - så er den her holdning med at vi-vil-ik-købe-spillere-der-er-så-gode-at-de-ka-betegnes-som-stjerner sgu lidt træls imo.

Jeg tror bestemt at Perez tænker på mere end kun Bales fodboldmæssige kavliteter, men jeg mener nu oz en præsident ska tænke på flere faktorer når han kigger på en spiller. Samtlige andre indkøb i år har jo bestemt været sportsligt betingede hvilket jo illustreres i den hysteriske pris man betalte for nærmest ukendte Illarramendi. Derfor mener jeg godt man fra klubbens side ka tilføje en spiller uden han nødvendigvis er træneres specifikke valg - så længe Ancelotti self godkender dette.

Summa summarum - det her med at Real Madrid nærmest ka risikere at blive ringere med Bale på holdet er jo en påstand der aldrig ka bevises eller modbevises da vi aldrig får begge udgaver at se på samme tid under samme omstændigheder. Jeg tror dog på at vi med Bale blir bedre end uden. Mener han er en klasse over spillere som Isco, Özil og Di Maria - og omend der helt klart blir en stor opgave med at holde alle tilfredse, så synes jeg en så direkte målsøgende spiller vil klæde holdet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Steen, Mathiaska, Jelle, andreashn

13 år 1 dag siden #5 af baggins
Nu har jeg udtrykt min holdning om Bale i andre debatter, så det gør jeg ikke igen. En angriber er ikke nødvendig , da vi har benzema, Jese. Morata og til nøds Ronaldo (som Ancelotti har brugt meget i angrebet i løbet af preseason). Men det eneste truppen mangler er måske en ny venstreback, hvis Coentrao gerne vil væk, men ellers kan vi ligeså godt beholde ham. Og derfor skal en afløser (måske) hentes. For vi har jo lige forlænget med Denis Cheryshev, der kunne blive en god backup (selvom han spillede dårligt mod Lyon). Ellers skal man købe Alberto Moreno fra Sevilla på 21 (ca. 12 mil. Euro) eller Guilherme Siqueira fra Granada på 27 (ca. 8 mil. euro)

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

13 år 1 dag siden #6 af Hugol
Jeg har kun en kort kommentar om denne handel og vil ikke gå ind i en økonomisk diskussion.

Bale er nødvendig for holdet af 2 årsager. Han er en fantastisk spiller der kan bruges på flere pladser, og jeg er ikke i tvivl om at Real Madrid skal nok finde ud af at få rokeret rigtigt så alle spillere får rigeligt med spilletid i 3 turneringer. Coentrao og Di Maria kan sælges hvilket giver adgang for Bale at spille Wing back når Marcelo ikke er klar.

Vi har brug for en klasse spiller mere der kan afgøre kampene til vores fordel.

Har valgt at takke af på forum!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Steen, Jelle, andreashn

13 år 1 dag siden #7 af ZizouMo

Siempre fiel skrev: Tja, ved slet ik hvor jeg ska begynde. Der er så mange sjove ting der blir slået op som om det er sandheder og ik bare holdninger uden noget belæg i sandheden. Nuvel, det ka sagtens være sandt, men det ka ligeså vel være lodret forkert.

1) jep, Bale blir dyr - sikkert oz noget man ka betragte som urimeligt dyr - og derfor ka jeg sagtens forstå nogen står af.

Jeg er så ik særlig enig i at købene indtil nu bare har været snusfornuftige genialiteter - altså selv den mest blåøjede økolog (som åbenbart oz er meget økonomisk interesseret qua udfaldet mod Bales pris) må vel erkende at købet af Illarra indtil det modsatte er bevist må være en kandidat til Året Flop-køb. Ik fordi han som sådan har gjort så meget forkert endnu, men fordi prisen kontra Illarras færdigheder og konkurrencen på positionen altsammen nemt ka ende med en eklatant fiasko.

"Real Madrid havde skabt en harmonisk trup, der udover at være slagkraftigt allerede nu, samtidig også har potentialet til at være toneangivende på verdensscenen mange år fremad."

Ok, lige præcis i dette sekund er truppen åbenbart harmonisk, perfekt nærmest. Mens et indkøb af en dygtig spiller med et fornuftigt hoved på sine skuldre vil åbenbart smadre al harmoni og balance til ukendelighed - mere ska der ik til i den verden der hedder Real Madrids trup. Men lige nu er trupsammensætningen åbenbart perfekt! Hva så hvis Kaka og/eller Di Maria forsvinder - passer pengene så? Eller hva med en 5-6 måneders skade til en af spillerne i offensiven - så går kabalen pludselig op igen og den sportslige ledelse har så været forudseende og genial fordi de har garderet sig for sådan en situation eller?

Og så den her:

"Det handler stadig om profit og ulækker storladenhed mere end det handler om harmoni, spillestil og trænerens ønsker."

Jeg ka sagtens gå med til at det måske ik er Ancelottis drømmespiller - det ved vi i hvert fald intet om. Man ka jo i hvert fald sagtens argumentere for at hvis Ancelotti vil indføre sit juletræ, så er Bale ik umiddelbart oplagt i dette system. Men det her med "profit og ulækker storladenhed" synes jeg alene er et sensationspræget udsagn uden substans. For det første er profit vel ik at foragte - hvis du taler om profit - så mener du jo at man ka tjene penge på at købe Bale og hvad er så problemet med prisen?? Hvis prisen er for høj som du selv indikerer - så er han vel ik købt for profit - så er det vel nærmere en udgift eller?

Og det her med storladenhed - så er vi tilbage med det smukke, økologiske scenarie hvor alting bare er så meget bedre og skønnere hvis man henter en Illarramendi i Sociedad fordi de færreste kender ham og han har et mærkeligt navn. Jeg forstår at man ka argumentere for at Bale måske ik har den profil vi mangler - eller prisen er for høj - begge argumenter ka være fine. Men når det så er sagt - så er den her holdning med at vi-vil-ik-købe-spillere-der-er-så-gode-at-de-ka-betegnes-som-stjerner sgu lidt træls imo.

Jeg tror bestemt at Perez tænker på mere end kun Bales fodboldmæssige kavliteter, men jeg mener nu oz en præsident ska tænke på flere faktorer når han kigger på en spiller. Samtlige andre indkøb i år har jo bestemt været sportsligt betingede hvilket jo illustreres i den hysteriske pris man betalte for nærmest ukendte Illarramendi. Derfor mener jeg godt man fra klubbens side ka tilføje en spiller uden han nødvendigvis er træneres specifikke valg - så længe Ancelotti self godkender dette.

Summa summarum - det her med at Real Madrid nærmest ka risikere at blive ringere med Bale på holdet er jo en påstand der aldrig ka bevises eller modbevises da vi aldrig får begge udgaver at se på samme tid under samme omstændigheder. Jeg tror dog på at vi med Bale blir bedre end uden. Mener han er en klasse over spillere som Isco, Özil og Di Maria - og omend der helt klart blir en stor opgave med at holde alle tilfredse, så synes jeg en så direkte målsøgende spiller vil klæde holdet.

Sagt med aller største respekt, vil du ikke nok stoppe med at skrive os som OZ. Du kommer let til at lyde som Gustav.

Der bliver kamp om pladserne, hvis Bale kommer til, det der ingen tvivl om. Hvis vi kigger nærmere på det, så kommer holdkortet som flere nævner til at se sådan her ud:

Bale (24) - Øzil (24) - Ronaldo (28)
Benzema (25)

Ronaldo sidder på den venstrekant minimum de næste 5 år. Bale sidder på den højrekant minimum de næste 5 år. Øzil sidder på OM pladsen minimum 5 år. Benzema sidder på angrebpladsen minimum de næste 5 år.

På bænken har vi: Isco (21), Jesé (20), Morata (20), di maria (25) og Kaka (31)

Udover Kaka så kommer reserverne til at rådne op på bænken. Jesé kan spille som udskifter de næste 5 år, før han får pladsen på den kant. Det samme med de andre spillere.

Jeg har altid synes godt om konkurrence, men ligefrem den form for konkurrence ville være spild af talent. Isco skal være startere i ny og næ og det samme gælder Di maria. Kaka, Jesé og Morata skal spille hver 3.-4. kamp og de to sidstnævnte skal allerede om 2 år være klar til at få en fast plads på holdkortet,

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 13 år 1 dag siden ved ZizouMo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

13 år 1 dag siden #8 af El_Juan
Oscar, Oscar, Oscar... undskyld mig, men der skal strammes op! Som jeg har skrevet på facebook, så efterlader denne klumme meget tilbage at ønske. En regulær om'er, vil jeg gå så vidt at kalde det. Der er end ikke skyggen af perspektiv eller objektivitet.

For det første, så er der mange perspektiver i et køb af Bale, ikke blot sportsligt, men ligeledes økonomisk. Det er en investering; ikke alene i en af verdens absolut bedste og mest talentfulde fodboldspillere, men ligeledes i et potentielt stærkt brand. Og hvorfor i alverden kommer skribenten ikke udover sin egen subjektive holding og nævner bare lidt om dette aspekt...

Hvad er det i øvrigt for en påstand, at Real Madrid ikke bliver bedre af at få Bale, når man ret beset ikke kan argumentere for det. Vi snakker altså om Premier Leagues bedste spiller. En potentiel Ballon d'Or-vinder. Jeg tror ikke der er den træner, som IKKE gerne vil have Bale på sit hold.

For det andet, så er argumentationen for, at Real Madrid mangler en angriber helt ude i skoven. Argumentationen er rettere sagt ikke tilstedeværende, men det gennemsyrer egentlig store dele af 'klummen'. Så, Real Madrid mangler en decideret angriber, men der er ikke plads til en målscorer, der ene og alene kan afgøre kampene, som Bale netop kan. Det er immervæk sort snak og en modsigelse der vil noget. Bale scorede i øvrigt flere mål i forrige sæson end bl.a. Higuaín, Benzema, Agüero, Rooney - og blot fire mål færre end Suárez i samme antal kampe...

For det tredje, så belyser skribenten knap nok det emne, der hedder Cristiano Ronaldo. I hvert fald ikke med andet end en hårdnakket konklusion om, at man bør forlænge med ham i stedet for at hente Bale. Kunne det være, at der er flere scenarier i dette end som så. Skulle det ærgerlige ske, at Ronaldo rent faktisk IKKE ønsker at forlænge med Real Madrid - for den mulighed er der rent faktisk - så har man en afløser klar. Et køb af Bale har både nutidig og fremtidig perspektiv. Men det belyses end ikke.

Edit: Så må man i øvrigt efterhånden nok bare sande, at en decideret angriber (9'eren), som vi kender den, efterhånden er en uddød race. Der er ikke mange fuldblodsangribere tilbage derude. Ganske enkelt fordi, der ikke længere i samme grad er brug for dem i moderne fodbold. En 'angriber' skal kunne så meget mere end som så. Det er i øvrigt en definitionssag. Ronaldo er f.eks. angivet som angriber af Real Madrid. Der er ikke brug for egentlige 'angribere'. Der er brug for målscorere, matchvindere og playmakere. Det er efterhånden lang tid siden, at en angriber var en 9'er og en playmaker var en 10'er. Ronaldo og Messi sætter standarden.
Sidste redigering: 13 år 1 dag siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, anes, Daniel, JesperA, Real HWL, Steen, Jaken, Hugol, andreashn, Siempre fiel

13 år 1 dag siden #9 af baggins

ZizouMo skrev:

Siempre fiel skrev: Tja, ved slet ik hvor jeg ska begynde. Der er så mange sjove ting der blir slået op som om det er sandheder og ik bare holdninger uden noget belæg i sandheden. Nuvel, det ka sagtens være sandt, men det ka ligeså vel være lodret forkert.

Og så den her:

Sagt med aller største respekt, vil du ikke nok stoppe med at skrive os som OZ. Du kommer let til at lyde som Gustav.

Der bliver kamp om pladserne, hvis Bale kommer til, det der ingen tvivl om. Hvis vi kigger nærmere på det, så kommer holdkortet som flere nævner til at se sådan her ud:

Bale (24) - Øzil (24) - Ronaldo (28)
Benzema (25)

Ronaldo sidder på den venstrekant minimum de næste 5 år. Bale sidder på den højrekant minimum de næste 5 år. Øzil sidder på OM pladsen minimum 5 år. Benzema sidder på angrebpladsen minimum de næste 5 år.

På bænken har vi: Isco (21), Jesé (20), Morata (20), di maria (25) og Kaka (31)

Udover Kaka så kommer reserverne til at rådne op på bænken. Jesé kan spille som udskifter de næste 5 år, før han får pladsen på den kant. Det samme med de andre spillere.

Jeg har altid synes godt om konkurrence, men ligefrem den form for konkurrence ville være spild af talent. Isco skal være startere i ny og næ og det samme gælder Di maria. Kaka, Jesé og Morata skal spille hver 3.-4. kamp og de to sidstnævnte skal allerede om 2 år være klar til at få en fast plads på holdkortet,

Du har åbentbart ikke lagt mærke til det, men Ancelotti spiller 4-3-2-1 og ikke Mourinhos 4-2-3-1
Derfor kan man ikke både spille med Bale og Özil, hvis Ronaldo ikke skal spille angriber.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

13 år 1 dag siden #10 af Siempre fiel

ZizouMo skrev: Sagt med aller største respekt, vil du ikke nok stoppe med at skrive os som OZ. Du kommer let til at lyde som Gustav.

Ja jeg ka godt se det må genere dig. Men nu siger du at jeg ska skrive "os" i stedet for "oz". Men altså, du har godt fattet at "oz" er en forenkling af "også" ik? Hvis jeg skriver "os" når jeg mener "også", så ka du vel godt gætte hvorfor det blir sort snak ik? "Os" er et ord der betyder du og jeg og vi to, mens ordet "også" er noget heelt, helt andet. Så med al respekt for dine problemer med min forenkling af ordet "også" til "oz", så forstår du sikkert nok hvorfor jeg ik forenkler det til et ord der allerede eksisterer og har en helt anden betydning. Er bange for at du må leve med forenklingen i dens nuværende form, selv om du åbenbart er bange for at blive smittet med Gustav.

13 år 1 dag siden #11 af BBB

Hvis man endelig skal rette på folk, så tag den da hele vejen og skriv det rigtigt. ;-)

oz er hverken os eller osse, men også. :-)

Det må man ikke håbe.

Jeg tror heller ikke Özil kommer til at sidde på OM pladsen de næste fem år, jeg tror han brænder ud inden. Jeg har intet belæg for påstanden, men jeg har svært ved at se en kreativ type være kreativ og konsistent 8+ år i træk. Derudover så er det vel også fair at spekulere i om Ronaldo bliver fem år mere, som El_Juan er inde på.

baggins skrev: Du har åbentbart ikke lagt mærke til det, men Ancelotti spiller 4-3-2-1 og ikke Mourinhos 4-2-3-1
Derfor kan man ikke både spille med Bale og Özil, hvis Ronaldo ikke skal spille angriber.

Özil har vil vel altid have muligheden for at spille blandt de 3.
Sidste redigering: 13 år 1 dag siden ved BBB.

13 år 1 dag siden #12 af Elkrimi
Enig, Baggins.

Folk bliver nødt til at forholde sig til at vi i den kommende sæson spiller 4-3-3 eller 4-3-2-1. Ikke flere drømme om, at den kommer til at hedde 4-2-3-1, det har været klart indikeret af Ancelotti at han ændrer formation hvor angriberne spiller mere snævert.
En opstilling hvor Isco figurerer på midtbanen, ikke blandt de forreste..
Dvs. Ronaldo, Benzema, Bale, Ozil, Di Kaka/ Di Maria, Morata og Jese skal kæmpe om disse 3 pladser helt fremme. 7 spillere til 3 pladser, hvoraf to er canteranos, er bestemt en fin løsning. Vi kan ikke forvente at både Jese og Morata slår igennem, hvis bare en af dem slår til, så må det siges at være godkendt.
Og ja, det kan også betyde at Ozil, Bale eller Benzema skal sidde på bænken i nogle kampe, men bør det ikke være sådan, at der er hård kamp om pladserne? Og der vil helt sikkert falde skader også.
At Bale pga sin pris prioriteres over de andre giver jeg ikke meget for. Ozil er jo også af klubben vurderet til en 500-700 mio DKK, hvis han skulle sælges og Benzema måske 500 mio DKK, men Ronaldo vel er vurderet til over 1 mia. DKK, hvis andre klubber skulle købe ham...

Og hvad er det for vås, at Bale ikke passer til dette system? Han viste netop i Tottenham at han blev endnu bedre i en fri og mere central rolle, som bragte ham tættere på målet og mere med i spillet.

Mangler vi en målscorer? Hmm, what to do? Hvad med at købe en spiller der er garant for mål, som sparker godt med begge ben og har et godt hovedspil? Et hovedspil der nok er bedre end Higuain, Benzema og Suarez'!

At Bale er Perez' køb kan der være noget om, men at sige at han ikke har lært af tidligere er forkert. Nu er der netop tale om en fodboldspiller der reelt vil styrke vores hold og har mulighed for at blive verdens bedste. Der er ikke tale om en David Beckham, der primært er købt af økonomiske årsager eller en skadesramt Ronaldo N. der har haft sine bedste år og har problemer med disciplinen.
Nej, her er der tale om en top-professionel spiller, med fødderne solidt plantet i jorden og med potentialet til at blive en af verdens bedste.

At købet udelukkende skulle være sat i værk, fordi man ikke fik Neymar er også nonsens, da Zidane systematisk igennem foråret roste Bale og det allerede der var tydeligt hvordan man i Madrid var varm på waliseren.
Sidste redigering: 13 år 1 dag siden ved Elkrimi.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

Leveret af Kunena Forum