Verdensstjernen vi ikke har brug for

13 år 13 timer siden #61 af Elkrimi
Kontrakten gør netop at Lewy kan tillade sig, at agere som han gør.

Længden på kontrakten, dens størrelse og spillerens niveau er vel alle sammen med til at fastsætte spillerens købspris.

Der er jo stort set ingen klubber der kan fastholde en spiller, hvis denne er utilfreds og der er en købende klub klar til betale købsprisen. En klub, som spilleren vel at mærke er interesseret i at skifte til.

Handler dette ikke også om at I ikke gerne ser Bale i klubben?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 13 timer siden #62 af Vildfaren

Siempre fiel skrev: Altså jeg nægter at tro på at I (DG og Vildmanden) mener det så firkantet som I siger. Altså jeg ka da oz godt spille firkantet og sige ting som "altså har man en kontrakt, så ka man tillade sig at sige nej til at sælge" og bla bla bla. Og det her med at "du vælger at overse det juridiske" - nej, DG, jeg er bare en amøbe der ik aner hvad ordet kontrakt betyder!!

Jeg tænker bare at vi ska hive debatten over i den realistiske ende af skalaen - dér hvor vi debatterer tingene som de reelt fungerer i verden. Altså, vi ved vist allesammen godt at en klub ka tillade sig at sige nej hvis de har en kontrakt - ligesom en spiller ka tillade sig at nægte at blive solgt hvis han har en kontrakt. MEN, alt det her hellige "hvor er vi henne hvis en spiller ka lægge pres på for at blive solgt når han har underskrevet en kontrakt" - altså exsqueeze, men nu er det hverken moral eller jura vi er her for at debattere. Jeg er sikker på at kontraktmoralisterne oz godt ved at fodboldverdenen nu engang hænger sådan sammen at man skriver og forlænger kontrakter ligeså meget for at ku sælge en spiller til en god pris som for at holde på en spiller i den givne periode. Hva med det her med at klubber notorisk ét år før kontraktudløb tvinger spillere til at forlænge eller oz blir de solgt eller trues med at blive smidt på tribunen det sidste år af kontrakten.

Lad os nu bare lade være med at tøsemoralisere over "hvor er det bare en styg verden når man vil tvinge sig ud af en kontrakt" og så bare forholde os til at det er realiteterne i fodboldverdenen og disse pressionsmidler bruges lige meget af spillere og klubber og der er ik spor at tude over.

SF jeg tror du misser jo en væsentlig ting i det, jeg i hvert fald skriver. Du antager, at jeg er enig med metoden som Tottenham bruger.
Jeg syntes faktisk det til grin, eftersom vi tidligere har vist, at vi støtter deres sportslige projekt, ved overbetaling af deres stjerner(Modric). ;)
Det er præcis derfor Levy gør som han gør lige nu. Udelukkende fordi han kan og Perez alligevel hopper på limpinden.

Men hvis man ser bort fra det følelsesmæssige og kun ser på det tøre juridiske, så er der kun det kontraktslige indhold tilbage.
Det er det der fortæller hver part af den indgåede aftale, hvordan de skal opføre sig i kontraktperioden.
Levy kan for den sags skyld lave ham om til 2. holdsspiller, såfremt der ikke er nævnt hvilket hold Bale skal spille i hele kontraktperioden. Hvis Bale ikke har nogle klausuler i kontrakten, så har hans agent satme sovet i timen.
Og det tilfælde kan de lade ham blive på tribunerne de næste sæsoner, hvis de ellers gider betale ham løn for at sidde der og miste værdi.

Et smukt træk kunne være, at træde et skridt tilbage og sige nej tak. Hvad skal Levy så gøre?
Bale har erklæret offenligt sit ønske om Real og andre klubber derfor nok også trække følehornene tilbage, især efter den bizarre prisudvikling på spilleren

Hvis du er i tvivl
en.wikipedia.org/wiki/Contract
Kontrakter er bindende i tekst og aftale og tager ikke højde for senere ønsker omændringer, med mindre alle parter er enige om ændringerne.

Surt.......JA
Dumt skrive under på noget som bider en i halen..... Dobbelt JA

EDIT:
@Elkrimi
Det har jo netop intet med ønsket om Bale til klubben. Der bliver blot pointeret, at på den juridiske side, der står Tottenham aller bedst i denne sag, Da de har fået Bale til, at skrive under på noget, som de nu udnytter bedst muligt nu. Og Bale er klart den der står svagest. Han har næppe råd til selv, at betale for ophævelsen. Der skal han højst sandsynligt betale restgagen(det skrevet uden, at kende hans kontrakt). Det plejer at være sådan. Ellers må Real(som har råd til det) jo bare betale den absurde pris Tottenham forlanger, for at opfylde alles ønsker.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 13 år 13 timer siden ved Vildfaren. Begrundelse: gramatisk utilstrækkelighed

13 år 13 timer siden #63 af BBB
Jeg forstår ikke at man bakker Levy op med udgangspunkt i en kontrakt. Et ord er også bindende, så hvis Levy har lovet Bale at han vil forhandle hvis det kommer et interessant bud, så er det Levy der forbryder sig mod kontrakten (den mundtlige), og så har Bale og Real en sag.
Sidste redigering: 13 år 13 timer siden ved BBB.

13 år 13 timer siden #64 af DarioGomez

BBB skrev: Jeg forstår ikke at man bakker Levy op med udgangspunkt i en kontrakt. Et ord er også bindende, så hvis Levy har lovet Bale at han vil forhandle hvis det kommer et interessant bud, så er det Levy der forbryder sig mod kontrakten (den mundtlige), og så har Bale og Real en sag.

Jeg har ikke hørt noget officielt fra hverken Levy eller Bale om, at Levy har lovet at lytte til tilbud, hvis Spurs ikke kommer i CL.
Ærlig talt tror jeg, at det er en medie-historie.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

13 år 13 timer siden #65 af Vildfaren

[quote= skrev: Jeg forstår ikke at man bakker Levy op med udgangspunkt i en kontrakt. Et ord er også bindende, så hvis Levy har lovet Bale at han vil forhandle hvis det kommer et interessant bud, så er det Levy der forbryder sig mod kontrakten (den mundtlige), og så har Bale og Real en sag.

Hvem er det der bakker Levy op?

Sidste redigering: 13 år 12 timer siden ved Vildfaren. Begrundelse: gramatisk utilstrækkelighed

13 år 13 timer siden #66 af BBB

DarioGomez skrev:

BBB skrev: Jeg forstår ikke at man bakker Levy op med udgangspunkt i en kontrakt. Et ord er også bindende, så hvis Levy har lovet Bale at han vil forhandle hvis det kommer et interessant bud, så er det Levy der forbryder sig mod kontrakten (den mundtlige), og så har Bale og Real en sag.

Jeg har ikke hørt noget officielt fra hverken Levy eller Bale om, at Levy har lovet at lytte til tilbud, hvis Spurs ikke kommer i CL.
Ærlig talt tror jeg, at det er en medie-historie.

Jeg har faktisk ikke set en eneste officiel udtalelse fra en af de to om denne handel. Jeg kan dog også godt forstå hvorfor jeg ikke har set sådan en udtalelse fra Levy - her ville det være mere naturligt at han afviste den, hvis det ikke var sandt.

13 år 12 timer siden #67 af Siempre fiel

DarioGomez skrev:

Siempre fiel skrev:

Vildfaren skrev:

DarioGomez skrev: Ja, det mener jeg faktisk.

Så må Bale jo have forhandlet en frikøbsklausul eller andet med i aftalen, hvis han ved, at han gerne vil videre på et tidspunkt. Det har han ikke gjort, og det lider han (og i sidste ende vi) under nu. Men du kan da aldrig nogensinde tvinge nogen til at sælge noget, de ikke vil. Sådan hænger verden ikke sammen.

Og da særligt ikke den juridiske del, men den antager jeg, at du vælger at overse?

Jeg skal med det samme sige, at jeg ikke har læst andet end de sidste par indlæg. DG har fuldstændig ret i hvad han skriver.
To professionelle sætter sig og laver en kontrakt. Kontraktens indhold beskriver hvordan forløbet vil være. Er der ikke nævnt noget om fri-købs-klausul, kan kontraktholderen ikke tvinges til, at sælge uanset hvor meget overpris der bliver tilbudt.

Så har Bale(hans agent.) bare været for blåøjet i kontraktforhandlingerne og hænger på den. Ja og er der heller ikke nævnt andre klausuler, kan træneren for den sags skyld smide ham på 2. holdet. Og så er vi tilbage til det med blåøjet...
At det så sjældent gavner en trup/firma, at have en der ikke gider være der, er så en hel anden ting.

EDIT: Denne del kan ikke helt sammenlignes, men alligevel.
Det er fuldstændig på samme måde som, at hvis jeg bliver tilbudt 10mio for mit hus, så kan jeg vælge at sige nej, selvom det er VÆSENLIGT mindre værd.

P.S. Levy har også den fordel, at han ved, at Perez har rigtig svært ved at bakke ud af en handel han stort set allerede har annonceret.
Specielt når nu, at flere andre af de helt store profiler er solgt henover sommeren

Altså jeg nægter at tro på at I (DG og Vildmanden) mener det så firkantet som I siger. Altså jeg ka da oz godt spille firkantet og sige ting som "altså har man en kontrakt, så ka man tillade sig at sige nej til at sælge" og bla bla bla. Og det her med at "du vælger at overse det juridiske" - nej, DG, jeg er bare en amøbe der ik aner hvad ordet kontrakt betyder!!

Jeg tænker bare at vi ska hive debatten over i den realistiske ende af skalaen - dér hvor vi debatterer tingene som de reelt fungerer i verden. Altså, vi ved vist allesammen godt at en klub ka tillade sig at sige nej hvis de har en kontrakt - ligesom en spiller ka tillade sig at nægte at blive solgt hvis han har en kontrakt. MEN, alt det her hellige "hvor er vi henne hvis en spiller ka lægge pres på for at blive solgt når han har underskrevet en kontrakt" - altså exsqueeze, men nu er det hverken moral eller jura vi er her for at debattere. Jeg er sikker på at kontraktmoralisterne oz godt ved at fodboldverdenen nu engang hænger sådan sammen at man skriver og forlænger kontrakter ligeså meget for at ku sælge en spiller til en god pris som for at holde på en spiller i den givne periode. Hva med det her med at klubber notorisk ét år før kontraktudløb tvinger spillere til at forlænge eller oz blir de solgt eller trues med at blive smidt på tribunen det sidste år af kontrakten.

Lad os nu bare lade være med at tøsemoralisere over "hvor er det bare en styg verden når man vil tvinge sig ud af en kontrakt" og så bare forholde os til at det er realiteterne i fodboldverdenen og disse pressionsmidler bruges lige meget af spillere og klubber og der er ik spor at tude over.

Det er bestemt ikke en styg verden, men det underminererer alligevel kontrakterne i moderne fodbold. Så kan vi jo oz lige så godt lade være med at have dem, hvis man som spiller bare kan spille tøzefornærmet og nægte at deltage i flere kampe, hvis man ikke får sin vilje. Pinliiiiigt!!!

Ik' oz?

Dit svar til mit indlæg omkring tingenes tilstand er at disse pressionsmidler er PINLIGE??? Dvs du nægter ganske enkelt at forholde dig til hele issuet med at pression bruges i lige så høj grad af klubber som spillere og at det er fuldstændig normal praksis at tingene foregår sådan? Ok, synes ik der er nogen grund til at debattere videre så - vi siger bare det er en unik og enestående situation som Bale sætter klubben i lige nu. Aldrig hørt om det før og klubberne overholder altid kontrakter i stedet for at sælge spillere de ik gider mere. Jeps - end of discussion.

13 år 12 timer siden #68 af Vildfaren

Rogoshin skrev: Personligt gad jeg godt se hvad der ville ske videre, hvis Real Madrid tog et skridt tilbage. Men jeg tror bare, at Perez er bange for at en anden klub, kunne finde på at købe ham. Eller at han bliver frusteret, og siger ja til en af olie klubbernes bud.

Jeg ville elske, at se Perez gøre det, som jeg netop har skrevet lidt tidligere i denne tråd.
Der er vel ingen andre ved sine fulde fem, der vil smide i nærheden af 1mia for Bale.
Vi kan tillade os det, da vi er verdens bedste klub til, at tjene penge uden for banen med Perez ved roret. Og han derfor via trøjesalg og lignende alligevel vil blive en plusforretning.
Levy ville være tvunget til, at lade pris ryge ned eller lade Bale spille Europa League...

Lige en strøtanke:
www.t3.com/news/fifa-14-uk-face-revealed-as-gareth-bale
Kan det her cover måske være årsagen til Bales bizarre pris. Kan man forestille sig, at Tottenham selv skal dybt i lommerne, hvis bale blive solgt?

13 år 12 timer siden #69 af DarioGomez

Vildfaren skrev: Der er vel ingen andre ved sine fulde fem, der vil smide i nærheden af 1mia for Bale.

Desværre rigtigt mange - selv herinde på dette forum.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, baggins, Vildfaren, JimmyBroe, rezamadridista

13 år 12 timer siden #70 af Vildfaren

DarioGomez skrev:

Vildfaren skrev: Der er vel ingen andre ved sine fulde fem, der vil smide i nærheden af 1mia for Bale.

Desværre rigtigt mange - selv herinde på dette forum.

Hehehehe!
Der er vel ingen andre KLUBBER, der vil betale det. Jeg har i hvert fald ikke hørt nogen tilbyde det endnu.

Vi kan blive overraksket i nær fremtid.

Sidste redigering: 13 år 12 timer siden ved Vildfaren.

13 år 12 timer siden #71 af baggins

Vildfaren skrev:

Rogoshin skrev: Personligt gad jeg godt se hvad der ville ske videre, hvis Real Madrid tog et skridt tilbage. Men jeg tror bare, at Perez er bange for at en anden klub, kunne finde på at købe ham. Eller at han bliver frusteret, og siger ja til en af olie klubbernes bud.

Jeg ville elske, at se Perez gøre det, som jeg netop har skrevet lidt tidligere i denne tråd.
Der er vel ingen andre ved sine fulde fem, der vil smide i nærheden af 1mia for Bale.
Vi kan tillade os det, da vi er verdens bedste klub til, at tjene penge uden for banen med Perez ved roret. Og han derfor via trøjesalg og lignende alligevel vil blive en plusforretning.
Levy ville være tvunget til, at lade pris ryge ned eller lade Bale spille Europa League...

Lige en strøtanke:
www.t3.com/news/fifa-14-uk-face-revealed-as-gareth-bale
Kan det her cover måske være årsagen til Bales bizarre pris. Kan man forestille sig, at Tottenham selv skal dybt i lommerne, hvis bale blive solgt?

Nu er jeg ikke meget for at gå med på mediernes rygter, da kun en brøkdel er sande. Men PSG skulle angiveligt have givet et bug på 85 mil £ for to måneder siden. Og united har også angivet et bud - ingen forlyder om hvor stor.
Og jeg tror ikke at klubberne betaler for at få en spiller på forsiden af Fifa. Fifa vælger spillerne ud fra hvilket land spillet bliver udgivet i, jeg tror det var sidste år at Benzema f.eks. Var på forsiden af den franske udgave.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

13 år 11 timer siden #72 af Vildfaren

baggins skrev:
Nu er jeg ikke meget for at gå med på mediernes rygter, da kun en brøkdel er sande. Men PSG skulle angiveligt have givet et bug på 85 mil £ for to måneder siden. Og united har også angivet et bud - ingen forlyder om hvor stor.
Og jeg tror ikke at klubberne betaler for at få en spiller på forsiden af Fifa. Fifa vælger spillerne ud fra hvilket land spillet bliver udgivet i, jeg tror det var sidste år at Benzema f.eks. Var på forsiden af den franske udgave.

Det ved jeg...
85mio. £ svarer til lige over 700miokr. Det er 30-35miokr. under det der bliver omtalt lige nu. Og så skal der altså også lige en spiller til i hvert fald +150mio oveni. Der er trods alt lidt forskel. Men jeg tror vi er enige om absurditeten.

Ang. det med coveret tror jeg heller ikke klubberne betaler for de forsider. Men der kan være lavet klausuler om, at spillerne skal være i klubben som tak for promoveringen. Hvis ikke koster det X-antal kroner. Blot en tanke der strejfede mig.
Et ved jeg... Der er lavet en kontrakt, inden man smider en bestemt spiller på forsiden af et cover... Har dog ikke den fjerneste anelse om, hvad en sådan kontrakt indeholder.

Sidste redigering: 13 år 11 timer siden ved Vildfaren. Begrundelse: gramatisk utilstrækkelighed

Leveret af Kunena Forum