Overraskelse: Kashima Antlers er finalemodstanderen

9 år 7 måneder siden #109 af Vinícius
Tak gud en nuanceret analyse! Thumps up!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #110 af Sebberg
Nuanceret? Åh gud .........
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle, Kimbo

9 år 7 måneder siden #111 af Vinícius

Sebberg skrev: Nuanceret? Åh gud .........

Ja, emnet belyst fra flere sider. Bare fordi man ikke er enig med en person, kan vedkommendes indlæg sagtens være nuanceret, selvom de subjektive holdninger er anderledes.

Kan vi i det mindste blive enige om at ønske hinanden god jul måske? Eller det fejrer du måske ikke? ;)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Vinícius.

9 år 7 måneder siden #112 af Matamoro
Mit bud er at denne her diskussion slutter omkring Champions League finalen hvor Real Madrid naturligvis er med.

9 år 7 måneder siden #113 af Doc.juego

Kratmus skrev:

Ja, emnet belyst fra flere sider. Bare fordi man ikke er enig med en person, kan vedkommendes indlæg sagtens være nuanceret, selvom de subjektive holdninger er anderledes.

Kan vi i det mindste blive enige om at ønske hinanden god jul måske? Eller det fejrer du måske ikke? ;)

Vi kan da helt sikkert godt blive enige om at ønske hinanden en glædelig jul, også selv til Sebberg selv om vi ikke er enige ;)

Jeg er ked af hvis jeg har fornærmet dig Sebberg, siden at du mener at mit indlæg fortjener sådan en one-liner. Jeg ved godt at det efterhånden er en lang tråd, men du kunne jo passende uddybe hvori du mener at jeg ikke er særlig nuanceret. Er det bare fordi du er uenig med mig i at jeg mener at Ronaldo har fortjent prisen og at hans kamp var godkendt? eller er det fordi du mener at jeg snakker volapyk? eller mener du at mine facts er forkerte?

Jeg er godt klar over at vi ikke er enig i hvem der er bedst, du mener klart Messi, og jeg mener Ronaldo med marginaler har været bedre i 16. Mit mål er ikke at gøre dig til fan af Ronaldo, fordi din holdning er at Messi er bedst. Dette er som sagt helt fint. Men du antyder at mit indlæg ikke er nuanceret, synes du ikke jeg anerkender Messi? eller er det bare fordi at du ikke kan anerkende nogle af Ronaldo's bedrifter?

mit mål har hele tiden været at formidle at det er op til en selv at mene, hvilken spiller man bedst kan lide eller hvem man synes der er bedst. Men jeg synes bare det er nødvendigt at kunne anerkende begge spilleres evner. Hvis man mener at Messi skulle vinde - fint. Men hvis man mener at det er hul i hovedet og at enhver "som har forstand på fodbold" da kan se at Messi skulle vinde, og Ronaldo er meget ringere osv. så mener jeg man bliver unuanceret. Dette mener jeg pga. de faktorer og bedrifter som jeg har snakket om i mit tidligere meget lange indlæg.

Du kan vælge at svare på det, eller du kan lade være, og det er også fint hvis vi ikke bliver enige. Men jeg synes nu mit indlæg lagde op til lidt mere end en one-liner af den, i min optik lettere nedladende, karakter.

god jul til jer derude.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Doc.juego.

9 år 7 måneder siden #114 af Pelle
Doc.Juego:

Jeg tror, at Sebberg - og garanteret også andre - bliver en lille smule træt, fordi du tydeligvis ikke har læst de andre indlæg inden du skrev dit eget. Jeg tror ikke, der er nogle, der stiller spørgsmålstegn ved Ronaldos 2016. Spillemæssigt har han på ingen måder været imponerende, men han har scoret mål og vundet titler. Derfor er det fortjent, at han vinder.

I mit hoved startede diskussionen med, hvem der var bedst af Ronaldo og Messi på et generelt plan. Og her kan brugerne tydeligvis ikke nå til enighed, så lad os nu lukke den ligegyldige debat.

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 7 måneder siden #115 af Sebberg

Doc.juego skrev:

Kratmus skrev:

Vi kan da helt sikkert godt blive enige om at ønske hinanden en glædelig jul, også selv til Sebberg selv om vi ikke er enige ;)

Jeg er ked af hvis jeg har fornærmet dig Sebberg, siden at du mener at mit indlæg fortjener sådan en one-liner. Jeg ved godt at det efterhånden er en lang tråd, men du kunne jo passende uddybe hvori du mener at jeg ikke er særlig nuanceret. Er det bare fordi du er uenig med mig i at jeg mener at Ronaldo har fortjent prisen og at hans kamp var godkendt? eller er det fordi du mener at jeg snakker volapyk? eller mener du at mine facts er forkerte?

Jeg er godt klar over at vi ikke er enig i hvem der er bedst, du mener klart Messi, og jeg mener Ronaldo med marginaler har været bedre i 16. Mit mål er ikke at gøre dig til fan af Ronaldo, fordi din holdning er at Messi er bedst. Dette er som sagt helt fint. Men du antyder at mit indlæg ikke er nuanceret, synes du ikke jeg anerkender Messi? eller er det bare fordi at du ikke kan anerkende nogle af Ronaldo's bedrifter?

mit mål har hele tiden været at formidle at det er op til en selv at mene, hvilken spiller man bedst kan lide eller hvem man synes der er bedst. Men jeg synes bare det er nødvendigt at kunne anerkende begge spilleres evner. Hvis man mener at Messi skulle vinde - fint. Men hvis man mener at det er hul i hovedet og at enhver "som har forstand på fodbold" da kan se at Messi skulle vinde, og Ronaldo er meget ringere osv. så mener jeg man bliver unuanceret. Dette mener jeg pga. de faktorer og bedrifter som jeg har snakket om i mit tidligere meget lange indlæg.

Du kan vælge at svare på det, eller du kan lade være, og det er også fint hvis vi ikke bliver enige. Men jeg synes nu mit indlæg lagde op til lidt mere end en one-liner af den, i min optik lettere nedladende, karakter.

god jul til jer derude.

God jul, Doc. Juego! Jeg tror, at min one-liner var et tegn på, at jeg synes, vi kører i ring og diskuterer forskellige ting. Jeg tror helt generelt, at vi uenige om helt grundlæggende ting, men lad mig lige prøve mit bedste.

2016: En del af diskussionen har berørt årets fodboldspiller 2016. Den vandt Ronaldo, og det er jeg rystende enig i. Når man vurderer ud fra et tidsmæssigt perspektivt, bliver det pludselig et retrospektiv vurdering, og der betyder titler og mål - altså faktuelle ting - en del. Ronaldo har været med til at vinde de to største trofæer i 2016. Man kan endvidere argumentere for, at han var så udslagsgivende i nogle af kampene (Wolfsburg og Ungarn), at titlen ikke ville være kommet hjem uden ham. Det er gisninger, men så langt, så godt. Derudover har han scoret en lang kavalkade af mål. Afgørende mål. Jeg så tilfældigvis en youtube-video i går med de bedste 25 mål fra Real Madrid i 2016. Det overraskede mig faktisk, hvor mange flotte mål Ronaldo havde lavet. På den måde synes jeg, at Ronaldos 2016 har adskilt sig fra 2016. Flotte og afgørende mål. Der synes jeg, at 2014 og 2015 var sløjt. Så lad mig lige gentage: Han er utvivlsomt den rigtige vinder af Balon D'or.

Verdens bedste fodboldspiller: Nu går vi hen i en helt anden diskussion. Hvem er den bedste fodboldspiller i verden? Der kan titler og mål i 2016 være meget underordnet. Vi kigger på LIGE NU - hvem er den dygtigste fodboldspiller. Hvad er parametrene? Det er så diskussionen. Det er umuligt at definere, men det må være ala: Være dominerende, alsidig, stabil og så gøre det på et højt niveau. Det er i den her diskussion, at jeg simpelthen ikke kan se, hvordan man kan argumentere for, at Ronaldo er ligeså god eller bedre end Messi. De scorer begge tonsvis af mål - og de gør det på forskellige måder. Lad os sige, at de udligner hinanden på det punkt - så føler JEG, at Ronaldo løber lidt tør for bidrag. Messi er mere afgørende i spillets facetter, mere konsistent og så har en helt anden dimension i hans spil. Han falder ned i banen, modtager bolden og dirigerer det. Jeg er ganske overbevist om, at han kunne gå ind og spille en fast CM på alle hold udenfor top 5 i verden.

Og så synes jeg også, at han har et større ansvar. Det er ham, der skal vende kampen. Det er han, som alle øjne skuer på, når forsvaret skal brydes op. Så falder han tilbage i banen og prøver at bruge sine andre evner i stedet for at blive på kanten - han er overalt. Ronaldo skal sættes op. Det hænder jo til tider, at han laver solomål - men i store træk skal han altid sættes op. Det kan være en stikning fra Benzema eller et hjørnespark fra Kroos - og ja, det er stadig Ronaldos flotte løb, der skaber målet - men med Messi er det tit ham, der starter det hele. Der er bare en ekstra dimension i hans spil. Ronaldo er med årene blevet en kynisk målscorer - og en fandens dygtig en af dem. Det samme er Messi, men så har han også bare så mange andre dimensioner, som uanfægteligt - i min optik - gør ham til verdens bedste fodboldspiller, og den bedste vi nogensinde har haft løbende - by far. Her synes jeg eksempelvis at Ronaldo ligger og 'roder' omkring nr. 4-5 på den liste.

Et stærk eksemplificering: Hvis Messi spiller en rigtig dårlig kamp, så spiller FC Barcelona rigtig dårligt (sådan er det som oftest). Hvis Ronaldo spiller en rigtig dårlig kamp, så kan Real Madrid sagtens spille fantastisk. I oktober 2014 spillede Real Madrid sin bedste kamp i hele årtiet, da vi slog Barca 3-1. Det var en magtdemonstration uden lige, men Ronaldo spillede en helt igennem uduelig kamp.

Så for at gøre det klart. Ronaldo har været den bedste i 2016, men Messi er en - betragteligt - bedre fodboldspiller anno 23.12.2016!
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Sebberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego, ChrillRM14

9 år 7 måneder siden #116 af BBB

Sebberg skrev: I oktober 2014 spillede Real Madrid sin bedste kamp i hele årtiet, da vi slog Barca 3-1. Det var en magtdemonstration uden lige, men Ronaldo spillede en helt igennem uduelig kamp.

Helt igennem uduelig kamp? Extended highlights giver ikke indtryk af en helt igennem uduelig kamp.

Det er vildt at summere Ronaldo's betydning for Real Madrid op i én kamp, hvor han scorede og vi vandt.

9 år 7 måneder siden #117 af Sebberg

BBB skrev:

Sebberg skrev: I oktober 2014 spillede Real Madrid sin bedste kamp i hele årtiet, da vi slog Barca 3-1. Det var en magtdemonstration uden lige, men Ronaldo spillede en helt igennem uduelig kamp.

Helt igennem uduelig kamp? Extended highlights giver ikke indtryk af en helt igennem uduelig kamp.

Det er vildt at summere Ronaldo's betydning for Real Madrid op i én kamp, hvor han scorede og vi vandt.

Jeg husker det klart som om, at han spillede en rigtig dårlig kamp, hvor han smed utallige kontrachancer væk.

Lad nu vær med at kør den der populistiske stil med, at jeg summere hele hans betydning på baggrund af én kamp. Jeg bringer et eksempel - men jeg kan da også finde et hav af andre kampe herinde, hvor han har fået en gennemsnitlig karakter på 1-2 eller to, men hvor det totale gennemsnit var minimum 3.5. Det er jeg mere eller mindre sikker på!

9 år 7 måneder siden #118 af Sebberg

BBB skrev:

Og hey - ét mål er ét mål - men det er også lige lidt for let, hvis hans straffesparksmål skal bruges som argument på, at han ikke spillede en dårlig kamp.

9 år 7 måneder siden #119 af Sebberg

BBB skrev:

Sidste spam. I den førnævnte kamp har du givet bedømmelser. Du giver næsten alle spillere et stort fem tal. Et par giver du fire. Ronaldo giver du to :-)

9 år 7 måneder siden #120 af Dios
Sebberg skrev:

Jeg husker det klart som om, at han spillede en rigtig dårlig kamp, hvor han smed utallige kontrachancer væk.

BBB's skriv af Ronaldo efter Barca kampen: 2-3 efter at have smidt mange angreb væk. Han var dog i hopla i starten. Samspillet med Marcelo trækker op.-

Hvordan i helvede kan du huske det? Haha :D Det er godt kaldt, den må man gi dig :)

Jeg selv skrev: Ja jeg ved det, men alt for mange sløsede afleveringer og var nærmest ene mand om og smide det ene angreb væk efter det andet. Han fik scoret og det var godt, men sikke en omgang sløj bold fra hans side af!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum