Overraskelse: Kashima Antlers er finalemodstanderen
Kassow-Rossing skrev:
Pelle skrev:
Kassow-Rossing skrev:
Pelle skrev: Jeg synes, det er skræmmende, at folk stadig er så forhippede på at beskytte ham uanset hvor elendigt, han præsterer.
Jeg ville ønske jeg var lige så elendig som Ronaldo.
Jeg ville ønske, at jeg forstod hvor du ville hen med det her?
Der er så meget du ville ønske du forstod. Men ak.
Patrick, stop nu lige dig selv og husk, hvordan du altid prædiker omkring regelsættet på forum, når folk stikker til dig. Så stik venligst piben ind igen og vær lidt saglig :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Pelle skrev:
Kassow-Rossing skrev:
Pelle skrev:
Kassow-Rossing skrev:
Pelle skrev: Jeg synes, det er skræmmende, at folk stadig er så forhippede på at beskytte ham uanset hvor elendigt, han præsterer.
Patrick, stop nu lige dig selv og husk, hvordan du altid prædiker omkring regelsættet på forum, når folk stikker til dig. Så stik venligst piben ind igen og vær lidt saglig :-)
Jamen så brug dog indersiden af hovedet i stedet for at bede mig om at regne ud hvad 3 + 3 er for dig.
Hvorfor tror at jeg ville ønske at jeg var lige så elendig som Ronaldo baseret på det citat, jeg tog fra dig her i tråden om VM finalen?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev:
Pelle skrev:
Kassow-Rossing skrev:
Pelle skrev:
Kassow-Rossing skrev:
Jamen så brug dog indersiden af hovedet i stedet for at bede mig om at regne ud hvad 3 + 3 er for dig.
Hvorfor tror at jeg ville ønske at jeg var lige så elendig som Ronaldo baseret på det citat, jeg tog fra dig her i tråden om VM finalen?
Det med sagligheden magtede du så ikke, vi stopper den bare der :)
"Maybe they hate me because I'm too good."
I øvrigt har alder intet med det at gøre, og hvis jeg fortalte dig om min alder, beskæftigelse, meritter m.m. tror jeg du ville blive overrasket, omend det er privat, og intet har med dette at gøre.
Jeg er da helt enig med dig i, at hans spil ikke er godt. Jeg er helt enig i, at hvis han ikke scorede mål, og spillede lige så dårligt som Casemiro, så havde han intet at gøre på holdet. Men nu spiller han jo lige så dårligt som Casemiro i dag og ofte bedre, men han scorer også 3 mål, hvilket i mine øjne gør ham langt bedre. Havde kampen stoppet ved 2-2 ville min opfattelse være en anden - det siger jo sig selv. Jeg vurderer ikke Ronaldo udelukke på mål. Jeg vurderer på, hvilke spillere, der er kampafgørrende! 2 mål synes jeg, isoleret set, peger mod 5, idet det er kampafgørrende i de fleste kampe. 3 mål fra Ronaldo burde så give 5, men hans spil trækker ham ned på 4 i dag.
Når nu vi snakker om kampafgørrende, kan jeg også bedre lide Kovacic end Kroos. Jeg synes faktisk at Kroos er overvurderet, bare for at smide endnu en bombe. Har vi lidt uden ham? Overhovedet ikke... Men Kroos er rigtig god(men Kovacic bliver bedre), og efter Kroos er kommet væk fra den defensive midtbane, er han blevet bedre og mere kampafgørrende. Han brød ikke spillet nok på den defensive, hvilket Casemiro gør bedre. Derfor ser jeg hellere Casemiro på den plads. Dog ville jeg allerhelst foretrække en spillende midtbane med 3 boldspillere i de fleste kampe(men ikke alle kampe), som alle 3 med deres arbejdsraseri ikke ville lide under manglen af Casemiro - som vi så det med Isco, Kovacic og Modric. Men igen, Casemiro er vigtig i nogle kampe og behøver derfor spilletid, som han jo netop får nu. Desværre på bekostning af Kovacic og Isco :(
EDIT: Vær nu lige ordentlige ved hinanden B1 og B2 ;)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Hvis jeg var var lige så elendig som Ronaldo, ville jeg score mig en millionkontrakt og samtidig blive topscorer næsten hver sæson, forfærdeligt.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Dios skrev: Nu kan jeg desværre ikke finde situationen, eller huske hvornår chancen opstod. Det er situationen, hvor Ronaldo vælger at trykke af udenfor feltet i venstre side, hvor Benzema og Lucas står umarkeret, hvor den tætteste markering af dem er hinanden. Det er her hvor situationen for alvor bliver kritisk. En rigtig holdspiller (ja jeg sagde det) havde valgt holdet fremfor ham selv. En rigtig holdspiller havde valgt at spille chancen 600 gange større, da holdet vil have størst mulighed for at scorer og dermed vinde. Benzema!
Risiko for offside hvis han afleverede. Benzema stå offside og ser ikke Vasquez.
1. Det var på straffe. Så han scorede kun 2 mål.
2. Det var i overtiden, så han scorede faktisk slet ikke
3. Det var mod et dårligt hold, som er nummer 11 i Japan.
4. Arsenal.
- af årsager jeg har læst diverse steder som Facebook
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kratmus skrev: Ronaldos hattrick gælder ikke fordi:
4. Arsenal.
Personligt lader jeg mig bare ikke forblænde af målene. De betyder en del - især når de som i går lander på et tørt sted - men de definerer ikke spillerens præstation.
Lad os tage udgangspunkt i Messis præstation mod Espanyol i går, så scorer han kun ét mål - og det sker endda på et tidspunkt, hvor kampen er lukket. Alligevel præsterer han milevidt foran Ronaldo.
Han har tonsvis af vellykkede aktioner, nogle absurde dribleturer, en (faktisk to) assists - som ikke bare er en aflevering på tværs. Generelt er han bare SYNLIG og spildominerende.
Jeg vil anyday hellere have en Messi-præstation som i går end en Ronaldo-præstation fra i går. Messi scorer flest mål for Barcelona og er nok også den bedste fodboldspiller på holdet. Ronaldo scorer flest mål for Real Madrid, men er nok den dårligste fodboldspiller på holdet.
Sebberg skrev:
4. Arsenal.
Personligt lader jeg mig bare ikke forblænde af målene. De betyder en del - især når de som i går lander på et tørt sted - men de definerer ikke spillerens præstation.
Lad os tage udgangspunkt i Messis præstation mod Espanyol i går, så scorer han kun ét mål - og det sker endda på et tidspunkt, hvor kampen er lukket. Alligevel præsterer han milevidt foran Ronaldo.
Han har tonsvis af vellykkede aktioner, nogle absurde dribleturer, en (faktisk to) assists - som ikke bare er en aflevering på tværs. Generelt er han bare SYNLIG og spildominerende.
Jeg vil anyday hellere have en Messi-præstation som i går end en Ronaldo-præstation fra i går. Messi scorer flest mål for Barcelona og er nok også den bedste fodboldspiller på holdet. Ronaldo scorer flest mål for Real Madrid, men er nok den dårligste fodboldspiller på holdet.
Med din fine retorik får du det til at fremstå som om, at du er hævet over dem, der lader sig "forblænde" af mål. Om det er en dårlig formulering, eller en tiltænkt drejning skal jeg lade stå uvist. Personligt kan jeg godt adskille spillernes rolle på banen. Ronaldo skal ikke være spildominerende, men tværtimod kampafgørrende ved at score mål. Det gør han til perfektion med 3 kasser. Og der er vist et sted i fodboldreglerne, hvor det står(måske med småt for dem, der stadig mener det ikke tæller), at mål i overtiden også gælder. Straffe gælder også, men UEFAlona er ved at få indført, at det ikke gælder, når det er Ronaldo.
Jeg vil hellere have en maskine, der scorer mål på stribe, og spiller som en sæk kartofler resten af tiden. Men nu er det engang sådan, at Casemiro, Bale, Ramos, Pepe og Danilo er dårligere fodboldspillere, for bare at nævne et par stykker, som vi alle kan blive enige om(jeg tør ikke nævne Benzema). Ronaldo er faktisk ikke en dårlig fodboldspiller, men han havde en Off-day igår, og alligevel scorer han 3 mål. Ronaldo laver også mange fine ting, men når præmissen er, at Ronaldo skal sammenlignes med Messi på spillet med fødderne, som I så gerne vil, er det klart han kommer til kort.. Omvendt kommer Messi til kort, hvis vi fx snakker om hovedspillet. Du er så forblændet af, at spillet skal sammenlignes på Messis præmisser, og hvis du bare for en gangs skyld kunne være mere nuanceret, ville det klæ' dig. En af Ronaldos kvaliteter er netop at spille en dårlig kamp, og stadig være afgørrende. Det samme kan ikke siges om Messi, der enten/eller er synlig. Messi er god i småspillet, og det er Ronaldo ikke. Ronaldo skyder vanvittig godt, især udefra, Messi skal tæt på mål før han kan skyde godt. Ronaldo vinder de fleste dueller i feltet - Messi vinder flere dueller med bolden ved fødderne. Ronaldo laver nogle sygt gode indlæg - Messi laver nogle sygt gode assists i dybden. Jeg kunne blive ved, men måske har du forstået pointen? Hvis vi sammenligner de 2 spillere på Ronaldos præmisser, er Messi middelmådig. Det samme kan siges om den omvendte situation, som netop er den præmis, som så mange stiller op - nemlig at de skal sammenlignes på Messis præmisser. For 10 år siden var fodbold også andet end småspil og fine kombinationer og dribleture af små argentinere.
Nu har jeg skåret det ud i pap, og jeg gider ærlig talt ikke redegøre mere for det. Essensen er, at du i din unuancerede præmis vælger Messis præmisser.. Og hvis det er din tilgang til fodbold, så fred være med det, men så skal du ikke komme her som en ophøjet prædikant og skyde mig i skoene, at jeg er forblændet af mål. Jeg har en anden tilgang, og den er mindst lige så god som din.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Kratmus skrev:
Sebberg skrev:
4. Arsenal.
Med din fine retorik får du det til at fremstå som om, at du er hævet over dem, der lader sig "forblænde" af mål. Om det er en dårlig formulering, eller en tiltænkt drejning skal jeg lade stå uvist. Personligt kan jeg godt adskille spillernes rolle på banen. Ronaldo skal ikke være spildominerende, men tværtimod kampafgørrende ved at score mål. Det gør han til perfektion med 3 kasser. Og der er vist et sted i fodboldreglerne, hvor det står(måske med småt for dem, der stadig mener det ikke tæller), at mål i overtiden også gælder. Straffe gælder også, men UEFAlona er ved at få indført, at det ikke gælder, når det er Ronaldo.
Jeg vil hellere have en maskine, der scorer mål på stribe, og spiller som en sæk kartofler resten af tiden. Men nu er det engang sådan, at Casemiro, Bale, Ramos, Pepe og Danilo er dårligere fodboldspillere, for bare at nævne et par stykker, som vi alle kan blive enige om(jeg tør ikke nævne Benzema). Ronaldo er faktisk ikke en dårlig fodboldspiller, men han havde en Off-day igår, og alligevel scorer han 3 mål. Ronaldo laver også mange fine ting, men når præmissen er, at Ronaldo skal sammenlignes med Messi på spillet med fødderne, som I så gerne vil, er det klart han kommer til kort.. Omvendt kommer Messi til kort, hvis vi fx snakker om hovedspillet. Du er så forblændet af, at spillet skal sammenlignes på Messis præmisser, og hvis du bare for en gangs skyld kunne være mere nuanceret, ville det klæ' dig. En af Ronaldos kvaliteter er netop at spille en dårlig kamp, og stadig være afgørrende. Det samme kan ikke siges om Messi, der enten/eller er synlig. Messi er god i småspillet, og det er Ronaldo ikke. Ronaldo skyder vanvittig godt, især udefra, Messi skal tæt på mål før han kan skyde godt. Ronaldo vinder de fleste dueller i feltet - Messi vinder flere dueller med bolden ved fødderne. Ronaldo laver nogle sygt gode indlæg - Messi laver nogle sygt gode assists i dybden. Jeg kunne blive ved, men måske har du forstået pointen? Hvis vi sammenligner de 2 spillere på Ronaldos præmisser, er Messi middelmådig. Det samme kan siges om den omvendte situation, som netop er den præmis, som så mange stiller op - nemlig at de skal sammenlignes på Messis præmisser. For 10 år siden var fodbold også andet end småspil og fine kombinationer og dribleture af små argentinere.
Nu har jeg skåret det ud i pap, og jeg gider ærlig talt ikke redegøre mere for det. Essensen er, at du i din unuancerede præmis vælger Messis præmisser.. Og hvis det er din tilgang til fodbold, så fred være med det, men så skal du ikke komme her som en ophøjet prædikant og skyde mig i skoene, at jeg er forblændet af mål. Jeg har en anden tilgang, og den er mindst lige så god som din.
Ville egentlig bare trykke 'tak', men du får sgu også et 'amen'!
Amen, siger jeg bare!
Jeg ville få fnidder, hvis Zidane bad Ronaldo om at spille på Messis præmisser. At trække tilbage i banen og forsøge at spille småspil med Danilo og Bale eller modtage bolden tidligere i opspillet for så at få til opgave at sætte nogle mand af, så Benzema kunne løbe i position i dybden. FY for den lede...
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- AmorMadrid
- Guld bruger
-
"Personligt lader jeg mig bare ikke forblænde af målene. De betyder en del..." Ja de betyder faktisk alt. Det er jo nu engang dem der afgør en kamp, og ikke antallet af vellykkede driblinger. Selvfølgelig definerer det hans præstation at han scorer 3 afgørende mål. Et af dem var et sikkert eksekveret straffespark som udlignede til 2-2, det andet mål tog føringen og var en ret god afslutning, og det tredje mål lukkede kampen og var faktisk et rigtig godt mål hvis man ser det igen.Sebberg skrev:
4. Arsenal.
Og så det der med at Messi er synlig og spildominerende. Ja, det er han. Men det har vi jo andre til på holdet. Vi behøver ikke have 11 kreatører på banen, som alle sammen er "spildominerende". Spillerne har forskellige opgaver på banen, og Ronaldos er tydeligvis ikke at være playmaker, men det er der åbenbart stadig nogen som ikke har affundet sig med.
Han gør de afgørende ting, som netop er at score mål. Det virker som om, at man herinde ville foretrække, at erstatte hans mål med et par ekstra vellykkede afleveringer og driblinger, fordi så ser det lidt pænere ud igennem hele kampen. Så kan vi ende med at tabe til det her japanske hold, men hvis bare Ronaldo ikke bremsede angreben op for meget, så er det vel helt fint.
En angribers vigtigste opgave er at score mål, og det gør han. Hvorfor er der så mange herinde, der gerne vil vurdere ham på det han ikke er så god til, men nægter at vurdere ham på hans spidskompetence, som er det der har gjort, at han bliver betragtet som en af verdens bedste?
Og så synes jeg, at det er decideret useriøst, at nogle herinde vælger at give ham 1 efter kampen igår, og at han ender med, at ligge på det der svarer til under "godkendt".