Overraskelse: Kashima Antlers er finalemodstanderen

9 år 7 måneder siden #37 af Vinícius

Pelle skrev: Indlæggene her vidner meget godt om, hvor svært det er at få folk overbevist om, at Ronaldo falder fuldstændig igennem, når det kommer til fodboldspillet. Han spillede tæt på de værste 90 min, jeg har set fra ham nogensinde. Smider tonsvis af chancer væk, er dårlig i udfordringerne, og jeg kunne blive ved.. Det var helt ad helvede til i dag. Og de af jer, der vitterligt mener, at han spiller en god kamp? Jamen nej venner - bare et stort nej, i må simpelthen ikke forblænde jer af to mål i overtiden.

Ronaldo er verdens bedste målscorer, så hvis vi kun bedømmer ham på det, så fair nok. Personligt har jeg brug for mere end det, og problemet er, at Ronaldo ikke længere tilbyder mere. Jeg synes, det er skræmmende, at folk stadig er så forhippede på at beskytte ham uanset hvor elendigt, han præsterer.

Jamen det er godt det ikke er din opgave at overbevise alle os andre om noget.. Men så længe han scorer, og det er jo vitterligt det, som fodbold handler om - helt essentielt, så spiller han mere end godkendt med et hattrick hvis det står til mig. Engang ville et hattrick udløse overskrifter, men når det er Messi og CR7 er det forventeligt.

Jeg respekterer fuldt ud, at du har behov for mere end at score (og det er ikke fordi scoringer altid er lige gode).

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #38 af Arnenugacream
Jeg sad selv og var rystet over hvor ringe Ronaldos første 45 minutter var. Der var ganske enkelt ikke noget der lykkedes, selvom han kom i flere gode situationer, og lavede nogle fejl der fik ham til at ligne en dansk serie 3 spiller. MEN man må bare erkende at manden laver så ustyrlig mange mål, at det er svært og argumentere for at han ikke hører til på dette Madrid mandskab. Jeg havde selv givet ham et 1 tal baseret på de første 45 minutter, men når man ender med at lave et hattrick og vel nærmest afgøre kampen ja, så får han et 4 tal fra mig. Havde det været en hvilken som helst anden spiller i verden der havde lavet et hattrick er det vel begrænset hvor mange der ikke havde lagt oppe omkring et 5 tal.

Så længe manden laver så mange mål som han gør, så har jeg ikke brug for mere. Jeg kan bande ham langt væk i løbet af en kamp, men i sidste ende gør han det fodbold handler om. At lave mål. Men jeg er enig i at den dag han ikke bidrager med det antal mål han gør i øjeblikket, så skal man begynde at se efter andre spillere. Jeg tvivler dog på man vil finde ret mange der ville kunne gøre Real til det bedre end det er med en Ronaldo på holdet. Det kan godt være nogle ting vil blive kønnere, og virke langt bedre rent teknisk, men jeg tvivler på slutproduktet vil have et bedre resultat.

Siden Ronaldo kom til klubben og har bidraget med det fuldstændig absurde antal mål, der har man fået et antal point der inden Ronaldo og Messi æraen vil betyde et klart mesterskab. Man har formået og vinde CL 2 gange, og været i semifinalen de sidste mange år. Dette skyldes ikke kun Roanldo, men jeg tror han har en stor andel i det i form af sine mål. Den primære grund til at vi ikke i Ronaldo tiden har vundet flere mesterskaber, skyldes at der i Barcelona render en spiller rundt der om muligt er den bedste fodboldspiller verden nogensinde har set, og måske kommer til at se, og har haft et mindst ligeså godt slutprodukt som Ronaldo over de sidste 10 år.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Arnenugacream.

9 år 7 måneder siden #39 af BBB
Jeg så ikke kampen, men hvis en spiller scorer to mål (straffe tæller åbenbart ikke længere), så er det svært at forsvare, at han kun skal have 3. Uden Ronaldo's mål var vi endt i straffesparkskonkurrence - forudsat at en anden havde scoret på straffesparket.

Når vi skal have en erstatning for Ronaldo, så skal vi da for alt i verden sørge for at finde en spiller, der er dygtig til at spille bolden rundt, men ikke er målfarlig. For det er åbenbart, hvad der vægtes herinde :-D

Der var én person, der for et par dage siden skrev, at der er højere niveau herinde, end der er hos FCB.dk, men det niveau kan man ikke finde, når kamptråden læses igennem.
Følgende bruger(e) sagde tak: AmorMadrid

9 år 7 måneder siden #40 af Dios
Nu kan jeg desværre ikke finde situationen, eller huske hvornår chancen opstod. Det er situationen, hvor Ronaldo vælger at trykke af udenfor feltet i venstre side, hvor Benzema og Lucas står umarkeret, hvor den tætteste markering af dem er hinanden. Det er her hvor situationen for alvor bliver kritisk. En rigtig holdspiller (ja jeg sagde det) havde valgt holdet fremfor ham selv. En rigtig holdspiller havde valgt at spille chancen 600 gange større, da holdet vil have størst mulighed for at scorer og dermed vinde.

Det er i den situation jeg vender på en tallerken, og vender mig imod spilleren. Det er attituden efter, og scenariet om den omvendte situation, som gør jeg har lyst til at kaste op udover ham. Det er den situation, som gør at jeg aldrig har været hans største fan, og det er derfor der er så mange som er efter ham. Det er den narcissisme som jeg ikke kan udstå, og det ændre 3 mål bare ikke på.

Jeg er kæmpe Real Madrid fan, og Real Madrid er større end alle spillere i klubben også Ronaldo, selvom mange måske ikke deler den holdning herinde. Real Madrid var og er meget mere end Ronaldo, og vi var historiens største og mest vindende klub før ham. Det har han på ingen måder ændret på, og det har hans imponerende mange mål heller ikke ændret på, fordi mange mål ikke er af lig med mange titler.

For det hele ikke skal være negativt, så vælger jeg at runde af på det positive navn Benzema!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Dios.

9 år 7 måneder siden #41 af ChrillRM14

Pelle skrev: Indlæggene her vidner meget godt om, hvor svært det er at få folk overbevist om, at Ronaldo falder fuldstændig igennem, når det kommer til fodboldspillet. Han spillede tæt på de værste 90 min, jeg har set fra ham nogensinde. Smider tonsvis af chancer væk, er dårlig i udfordringerne, og jeg kunne blive ved.. Det var helt ad helvede til i dag. Og de af jer, der vitterligt mener, at han spiller en god kamp? Jamen nej venner - bare et stort nej, i må simpelthen ikke forblænde jer af to mål i overtiden.

Ronaldo er verdens bedste målscorer, så hvis vi kun bedømmer ham på det, så fair nok. Personligt har jeg brug for mere end det, og problemet er, at Ronaldo ikke længere tilbyder mere. Jeg synes, det er skræmmende, at folk stadig er så forhippede på at beskytte ham uanset hvor elendigt, han præsterer.

Han kan på dage som i dag være irriterende at overvære, ja, og han kan være hæmmende for vores mulighed for mere flydende spil, ja, men har afgør kampene, og han scorer målene. Ikke blot i dag, men de seneste 8 år.
Benzema og Morata er gode, når de rammer dagen, de deltager mere i spillet, er gode i det opbyggende spil etc., men de svinger utroligt meget i niveau, og når de spiller dårligt, så scorer de heller ikke, og der mangler slutprodukt... Isco, Vasquez, Kovacic, Modric, James, Asensio spiller alle mere flydende bold og er teknisk sublime.
Men! Eksempelvis mod Deportivo spillede vi reelt med 5 af disse midtbanespillere/kanter, og selvom vi havde godt tag i bolden, så manglede der jo en afgørende fod på bolden. En der dukkede op og bare skulle skrabe den ind over stregen. Vi kan spille ligeså mange eminente førstegangsafleveringer og flytte bolden så hurtigt vi vil, men det er jo ikke altid effektivt, når vi skal score.
For hvem filan skal score målene, når Benz først nu - halvvejs gennem sæsonen - viser, hvorfor han er god, og når Morata kun har været god, når han kommer fra bænken? Selvom Ronaldo også har haft sin måltørke i år, så viser han, at han netop kan score, uanset hvilken forfærdelig kamp, han spiller.

Bare lige for en god ordens skyld. I dag var et ekstremt eksempel på, hvordan Ronaldo bliver udstillet ved ikke at spille bolden videre i stedet for at vælge den dumme beslutning. Det er jeg på ingen måde fan af. Jeg håber Zidane også forklarer ham dette...Det kan i nogle afgørende kampe være tungen på vægtskålen, om vi bliver mestre eller spiller os videre i en CHL-semi...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved ChrillRM14.

9 år 7 måneder siden #42 af Dios
BBB skrev:

Uden Ronaldo's mål var vi endt i straffesparkskonkurrence - forudsat at en anden havde scoret på straffesparket.

Uden Ronaldo havde vi været 10 mand på banen. Det kunne jo være, at erstatningen for Ronaldo også havde scoret i løbet af kampen?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 7 måneder siden #43 af Kassow-Rossing

BBB skrev: Der var én person, der for et par dage siden skrev, at der er højere niveau herinde, end der er hos FCB.dk, men det niveau kan man ikke finde, når kamptråden læses igennem.

Det var mig. Det er stadig sandt. Herinde kan vi være uenige men ingen skriver decideret uintelligente indlæg.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 7 måneder siden #44 af Pelle

Kratmus skrev:

Jamen det er godt det ikke er din opgave at overbevise alle os andre om noget.. Men så længe han scorer, og det er jo vitterligt det, som fodbold handler om - helt essentielt, så spiller han mere end godkendt med et hattrick hvis det står til mig. Engang ville et hattrick udløse overskrifter, men når det er Messi og CR7 er det forventeligt.

Jeg respekterer fuldt ud, at du har behov for mere end at score (og det er ikke fordi scoringer altid er lige gode).

Nej, og hvis man fra starten har vurderet, at alle, der stiller spørgsmålstegn ved Ronaldo, er forkert på den, så er det svært. Og det bærer mange indlæg - især dine - præg af. Jeg synes det er vildt, at man kan se fodbold så forskelligt, men det skal der naturligvis være plads til. Jeg tror også, at din og min alder måske er et stykke fra hinanden, og derfor vurderer vi måske på forskellige præmisser.

Men læs nu lige igen: Ronaldo er verdens bedste målscorer. Ingen over, ingen ved siden af. Men hvad nu, når målene ikke kommer, som det ofte har været tilfældet i denne sæson indtil videre? Jeg smed forleden en statistik om Ronaldos målfarlighed, der tydeligt viste, at han har scoret mange mål mod få hold.

Lad os tage et hypotetisk eksempel. Hvis kampen i dag ikke indebar forlænget spilletid, men havde været stoppet ved 2-2. Hvordan havde du så bedømt Ronaldo? Mit gæt er: Elendig præstation. Ligesom alle vi andre formentlig ville.
Ronaldo bliver altså kun dømt på sine egenskaber som målscorer, hvilket så får ham til at falde totalt igennem, når målene ikke er der. Og når scoringerne har svinget så meget, som det har været tilfældet i denne sæson, så er der ikke meget tilbage.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 7 måneder siden #45 af Kassow-Rossing

Pelle skrev: Jeg synes, det er skræmmende, at folk stadig er så forhippede på at beskytte ham uanset hvor elendigt, han præsterer.

Jeg ville ønske jeg var lige så elendig som Ronaldo.

9 år 7 måneder siden #46 af Pelle

Kassow-Rossing skrev:

Pelle skrev: Jeg synes, det er skræmmende, at folk stadig er så forhippede på at beskytte ham uanset hvor elendigt, han præsterer.

Jeg ville ønske, at jeg forstod hvor du ville hen med det her?

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 7 måneder siden #47 af Kassow-Rossing

Pelle skrev:

Kassow-Rossing skrev:

Jeg ville ønske, at jeg forstod hvor du ville hen med det her?

Der er så meget du ville ønske du forstod. Men ak.

9 år 7 måneder siden #48 af Matamoro

Dios skrev: Nu kan jeg desværre ikke finde situationen, eller huske hvornår chancen opstod. Det er situationen, hvor Ronaldo vælger at trykke af udenfor feltet i venstre side, hvor Benzema og Lucas står umarkeret, hvor den tætteste markering af dem er hinanden. Det er her hvor situationen for alvor bliver kritisk. En rigtig holdspiller (ja jeg sagde det) havde valgt holdet fremfor ham selv. En rigtig holdspiller havde valgt at spille chancen 600 gange større, da holdet vil have størst mulighed for at scorer og dermed vinde.

Det er i den situation jeg vender på en tallerken, og vender mig imod spilleren. Det er attituden efter, og scenariet om den omvendte situation, som gør jeg har lyst til at kaste op udover ham. Det er den situation, som gør at jeg aldrig har været hans største fan, og det er derfor der er så mange som er efter ham. Det er den narcissisme som jeg ikke kan udstå, og det ændre 3 mål bare ikke på.

Jeg er kæmpe Real Madrid fan, og Real Madrid er større end alle spillere i klubben også Ronaldo, selvom mange måske ikke deler den holdning herinde. Real Madrid var og er meget mere end Ronaldo, og vi var historiens største og mest vindende klub før ham. Det har han på ingen måder ændret på, og det har hans imponerende mange mål heller ikke ændret på, fordi mange mål ikke er af lig med mange titler.

For det hele ikke skal være negativt, så vælger jeg at runde af på det positive navn Benzema!

Vi diskuterer Ronaldo fordi han spiller dårligt og alligevel scorer tre mål. Hvorfor roser vi Benzema der havde en stribe fine aktioner i kampen, men kun scorer et mål? Han var da mindst ligeså ugidelig i presspillet. Årsagen til at vi kommer under pres er at vi har to spillere som ikke gider deltage i presspillet for alvor. Ronaldo kan tillade sig at økonomisere med sine kræfter fordi han leverer mål, men Benzema er slet ikke i samme kaliber, uanset om han har en stribe fine aktioner i den offensive spil. Det er til grin at en spiller som Benzema kan få lov til at bidrage med så lidt defensivt, når det trods alt er ret begrænset hvad han kommer med offensivt.

Leveret af Kunena Forum