Overraskelse: Kashima Antlers er finalemodstanderen
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kratmus skrev:
Sebberg skrev:
Kratmus skrev: Ronaldos hattrick gælder ikke fordi:
1. Det var på straffe. Så han scorede kun 2 mål.
2. Det var i overtiden, så han scorede faktisk slet ikke
3. Det var mod et dårligt hold, som er nummer 11 i Japan.
4. Arsenal.
- af årsager jeg har læst diverse steder som Facebook
Personligt lader jeg mig bare ikke forblænde af målene. De betyder en del - især når de som i går lander på et tørt sted - men de definerer ikke spillerens præstation.
Lad os tage udgangspunkt i Messis præstation mod Espanyol i går, så scorer han kun ét mål - og det sker endda på et tidspunkt, hvor kampen er lukket. Alligevel præsterer han milevidt foran Ronaldo.
Han har tonsvis af vellykkede aktioner, nogle absurde dribleturer, en (faktisk to) assists - som ikke bare er en aflevering på tværs. Generelt er han bare SYNLIG og spildominerende.
Jeg vil anyday hellere have en Messi-præstation som i går end en Ronaldo-præstation fra i går. Messi scorer flest mål for Barcelona og er nok også den bedste fodboldspiller på holdet. Ronaldo scorer flest mål for Real Madrid, men er nok den dårligste fodboldspiller på holdet.
Med din fine retorik får du det til at fremstå som om, at du er hævet over dem, der lader sig "forblænde" af mål. Om det er en dårlig formulering, eller en tiltænkt drejning skal jeg lade stå uvist. Personligt kan jeg godt adskille spillernes rolle på banen. Ronaldo skal ikke være spildominerende, men tværtimod kampafgørrende ved at score mål. Det gør han til perfektion med 3 kasser. Og der er vist et sted i fodboldreglerne, hvor det står(måske med småt for dem, der stadig mener det ikke tæller), at mål i overtiden også gælder. Straffe gælder også, men UEFAlona er ved at få indført, at det ikke gælder, når det er Ronaldo.
Jeg vil hellere have en maskine, der scorer mål på stribe, og spiller som en sæk kartofler resten af tiden. Men nu er det engang sådan, at Casemiro, Bale, Ramos, Pepe og Danilo er dårligere fodboldspillere, for bare at nævne et par stykker, som vi alle kan blive enige om(jeg tør ikke nævne Benzema). Ronaldo er faktisk ikke en dårlig fodboldspiller, men han havde en Off-day igår, og alligevel scorer han 3 mål. Ronaldo laver også mange fine ting, men når præmissen er, at Ronaldo skal sammenlignes med Messi på spillet med fødderne, som I så gerne vil, er det klart han kommer til kort.. Omvendt kommer Messi til kort, hvis vi fx snakker om hovedspillet. Du er så forblændet af, at spillet skal sammenlignes på Messis præmisser, og hvis du bare for en gangs skyld kunne være mere nuanceret, ville det klæ' dig. En af Ronaldos kvaliteter er netop at spille en dårlig kamp, og stadig være afgørrende. Det samme kan ikke siges om Messi, der enten/eller er synlig. Messi er god i småspillet, og det er Ronaldo ikke. Ronaldo skyder vanvittig godt, især udefra, Messi skal tæt på mål før han kan skyde godt. Ronaldo vinder de fleste dueller i feltet - Messi vinder flere dueller med bolden ved fødderne. Ronaldo laver nogle sygt gode indlæg - Messi laver nogle sygt gode assists i dybden. Jeg kunne blive ved, men måske har du forstået pointen? Hvis vi sammenligner de 2 spillere på Ronaldos præmisser, er Messi middelmådig. Det samme kan siges om den omvendte situation, som netop er den præmis, som så mange stiller op - nemlig at de skal sammenlignes på Messis præmisser. For 10 år siden var fodbold også andet end småspil og fine kombinationer og dribleture af små argentinere.
Nu har jeg skåret det ud i pap, og jeg gider ærlig talt ikke redegøre mere for det. Essensen er, at du i din unuancerede præmis vælger Messis præmisser.. Og hvis det er din tilgang til fodbold, så fred være med det, men så skal du ikke komme her som en ophøjet prædikant og skyde mig i skoene, at jeg er forblændet af mål. Jeg har en anden tilgang, og den er mindst lige så god som din.
Så nu er Ronaldo god til at sparke udefra? Lever vi stadig i 2010 eller?
Du misforstår mig og bruger alt din tid på at sammenligne med Messi. Jeg brugte ham bare for at definere to spillertyper og præstationer.
Lad mig gøre det klart: Jeg synes, det er fint at være en perfekt afslutter. Det er Ronaldo. Problemet er, at han det seneste år er blevet så ringe i resten af spillets facetter. Han scorer tre mål i går, men har måske 3-4 kontrachancer, hvor han mister bolden på forkastelig vis. Jeg synes ikke, at hans mål opvejer det faktum, at han absolut ikke kan andet end at score - og at han tilmed er en kæmpe hæmsko for spillet.
Stod det til mig, ville jeg anyday sælge Ronaldo. Ja, vi får ikke en spiller ind, der sådan uden lige sætter 40 kasser ind på en sæson - men vi kan få en spiller ind, der kan score halvdelen og samtidig bidrage til spillet. Vi kan få et mere flydende spil og et mere harmonisk hold.
Jeg tror vi vil få mere succes, hvis Ronaldo ikke var på holdkortet.
Jeg vil hellere have en maskine, der scorer mål på stribe, og spiller som en sæk kartofler resten af tiden.
Du er så forblændet af, at spillet skal sammenlignes på Messis præmisser.
Essensen er, at du i din unuancerede præmis vælger Messis præmisser.
Nuvel, så er alt taget ud af kontekst, men jeg prøver alligevel, så ret mig endelig hvis jeg tager fejl :)
Er vi enige om, at din præmis er Ronaldo's mål? Præmissen for en bedre fodboldspiller er vel ikke at tage udgangspunkt i tilfældige kompetencer, for som du selv siger, så vil Messi komme til kort hvis der vurderes på hovedspillet, og Ronaldo vil komme til kort, hvis vi tager inddrager bolden i det åbne spil.
Præmissen, eller det der taler for Ronaldo er vel hans mål, eller det alle hele tiden taler om, right?
Ronaldo siden 09/10 til og med nuværende sæson:
La Liga: 239 kampe fra start, og 8 kampe som indskiftet. 21.248 min. spillet. 270 mål og 78 assist.
Mål pr. minut: 78,9 min.
Assist pr. minut: 272 min.
Mål og assist pr. minut: 61,1 min.
Chl: 80 kampe fra start, og 1 kamp som indskiftet. 7.189 min. spillet. 80 mål og 23 assist.
Mål pr. minut: 89,9 min.
Assist pr. minut: 313 min.
Mål og assist pr. minut: 69,8 min.
Alt i alt: 319 kampe fra start, og 9 kampe som indskiftet. 28.437 min. spillet. 350 mål og 101 assist.
Mål pr. minut: 81,2 min.
Assist pr. minut: 281,2 min.
Mål og assist pr. minut: 63,1 min.
Messi siden 09/10 til og med nuværende sæson:
La Liga: 233 kampe fra start og 19 kampe som indskiftet. 21.250 min. spillet. 269 mål og 104 assist.
Mål pr. minut: 79 min.
Assist pr. minut: 204 min.
Mål og assist pr. minut: 57 min.
Chl: 73 kampe fra start, og 4 kampe som indskiftet. 6.618 min. spillet. 76 mål og 18 assist.
Mål pr. minut: 87,1 min.
Assist pr. minut: 368 min.
Mål og assist pr. minut: 70,4 min.
Alt i alt: 306 kampe fra start, og 23 kampe som indskiftet. 27.868 min. spillet. 345 mål og 122 assist.
Mål pr. minut: 80,8 min.
Assist pr. minut: 228 min.
Mål og assist pr. minut: 59,7 min.
Det her er de kolde facts fra dem begge. Ja gu fanden tog det mig en helvedes masse tid :D men så kan der vurderes subjektivt, objektivt og sagligt :)
Jeg vil ikke længere argumentere for hvem jeg foretrækker, for det tror jeg alle er klar over. Uanset hvad, så må vi bare tage hatten af for dem begge, for er du dum nogle hjernedøde stats de begge har!
Ronaldo scorer minimalt flere mål, men skal bruge flere minutter på at scorer dem. Messi laver flest assist, men ikke mange flere end folk går og tror.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
FanOfMagicalTeams skrev: Haha der bliver gravet dybt for at argumentere for at Ronaldo er ligeså god som Messi. Er vild med den nye præmis-vinkel. I forhold til karakterer til Ronaldo efter kampen blander jeg mig udenom. Men hold nu op. Messi er klasser over Ronaldo efterhånden. Det er der altså ikke nogen skam i. De andre år hvor Ronaldo vandt Ballon'en var han SUBLIM i langt flere faser af spillet!. Det har ikke noget med præmis at gøre. Det scorer ca. samme antal mål i 2016 (Messi flere?), Messi laver flere assists, Messi trækker mere opmærksomhed fra modstanderne, dribler bedre (skaber uro/ustabilitet i forsvaret uanset om man så vil anerkende driblinger som vigtigt eller ej) skaber flere chance og bruger færre chancer på at score sine mål. Mål uden for feltet er vidst også ret lige i 2016 (gider ikke finde ny statistisk - det var det tidligere på året) og sådan kan man blive ved. Nyd nu bare at Ronaldo har været sublim i Real tiden og at han nu er en vanvittig kynisk afslutter. Han behøver ikke være den bedste i verden for at Real er et fantastisk hold/klub.
Måske du skulle læse nogle af de fremragende indlæg, der blev skrevet kort forinden dit eget. Det ville klæde dig.
Hvilke 'Magical teams' (flertal) er det, som du er fan af?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
Kassow-Rossing skrev:
FanOfMagicalTeams skrev: Haha der bliver gravet dybt for at argumentere for at Ronaldo er ligeså god som Messi. Er vild med den nye præmis-vinkel. I forhold til karakterer til Ronaldo efter kampen blander jeg mig udenom. Men hold nu op. Messi er klasser over Ronaldo efterhånden. Det er der altså ikke nogen skam i. De andre år hvor Ronaldo vandt Ballon'en var han SUBLIM i langt flere faser af spillet!. Det har ikke noget med præmis at gøre. Det scorer ca. samme antal mål i 2016 (Messi flere?), Messi laver flere assists, Messi trækker mere opmærksomhed fra modstanderne, dribler bedre (skaber uro/ustabilitet i forsvaret uanset om man så vil anerkende driblinger som vigtigt eller ej) skaber flere chance og bruger færre chancer på at score sine mål. Mål uden for feltet er vidst også ret lige i 2016 (gider ikke finde ny statistisk - det var det tidligere på året) og sådan kan man blive ved. Nyd nu bare at Ronaldo har været sublim i Real tiden og at han nu er en vanvittig kynisk afslutter. Han behøver ikke være den bedste i verden for at Real er et fantastisk hold/klub.
Måske du skulle læse nogle af de fremragende indlæg, der blev skrevet kort forinden dit eget. Det ville klæde dig.
Det ville klæde dig at træde ned fra overdommerbordet.
Edit: Jeg bliver nysgerrig. 2 spg:
1) Hvad er du uenig i?
2) Hvorfor sidestiller du det at syntes Ronaldo er den bedste i verden med at være Real Madrid fan? Er det ikke lidt... fladt? Barnligt?...
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
FanOfMagicalTeams skrev:
Kassow-Rossing skrev:
1) Hvad er du uenig i?
2) Hvorfor sidestiller du det at syntes Ronaldo er den bedste i verden med at være Real Madrid fan? Er det ikke lidt... fladt? Barnligt?...
Jeg har ikke skrevet, at du ikke var RM fan. Jeg har heller ikke sidestillet det at være RM fan med det at være Ronaldo fan. Jeg tror ikke du kan finde et eneste citat fra mig med sådan noget sludder.
Kan vi vende tilbage til mit spørgsmål til dig? Eller vil du ikke svare på spørgsmålet rettet mod dit brugernavn på Madridista.dk?
Har du i øvrigt læst de to fremragende indlæg, der blev skrevet kort før dit? De kommer netop ind på at driblinger og andet ligegyldigt ikke er relevante egenskaber, når man skal vurdere Ronaldos rolle for Real Madrid og Portugal.
Edit: Hvis man vurderer Ronaldos egenskaber ud fra Messis præmisser, så bliver han en ordinær spiller. Men man skal være ret uintelligent for at vurdere Ronaldo ud fra de præmisser. Hvorfor scorer Ronaldo flest mål? Hvorfor hiver han Real Madrid hele vejen gennem CHL og Portugal gennem EM når Messi ikke gør det for sine hold? Svaret findes i at mål afgør fodboldkampe. Ikke driblinger. På samme måde kan man heller ikke tillade sig at vurdere Messi ud fra hvor god han er på hovedet. Man vurderer spillerne på ud fra hvor afgørende de var/er i de store afgørende kampe. F.eks da Barcelona røg ud til Atlético Madrid i kvartfinalerne af Champions League i år, skulle Messi have trådt i karakter. På samme tid scorede Ronaldo hattrick og sendte Real Madrid videre mod tysken. Mens Messi brændte straffespark for Argentina i den afgørende Copa America kamp, sendte Ronaldo Portugal videre ved EM. Næste år ser det måske anderledes ud, men man kan stadig ikke vurdere Messi ud fra Ronaldo-præmisser og omvendt.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
Kassow-Rossing skrev:
FanOfMagicalTeams skrev:
Kassow-Rossing skrev:
1) Hvad er du uenig i?
Jeg har ikke skrevet, at du ikke var RM fan. Jeg har heller ikke sidestillet det at være RM fan med det at være Ronaldo fan. Jeg tror ikke du kan finde et eneste citat fra mig med sådan noget sludder.
Kan vi vende tilbage til mit spørgsmål til dig? Eller vil du ikke svare på spørgsmålet rettet mod dit brugernavn på Madridista.dk?
Har du i øvrigt læst de to fremragende indlæg, der blev skrevet kort før dit? De kommer netop ind på at driblinger og andet ligegyldigt ikke er relevante egenskaber, når man skal vurdere Ronaldos rolle for Real Madrid og Portugal.
Edit: Hvis man vurderer Ronaldos egenskaber ud fra Messis præmisser, så bliver han en ordinær spiller. Men man skal være ret uintelligent for at vurdere Ronaldo ud fra de præmisser. Hvorfor scorer Ronaldo flest mål? Hvorfor hiver han Real Madrid hele vejen gennem CHL og Portugal gennem EM når Messi ikke gør det for sine hold? Svaret findes i at mål afgør fodboldkampe. Ikke driblinger. På samme måde kan man heller ikke tillade sig at vurdere Messi ud fra hvor god han er på hovedet. Man vurderer spillerne på ud fra hvor afgørende de var/er i de store afgørende kampe. F.eks da Barcelona røg ud til Atlético Madrid i kvartfinalerne af Champions League i år, skulle Messi have trådt i karakter. På samme tid scorede Ronaldo hattrick og sendte Real Madrid videre mod tysken. Mens Messi brændte straffespark for Argentina i den afgørende Copa America kamp, sendte Ronaldo Portugal videre ved EM. Næste år ser det måske anderledes ud, men man kan stadig ikke vurdere Messi ud fra Ronaldo-præmisser og omvendt.
Nu har jeg læst med herinde i mange år og blandt andet læst 1451 af dine indlæg. Vi ved derfor begge at du er mere end intelligent nok til at vide at det der er markeret med fed netop ligger implicit i det der er markeret med kursiv.
Sidst jeg smed en historisk kobling i sjov gik det pisse godt herinde. Vi prøver igen. Læs lidt om mccarthyismen. Udbyt "kommunisme" med "Barca" og "amerika" med "madrista"... hvis du orker og har lidt selvironi så evt. "Mccarthy" med "Kassow" ;)
(FOR GOD ORDENS SKYLD - det sidste er for sjov. Det passer ikke 100% på. Lad være at være bogstavelig.)
De kommer netop ind på at driblinger og andet ligegyldigt ikke er relevante egenskaber, når man skal vurdere Ronaldos rolle for Real Madrid og Portugal.
Edit: Hvis man vurderer Ronaldos egenskaber ud fra Messis præmisser, så bliver han en ordinær spiller. Men man skal være ret uintelligent for at vurdere Ronaldo ud fra de præmisser. Hvorfor scorer Ronaldo flest mål?
Hmm. Scorer Ronaldo nu også flere mål? I ligaen har han scoret 1 mål mere end Messi siden 09, men i Chl har Messi det bedste snit pr. scorede minut, og det har han også samlet set (ligaen og Chl). Så lad os være ærlige. Ronaldo scorer ikke flere mål end Messi. Ronaldo er ikke bedre end Messi til ret mange ting, og de ting Ronaldo er bedre end Messi til er ret ligegyldige ift. at scorer flere mål. Det viser statistikken jo tydeligt. Så om Ronaldo er bedre til at heade, skyde udefra (som nogle påstår), mere alsidig etc. er jo ret så irrelevant, da Ronaldo samlet set er en dårligere målscorer end Messi. Her er der ikke engang tale om Messi's assist, men rendyrket mål.
Nu har vi fået statsene på bordet, så lad os forholde os til dem. Så kan det subjektive spille ind med, at Messi ikke reddede Barcelona ved ikke at scorer imod At. Madrid, men at Ronaldo reddede Madrid ved at scorer imod Wolfsburg. Jeg synes nu Atletí igennem de sidste 3 år skal vises mere respekt end det, men fair nok. Det er subjektivt personfnidder.
Du får den med, at Ronaldo scorer flere mål end Messi i ligaen, men hvis det kun! er 1 mål det drejer sig om, så er det vel ret ligegyldigt. Så ville jeg ihvertfald til hver en tid vælge den præmis der hedder driblinger og al spil med bolden medmindre den er i luften. For Ronaldo's eneste præmis, som skal sammenlignes med Messi er åbenbart mål herinde, og her taber Ronaldo jo desværre. Ronaldo skal på ingen måder negligeres, men nu er den vel lukket!
Og på forhånd, så stop lige med at henvise til hvad du har skrevet, sagt og gjort. Stop din prædike om husreglerne mm. Men prøv at forhold dig til mit indlæg, så er du rigtig sød :)
Ingen tvivl, Messi er bedst med fødderne, omend Neymar isoleret set vel er bedre(i hvert fald æstetisk). Men Neymar mangler slutprodukt. Messi er en god kombination af at være god med fødderne og have slutprodukt. Ronaldo mangler det med fødderne i nogle situationer, mest af alt fordi han gerne vil gøre det mere kompliceret end nødvendigt(ligesom Neymar). Andre gange, som de 2 førsteberøringer, Ronaldo laver i overtiden mod Japanerne, er vanvittig gode - især den fra Kroos.
Jeg synes, at Messi har potentiale til at være en bedre fodboldspiller end Ronaldo, og det viser han også fra tid til anden. Messi har et højere topniveau.. Men set over hele 2016 har Ronaldo, i min bog, haft et bedre gennemsnitsniveau (og jeg er fuldstændig ligeglad med en eller anden WHOSCORED statistik, der siger noget andet). Messi er god til at skabe chancer ved at sætte en mand, mens Ronaldo er god til at søge der, hvor chancerne opstår, hvor hans medspillere i højere grad får credit for at skabe chancen.
Og som sagt, Ronaldo scorer jo langt flere mål end Messi, faktisk et heeeelt mål mere ;) (En joke, for de tungnemme)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Det viser, at Ronaldo og Messi statistisk set er på samme niveau. Så kan man rent subjektivt diskutere en masse faktorer, hvor nogle af de mest diskuterede er, hvor vigtige målene er, hvor mange mål der er scoret mod Malmø(små hold generelt), hvor gode medspillere, de begge har og har haft. Det vil jeg ikke begive mig ud i.
Helt enig. Her indgår jo også, at Messi har spillet på et mere dominerende hold, men at Ronaldo er 2 år ældre. Det kan diskuteres i evigheder, men som jeg skrev i et tidligere indlæg, så kender jeg personligt bare ingen neutrale fans som synes Ronaldo er en bedre spiller, hvor der er enighed om det stikmodsatte, hvor flere faktisk synes Messi er den bedste nogensinde i historien.
Messi er god til at skabe chancer ved at sætte en mand, mens Ronaldo er god til at søge der, hvor chancerne opstår, hvor hans medspillere i højere grad får credit for at skabe chancen.
Og det er netop her min pointe er, for Messi er jo begge dele.
Men set over hele 2016 har Ronaldo, i min bog, haft et bedre gennemsnitsniveau (og jeg er fuldstændig ligeglad med en eller anden WHOSCORED statistik, der siger noget andet).
Hvad er præmisserne her? Hvis jeg må bruge dine egne ord skrev du jo
Messi har jo bare scoret flere mål i 2016 og har også flere assist. Jeg venter spændt på dit svar for hvilke kriterier du vurdere udfra her :)Jeg vil hellere have en maskine, der scorer mål på stribe, og spiller som en sæk kartofler resten af tiden.
Dios skrev: Kratmus skrev:
Det viser, at Ronaldo og Messi statistisk set er på samme niveau. Så kan man rent subjektivt diskutere en masse faktorer, hvor nogle af de mest diskuterede er, hvor vigtige målene er, hvor mange mål der er scoret mod Malmø(små hold generelt), hvor gode medspillere, de begge har og har haft. Det vil jeg ikke begive mig ud i.
Helt enig. Her indgår jo også, at Messi har spillet på et mere dominerende hold, men at Ronaldo er 2 år ældre. Det kan diskuteres i evigheder, men som jeg skrev i et tidligere indlæg, så kender jeg personligt bare ingen neutrale fans som synes Ronaldo er en bedre spiller, hvor der er enighed om det stikmodsatte, hvor flere faktisk synes Messi er den bedste nogensinde i historien.
Messi er god til at skabe chancer ved at sætte en mand, mens Ronaldo er god til at søge der, hvor chancerne opstår, hvor hans medspillere i højere grad får credit for at skabe chancen.
Og det er netop her min pointe er, for Messi er jo begge dele.
Men set over hele 2016 har Ronaldo, i min bog, haft et bedre gennemsnitsniveau (og jeg er fuldstændig ligeglad med en eller anden WHOSCORED statistik, der siger noget andet).
Hvad er præmisserne her? Hvis jeg må bruge dine egne ord skrev du joMessi har jo bare scoret flere mål i 2016 og har også flere assist. Jeg venter spændt på dit svar for hvilke kriterier du vurdere udfra her :)Jeg vil hellere have en maskine, der scorer mål på stribe, og spiller som en sæk kartofler resten af tiden.
1. Nej, og det tror jeg i høj grad skyldes, at ingen fans er helt neutrale. Der har virkelig været en possesion-liderlighed i lang tid, hvor Barca er blevet forgudet, hvor vi er blevet tudet ørerne fulde af journalister, der mener, at Messi er den bedste, uanset at Ronaldo lige er blevet kåret til den bedste af næsten halvdelen af stemmerne. På den front har Messi bare en fordel. Jeg tillader mig at drage en parallel til indoktrinering her. Jeg siger også, at Messi potentielt kan være bedre end Ronaldo hele tiden, men det skyldes også i høj grad, at der ikke er mange spillere som Messi - derfor kan forsvarsspillerne heller ikke forsvare sig mod ham, fordi han er så overlegen og så anderledes. Ronaldo er jo som mange andre spillere en fysisk stærk og hurtig atlet - han er bare en af de bedste til det hele(måske ikke så meget hurtigheden mere).
2. Den er vi ikke enige i, men lad det blive ved det.
3. Jeg mente, at en statistik, der bygger på de karakterer, de har fået i gennemsnit per kamp måske er statistik, men er bygget på subjektivt udvalgte kriterier, der i følge min optik er til fordel for Messi, der har mange afleveringer og et mindre risikobetonet spil.
4. At være afgørrende, som igen ofte bygger på mål. Ikke antal i sig selv, men vigtigheden. Messi har, ligesom Ronaldo, også mange kampe, hvor de scorer mange mål. Ronaldo har virkelig bare scoret mange mål i mange vigtige kampe i år. Nævner lige én fra hver turnering: Atletico hattrick, under EM assist og 2 mål mod Ungarn, hattrick mod Wolfsburg, hattrick ved klub-VM - 3 af 4 tilfælde er det mål, der har været afgørrende for en titel, og som hvis vi havde været foruden ikke havde haft nogen titel. Messi kan jo selvfølgelig skyde skylden på Higuain ;) Den afgørrende faktor er andet end mål, hvor driblinger også spiller ind, men Isco-driblinger er flotte men ikke afgørrende. Messis dribletur til Suarez' 2-0 mål i går er flot og afgørrende i en vis forstand, men for at sætte det i perspektiv dribler selv Mascherano 2-3 mand forinden(ikke lige så elegant, men han gør det - og ikke for at negligere det, for Messis dribletur er virkelig flot der!).
@FanOf Magical Teams: Din kommentar irriterer mig hver gang, jeg læser den. Det har ikke noget at gøre med at grave dybt, men det har noget at gøre med at være nuanceret, hvilket nogle mennesker i DK tydeligvis ikke magter.. HAHA!!!! Dig inklusiv i denne diskussion - og selv tak for arrogancen.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Jeg tror også at et overvældende flertal af fodboldspillere i hele verden vurderer Messi til at være bedre end Ronaldo.
Jeg tror også at et overvældende antal af bettingeksperter tillægger Messi en større betydning for deres vurdering af resultatet.
Jeg tror også at de fleste Real Madrid fans betragter det som en større fordel at Messi er skadet eller karantæneramt end at Ronaldo ikke er skadet eller karantæneramt.
Jeg tror at et overvældende flertal af Real Madrid fans tænker at Messi er bedre end Ronaldo.
Det er iøvrigt også ret tydeligt at dem som argumenterer for Ronaldos overlegenhed her på siden har ret svært ved at finde overbevisende argumenter. Det er vel kun hovedspillet og afslutninger med det modsatte ben hvor Ronaldo er bedre end Messi. I alle andre af spillets facetter er Messi et niveau over alle andre spillere i verden.