Overraskelse: Kashima Antlers er finalemodstanderen

9 år 7 måneder siden #85 af Kimbo
Det bliver sku lidt pinligt når man prøver at gøre Ronaldo's EM bedre end Messi's copa, så har man vidst ikke set en eneste kamp fra det sydamerikanske.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #86 af SR4

Kimbo skrev: Det bliver sku lidt pinligt når man prøver at gøre Ronaldo's EM bedre end Messi's copa, så har man vidst ikke set en eneste kamp fra det sydamerikanske.

Egentlig ikke særlig pinligt. Igen handler det om hvilke præmisser man vil spille det på. Og så lige det faktum at Portugals offensiv er langt dårligere end Argentinas og der ikke engang er mulighed for at dominere så meget i Portugal.
Og nu var Copa'en pustet gevaldigt op. Niveauet var utrolig lavt, hvor den ene "store" modstander var Chile, hvor Messis højdepunkt i kampen var gult for film og et brændt straffespark.

Sjovt hvordan man er træt af man kommer med undskyldninger for Ronaldo, men helt ignorer hvordan Messi igen præsterer elendigt når det virkelig gælder i en landholdsslutrunde.

9 år 7 måneder siden #87 af Vinícius
Min pointe har hele tiden været, at Ronaldo har haft en bedre år end Messi, fordi han har været mere afgørrende. Måske har han ikke scoret flere mål 1:1, men af de vigtige og afgørrende mål har Ronaldo haft et bedre år - synes jeg. Derudover er det også navnet. Gad vide, hvad der var sket, hvis Griezmann havde vundet EM og CHL?

Jeg synes det er pinligt, hvordan folk skal gøre sig til dommere over, hvad andre skal synes, hvordan folk skal komme med nedladende udfald omkring dem, som synes andet end dem selv. Det er her, det virkelig er små-pubertetsdiskussion, Pelle. Man kan jo ikke diskutere noget faktuelt? Faktuelt betyder jo sådan set, at det bare er sådan - fakta. Dertil skal lægges en subjektiv vurdering - har målene været vigtige? I øvrigt er guldbolden ene og alene et stempel på at være topscorer i hele europa. Jeg synes det viser kvalitet, og jeg er da ret sikker på, at de fleste vil give mig ret?
Kimbo, Ronaldo var afgørrende når det gjaldt - hvilken pokal vandt Messi? Så kan det da godt være, at Messi driblede rundt mellem en flok Panama-spillere og fik dem til at ligne serie-3 spillere.. Og i virkeligheden er de nok heller ikke meget bedre end det. I finalen vandt Portugal, ja - men hvor mange skud havde Frankrig ikke på stolpen?

Dios, Ronaldo er ligesom Messi ikke altid afgørrende, men i år har det vist sig, at de kampe, hvor Ronaldo har været afgørrende har haft direkte indflydelse på de 2 største pokaler, hvorimod Messi har haft indflydelse på La Liga-titlen. Ronaldo har altid fået kritik(især på dette forum), for kun at score mod de små hold, var kampene var afgjort. I år har han scoret mange mål, og en stor del af dem har været direkte kampafgørrende, og alligevel scorer han lige så mange som Messi. Han har flyttet sin målscoring op på et niveau, hvor det er betydende mål.
I øvrigt vurderer jeg Ronaldo på andet end hans mål, hvilket jeg håber alle gør, men det er nu en meget vigtig parameter at score 3 mål i en 4-2 sejr. Havde han brændt 3 straffespark, og scoret 3 mål på de 3 næste, havde det været en hel anden sang.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, ChrillRM14

9 år 7 måneder siden #88 af Pelle

Kratmus skrev: Min pointe har hele tiden været, at Ronaldo har haft en bedre år end Messi, fordi han har været mere afgørrende. Måske har han ikke scoret flere mål 1:1, men af de vigtige og afgørrende mål har Ronaldo haft et bedre år - synes jeg. Derudover er det også navnet. Gad vide, hvad der var sket, hvis Griezmann havde vundet EM og CHL?

Jeg synes det er pinligt, hvordan folk skal gøre sig til dommere over, hvad andre skal synes, hvordan folk skal komme med nedladende udfald omkring dem, som synes andet end dem selv. Det er her, det virkelig er små-pubertetsdiskussion, Pelle. Man kan jo ikke diskutere noget faktuelt? Faktuelt betyder jo sådan set, at det bare er sådan - fakta. Dertil skal lægges en subjektiv vurdering - har målene været vigtige? I øvrigt er guldbolden ene og alene et stempel på at være topscorer i hele europa. Jeg synes det viser kvalitet, og jeg er da ret sikker på, at de fleste vil give mig ret?
Kimbo, Ronaldo var afgørrende når det gjaldt - hvilken pokal vandt Messi? Så kan det da godt være, at Messi driblede rundt mellem en flok Panama-spillere og fik dem til at ligne serie-3 spillere.. Og i virkeligheden er de nok heller ikke meget bedre end det. I finalen vandt Portugal, ja - men hvor mange skud havde Frankrig ikke på stolpen?

Dios, Ronaldo er ligesom Messi ikke altid afgørrende, men i år har det vist sig, at de kampe, hvor Ronaldo har været afgørrende har haft direkte indflydelse på de 2 største pokaler, hvorimod Messi har haft indflydelse på La Liga-titlen. Ronaldo har altid fået kritik(især på dette forum), for kun at score mod de små hold, var kampene var afgjort. I år har han scoret mange mål, og en stor del af dem har været direkte kampafgørrende, og alligevel scorer han lige så mange som Messi. Han har flyttet sin målscoring op på et niveau, hvor det er betydende mål.
I øvrigt vurderer jeg Ronaldo på andet end hans mål, hvilket jeg håber alle gør, men det er nu en meget vigtig parameter at score 3 mål i en 4-2 sejr. Havde han brændt 3 straffespark, og scoret 3 mål på de 3 næste, havde det været en hel anden sang.

Jamen så læs dog, hvad der bliver skrevet, menneske. Alle er enige om, at Ronaldo har haft et bedre år. Og halleluja for det - det har givet vores klub titler. Men hvis du gad at bekymre dit sind med at læse, hvad andre brugere reelt skriver, så vil du opdage, at du tager det hele fuldstændig ud af kontekst. Dios har for et par indlæg siden skrevet, hvordan diskussionen startede. Ingen betvivler Ronaldos år, fordi han netop var så afgørende i forhold til de mål, han scorede. Men nu gik diskussionen på Ronaldo vs. Messi overall.
Jeg gør mig vel ikke mere til dommer, end du gør. Jeg skriver, hvad min holdning til emnet er, det samme gør du. Så du er vel ikke bedre selv?

Igen - hvis du gad at læse, hvad jeg skrev.. Man kan netop ikke diskutere noget faktuelt. Men Kassow skrev jo, at Ronaldo scorede flere mål end Messi. Dios beviste - ved hjælp af faktuelle statistikker - at det var forkert. Derfra går man så over og diskuterer subjektive holdninger omkring vigtigheden af mål, hvilket er en falliterklæring i min verden.

Når der bliver fremlagt statistikker i en diskussion, må man også anerkende dem. Det gør de brugere, der er Pro-Ronaldo herinde ikke. Du er så til gengæld en af de værste til det.
"Ronaldo scorer flere mål end Messi". Næh - det gør han jo så ikke. Messi derimod laver flere assists og målgivende afleveringer end Ronaldo.
"Ronaldo laver vigtigere mål end Messi". Siger hvem?? Jeg husker rigtig mange kampe over de sidste 6-7 år, hvor Messi har sikret Barcelona så sindssygt mange titler. Og jeg husker ligegyldige situationer, hvor Ronaldo eksempelvis scorer 5 mål mod upåagtede Malmø i en kamp, der for længst er vundet. Men det er jo bare scenarier, som alle oplever forskelligt. Det gør ikke den ene mere rigtig end den anden.

Du vurderer på andre ting end blot mål. Hvad??

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 7 måneder siden #89 af Vinícius
Jeg mente ikke, at du, Pelle, gør dig til dommer over, hvad andre skriver, men det var ment mod visse andre, og her henviste jeg så til din kommentar om, at det var rigtig små-pubertet(dobbelt-morale er dobbelt så godt). Jeg synes Ronaldo har haft et bedre år i år(som der er enighed om). Jeg synes, at Messi måske er den bedste fodboldspiller nogensinde bedømt ud fra de rigtige kriterier(jeg har ikke set Pele m.m., så kun måske). Messi brillerer på nogle områder, hvor der ikke er særlig mange andre spillere, der er gode(Aguero minder lidt om ham på nogle af de kvaliteter). Ronaldo brillerer på nogle andre områder, hvor der er rigtig mange gode, og der er han alligevel en af de bedste, samt den bedste til nogle af tingene, selvom han også har mange mangler. Hvad begge spillere har bedrevet før 2016 har jeg ikke beskæftiget mig særlig meget med i diskussionen, og forsøgt at undgå det.

Helhedsindtryk er også vigtigt, hvorfor 4 til Ronaldo i denne kamp kan forsvares, selvom han laver hattrick, som alt andet lige for alle andre 10 spillere ville udløse 4-5, uanset hvor dårligt de ellers har spillet.

Lad os lukke den her. Jeg trækker mig fra denne diskussion.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 7 måneder siden #90 af Pelle
Det kunne ellers være interessant at høre, hvilke andre egenskaber du bedømmer Ronaldo på. Men jeg respekterer naturligvis din beslutning om at bakke ud af debatten.

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 7 måneder siden #91 af Sebberg

Pelle skrev: Det kunne ellers være interessant at høre, hvilke andre egenskaber du bedømmer Ronaldo på. Men jeg respekterer naturligvis din beslutning om at bakke ud af debatten.

Har du slet ikke hørt efter? Han bedømmer ud fra masser af egenskaber:

Skudstyrke, hovedstødsstyrke, hovedstødspræcision, spark med inderside, spark med ydersiden, spark med vrist, flugtere, halvflugtere, frispark, langskud, skud i feltet, straffesparkspræcision, skudpræcision med hælen, afretninger og antal mål!

Så du skal ikke komme og sige, at det hele handler om, hvor mange mål han har scoret!
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

9 år 7 måneder siden #92 af Kassow-Rossing

Pelle skrev: Er Guldstøvlen nu også et kvalitets-stempel? Skal jeg så begynde at remse alle Messis pokaler og rekorder op også for at få ret? Seriøst, galskaben må stoppe.

Ifølge Madridista.dk så ja. Prøv at følge lidt med.

Der er stadig ingen, der har svaret på hvordan jeg uploader billeder her på siden. Jeg skulle også uploade et billede af fordelingen på verdensplan af Balon d'Or eksperternes stemmer på henholdsvis Ronaldo og de andre kandidater.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 7 måneder siden #93 af Kassow-Rossing

Pelle skrev: Men Kassow skrev jo, at Ronaldo scorede flere mål end Messi. Dios beviste - ved hjælp af faktuelle statistikker - at det var forkert. Derfra går man så over og diskuterer subjektive holdninger omkring vigtigheden af mål, hvilket er en falliterklæring i min verden.

Hov hov stop lige dit klovneri.
Jeg tog hele tiden udgangspunkt i 2016, som emnet startede med at omhandle. Det har åbenbart ændret sig og det har Dios i dag fortalt mig. Jeg har givet ham ret i at set over en længere periode, så er der ikke den store forskel på deres målscoring.

I 2016 er der ingen tvivl om at Ronaldo, som jeg har skrevet helt fra starten af, har været der når hans hold har haft brug for ham. Messi var fræværende på de vigtigste tidspunkter.

Jeg vil gerne bede dig om at citere mig korrekt i fremtiden. Dvs indsæt et citat som Madridista.dk tilbyder os brugere i stedet for at skrive dine falske citater op, som jeg ikke har skrevet om som er taget ud af sammenhæng. Kom ind i kampen. Opfør dig som en voksen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 7 måneder siden #94 af Vinícius
Hov hov Sebberg.. Det har jeg ikke sagt, og det er overhovedet ikke det, jeg bedømmer ham på! Ronaldo?? Hmm, har du set Ronaldos jubelscener? Total win til CR7! Ronaldo har rekord for flest Balon d'ors i 2016, samt internationale titler i 2016(delt med Pepe). [/joke]

Nej, det jeg mener er bare, at Messi på mange punkter er en bedre fodboldspiller end Ronaldo(og ikke så meget den anden retning), men at Ronaldo bare har haft mere held til at vise det på det rigtige tidspunkt i år, hvorfor han naturligvis i år bør anses som den "bedste". Bedste er måske så meget sagt, men den mest betydningsfulde(hvilket jo også er subjektivt). Hvilket jo så gør, at Pepe kan stå pigesur bagerst i bussen og synes, at han også har været vigtig for samtlige titler også.. Men sådan er fodbold nu engang, hvor angribere værdsættes mest. I håndbold er det målvogtere, der kan afgøre kampen - det er også dem, vi kender navnet på. I fodbold er det så angriberne. Messi spiller bedre fodbold, men Ronaldo har i 2016 været mere betydningsfuld. Hvem der så er bedst, er jo sådan set ikke det, som jeg har forsøgt at diskutere, men nu har I så svaret på det ovenfor. Jeg har på intet tidspunkt sagt, at Ronaldo var bedre end Messi - kun sagt at Ronaldo har haft et bedre år, fordi han har været mere afgørrende - som jeg har argumenteret for tidligere. (Har jeg sagt CR7 er bedre end Messi er det kun på enkeltkompetencer)

For at vende tilbage til starten, så synes jeg ikke, at Ronaldo spillede en god kamp, men fordi han var afgørrende mener jeg, at han skal have 5, måske 4 fordi han i helhedsindtrykket spillede elendigt hvis man fjerner målene(og så havde han fået 1). Jeg argumenterede for, at jeg vitterligt ikke forstår, at man giver ham 1, når han afgør kampen. Men det er ikke ensbetydende med, at han er god til andet end at score mål.

Og en lille bemærkning mere. Jeg anerkender Dios' statistik, men hæfter mig stadig ved, at Ronaldo har scoret vigtige og titelafgørrende mål i 2016, som hele tiden har været pointen.

Bedømmelseskriterier: Mål(især de afgørrende), deltagelse i spillet, fejl(og hvor store/vigtige de er), helhedsindtryk, fornemmelse efter kampen. Ikke hvorvidt de er gode med det ene ben frem for det andet, som Sebberg som barnligt fremstiller det. Sebberg har da fuldstændig tabt sutten, hvis han tror, at der bliver snakket om bedømmelse af spillerne generelt. Bedømmelse af spillere gik jo på hver kamp isoleret set. Hvem der har været bedst i 2016 har jeg diskuteret, med nogle som hele tiden prøver at trække hele karrieren ind i diskussionen, hvor jeg gentagne gange har sagt, at der er Messi bedst på mange parametre, og måske også den bedste nogensinde(jeg har ikke set Pele spiller)

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 7 måneder siden #95 af BBB
Kassow: Du kan ikke uploade billeder til Madridista.dk - kun linke. Upload til imgur eller lignende og link derfra med
[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/41/24/63/412463e67be2ea51e4d4ef8b1741ace3.jpg[/img]

Dios: Du styrer en diskussion med satans værk. :-D Ingen kan modsige dine fakta, før de selv begynder at grave. Det ser ud til, at de fleste har overgivet sig. Kudos!

Alle: De "eksperter", der har valgt Ballon d'Or-vinderen, er journalister. Ekspert er ikke en beskyttet titel, og det bruges bedst, når der ikke findes anden begrundelse for, hvorfor vi skal lytte til en bestemt person eller gruppe. Et mindre nyttigt folkefærd end journalister findes ikke, så at henvise til dem som fakta er næsten det samme som ren kapitulation. Sorry, Sebberg ;-)
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved BBB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Pelle

9 år 7 måneder siden #96 af Chamartin
Hold nu kæft, hvor jeg glæder mig til Ronaldo og Messi er gået på pension.
Det gør jeg helt seriøst.

Leveret af Kunena Forum