Overraskelse: Kashima Antlers er finalemodstanderen

9 år 7 måneder siden #97 af Kassow-Rossing
Jeg glæder mig til januar når Ronaldo også vinder sen sprit nye pris 'The Best' og alle Barcelona fans også boycutter FIFAs uddeling :)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #98 af Raul-Madrid
De sku nogle sjove væsner de der Barcelona fans der :D

Håber Ronaldo tager sig gevaldigt sammen og lige henter den sidste Balondor - ku være lækkert

RAUL!!!!

9 år 7 måneder siden #99 af Vinícius

Chamartin skrev: Hold nu kæft, hvor jeg glæder mig til Ronaldo og Messi er gået på pension.
Det gør jeg helt seriøst.

Så starter vi da bare forfra..

Bale er meget bedre end Neymar! Han er mere kampafgørrende og scorer flere mål!

Ej, jeg kan godt se, at Ronaldo ikke er fantastisk på bolden længere, men Bale er nærmest endnu værre ;)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 7 måneder siden #100 af Dios

Kratmus skrev:

Chamartin skrev: Hold nu kæft, hvor jeg glæder mig til Ronaldo og Messi er gået på pension.

Ej, jeg kan godt se, at Ronaldo ikke er fantastisk på bolden længere, men Bale er nærmest endnu værre ;)

Haha :D Det var sjaawt det med Bale og Neymar :D

Faktisk var debatten der jo til at starte med i deres første sæson, hvor de begge imponerede fra dag 1 af. Jeg tror bare de efterfølgende sæsoner har sendt dem lidt i glemmekassen, eller ihvertfald ned på et stadie, hvor det subjektive er altafgørende her.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Dios.

9 år 7 måneder siden #101 af Vinícius

Dios skrev:

Kratmus skrev:

Faktisk var debatten der jo til at starte med i deres første sæson, hvor de begge imponerede fra dag 1 af. Jeg tror bare de efterfølgende sæsoner har sendt dem lidt i glemmekassen, eller ihvertfald ned på et stadie, hvor det subjektive er altafgørende her.

Altså, hvis vi ser bort fra stats(som jo er vildt overvurderet) er Bale faktisk bedre i Fifa, både i 15, 16 OG 17 (altså hvis man ser bort fra deres rating), fordi Bale har mere fysik og skyder bedre ;)

I den virkelige verden er Bale langt fra Neymar, som begge er langt fra Messi og Ronaldo. Synes til tider, at Suarez er bedre end de 2 førstnævnte, hvilket også afspejler sig i, at han scorer flere mål end Neymar.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 7 måneder siden #102 af Sebberg

Kratmus skrev:

Dios skrev:

Kratmus skrev:

Altså, hvis vi ser bort fra stats(som jo er vildt overvurderet) er Bale faktisk bedre i Fifa, både i 15, 16 OG 17 (altså hvis man ser bort fra deres rating), fordi Bale har mere fysik og skyder bedre ;)

I den virkelige verden er Bale langt fra Neymar, som begge er langt fra Messi og Ronaldo. Synes til tider, at Suarez er bedre end de 2 førstnævnte, hvilket også afspejler sig i, at han scorer flere mål end Neymar.

Det er ikke, fordi jeg skal være uenig i alt, hvad du siger, MEN. Du vil sgu finde rigtig mange FIFA-spillere, der stemmer Neymar ind foran Bale. 5 star skills og de vilde stats i dribling, balance og agility kan være helt vanvittige, hvis du bruger ham rigtigt :-)

9 år 7 måneder siden #103 af Vinícius

Sebberg skrev:

Kratmus skrev:

Dios skrev:

Kratmus skrev:

Det er ikke, fordi jeg skal være uenig i alt, hvad du siger, MEN. Du vil sgu finde rigtig mange FIFA-spillere, der stemmer Neymar ind foran Bale. 5 star skills og de vilde stats i dribling, balance og agility kan være helt vanvittige, hvis du bruger ham rigtigt :-)

Men du gør det godt med at være uenig ;) Men jeg har da vundet division 1 i 15 og 16 uden at kunne bruge andet end skudfinten(som især i 15 var guld værd) :)

tror samtalen gik lidt for meget af sporet nu ;)

9 år 7 måneder siden #104 af Kimbo
Som jeg ser det

CL - Ronaldo bedst i en historisk let lodtrækning, scorede en hulens masse mål mod et par hold der intet havde at gøre i den tunering (som vel egentligt endda var i 2015) men var ikke tilstede mod et eneste af topholdene. Hans hattrick mod Wolfsburg var selvfølgelig imponerende men det var vidst også eneste kamp værd at skrive hjem om. Finalens dårligste spiller.

La Liga - Messi klart bedst stort set hele året igennem. Ronaldo scorede masser af mål, som han altid er garant for, men det har for mig været hans dårligste sæson i karrieren so far. Forfærdeligt spil i 7/10 kampe. Uden at vide det men vil gætte på han er blevet kåret som kampens badebold klart flest gange.

Copa Del Rey - Gider jeg ikke engang tænke på

Copa - Messi igen klart bedst, scorede flere mål på færre kampe, lavede flere assists, styrede generelt al Argentina's spil. Var væk i finalen
EM - Ronaldo usynlig i de fleste kampe, dukkede op og scorede et par vigtige mål, væk i finalen.

Jeg synes det er spøjst at små marginaler gør at Ronaldo kan kalde sig verdens bedste spiller, og det er endda marginaler som næsten har været uden hans indflydelse. Nuvel han scorede det afgørende straffe i CL, efter at have spillet en af hans dårligste kampe hele året. Nuvel han vandt EM, efter en solid team effort hvor han med lidt held skal kan kalde sig en af de 5 bedste på holdet. Den der med at Ronaldo scorede i alle de vigtigste kampe i år kontra Messi skulle være væk i alle hans vigtigste kampe, er tosseri og der kan sikkert ikke nævnes flere kampe end Wolfsburg kontra Messi mod ATM.
Det vil egentligt sige, at havde Ronaldo brændt straffet i CL og det var endt med nederlag og Messi havde scoret i copa finalen og endt med sejr, så skulle Messi være løbet med ballonen ? Argh det er sku søgerlig læsning. Det handler om at være dygtig året rundt, og ikke sejle rundt i 80% tiden.

Jeg synes det er tyveri i, direkte sagt, ligesom da Messi vandt den for nogle år tilbage. Og sidste år egentligt, der så jeg klart Suarez som vinderen.
Ronaldo's spil har været under niveau, han har hverken lavet flest mål, assists, chancer, driblinger, intet topper han på.
Det korte af det lange er ifølge ham selv har det været hans bedste sæson ever, jeg kalder det hans heldigste sæson ever.
Jeg håber virkeligt han ppper sit spil i 2017 for jeg synes det har været rædderligt at se på langt det meste af tiden, hans sæson kan faktisk smides direkte over i vores sidste finale, spiller nok hans dårligste kamp i 2016, ender alligevel med et heldigt hattrick.

9 år 7 måneder siden #105 af BBB

Kimbo skrev: [...]ifølge ham selv har det været hans bedste sæson ever, jeg kalder det hans heldigste sæson ever.

Jeg er ret sikker på, at alle danske spillere til EM92 vil kalde 91/92 for deres bedste sæson nogensinde - uagtet hvordan de spillede i resten af sæsonen. Hvis de samtidig havde vundet CL, så skulle de satme være nogle skarn, hvis de nævner en anden sæson.
Du skal nok ikke lægge så meget i den udtalelse.

9 år 7 måneder siden #106 af Kassow-Rossing

Kimbo skrev: Hans sæson kan faktisk smides direkte over i vores sidste finale, spiller nok hans dårligste kamp i 2016, ender alligevel med et heldigt hattrick.

Den lader vi lige stå ;)

Men ja du har ret: Forskellen på nummer 1 og nummer 2 i alle sportsgrene er marginaler. Der er sjældent større forskel på de to bedste. Det samme så vi i fodboldens verden i 2016.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 7 måneder siden #107 af Doc.juego
Der er efterhånden mange sideløbende debatter her i denne tråd, så jeg deler lige mit meget lange indlæg (sorry) op i 2
Iforhold til Messi Vs Ronaldo debatten:
Jeg kommer først med nogle objektive facts. Jeg benytter selv ofte denne side: messivsronaldo.net/calendar-year-stats/
Hvis vi antager at manden bag denne side har sine oplysninger i orden (som jeg synes han har været god til) er følgende et Faktum som ikke kan diskuteres. Vi kikker lige nu Kun på Mål i kalenderåret 2016:

CR7 i 2016 55 mål på 57 kampe = 55mål/57 kampe = 0,965 mål pr. kamp
Messi i 2016 59 mål på 62 kampe = 59mål/62 kampe = 0,952 mål pr. kamp

Altså score Ronaldo i 2016 1,3 procentpoint (0,965-0,952) mere end Messi. (Da disse tal kan være et udtryk for %)
Eller relativt laver Ronaldo 1,37% flere mål pr. kamp, i forhold til Messi. (0,965 / 0,953 = 1,0137)
Dette er objektive facts, dertil kan man tillægge subjektive værdier for og imod Messi eller Ronaldo.

De pointer folk har med at nævne imod Ronaldo er sådan noget med:
• Han var heldig
• Han stod bare på det rigtige sted
• Der er mange tap-ins
• Modstandere var dårlige.
• Han scorer kun hans mål i hobe og mod dårlige modstandere, i ikke vigtige kampe.
Mange af disse synes jeg dog er lidt tynde (min fuldstændige subjektive holdning) folk kan nok komme med nogle flere pointer.
Nu vil jeg så tillade at lege djævlens advokat, og komme med nogle pointer for Ronaldo, da mange herinde har det med at tale ham ned.
Pointer der er for Ronaldo (altså styrker hans meritter):

Rent faktuelt og tittelmæssigt:
• har sammen med Real Madrid hentet 9 points på Barca (real er 1 kamp bagud, så dette kunne potentielt være 12, 10 eller stadig 9 alt efter kampens udfald), vundet CL med Real, og vundet EM med Portugal, og har nu været match vinder i VM for klubhold.
Individuelle pointer.
• Har på trods af en meget alvorlig skade, der i min optik kraftigt har hæmmet hans spil i lang række kampe (nærmest 3 måneder), formået at holde et bedre scorringssnit end Messi.
• Har, på trods af at Messi er omringet af bedre offensiv spillere (min subjektive vurdering) på både landshold og især klub hold (jeg mener at Suarez og Neymar desværre er en del bedre end Bale og Benzema) formået at holde et bedre scorringssnit end Messi. Jeg mener at Messi’s med spillere i fronten er både bedre til at assistere og score end Ronaldo’s medspillere i fronten.
• Ronaldo scorede i La Liga 2015/16 sæsonen hele 9 mål mere end Messi (35 mod 26) hvor Suarez Scorede helt utrolige 40 mål. (styrker pointen om at medspillere på Barca desværre er bedre) kilde: www.bold.dk/fodbold/spanien/la-liga/2015-2016/#Topscorer
• Var topscorer i CL 2015/16 med 10 mål mere end Messi 16 mod 6. Dette var det næstmeste nogen nogensinde har scoret i en CL sæson. 1. pladsen har CR7 også med 17 mål i 13/14 sæsonen. (Messi’s max mål i en CL sæson er 14)
Konklusion: Min konklusion må være at både i forhold til individuelle præstationer, OG titler/holdprsætationer, er det helt fair at Ronaldo har vundet guld bolden i 16. Jeg mener også det er fair hvis man mener Messi er den bedste og burde have vundet, fordi han er satme en dygtig spiller. Men Jeg mener personligt at CR7 har udmærket sig bedre i år. Jeg mener ydermere at det er fuldstændigt hul i hovedet at mene at Ronaldo på ingen måde kunne have fortjent det, og at man ikke kan anerkende at disse 2 spillere er utrolig tæt på hinanden. At mene at Messi uomtvisteligt og helt objektivt set er den bedste, imens man mener at folk der syntes at CR7 er den bedste kun er ”unuancerede fan-boys”, er i min optik dumt.
Det er som sagt helt fair at mene at Messi er den bedste. Han er dygtig, og man kan måske bedre lide ham som spiller, det er alt sammen fint. Han scorer også mange mål, og er Ronaldo overlegen i Assists.
Men at sige at det modsatte synspunkt er decideret åndsvagt og at der ikke findes nogle grunde til at Ronaldo er den bedste… Tja det er bare unuanceret og dumt.
Jer der mener Messi er den bedste, det ville klæde jer lige at anerkende Ronaldos kvaliteter. Disse ting som tidligere nævnt er ikke bare tilfældigheder, han gør det år efter år. Jeg tror ingen herinde anfægter Messi’s kvaliteter, men nogle andre får Ronaldo til at lyde som en serie 5 spiller.
Desuden: sportsjournalister all over the world kunne anerkende hans evner, det er ikke en tilfældighed eller en stor konspiration. Det kunne bare være at jeres meninger (der er helt fine at have) faktisk ikke var et faktum eller en objektiv sandhed, og nogle kunne faktisk mene noget andet. Det gør dem ikke til tosser, idioter eller på anden måde ubegavet.
Det betyder faktisk noget at score mål. Vindere af La liga sidste år, forrige år og 1. pladsen i år so far er alle det hold med den bedste målscore. Hertil tæller antal scoret mål altså en væsentlig del af den samlede målscore. Der er altså en sammenhæng mellem antal scoret mål og det at vinde flest kampe.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Doc.juego.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Lars1991, ElMadrid, ChrillRM14, Vinícius, AmorMadrid

9 år 7 måneder siden #108 af Doc.juego
Ronaldos præstation i kampen:
Han scorer et hatrick og er matchvinder. Det er i min optik i sigselv nok til mere end 3.

Situationen med Vasques/Benzema: Ja her skulle han have afleveret bolden. Jeg tror at eftersom Ronaldo lige havde scoret, fik han blod på tanden og troede på X-factoren og tog skuddet. Og det var et ganske fint skud, nederst helt ude ved hjørnet, og målmanden måtte hive en god redning op, dette gav et hjørne. Men jo, han skulle klart have spillet chancen større.
Men så glemmer folk bare lige Vasques, han lavde en allá det samme i første halvleg. Folk kan nok ikke huske situationen, fordi folk glemmer når deres yndlingsspillere gør noget dumt, men: Vazques har bolden lidt uden for feltet, Ronaldo tager et godt i løb ind i feltet (en situation der ligner de sidste 2 mål en del) men Vazques vælger her at sparke på mål – præcis som Ronaldo gjorde. Den eneste forskel var bare at Vazques skud var hetl ved siden af, og gav et målspark.
Ronaldo’s afleveringsmulgihed var måske en smule tydligere, men den spilning Vazques kunne have lavet var meget nem at lave for en dygtig fodboldspiller som Vazques.
Men ingen bebrejder Vazques noget? Hvorfor ikke? Min pointe er mere, at nogel gange tror spilleren på det, de kan lave en fejl, men det er unfair kun at klandre Ronaldo for det.

Ronaldo havde faktisk rigtig mange af sådanne gode løb i kampen, som bare ikke bliver spillet eller set. Og når spilningen ikke kommer, lægger man ikke mærke til løbet. Dette betyder dog ikke at de ikke finder sted. Jeg tror måske 1/3 af hans løb bliver afprøvet med en spilning. Dette er også en Ronaldo’s roller, og det gør han godt, og det gav 2 mål og vandt os kampen.

Ronaldo’s driblinger: De går ikke vildt godt i dag. Dertil hører dog også at de 4 japanske forsvars spillere spillede en god kamp. De fik jo ofte ikke tacklet ham, men spiller klogt og tager farten ud. Så nej Ronaldos driblinger var ikke x-factor denne dag, men så i nogen andre lige drible hele forsvaret? Der kunne kun blive driblet forbi i de ufarlige områder, som centralt langt tilbage på banen (Kroos og Modric især) og ude ved sidelinjen hvor der konstant var backup. Det var ikke i de områder Ronaldo forsøgte at drible, forsvaret var klogt når de var sårbare, mens de prøvede at vinde boldene længere fremme.
Jeg synes driblingerne bliver gjort værre end de var, de var ikke gode, men han mistede ikke bolden, så det er vel ok, om end ikke fantastisk.

Jeg mener perosonligt at et hattrick og matchvinder er nok til 5. Fint hvis man mener nogle ting tæller ned til fx 4 måske endda 3 hvis man er rigtig bitter på ham. Men at mene at Ronaldo skal have 1 eller 2 mener jeg er helt skørt.
Hvad bliver så det næste? Give Varane 1 fordi han er en lorte wing? Eller Navas 1 fordi han ikke scorer nok mål på hovedstød? Ronaldo 1 fordi han ikke dribler hele forsvaret men kun scorer små 3 mål? Kroos tager sku heller ikke nok dybdeløb i feltet.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Doc.juego.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Vinícius, AmorMadrid

Leveret af Kunena Forum