Overraskelse: Kashima Antlers er finalemodstanderen

9 år 7 måneder siden #73 af Vinícius

Matamoro skrev: Jeg tror at det overvældende flertal af trænere i verden vil hellere have Messi på sit hold end Ronaldo.
Jeg tror også at et overvældende flertal af fodboldspillere i hele verden vurderer Messi til at være bedre end Ronaldo.
Jeg tror også at et overvældende antal af bettingeksperter tillægger Messi en større betydning for deres vurdering af resultatet.
Jeg tror også at de fleste Real Madrid fans betragter det som en større fordel at Messi er skadet eller karantæneramt end at Ronaldo ikke er skadet eller karantæneramt.
Jeg tror at et overvældende flertal af Real Madrid fans tænker at Messi er bedre end Ronaldo.

Det er iøvrigt også ret tydeligt at dem som argumenterer for Ronaldos overlegenhed her på siden har ret svært ved at finde overbevisende argumenter. Det er vel kun hovedspillet og afslutninger med det modsatte ben hvor Ronaldo er bedre end Messi. I alle andre af spillets facetter er Messi et niveau over alle andre spillere i verden.

Og nogle mennesker tror også på Gud - altså en mand på den anden side af skyerne, for hvis det var en kvinde, var himlen jo lyserød. Nej, Ballon D'or har tidligere vist, at der faktisk er mange spillere og trænere, der ville vælge Ronaldo - dengang hvor det ikke kun var journalister.
Man kunne spørge, hvad er Messi god til udover at drible, som skyldes hans hurtige antrit, samt hans afslutninger og syn for medspillerne?

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #74 af Kassow-Rossing

Matamoro skrev: Det er iøvrigt også ret tydeligt at dem som argumenterer for Ronaldos overlegenhed her på siden har ret svært ved at finde overbevisende argumenter. Det er vel kun hovedspillet og afslutninger med det modsatte ben hvor Ronaldo er bedre end Messi. I alle andre af spillets facetter er Messi et niveau over alle andre spillere i verden.

Man kan også argumentere for at Ronaldo altid er der, når hans hold har brug for ham. Det er Messi ikke. Sådan har det forholdt sig i 2016.

Går vi ind til et 2017 hvor Messi shiner i de store kampe og når Barcelona er bagud samtidig med Ronaldo gemmer sig i de vigtige øjeblikke, skal jeg nok hylde Messi som årets bedste. Det har jeg gjort flere gange tidligere, og det kommer sikkert til at ske igen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 7 måneder siden #75 af ChrillRM14

Matamoro skrev: Jeg tror at det overvældende flertal af trænere i verden vil hellere have Messi på sit hold end Ronaldo.
Jeg tror også at et overvældende flertal af fodboldspillere i hele verden vurderer Messi til at være bedre end Ronaldo.
Jeg tror også at et overvældende antal af bettingeksperter tillægger Messi en større betydning for deres vurdering af resultatet.
Jeg tror også at de fleste Real Madrid fans betragter det som en større fordel at Messi er skadet eller karantæneramt end at Ronaldo ikke er skadet eller karantæneramt.
Jeg tror at et overvældende flertal af Real Madrid fans tænker at Messi er bedre end Ronaldo.

Det er iøvrigt også ret tydeligt at dem som argumenterer for Ronaldos overlegenhed her på siden har ret svært ved at finde overbevisende argumenter. Det er vel kun hovedspillet og afslutninger med det modsatte ben hvor Ronaldo er bedre end Messi. I alle andre af spillets facetter er Messi et niveau over alle andre spillere i verden.

Fint. Det må du om.
Vi er andre, der er uenige. Jeg synes sgu ikke, at det er i orden at putte så mange negative konnotationer ned over andres indlæg... 'har svært ved at finde overbevisende argumenter', amen for filan... Anerkend nu, at andre har et andet syn :D Jeg kan sgu da også starte 5 sætninger i streg, hvor jeg skriver, at 'jeg vitterligt synes, at Ronaldo er bedre end Messi, når...'. Nej, make it 10. Ej, ikke for noget, men det lyder som en aftenbøn, du siger, for at få det til at gå i opfyldelse :D Det begynder at minde om nogle usaglige demagogiske kneb, det her...
Jeg vil altid mene, at der er argumenter for, at Ronaldo sagtens kan anses som ligeværdig med Messi - og hvis ikke i et specifikt år, så i hvert fald i hans karriere. Du mener noget andet, og det kan jeg sgu godt forstå, for hold nu op, han er god!

Jeg glæder mig til, at Ronaldo fortsætter målformen, redder os i CHL igen, rammer 100 CHLmål, scorer mod Barca på Bernabeu og bliver topscorer i La Liga - bare for at se, hvad filan i så finder på at skrive herinde på siden? Santa, are you listening?

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved ChrillRM14.

9 år 7 måneder siden #76 af SR4
Skal vi ikke bare droppe diskussionen? Rent objektivt kan man ikke benægte at Cristiano stadig er en top 2 spiller, da han stadig er kampafgørende og scorer og assistere de mål der engang kræves for at vinde kampene.
Så kan man diskutere hvorvidt spillet var flot eller hvor mange driblinger han havde eller om han stadig er på niveau med Messi. Men det ændre ikke på det faktum at samtlige der har givet en karakter under 4 ikke har vurderet Ronaldo på hvad en fodboldspiller rigtig skal vurderes på men i stedet en masse ønsker om hvordan han i stedet skulle have spillet.

Næste gang I vurdere en fodboldspiller efter kampen så lad mig gøre det simpelt for jer. Bare stil spørgsmålet "Var han et aktiv for os eller en ulempe? Derefter hvor stort et aktiv eller ulempe var han? Bliver man i tvivl så slår man op på Wikipedia hvor står noget omkring at mål er en ret god ting at scorer i en kamp. Dette vil nok hjælpe mange af de forvirrede brugere som ikke kan se at Ronaldo's mål igår gjorde forskellen på et ydmygende nederlag på 90 minutter og en sikker sejr i overtiden.

Efter I er færdige med jeres fair bedømmelse af hvor god spilleren var for os, kan I herefter bruge forummet til at diskutere hvorvidt Ronaldo burde være bedre på andre facetter af spillet og andre ting I nu kunne ønske jer. Men bare lad være med at blande tingene sammen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, ChrillRM14, AmorMadrid

9 år 7 måneder siden #77 af Dios
Kratmus skrev:

1. Nej, og det tror jeg i høj grad skyldes, at ingen fans er helt neutrale. Der har virkelig været en possesion-liderlighed i lang tid, hvor Barca er blevet forgudet, hvor vi er blevet tudet ørerne fulde af journalister, der mener, at Messi er den bedste, uanset at Ronaldo lige er blevet kåret til den bedste af næsten halvdelen af stemmerne. På den front har Messi bare en fordel. Jeg tillader mig at drage en parallel til indoktrinering her. Jeg siger også, at Messi potentielt kan være bedre end Ronaldo hele tiden, men det skyldes også i høj grad, at der ikke er mange spillere som Messi - derfor kan forsvarsspillerne heller ikke forsvare sig mod ham, fordi han er så overlegen og så anderledes.

Barcelona/Johan Cruyff indførte Tiki-Taka fra slut 80'erne helt op til midt 90'erne. Barcelona har i al den tid jeg kan huske tilbage på spillet den slags fodbold. I start 00'erne, da spansk fodbold begyndte at være dominerende i Europæisk sammenhæng der spillede langt de fleste spanske hold på den måde. Ikke decideret Tiki-Taka, men med utrolig meget possesion, hvor alle de tekniske spillere udfoldede sig.
Possesion har været en stor del af spansk fodbold igennem flere årtier nu. Pep´s Barcelona hold skilte sig ud, fordi den var så succesrig, og uanset om man kan lide det eller ej, så var det jo vidunderligt og se på (objektivt set, så skilte de alle modstandere ad, og den største magtdemonstration jeg nogensinde har set skete, da Barca ydmygede os 5-0). Jeg ved godt, at det er svært som Real Madrid fan at anerkende, men jeg så det mest i, at man hyldede det spanske landshold for at være overlegen, men skal vi være ærlige, så skyldtes det jo netop Tiki-Taka og Barcelona's DNA. Man er ikke mindre Real Madrid fan af at anerkende det Barcelona har gjort, for det har immervæk været helt ekstremt, og de har gjort det på en måde som langt de fleste fodboldelskere bedst kan lide.

2. Den er vi ikke enige i, men lad det blive ved det.

Hvordan kan vi være uenige i det, når du selv skriver, at Messi er god til at skabe chancer ved at sætte en mand, og statistikken siger at han også er en bedre målscorer end Ronaldo?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Dios.

9 år 7 måneder siden #78 af Pelle

Kratmus skrev:

Og nogle mennesker tror også på Gud - altså en mand på den anden side af skyerne, for hvis det var en kvinde, var himlen jo lyserød. Nej, Ballon D'or har tidligere vist, at der faktisk er mange spillere og trænere, der ville vælge Ronaldo - dengang hvor det ikke kun var journalister.
Man kunne spørge, hvad er Messi god til udover at drible, som skyldes hans hurtige antrit, samt hans afslutninger og syn for medspillerne?

Jamen har Dios ikke lige fremlagt en statistik omkring, hvad Messi også er god til? Mål og assists. Der er ikke flere argumenter tilbage for jer, for Messi laver ligeså mange mål som Ronaldo. Til gengæld dominerer han spillet i en helt anden grad.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 7 måneder siden #79 af Daniel
Mit input:

1. Messi er en bedre fodboldspiller end Ronaldo.

MEN....

2. Ronaldo er - selvom han ikke er denne samme spiller længere - et særdeles vigtigt aktiv for Real Madrid. Han er stadig den kampafgørende spiller, som en klub af Real Madrids størrelse har brug for. Og så er det egentlig ligegyldigt om Messi er en bedre fodboldspiller eller ej. Det vigtige at snakke om, er jo, om Ronaldo stadig er det bedste for Real Madrid: Kampen mod et middelmådigt japansk hold i søndags viste tydeligt, at Real Madrid og holdkammeraterne ikke - endnu - kan undværre portugiserens målnæse!

Jeg synes ikke, at man kan anfægte portugiserens vigtighed. Det ville være tåbeligt i min verden. Nej, han er ikke længere den hurtige og driblestærke Ronaldo, men så er det Zidanes opgave at bruge ham anderledes anno 2016. Han er vel sagtens Real Madrids stærkeste angriber?

Så kan man altid gisne om, hvordan holdet vil spille uden Ronaldo, hvis Reus, Hazard eller lignende spillere skulle ind og overtage portugiserens plads på holdkortet. Nogen mener, at Real Madrid ville tage sig bedre ud. Jeg er ikke sikker, men det er nok mest fordi, at gisninger er til at lukke op og skide i.....

9 år 7 måneder siden #80 af ChrillRM14

Pelle skrev:

Kratmus skrev:

Jamen har Dios ikke lige fremlagt en statistik omkring, hvad Messi også er god til? Mål og assists. Der er ikke flere argumenter tilbage for jer, for Messi laver ligeså mange mål som Ronaldo. Til gengæld dominerer han spillet i en helt anden grad.

Måske ikke i denne sæson, men i op til flere sæsoner har Ronaldo jo været bedre på den front, hvorfor jeg også synes, at Ronaldo i disse tilfælde har været mere dominerende end hans modstykke. Det er der også andre fodboldspillere og eksperter, der har ment.

Jeg er enig i, at diskussionen bør stoppes her...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

9 år 7 måneder siden #81 af Kassow-Rossing

Pelle skrev: Jamen har Dios ikke lige fremlagt en statistik omkring, hvad Messi også er god til? Mål og assists. Der er ikke flere argumenter tilbage for jer, for Messi laver ligeså mange mål som Ronaldo. Til gengæld dominerer han spillet i en helt anden grad.

Løgner.
1. Alverdens eksperter mener klart at Ronaldo var den bedste fodboldspiller i 2016 fra januar til december. Se Balon d'Or for reference.
2. Messi har jo netop ikke haft et særlig godt 2016 hvor han har scoret, når der ikke var brug for det og gemt sig, når holdet manglede ham mest. Ikke kun på klubplan men også på landsholdet. Ronaldo har været lige omvendt. Han var der, når der var mest brug for ham. Både på klubplan og for landsholdet. Se Champions League, EM og Copa America for referencer. At score lige så mange mål er vel ikke relevant, hvis man ikke kan bruge målene til det samme. Nogle mål er svære fordi de er mod gode modstandere, andre mål er vigtige fordi de falder på de rette tidspunkter og nogle tredje mål er ligegyldige, fordi de blot er ekstra krydderi til en allerede stor sejr. Ronaldo falder ind i de to første kategorier i 2016 og Messi i den tredje i 2016. Det kan ændre sig næste år, som det så mange gange har gjort.

9 år 7 måneder siden #82 af Dios
@Kassow-Rossing.

Du har det med at misse pointen indlæg efter indlæg. Der er vel ingen herinde, som ikke mener det var fuld fortjent, at Ronaldo vandt Ballon'dOr 2016? Jeg er en rimelig stor kritiker af Ronaldo, og synes selv Messi må betegnes som historiens bedste fodboldspiller, men dertil er der altså langt til ikke at synes Ronaldo var den rette vinder! Det må du simpelthen snart til at forstå! For nu tror jeg det er 4? gang du hentyder til 2016 året.

Det der startede det hele var, at vi er delt op i 2 grupper herinde. Den ene part er uforstående overfor, at man kan kritisere Ronaldo for at udfører hans eneste arbejde, som er mål. Hvor den anden vurdere ham på andet end hans mål.

Her blev der draget konklusioner om, at Ronaldo var en bedre målscorer end Messi. Det beviste jeg at han på ingen måder var. Faktisk var han dårligere overall.

Ronaldo var afgørende i 2 kampe under EM, og det var imod Ungarn og Wales. Portugal var aldrig gået videre fra gruppen uden Ronaldo, men alligevel formåede de at vinde finalen over Frankrig uden ham. Lad os nu debattere på fair vis! Ronaldo er fandens vigtig, meen vigtigere var han jo heller ikke imod Island, Østrig, Kroatien, Polen og Frankrig hvor det var andre spillere som bar holdet igennem den historiske triumf.

Og historien gentager sig jo, hvis man kigger på Real Madrid's kampe. Ronaldo var helt væk imod Psg i gruppespillet, men var til gengæld et monster imod Malmø. Han var afgørende imod Roma og Wolfsburg, men var det langtfra imod City og Atletí. Det ser godt ud på papiret 6-8 måneder efter, men tager man et nærmere kig på tingene, så er det altså ikke som overbevisende som du prøver at gøre det til.
Ronaldo har været og er stadig et kæmpe aktiv for Real Madrid, men hans præstationer er blevet mere og mere holdbaseret, da han ikke selv så ofte som før, eller hvis vi fortsætter sammenligningen med Messi gør det på egen hånd længere. Han lavede et fremragende individuelt mål imod Roma, men ellers er det holdet som sætter ham op, og ikke som før i tiden, eller som det er med Messi skabt på egen hånd.

Ronaldo vandt Ballon'dOr på grund af EM, og Chl var bare prikken over i'et. Derudover var Messi altafgørende imod Arsenal, hvor han scorer 3 ud af deres 5 mål. Messi var helt væk imod Atletí, men modsat Messi, så har Ronaldo bare haft et stærkere hold at læne sig op af i lignende situationer. Det er dog ingen skam at tabe til Atletí, for det er det klart 3. bedste hold i verden efter Real Madrid og Barcelona. De 3 hold kan slå hinanden til hver en tid, og alle 3 hold har bevist hvor overvurderet Bayern's mandskab var under Pep.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

9 år 7 måneder siden #83 af Kassow-Rossing
Hvis du seriøst mener, at Ronaldo fortjent var verdens bedste fodboldspiller 2016, så skal jeg nok lade være med at være efter dig i fremtiden :)

Det kan der nemlig ikke været megen tvivl omkring. Samtidig står den nu 5-4 set over hele karrieren, så på samme måde er det også svært at påstå, at Messi har været flere niveauer over Ronaldo set på en hel karriere. Faktisk har de opnået omtrent det samme. Messi med flest Balons og Ronaldo med flest guldstøvler.

9 år 7 måneder siden #84 af Pelle

Kassow-Rossing skrev: Hvis du seriøst mener, at Ronaldo fortjent var verdens bedste fodboldspiller 2016, så skal jeg nok lade være med at være efter dig i fremtiden :)

Det kan der nemlig ikke været megen tvivl omkring. Samtidig står den nu 5-4 set over hele karrieren, så på samme måde er det også svært at påstå, at Messi har været flere niveauer over Ronaldo set på en hel karriere. Faktisk har de opnået omtrent det samme. Messi med flest Balons og Ronaldo med flest guldstøvler.

Er Guldstøvlen nu også et kvalitets-stempel? Skal jeg så begynde at remse alle Messis pokaler og rekorder op også for at få ret? Seriøst, galskaben må stoppe. Ronaldo vandt fortjent Balon D'or i år. Men han vandt den på baggrund af titler - ikke for spillet.
Og så elsker jeg, at når dit eneste argument med, at Ronaldo scorer flere mål, på fornemmeste vis bliver sparket til hjørne, så begynder du gudhjælpemig på at debattere om vigtigheden af de forskellige mål. Jeg troede, den logik tilhørte små pubertets-Barca fans, men du fik den lige bragt op i et voksent debat-forum, hvor den absolut ikke hører hjemme. Du kan ikke gå fra at debattere noget, der er faktuelt, til at gå over i subjektive holdninger.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Leveret af Kunena Forum