Chok-melding: Ronaldo vil væk fra Spanien
El Siete skrev:
Pelle skrev: Jeg tror, at jeg er ved at være kommet dertil, hvor Ronaldo er nødsaget til at gå ud og mane de her rygter til jorden, hvis de er falske. Og selv der bliver det svært for Real Madrid at tilgive, for det skaber unødvendig meget støj.
Hvis der er hold i det, har Ronaldo netop afskrevet sig selv fra Real Madrid, og det tjener ingen ære. Måske det er mandens sande natur, vi ser. Synd og skam - men så skal han selvfølgelig bare skydes af til højst bydende.
Men hvor meget af dette er Ronaldo og hvor meget er Jorge Mendes? Har ikke set så mange skrive om ham herinde og hans rolle i dette, men med hans indflydelse i forskellige klubber og i pressen, er han potentielt manden bag dette? Manden der orkestrerer alt dette. Hvad tænker i andre?
Han har jo haft forskellige skattesager med sine spillere tidligere, bla. Falcao, der fyrede ham, og med Pepe og andre spillere. Er det ham og Gestifute der roder rundt i det igen.
Jeg tror efterhånden ikke dette er en and længere, det er simpelthen blevet trukket for langt ud og for mange forskellige kilder siger de samme ting. Og det skader klubben som du siger Pelle, og det er det der er så underligt ved dette. Hvorfor skade klubben med denne sag?
Jeg må indrømme, at jeg er ved at finde det lidt kedeligt, når man skal til at opfinde argumenter for, hvorfor andre personer skulle handle på Ronaldos vegne. Lad os nu bare kalde en spade for en spade. Ronaldo er 32 år. Jeg føler mig overbevist om, at hvis han gerne vil væk, har han ikke behov for Jorge Mendes eller andre ligeså irriterende personer til at støbe kuglerne for ham.
Her er, hvordan jeg ser det:
Ronaldo er tydeligvis oprevet over det med skattesagen. Klubben har formentlig bedt ham få styr på det, samtidig med de offentligt har givet ham deres støtte. Pepe og Coentrao - Ronaldos gode venner - er på vej til at forlade klubben, og mindst en af disse føler sig dårligt behandlet.
Ronaldo har udtalt flere gange her i foråret, hvor irriteret han er over pifteriet fra lægterne på Bernabeu.
Alt i alt en masse små ting som kan gøre Kong Cristiano utilfreds, og hvad gør man så? Kører My way or the highway-stilen.
Det er barnligt, uprofessionelt og Ronaldo mister nu den vanvittige legendestatus, han kunne have opnået i klubben, fordi han endnu engang føler, at hele verden er imod ham. Jeg har sagt det før, og jeg mener det stadig. Ronaldo er til for Real Madrid, ikke omvendt. Og ingen er over klubben. Kommer det aldrig.
Ronaldo har gravet sin egen grav og uanset hvad der er op og ned på denne historie, vil det bedste være, hvis han fandt sig en anden klub hurtigst muligt. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad han vil møde på Bernabeu i næste sæson, hvis han fortsætter i klubben.
Tak for alt - det har været en fornøjelse, og han vil aldrig blive glemt. Men at smække med døren over for den institution, der har gjort ham til den, han er, kan ikke tilgives. Farvel og tak.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvis det lykkes Zidane at få Ronaldo på bedre tanker (og en sådan indrømmelse slår ikke i takt med Ronaldos store ego) så vil Ronaldo allerede have ødelagt sit eftermæle. Det tror jeg han ved og det er måske derfor han selv - ifølge medierne - siger der ikke er nogen vej tilbage.
Mit bedste bud, og det jeg mener er mest realistisk er simpelthen et mediestunt, så hans skattesag bliver nedtonet gevaldigt, som det angiveligt gør det nu. Der er jo 10 historier om hans transfer for hver gang der er en enkelt historie om hans skattesag.
Er det sandt, så er det fandens uværdigt overfor Real Madrid, og alene af den grund burde han sælges omgående. Jeg køber simpelthen ikke den med fansene, for han er vel nok den der får mest særbehandling af alle af fansene på Bernabeú.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Der er ingen tvivl om at alle Madridistas er taknemlige for Ronaldo's præstationer igennem de 8 år han har været i Real, og for Ronaldo selv skal han også være taknemlig for at han har været i en klub som har givet en platform til at udvikle sig til verdens bedste spiller og konkurrere direkte mod de bedste i verden.
Jeg håber ikke at han gør det for en ny kontrakt, for så skal ledelsen sige nej, og så sælge ham. Hvis han er sur på klubben for manglende støtte i sin skatte sag, er jeg totalt uforstående overfor dette da Real har sendt en støtte erklæring ud i medierne, selvom jeg ikke personligt synes det er nødvendigt at Real behøver at gøre sådan noget.
Jeg kan acceptere han gerne vil tilbage til Man U og prøve kræfter, og han evt savner tilværelsen i Manchester ( Han skal dog ikke forvente at han kommer tilbage til det United som han forlod i 2009, så vil han blive skuffet ) men at fremtvinge en ny kontrakt eller få dem til at betale for hans skattesag, så skal ledelsen trække en streg i sandet, også selvom han hedder Ronaldo og hans målsnit er over 1 mål pr kamp. Ingen er over Real Madrid.
Skulle Real gå hen og sælge Ronaldo henover sommeren, så mener jeg ikke at Real skal ud og købe dyrt ind for at erstatte, for selvom Ronaldo helt klart vil blive et savn for Real i den kommende sæson, er truppen stærk nok til at bære sig frem i LaLiga og Champions League.
Jeg er overbevidst om at man har nok i Arsensio, Bale og Isco, som vil blomstre når Ronaldo er væk. Real kan bruge 2017/18 sæsonen på at bruge Arsensio, Benzema, Isco og Bale fremme i startopstillingen. Ved sæson afslutningen vil svarene om man fortsat skal satse på Bale i Real, samt om Arsensio har slået igennem som starter.
Derefter kan man så vurdere om man skal hente en spiller som Mbappé der imellem tiden har fået endnu 1 sæson i bagagen, samt vi også har bedre viden om han er god nok til at blive den næste stjerne i Real.
Real skal dog ud og købe 1 eller 2 spillere til bredden henover sommeren, samt beholde en spiller som James, men jeg synes sagtens Real kan vente 1 sæson med at købe til startopstillingen, idet man har nogle spillere i truppen som kan gå ind og løfte tomrummet efter Ronaldo, og hvis de ikke kan, så kan man købe 1-2 Galacticos til 2018/19 sæsonen.
Jeg håber ihverfald inderligt at Real vil satse på en spiller som Arsensio, som umiddelbart kan gå hen og blive en ny Raul eller Guti for Real i fremtiden, og med denne mulige åbning af et Ronaldo salg vil det give mening at satse på ham nu, han bliver ved med at imponere både for Real og senest for U21 landsholdet.
Næste år vil man have klarere svar på om man skal afhænde feks Bale, samt at man ved om man skal satse på Arsensio fremover.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Pelle skrev:
El Siete skrev:
Pelle skrev: Jeg tror, at jeg er ved at være kommet dertil, hvor Ronaldo er nødsaget til at gå ud og mane de her rygter til jorden, hvis de er falske. Og selv der bliver det svært for Real Madrid at tilgive, for det skaber unødvendig meget støj.
Hvis der er hold i det, har Ronaldo netop afskrevet sig selv fra Real Madrid, og det tjener ingen ære. Måske det er mandens sande natur, vi ser. Synd og skam - men så skal han selvfølgelig bare skydes af til højst bydende.
Men hvor meget af dette er Ronaldo og hvor meget er Jorge Mendes? Har ikke set så mange skrive om ham herinde og hans rolle i dette, men med hans indflydelse i forskellige klubber og i pressen, er han potentielt manden bag dette? Manden der orkestrerer alt dette. Hvad tænker i andre?
Han har jo haft forskellige skattesager med sine spillere tidligere, bla. Falcao, der fyrede ham, og med Pepe og andre spillere. Er det ham og Gestifute der roder rundt i det igen.
Jeg tror efterhånden ikke dette er en and længere, det er simpelthen blevet trukket for langt ud og for mange forskellige kilder siger de samme ting. Og det skader klubben som du siger Pelle, og det er det der er så underligt ved dette. Hvorfor skade klubben med denne sag?
Jeg må indrømme, at jeg er ved at finde det lidt kedeligt, når man skal til at opfinde argumenter for, hvorfor andre personer skulle handle på Ronaldos vegne. Lad os nu bare kalde en spade for en spade. Ronaldo er 32 år. Jeg føler mig overbevist om, at hvis han gerne vil væk, har han ikke behov for Jorge Mendes eller andre ligeså irriterende personer til at støbe kuglerne for ham.
Ronaldo er tydeligvis oprevet over det med skattesagen. Klubben har formentlig bedt ham få styr på det, samtidig med de offentligt har givet ham deres støtte. Pepe og Coentrao - Ronaldos gode venner - er på vej til at forlade klubben, og mindst en af disse føler sig dårligt behandlet.
Ronaldo har udtalt flere gange her i foråret, hvor irriteret han er over pifteriet fra lægterne på Bernabeu.
Alt i alt en masse små ting som kan gøre Kong Cristiano utilfreds, og hvad gør man så? Kører My way or the highway-stilen.
Det er barnligt, uprofessionelt og Ronaldo mister nu den vanvittige legendestatus, han kunne have opnået i klubben, fordi han endnu engang føler, at hele verden er imod ham. Jeg har sagt det før, og jeg mener det stadig. Ronaldo er til for Real Madrid, ikke omvendt. Og ingen er over klubben. Kommer det aldrig.
Ronaldo har gravet sin egen grav og uanset hvad der er op og ned på denne historie, vil det bedste være, hvis han fandt sig en anden klub hurtigst muligt. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad han vil møde på Bernabeu i næste sæson, hvis han fortsætter i klubben.
Tak for alt - det har været en fornøjelse, og han vil aldrig blive glemt. Men at smække med døren over for den institution, der har gjort ham til den, han er, kan ikke tilgives. Farvel og tak.
Skal vi nu ikke lige vente og se, hvad der sker, inden vi begynder pile ham ned? :D Vi ved ikke engang, hvad det er Ronaldo vil, eller hvad der er blevet sagt, eller om Ronaldo "udnytter"/"afpresser" klubben.
Alle herinde er igang med at placere Ronaldo på legendehylden, takke for hans arbejde og sende ham videre. Hvis han faktisk ender med at fortsætte i klubben, giver det 0 mening at sidde her og gøre sig klog på Ronaldos bevæggrunde, som om alle vores små gæt faktisk er den pure virkelighed.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Og hvis alt det her handler om en forbedret kontrakt - eller oversat til almindelig firma-filosofi - en lønstigning, så er der andre måder at gøre det på. Når jeg vil have mere i løn, kan jeg sagtens forklare min arbejdsgiver, at jeg elsker mit job, men samtidig argumentere for, hvorfor jeg er mere værd.
Så hvis Ronaldo "udnytter/afpresser" klubben, skal han bare sendes videre. Ingen over klubben.
- AmorMadrid
- Guld bruger
-
Pelle skrev: Det giver da netop mening at pille Ronaldo ned. Hvis der virkelig ikke var noget om historien, havde han allerede været ude i pressen og udtrykke sin kærlighed til Real Madrid. Løbet er kørt - det er for sent nu.
Og hvis alt det her handler om en forbedret kontrakt - eller oversat til almindelig firma-filosofi - en lønstigning, så er der andre måder at gøre det på. Når jeg vil have mere i løn, kan jeg sagtens forklare min arbejdsgiver, at jeg elsker mit job, men samtidig argumentere for, hvorfor jeg er mere værd.
Så hvis Ronaldo "udnytter/afpresser" klubben, skal han bare sendes videre. Ingen over klubben.
Ja "hvis". Men det er jo det der er pointen. Vi kender intet til Ronaldos intentioner, og vi har ingen chance for at vide hvad han tænker lige pt. Hvorfor ikke vente med at dømme ham, til han faktisk selv har udtalt sig? Indtil videre er der jo ingen reele kilder som har sagt noget om sagen. Kun forskellige medier der mener at vide noget om Ronaldos fremtidsplaner og problemer.
Jeg mindes ikke, at der tidligere har været så stor en polemik omkring Ronaldo og hans fortsatte virke i Real. Det er blevet så massivt, at han er nødt til at udtale sig, hvis han ønsker at blive. Men det gør han ikke, og det siger jo desværre alt.
Pelle skrev:
El Siete skrev:
Men hvis han gerne vil væk, hvorfor så skabe et stort cirkus, skade klubben, sit eftermæle i klubben, og sit eget brand i processen. Hvorfor ikke bare sige han vil videre i teksten og tage videre og derved sende en stor transfersum i Real Madrids retning. Farvel og tak og alt er godt. På den måde du forklarer, står han jo til at miste millioner af fans, flere vil hoppe i Messi-grøften, og trods sine rekorder i klubben, ville han nok blive skubbet ud på sidelinien i klubbens historie. Og de ting tror jeg er vigtigere for ham end penge er.
Jeg synes bare ikke det giver mening, det er ikke logisk, og jeg føler mig ret sikker på at han ikke bare finder på alt dette helt alene. Mendes er med.
Men jeg er meget enig med dig i at hvis alt dette viser sig at være sandt, at han er pigesur, og presser klubben for flere penge og en ny kontrakt, at Real Madrid skal betale bøder osv i skattesagen, eller hvad ved jeg, og han skaber et stort cirkus der skader klubben, efter en af vores bedste sæsoner i nyere tid, så er det afsted - væk. Jeg har sjældent set en spiller/sportsudøver være så vartet op af en arbejdsgiver som Ronaldo er.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Pelle skrev: Det giver da netop mening at pille Ronaldo ned. Hvis der virkelig ikke var noget om historien, havde han allerede været ude i pressen og udtrykke sin kærlighed til Real Madrid. Løbet er kørt - det er for sent nu.
Ramos gjorde det samme. Og nu er der forskel på din position og Ronaldos.
Jeg er ikke fan at man bruger medierne til at få en forbedret kontakt, der er andre måder, men sagerne om Ronaldo og Ramos er i min optik ikke helt den samme.
Hvis det er en forbedret kontakt, så lugter det mere for at han vil have Real til at betale for sin skattebøde, og dermed bruger han Real til at finansere dette.
Ronaldo har udspillet sin tid i Real Madrid med hans tavshed, og han ønskes held og lykke andre steder end Real Madrid. Ingen er over Real Madrid. Det er ikke let, men Real har i 8 år gjort stort set alt for at holde ham glad, men man må på et tidspunkt trække en streg i sandet, desværre sker det bare nu hvor Real har så meget medvind på og udenfor banen, og Ronaldo kunne have talt for at få ro på sagen.
Kald mig hvad i vil, men jeg tror og forventer at hele dette gilde er i scenesat for at lægge pres på alt der vedrører anklagerne, på samme tid med at det skal fjerne alt fokus fra selvsamme anklager.
Perez' udtalelser i radioen i dag, mener jeg, underbygger denne konspirationsteori og jeg nægter at tro på, at Ronaldo gør det for få en større kontakt - og fandeme om nogen får mig til at tro, at han vil have klubben til at betale sin 'gæld'.
Manden er i sin karrieres moment titelmæssigt, Barca er såret, rekorderne bliver smadret gang på gang. Intet i verden kan få mig til at tro, at han vil tilbage til England og spille med om at slutte i top4 og spille gudsforladt fodbold under Mourinho igen.
Er det bare mig? :D
(beklager hvis dette har været drøftet - har ikke nærlæst alle debatterne om emnet. Det bliver trættende når det så negativt betonet)