Chok-melding: Ronaldo vil væk fra Spanien

5 år 1 uge siden #169 af Real Madrid
Ronaldo skulle nu - eftersigende - være klar til at blive i Real Madrid efter Perez forsvarede ham forleden.

Det er i øvrigt absurd, at folk forventer Ronaldo kommenterer på det under Federations Cup med Portugals landshold... jeg er i øvrigt ret sikker på, at der er uskrevne regler omkring, man ikke kommenterer på klub-relateret nyheder, når man er er med landsholdet, især ikke under slutrunder.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 uge siden #170 af DarioGomez
Måske vi mangler lidt et aspekt i debatten her?

Pt cirkulerer det en del om CR's fremtid i klubben, men lad os antage, at han rent faktisk er skyldig.

Hvordan stiller det ham så i forhold til jer andre? Har han carte blanche til at være at bryde loven ift. hans rolle i klubben, eller skal man tage afstand fra ham fra officiel side, hvis han rent faktisk bliver dømt?

Egentligt er jeg meget på linje med den spanske finansminister, når han siger, at sportsfolk har en samfundsmæssig forpligtelse ift. at fremstå som rollemodeller, og de har om nogen råd til at betale skat fremfor os andre dødelige.

Så viser det sig, at CR har brudt loven - bevidst (og man har stadig det FULDE ansvar, hvis man beder andre varetage ens papirarbejde for en), så er vi nødt til at trække fodboldspilleren CR og borgeren CR fra hinanden og udelukkende kigge på sidstnævnte. Han skal ikke have mildere straf end enhver anden og betyder det så, at han vil flygte fra Spanien så fred være med det.

Personligt vil jeg have det svært med at forsvare en skatte-snyder uanset om han hedder Messi eller Cristiano Ronaldo. Jeg håber meget, at klubben har samme holdning, og at vi ikke skal ud i pinlige hashtags á la #weareallmessi

(Det samme gør sig gældende vedrørende Modric!)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Macon, MMM

5 år 1 uge siden #171 af Neye
Det ligner Perez har åbnet en bagdør for Ronaldo, så han kan trække i land efter hans katastrofale forsøg på at bruge medierne til hans fordel.

Jeg skal være ærlig at sige, at hvad Ronaldo de sidste 3 mdr. af sæsonen, havde (gen)vundet af sympati og respekt fra mig, har han i den grad sat over styr i den forgangne uge. Han fremstår i min verden som en utilregnelig dramaqueen med en personlighedsstruktur man ofte kun ser hos småbørn.
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved Neye.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, El Siete

5 år 1 uge siden #172 af Neye

Real Madrid skrev: Ronaldo skulle nu - eftersigende - være klar til at blive i Real Madrid efter Perez forsvarede ham forleden.

Det er i øvrigt absurd, at folk forventer Ronaldo kommenterer på det under Federations Cup med Portugals landshold... jeg er i øvrigt ret sikker på, at der er uskrevne regler omkring, man ikke kommenterer på klub-relateret nyheder, når man er er med landsholdet, især ikke under slutrunder.

Men lod Ronaldolejren det ikke netop sive til medierne under Federations Cup. Mærkelig dobbeltstandard hvis det forholder sig sådan
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved Neye.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

5 år 1 uge siden #173 af El Siete

Neye skrev: Det ligner Perez har åbnet en bagdør for Ronaldo, så han kan trække i land efter hans katastrofale forsøg på at bruge medierne til hans fordel.

Jeg skal være ærlig at sige, at hvad Ronaldo de sidste 3 mdr. af sæsonen, havde (gen)vundet af sympati og respekt fra mig, har han i den grad sat over styr i den forgangne uge. Han fremstår i min verden som en utilregnelig dramaqueen med en personlighedsstruktur man ofte kun ser hos småbørn.

Ja, det kunne godt virke som om han kastede bolden tilbage til Ronaldos banehalvdel, ved stille og roligt sige han støttede ham, at han stadig er Real Madrid-spiller osv.
Ronaldo reagerede (eftersigende) så og vil nu gerne blive.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

5 år 1 uge siden #174 af Zyconith

DarioGomez skrev: Måske vi mangler lidt et aspekt i debatten her?

Pt cirkulerer det en del om CR's fremtid i klubben, men lad os antage, at han rent faktisk er skyldig.

Hvordan stiller det ham så i forhold til jer andre? Har han carte blanche til at være at bryde loven ift. hans rolle i klubben, eller skal man tage afstand fra ham fra officiel side, hvis han rent faktisk bliver dømt?

Egentligt er jeg meget på linje med den spanske finansminister, når han siger, at sportsfolk har en samfundsmæssig forpligtelse ift. at fremstå som rollemodeller, og de har om nogen råd til at betale skat fremfor os andre dødelige.

Så viser det sig, at CR har brudt loven - bevidst (og man har stadig det FULDE ansvar, hvis man beder andre varetage ens papirarbejde for en), så er vi nødt til at trække fodboldspilleren CR og borgeren CR fra hinanden og udelukkende kigge på sidstnævnte. Han skal ikke have mildere straf end enhver anden og betyder det så, at han vil flygte fra Spanien så fred være med det.

Personligt vil jeg have det svært med at forsvare en skatte-snyder uanset om han hedder Messi eller Cristiano Ronaldo. Jeg håber meget, at klubben har samme holdning, og at vi ikke skal ud i pinlige hashtags á la #weareallmessi

Kender ikke lovene vedr. Image rettigheder og indtægter heraf. Måske Ronaldo og Co. Ikke finder princippet om at landet hvori man arbejder også er det land der skal nyde godt af skattebetalingen når pengene tjenes "uafhængigt" af dette land.

Hvor er vores juridiske ekspert henne? MMM?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

5 år 1 uge siden #175 af Dios
Nu spørger jeg dumt, men hvad tænker man er mest forstyrrende for Ronaldo.

1. Vågne op hverdag med 20-30 nyheder om, at han vil væk fra Real Madrid, fordi han er utilfreds?
2. Bruge 20 sekunder på, at udtale han bliver i Real Madrid?

Her opstår der et nyt scenarie. Nemlig, at han ikke kan udtale sidstnævnte, da det vil skabe mere polemik end nu. Det er simpelthen så simpelt, og kan man ikke se det logiske i det, så vil man jo ikke bare se sandheden. Sandheden er, at det simpelthen ikke passer, at han vil holde fokus på Portugal ved ikke at udtale sig, for det skaber lige akkurat ikke ro på nogen måder at være tavs.

Måske er det mig, men nu prøver jeg selvfølgelig heller ikke at tage en spiller i forsvar.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: mat_hattrick, Neye

5 år 1 uge siden #176 af Sahinovic
Jeg har ikke valgt at forholde mig til sagen endnu, udover at jeg tror det hele er blæst ud af proportioner. Jeg tror Ronaldo lige på nuværende tidspunkt er utilfreds med tilværelsen i Spanien, men stadig er glad for klubben Real Madrid, medierne har så åbenbart valgt at sætte lighedstegn imellem begge. Men hvis rygterne er sande og hvis tilfældet er, at Ronaldo nu lige pludseligt vælger at blive i Real Madrid bare fordi Florentino igen har været ude og ''støtte'' ham, så er Ronaldos opførsel godt nok noget af det mest teatralske og barnlige! jeg har været vidne til, og så kan man som Real Madrid fan ikke mene at han stadig skal være at finde i klubben til den kommende sæson, den gensidige respekt mangler simpelthen, og vi har før været vidne til dette.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

5 år 1 uge siden #177 af Zyconith
Vores kære Ronaldo, Pepe og Portugal kører russerne rundt i manegen lige nu på dr3:

www.dr.dk/tv/live/dr3#!/

Køb nu bare William Carvalho, de fås snart ikke bedre.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

5 år 1 uge siden #178 af MMM

Zyconith skrev:

DarioGomez skrev: Måske vi mangler lidt et aspekt i debatten her?

Kender ikke lovene vedr. Image rettigheder og indtægter heraf. Måske Ronaldo og Co. Ikke finder princippet om at landet hvori man arbejder også er det land der skal nyde godt af skattebetalingen når pengene tjenes "uafhængigt" af dette land.

Hvor er vores juridiske ekspert henne? MMM?

Nu står det jo ikke Ronaldo&Co frit for at beslutte hvilket land der skal nyde godt af deres skattebetalinger, men i lige netop denne sag så drejer det sig primært om indkomst fra spanske kilder, altså indkomst der direkte kan henføres til Spanien. Tiltalen vedr salg af retten til fremtidig indkomst fra CRs billedrettigheder til Peter Lim er lidt mere kringlet, men også den der lugter værst imo og den del jeg helst så rullet op i retten.

5 år 1 uge siden #179 af SR4
Ronaldo man of the match igen. 2017 har jo været vanvittig for ham.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.