Chok-melding: Ronaldo vil væk fra Spanien

9 år 1 måned siden #109 af SR4

Fondo_Sur skrev:

SR4 skrev:

Fondo_Sur skrev: Overvej lige Ronaldos løn i Real Madrid www.totalsportek.com/money/cristiano-ronaldo-net-worth/

Det er for mig fuldstændig vanvittigt at klubben skal betale 50 mil € pr. år til ét menneske. De godt og vel 95 mil € man betalte for ham er for længst hentet ind, men løn-perspektivet glemmes. Det er stort set Real Madrid, der i det henseende betaler for hans doneringer til jordskælvofre mm. Og ja, jeg ved udemærket at markedet er upersonligt og han ville få tilsvarende løn andet sted osv. Mit Real Madrid-ego er bare for stort til det her, og jeg ser frem til den dag, hvor han stopper med en forhåbentlig fin afsked på Bernabeu. Hvis han altså ikke laver et stort show ud af, at man somme tider med rette har piftet af ham. Det er for mig en mærkelig situation.

Hvilken logik er det lige du bruger? Ronaldo har selv bestemt hvad han har brugt sine penge på og det kan man da ikke tage fra ham, bare fordi en anden betaler hans løn? Så alle donationer er lige pludselig løngiverens og ikke lønmodtagerens længere fordi det er der pengene stammer fra?

Det er måske også langt ude eksemplificeret, men jeg prøver bare at forklare, at det er klart han med glæde vil dele ud af sin velstand, da han forgyldes meget. Det må være underligt at tjene så meget. Og det er så vidt også fint nok.

Jeg bryder mig bare ikke om at min klub betaler så meget til én spiller. Her en liste over hele truppen: www.totalsportek.com/money/real-madrid-player-salaries/

Her er nogle udvalgte:

Real Madrid Player Wages & Contracts 2016-17
WEEKLY WAGE

Keylor Navas 29 £55,000 4 Years (2020)

Sergio Ramos 30 £160,000 4 Years (2020)

Raphaël Varane 23 £80,000 4 Years (2020)

Nacho Fernández 26 £60,000 4 Years (2020)

Marcelo 28 £80,000 4 Years (2020)

Daniel Carvajal 23 £35,000 4 Years (2020)

Isco 24 £60,000 2 Years (2018)

Cristiano Ronaldo (New Deal) 31 £365,000 (After Tax) 5 Years (2021)

Forstår ikke hvor du vil hen med det? Historiens måske bedste spiller og den mest populære sportsmand i historien. Så tjener man lidt mere end andre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #110 af El Siete

Fondo_Sur skrev: Overvej lige Ronaldos løn i Real Madrid www.totalsportek.com/money/cristiano-ronaldo-net-worth/

Det er for mig fuldstændig vanvittigt at klubben skal betale 50 mil € pr. år til ét menneske. De godt og vel 95 mil € man betalte for ham er for længst hentet ind, men løn-perspektivet glemmes. Det er stort set Real Madrid, der i det henseende betaler for hans doneringer til jordskælvofre mm. Og ja, jeg ved udemærket at markedet er upersonligt og han ville få tilsvarende løn andet sted osv. Mit Real Madrid-ego er bare for stort til det her, og jeg ser frem til den dag, hvor han stopper med en forhåbentlig fin afsked på Bernabeu. Hvis han altså ikke laver et stort show ud af, at man somme tider med rette har piftet af ham. Det er for mig en mærkelig situation.

Hvordan får du det til €50M om året? Så vidt jeg kan se tjener han omkring de 20? Skatter og bonusser?
Derudover har han indtægter for i alt €83M årligt, altså hans primære indtægtskilde er klart hans egne forretninger, og ikke hvad han tjener i klubben, hvorfor det jo ikke er Real Madrid der betaler hans velgørenhed. Og det er vel kun fantastisk at han giver så meget til bl.a syge børn, og bl.a var den mest gavmilde sportsudøver i 2015.

Næ, hvad der er absurd er Carlos Tevez løn på over £600.000 om ugen ude i Kina :)

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

9 år 1 måned siden #111 af Fondo_Sur

SR4 skrev:

Fondo_Sur skrev:

SR4 skrev:

Hvilken logik er det lige du bruger? Ronaldo har selv bestemt hvad han har brugt sine penge på og det kan man da ikke tage fra ham, bare fordi en anden betaler hans løn? Så alle donationer er lige pludselig løngiverens og ikke lønmodtagerens længere fordi det er der pengene stammer fra?

Det er måske også langt ude eksemplificeret, men jeg prøver bare at forklare, at det er klart han med glæde vil dele ud af sin velstand, da han forgyldes meget. Det må være underligt at tjene så meget. Og det er så vidt også fint nok.

Jeg bryder mig bare ikke om at min klub betaler så meget til én spiller. Her en liste over hele truppen: www.totalsportek.com/money/real-madrid-player-salaries/

Her er nogle udvalgte:

Real Madrid Player Wages & Contracts 2016-17
WEEKLY WAGE

Keylor Navas 29 £55,000 4 Years (2020)

Sergio Ramos 30 £160,000 4 Years (2020)

Raphaël Varane 23 £80,000 4 Years (2020)

Nacho Fernández 26 £60,000 4 Years (2020)

Marcelo 28 £80,000 4 Years (2020)

Daniel Carvajal 23 £35,000 4 Years (2020)

Isco 24 £60,000 2 Years (2018)

Cristiano Ronaldo (New Deal) 31 £365,000 (After Tax) 5 Years (2021)

Forstår ikke hvor du vil hen med det? Historiens måske bedste spiller og den mest populære sportsmand i historien. Så tjener man lidt mere end andre.

1) Han er ikke historiens bedste spiller, da han er alt for afhængig af sine holdkammerater.

2) Han tjener øjensynligt ikke lidt mere.

Og ja, jeg må sige at jeg er en anelse chokeret over, hvormeget forskel der egenligt er på lønningerne. Og som sagt handler ikke om det er økonomisk forsvarligt for mig i dette henseende. Lad mig bare sige det sådan, at Ronaldo er ret ligeglad med Real Madrid i sidste ende, og det er jeg træt af at overvære.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Macon

9 år 1 måned siden #112 af Fondo_Sur

El Siete skrev:

Hvordan får du det til €50M om året? Så vidt jeg kan se tjener han omkring de 20? Skatter og bonusser?
Derudover har han indtægter for i alt €83M årligt, altså hans primære indtægtskilde er klart hans egne forretninger, og ikke hvad han tjener i klubben, hvorfor det jo ikke er Real Madrid der betaler hans velgørenhed. Og det er vel kun fantastisk at han giver så meget til bl.a syge børn, og bl.a var den mest gavmilde sportsudøver i 2015.

Næ, hvad der er absurd er Carlos Tevez løn på over £600.000 om ugen ude i Kina :)

Real Madrid udbetaler 50 mil € om året til Ronaldo i følge den sidste artikel på Marca om emnet. Dermed udbetaler Real Madrid en månedsløn på omkring 31 millioner kroner til Ronaldo. Skatten er rimelig høj i Spanien.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

9 år 1 måned siden #113 af ChrillRM14
Sådan er fodbolden nu engang. Og det er virkeligheden i alle klubber, der har bare lidt penge. Det er ikke en gængs lønstruktur, hvor alle starter samme sted og derefter får en årlig lønforhøjelse, og jeg kan virkelig ikke få mit pis i kog over det. Hvis man ikke kan være med på den præmis, så er det sgu da svært at se fodbold, der er højere en 2.divisionsniveau :D

Men skal vi alligevel acceptere præmissen om lønstrukturen, som de fleste herinde gør, så kan man da umuligt blive indigneret over, at lige netop Ronaldo tjener de penge.
Ronaldo sparkede RM til en CHL-titel af en værdi på mindst 89 mil € - det er sgu billigt sluppet, at Ronaldo kun tjener de der 50 mil € så ;)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved ChrillRM14.

9 år 1 måned siden #114 af Fondo_Sur

ChrillRM14 skrev: Sådan er fodbolden nu engang. Og det er virkeligheden i alle klubber, der har bare lidt penge. Det er ikke en gængs lønstruktur, hvor alle starter samme sted og derefter får en årlig lønforhøjelse, og jeg kan virkelig ikke få mit pis i kog over det. Hvis man ikke kan være med på den præmis, så er det sgu da svært at se fodbold, der er højere en 2.divisionsniveau :D

Men skal vi alligevel acceptere præmissen om lønstrukturen, som de fleste herinde gør, så kan man da umuligt blive indigneret over, at lige netop Ronaldo tjener de penge.
Ronaldo sparkede RM til en CHL-titel af en værdi på mindst 89 mil € - det er sgu billigt sluppet, at Ronaldo kun tjener de der 50 mil € så ;)

Jeg er nok enig med jer allesammen i sidste ende. Jeg er nok bare frustreret over at han bruger så meget af Real Madrids lønbudget, og at han virker fuldstændigt ligeglad med det. Den seneste uge har han jo decideret skadet Real Madrid og spansk fodbold.

Ledelsen er da også enig i at det er en uheldig situation. "Thus Madrid are clear that blackmail will not win out when it comes to this soap opera, which they feel has wounded the club unfairly."
www.marca.com/en/football/real-madrid/20...2704e122c8b45da.html

Edit: Har tilføjet et billede af Nacho med et Champions League trofæ i hænderne for at gøre mig selv mere positiv. Findes der noget skønnere!?
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, ChrillRM14

9 år 1 måned siden #115 af El Siete

Fondo_Sur skrev:

ChrillRM14 skrev: Sådan er fodbolden nu engang. Og det er virkeligheden i alle klubber, der har bare lidt penge. Det er ikke en gængs lønstruktur, hvor alle starter samme sted og derefter får en årlig lønforhøjelse, og jeg kan virkelig ikke få mit pis i kog over det. Hvis man ikke kan være med på den præmis, så er det sgu da svært at se fodbold, der er højere en 2.divisionsniveau :D

Jeg er nok enig med jer allesammen i sidste. Jeg er nok bare frustreret over at han bruger så meget af Real Madrids lønbudget, og at han virker fuldstændigt ligeglad med det. Den seneste uge har han jo decideret skadet Real Madrid og spansk fodbold.

Ledelsen er da også enig i at det er en uheldig situation. "Thus Madrid are clear that blackmail will not win out when it comes to this soap opera, which they feel has wounded the club unfairly."

Edit: Har tilføjet et billede af Nacho med et Champions League for at gøre mig selv mere positiv. Findes der noget skønnere!?

Tror jeg selv er mere frustreret over at Bale ligger så tæt på Ronaldo lønmæssigt (£350.000), deres bidrag til klubben in mente.

Men lad os nu se hvad der er op og ned i hele dette cirkus der udspiller sig. Er det pressen der overdriver voldsomt, handler det for Ronaldo om at få en ny kontrakt i hus, skattesagen, hvem ved. Men lad os se udfaldet før vi på forhånd dømmer.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 1 måned siden #116 af PMO

Neye skrev:

Brylle skrev: Jeg kunne sagtens se det spændende i, at man sagde farvel til Ronaldo og erstattede ham med en mere bevægelig, teknisk stærk og kreativ midtbanespiller, der har lidt mere arbejdsmoral begge veje. Asensio har vist sig frem hele sæsonen eksempelvis. Ham og Isco bag en god angriber kunne være spændende. Det ville dog kræve, at man fik sig en ordentlig afslutter oppe foran. Morata er nok ikke helt god nok endnu til at være den mand, desværre. Benzema kan man selvfølgelig ikke regne med skal lave alle de mål, for han brænder alt for mange kæmpe chancer og gider aldrig arbejde for noget.

Så farvel og stort tak til Ronaldo, hvis han ønsker det og pænt goddag til eksempelvis Lewandowski. Alternativt kunne det være sjovt at få fat i Mbappé og give ham et års tilvænning som reserve for Zlatan, der kan hentes på fri. Zlatan mangler stadig den helt store titel og kan stadig bidrage med en del. Den løsning kunne i mine øjne være spændende. Jeg er usikker på om Mbappé er klar til en så stor byrde som at være den, der skal lave alle målene på verdens bedste hold.

Har selv tænkt Zlatan til den helt korte bane ved et køb af Mbappe

Erstatte Ronaldo med en skadet Zlatan? Det kan vi alle blive enige om er dumt.

9 år 1 måned siden #117 af Neye

PMO skrev:

Neye skrev:

Brylle skrev: Jeg kunne sagtens se det spændende i, at man sagde farvel til Ronaldo og erstattede ham med en mere bevægelig, teknisk stærk og kreativ midtbanespiller, der har lidt mere arbejdsmoral begge veje. Asensio har vist sig frem hele sæsonen eksempelvis. Ham og Isco bag en god angriber kunne være spændende. Det ville dog kræve, at man fik sig en ordentlig afslutter oppe foran. Morata er nok ikke helt god nok endnu til at være den mand, desværre. Benzema kan man selvfølgelig ikke regne med skal lave alle de mål, for han brænder alt for mange kæmpe chancer og gider aldrig arbejde for noget.

Så farvel og stort tak til Ronaldo, hvis han ønsker det og pænt goddag til eksempelvis Lewandowski. Alternativt kunne det være sjovt at få fat i Mbappé og give ham et års tilvænning som reserve for Zlatan, der kan hentes på fri. Zlatan mangler stadig den helt store titel og kan stadig bidrage med en del. Den løsning kunne i mine øjne være spændende. Jeg er usikker på om Mbappé er klar til en så stor byrde som at være den, der skal lave alle målene på verdens bedste hold.

Har selv tænkt Zlatan til den helt korte bane ved et køb af Mbappe

Erstatte Ronaldo med en skadet Zlatan? Det kan vi alle blive enige om er dumt.

Ingen kan erstatte Ronaldo men hvis han vil væk, skal man jo forsøge at udfylde det hul han efterlader. Og nej, en skadet Zlatan ville ikke være en løsning men en ikke skadet Zlatan ville kunne udfylde en del af Ronaldos sko på den helt korte bane. Og som jeg skriver er det da en tanke der er gået igennem hovedet på mig. Har du andre forslag er jeg da spændt på at høre dem eller kan du kun kalde andres overvejelser dumme efter at have fordrejet dem
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Neye.

9 år 1 måned siden #118 af Fondo_Sur

El Siete skrev:

Fondo_Sur skrev:

Jeg er nok enig med jer allesammen i sidste. Jeg er nok bare frustreret over at han bruger så meget af Real Madrids lønbudget, og at han virker fuldstændigt ligeglad med det. Den seneste uge har han jo decideret skadet Real Madrid og spansk fodbold.

Edit: Har tilføjet et billede af Nacho med et Champions League for at gøre mig selv mere positiv. Findes der noget skønnere!?

Tror jeg selv er mere frustreret over at Bale ligger så tæt på Ronaldo lønmæssigt (£350.000), deres bidrag til klubben in mente.

Men lad os nu se hvad der er op og ned i hele dette cirkus der udspiller sig. Er det pressen der overdriver voldsomt, handler det for Ronaldo om at få en ny kontrakt i hus, skattesagen, hvem ved. Men lad os se udfaldet før vi på forhånd dømmer.

Enig, men husk nu på at det er før skat mens Ronaldos beløb (på listen) er efter skat. Real Madrid udbetaler i det henseende meget mere til Ronaldo. Men vi kan dog blive enige om, at Bale får alt for meget i forhold til hvad han præsterer. Det er helt sikkert.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

9 år 1 måned siden #119 af Vinícius
Hvordan er det helt præcist, at Ronaldo har skadet klubben i den seneste uges tid? Hvad VED vi, at Ronaldo har gjort? Hvis det eneste argument er, at han ikke har været ude i medierne og sige, at han bliver, så er det en and. Han kan ikke hver gang, der er en nyhed om ham, gå ud i medierne og slå et rygte til jorden. Nu skal han fokusere på fodbolden!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

9 år 1 måned siden #120 af nono
Det der tror du ikke selv på vel? Ronaldo gør ALT hvad han kan for at undgå mediernes søgelys, som netop illustreret ved at udeblive fra et obligatorisk postmatch interview som match-winner. Han har ingen interesse i at lægge låg på sagen, da han selv er manden der driver agendaen bag den.

Uanset om man sympatiserer med Ronaldo i skattesagen eller ej og uagtet om han kan have en moralsk pointe i, at Ronaldo bliver gjort til syndebuk i et land hvor der nok skulle være mere logiske personer/virksomheder at kalde til torskegilde, så tegner der sig desværre et billede af, at Ronaldo-lejren behandler Real Madrid meget uretfærdigt.

Real Madrid står jo for første gang i 15 år med et projekt man ikke ønsker hen hvor peberet gror og hvor kontinuitet og stabilitet ville være at foretrække. Herudover har Ronaldo den klemme på Real Madrid at han allerede har sikret sig den næste Balon D¨or, hvilket har en enorm værdi ift. sponsorer, markedsføring og givetvis også bonus-aftaler for klubben.

Når Ronaldo således afpresser klubben til at betale hans eget skatte-underslæb er der tale om en opportunisme der matcher hans samme på grønsværen. Det er en dybt kynisk, kold og beregnende strategi fra hans baglands side. De sætter jo en klemme på Florentino Perez som han stort set er tvunget til at give efter for - af såvel sportslige som økonomiske årsager.

Rent sportslig så jeg gerne at Ronaldo spillede mindst 2 sæsoner mere i klubben, men jeg ville personligt ikke stå model til denne form for opførsel hvis jeg var Florentino.

Ronaldos image har i takt med hans præstationer, Balon Dor-kåringer og vores moderne tider med instagram andre sociale medier har vokset sig gigantisk (jf. fx. La liga-formandens udtalelser om, at det vil være et uerstatteligt tab at miste Ronaldo i ligaen), Ikke desto mindre er det nu, at Real Madrid bør markere hvad vil alle ved; ingen er større end klubben. Alle kan erstattes - inkl. vores bedste spiller nogensinde.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Macon, Jaken, Fondo_Sur, Neye

Leveret af Kunena Forum