Chok-melding: Ronaldo vil væk fra Spanien

5 år 1 uge siden #97 af Neye

Fondo_Sur skrev: Det går sku nok. Uanset hvordan det går til sommer. Vi har utroligt mange gode unge spillere.

Bedste scenarie for mig er, at Cristiano bliver ét år mere - også er det farvel og tak. Der er vigtigere ting for ham end Real Madrid.

Man kan sætte sin lid til at Zidane får ham overtalt til at blive et år mere men hvis hele det her cirkus er noget Ronaldo og hans agent har iscenesat for at få en bedre kontrakt i hus eller for at RM skal betale hans skatteregning, er jeg for han bliver sat til salg. Det er jo helt grotesk hvis det er tilfældet.
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved Neye.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Fondo_Sur, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 uge siden #98 af Brylle
Jeg kunne sagtens se det spændende i, at man sagde farvel til Ronaldo og erstattede ham med en mere bevægelig, teknisk stærk og kreativ midtbanespiller, der har lidt mere arbejdsmoral begge veje. Asensio har vist sig frem hele sæsonen eksempelvis. Ham og Isco bag en god angriber kunne være spændende. Det ville dog kræve, at man fik sig en ordentlig afslutter oppe foran. Morata er nok ikke helt god nok endnu til at være den mand, desværre. Benzema kan man selvfølgelig ikke regne med skal lave alle de mål, for han brænder alt for mange kæmpe chancer og gider aldrig arbejde for noget.

Så farvel og stort tak til Ronaldo, hvis han ønsker det og pænt goddag til eksempelvis Lewandowski. Alternativt kunne det være sjovt at få fat i Mbappé og give ham et års tilvænning som reserve for Zlatan, der kan hentes på fri. Zlatan mangler stadig den helt store titel og kan stadig bidrage med en del. Den løsning kunne i mine øjne være spændende. Jeg er usikker på om Mbappé er klar til en så stor byrde som at være den, der skal lave alle målene på verdens bedste hold.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Fondo_Sur, Neye, Nada mas

5 år 1 uge siden #99 af Neye

Brylle skrev: Jeg kunne sagtens se det spændende i, at man sagde farvel til Ronaldo og erstattede ham med en mere bevægelig, teknisk stærk og kreativ midtbanespiller, der har lidt mere arbejdsmoral begge veje. Asensio har vist sig frem hele sæsonen eksempelvis. Ham og Isco bag en god angriber kunne være spændende. Det ville dog kræve, at man fik sig en ordentlig afslutter oppe foran. Morata er nok ikke helt god nok endnu til at være den mand, desværre. Benzema kan man selvfølgelig ikke regne med skal lave alle de mål, for han brænder alt for mange kæmpe chancer og gider aldrig arbejde for noget.

Så farvel og stort tak til Ronaldo, hvis han ønsker det og pænt goddag til eksempelvis Lewandowski. Alternativt kunne det være sjovt at få fat i Mbappé og give ham et års tilvænning som reserve for Zlatan, der kan hentes på fri. Zlatan mangler stadig den helt store titel og kan stadig bidrage med en del. Den løsning kunne i mine øjne være spændende. Jeg er usikker på om Mbappé er klar til en så stor byrde som at være den, der skal lave alle målene på verdens bedste hold.

Har selv tænkt Zlatan til den helt korte bane ved et køb af Mbappe

5 år 1 uge siden #100 af Fondo_Sur
Zlatan ville fandme være klasse.

Han kan sige hvad han vil, men han mangler stadigt at bevise en del som fodboldspiller. Real Madrid ville være den perfekte scene for ham. Men nu er vi lidt ude i drømmeland.

5 år 1 uge siden #101 af Zyconith

Brylle skrev: Jeg kunne sagtens se det spændende i, at man sagde farvel til Ronaldo og erstattede ham med en mere bevægelig, teknisk stærk og kreativ midtbanespiller, der har lidt mere arbejdsmoral begge veje. Asensio har vist sig frem hele sæsonen eksempelvis. Ham og Isco bag en god angriber kunne være spændende. Det ville dog kræve, at man fik sig en ordentlig afslutter oppe foran. Morata er nok ikke helt god nok endnu til at være den mand, desværre. Benzema kan man selvfølgelig ikke regne med skal lave alle de mål, for han brænder alt for mange kæmpe chancer og gider aldrig arbejde for noget.

Spar mig for din propaganda og pas nu på med at tage glæderne på forskud. Ronaldo, Benzema, Morata og hvem ellers du ikke bryder dig om, er stadig spillere i klubben og har ubetinget niveauet til at fortsætte.

Ronaldo har været denne sæsons spiller som så mange gange før og din apati overfor ham er på alle måder forkastelig og klæder ingen Real Madrid fan. De nedladende kommentarer omkring Benzema er på ingen måder retvisende og forstærker kun billedet af en tilhænger der er så forhippet på at se sine egne idealer realiseret, at du ikke kan få dig selv til at anerkende de vitale bidrag fra Ronaldo og Benzema der har været med at sikre sportslig succes de sidste par år.

Det handler ikke om hvad der er sjovt, det handler om hvad der virker og bibeholder holdets niveau og klubben fremgang. En knæskadet Zlatan, 18-årige Mpappe og Lewandowski er en useriøs løsning der forringer holdet, og tjener en personlig agenda der afkoblet virkeligheden og enhver form for respekt og anerkendelse af to spillere der har sikret 3 CL titler på fire år, to spanske mesterskaber, to Klub-VM titler, to UEFA SuperCup titler, to spanske pokalturneringer og en spansk SuperCup titel, og som har været fundamentale i processen for at hive klubben ud af den sump den besvandt sig i efter Del Bosques afgang.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic, ChrillRM14, Kratmus

5 år 1 uge siden #102 af Brylle

Zyconith skrev:

Spar mig for din propaganda og pas nu på med at tage glæderne på forskud. Ronaldo, Benzema, Morata og hvem ellers du ikke bryder dig om, er stadig spillere i klubben og har ubetinget niveauet til at fortsætte.

Ronaldo har været denne sæsons spiller som så mange gange før og din apati overfor ham er på alle måder forkastelig og klæder ingen Real Madrid fan. De nedladende kommentarer omkring Benzema er på ingen måder retvisende og forstærker kun billedet af en tilhænger der er så forhippet på at se sine egne idealer realiseret, at du ikke kan få dig selv til at anerkende de vitale bidrag fra Ronaldo og Benzema der har været med at sikre sportslig succes de sidste par år.

Det handler ikke om hvad der er sjovt, det handler om hvad der virker og bibeholder holdets niveau og klubben fremgang. En knæskadet Zlatan, 18-årige Mpappe og Lewandowski er en useriøs løsning der forringer holdet, og tjener en personlig agenda der afkoblet virkeligheden og enhver form for respekt og anerkendelse af to spillere der har sikret 3 CL titler på fire år, to spanske mesterskaber, to Klub-VM titler, to UEFA SuperCup titler, to spanske pokalturneringer og en spansk SuperCup titel, og som har været fundamentale i processen for at hive klubben ud af den sump den besvandt sig i efter Del Bosques afgang.

Hold da op. Så fik man lige kastet et par beskyldninger efter sig :D Du er heeeeeelt galt på den, er jeg ked af at sige, og jeg anmelder selvfølgelig dit indlæg, fordi du går efter manden i stedet for bolden. Jeg har lige så meget som dig ret til at komme med min holdnin, og bare fordi du er uenig, giver det dig hverken ret til at blive personlig eller på andre måder nedgøre mig.

Indlægget er skrevet med det udgangspunkt, at Ronaldo faktisk vil væk og ikke ud fra, at jeg ønsker ham væk, for det gør jeg ikke. Jeg forsøgte bare at tænke i de retninger, hvor Ronaldo ikke kan indgå i planerne, fordi han ville være fortid. Jeg håber, at Ronaldo bliver i klubben. Det skal der ikke herske tvivl om. Ja, jeg har før argumenteret for en tid efter Ronaldo (da det ikke ligefrem kørte for ham og spillet var håbløst), men med Zidanes tiltagende effekt på holdet er den snak også forstummet herfra. Det er efterhånden ret længe tiden.
Morata håber jeg rigtig meget kan slå igennem og han har leveret nogle gode præstationer. Men jeg er stadig i tvivl om han kan ende som førsteangriber. Jeg synes egentlig ofte jeg har rost Morata, bl.a. i bedømmelserne, hvor andre har været mere kritiske, fordi jeg kan lide hans indstilling, arbejdsmoral og hans evne til at holde tempo i sine aktioner.
Benzema tror jeg ganske enkelt ikke på som den ideelle målscorer. Dertil finder jeg ham ikke stabil og skarp nok.

Hele denne tråd er jo ovenpå nyheden om Ronaldos potentielle afgang, og derfor handler det netop at tænke i nogle baner, som vi ikke behøvede tænke i for en uge siden. Det handler ikke om at jeg foretrækker næste sæson uden Ronaldo, men om hvad jeg tror ville gavne holdet såfremt Ronaldo ikke er her. At jeg fremhæver hans "svagheder" betyder jo ikke at det er det eneste jeg ser i ham, men jeg gad ganske enkelt ikke trætte folk med et længere indlæg, hvor jeg beskrev hans styrker, for dem kender vi jo godt.
Jeg finder ikke mine bud useriøse. Det er jo netop i nye baner, man bliver nødt til at tænke. Uanset hvor mange penge der bruges og hvor mange sten der vendes, så finder vi jo ikke en ny Ronaldo alligevel. Dermed forsvinder Benzema og Ronaldos samarbejde også, når den ene af de to ikke er her og så forsvinder noget af Benzemas bidrag til holdet også, og dermed skal han lykkes på andre parameter. Der tror jeg ikke, at Benzema er god nok. Dermed kommer tanken om en angriber, der virkelig kan smadre bolde i kassen, og der kan man ikke komme udenom Lewdowski eller alternativt Zlatan på den korte bane og Mbappé på den lange bane.

Jeg tror egentlig, at alt dette er rygter, der er overdrevet vanvittigt, men taget trådens aktivitet i betragtning, så vil jeg selvfølgelig også byde ind med mine tanker, såfremt der er noget om snakken.

Jeg håber, at denne besked kan skrue lidt ned for dit personangreb og vise, hvorfor jeg indledte som jeg gjorde :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, Pelle, ChrillRM14, Kratmus, Fondo_Sur, Neye, Francisco

5 år 1 uge siden #103 af Fondo_Sur
Overvej lige Ronaldos løn i Real Madrid www.totalsportek.com/money/cristiano-ronaldo-net-worth/

Det er for mig fuldstændig vanvittigt at klubben skal betale 50 mil € pr. år til ét menneske. De godt og vel 95 mil € man betalte for ham er for længst hentet ind, men løn-perspektivet glemmes. Det er stort set Real Madrid, der i det henseende betaler for hans doneringer til jordskælvofre mm. Og ja, jeg ved udemærket at markedet er upersonligt og han ville få tilsvarende løn andet sted osv. Mit Real Madrid-ego er bare for stort til det her, og jeg ser frem til den dag, hvor han stopper med en forhåbentlig fin afsked på Bernabeu. Hvis han altså ikke laver et stort show ud af, at man somme tider med rette har piftet af ham. Det er for mig en mærkelig situation.

5 år 1 uge siden #104 af Sahinovic
Brylle skrev:

Dermed forsvinder Benzema og Ronaldos samarbejde også, når den ene af de to ikke er her og så forsvinder noget af Benzemas bidrag til holdet også, og dermed skal han lykkes på andre parameter.

Hvad er det af Benzemas bidrag til holdet der forsvinder, er det noget vi før har set eksempler på?

Han behøves ikke at være det primære valg, men Benzemas egenskaber kan i den grad stadig bruges til den kommende sæson, selvom Ronaldo ikke er der. Hans samarbejde med Ronaldo er god, men han er uafhængig af Ronaldo og hans samarbejde med de unge drenge som f.eks. Asensio, Isco og Lucas er langt bedre end førstenævnt og det har vi før set eksempler på i denne sæson.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved Sahinovic.

5 år 1 uge siden #105 af SR4

Fondo_Sur skrev: Overvej lige Ronaldos løn i Real Madrid www.totalsportek.com/money/cristiano-ronaldo-net-worth/

Det er for mig fuldstændig vanvittigt at klubben skal betale 50 mil € pr. år til ét menneske. De godt og vel 95 mil € man betalte for ham er for længst hentet ind, men løn-perspektivet glemmes. Det er stort set Real Madrid, der i det henseende betaler for hans doneringer til jordskælvofre mm. Og ja, jeg ved udemærket at markedet er upersonligt og han ville få tilsvarende løn andet sted osv. Mit Real Madrid-ego er bare for stort til det her, og jeg ser frem til den dag, hvor han stopper med en forhåbentlig fin afsked på Bernabeu. Hvis han altså ikke laver et stort show ud af, at man somme tider med rette har piftet af ham. Det er for mig en mærkelig situation.

Hvilken logik er det lige du bruger? Ronaldo har selv bestemt hvad han har brugt sine penge på og det kan man da ikke tage fra ham, bare fordi en anden betaler hans løn? Så alle donationer er lige pludselig løngiverens og ikke lønmodtagerens længere fordi det er der pengene stammer fra?
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, Kimbo

5 år 1 uge siden #106 af Fondo_Sur

SR4 skrev:

Fondo_Sur skrev: Overvej lige Ronaldos løn i Real Madrid www.totalsportek.com/money/cristiano-ronaldo-net-worth/

Hvilken logik er det lige du bruger? Ronaldo har selv bestemt hvad han har brugt sine penge på og det kan man da ikke tage fra ham, bare fordi en anden betaler hans løn? Så alle donationer er lige pludselig løngiverens og ikke lønmodtagerens længere fordi det er der pengene stammer fra?

Det er måske også langt ude eksemplificeret, men jeg prøver bare at forklare, at det er klart han med glæde vil dele ud af sin velstand, da han forgyldes meget. Det må være underligt at tjene så meget. Og det er så vidt også fint nok.

Jeg bryder mig bare ikke om at min klub betaler så meget til én spiller. Her en liste over hele truppen: www.totalsportek.com/money/real-madrid-player-salaries/

Her er nogle udvalgte:

Real Madrid Player Wages & Contracts 2016-17
WEEKLY WAGE

Keylor Navas 29 £55,000 4 Years (2020)

Sergio Ramos 30 £160,000 4 Years (2020)

Raphaël Varane 23 £80,000 4 Years (2020)

Nacho Fernández 26 £60,000 4 Years (2020)

Marcelo 28 £80,000 4 Years (2020)

Daniel Carvajal 23 £35,000 4 Years (2020)

Isco 24 £60,000 2 Years (2018)

Cristiano Ronaldo (New Deal) 31 £365,000 (After Tax) 5 Years (2021)
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved Fondo_Sur.

5 år 1 uge siden #107 af madrid2000

Fondo_Sur skrev:

SR4 skrev:

Det er måske også langt ude eksemplificeret, men jeg prøver bare at forklare, at det er klart han med glæde vil dele ud af sin velstand, da han forgyldes meget. Det må være underligt at tjene så meget. Og det er så vidt også fint nok.

Jeg bryder mig bare ikke om at min klub betaler så meget til én spiller. Her en liste over hele truppen: www.totalsportek.com/money/real-madrid-player-salaries/

Her er nogle udvalgte:

WEEKLY WAGE

1.56 millioner mennesker følger Nacho på Twitter.
53.4 millioner mennesker følger Ronaldo.
Han har over 100 millioner facebook følger og Instagram.
Og lad os slet ikke snakke om de sportslige bedrifter. Manden er mindst 50 millioner euro i løn værd pr. sæson.

5 år 1 uge siden #108 af Daniel

Fondo_Sur skrev:

SR4 skrev:

Her er nogle udvalgte:

WEEKLY WAGE

Du er vel ikke overrasket over Real Madrids lønstruktur?
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved Daniel.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.