Chok-melding: Ronaldo vil væk fra Spanien
Er enig i hans til tider egoistiske attitude og narcissisme, og jeg kan sagtens selv blive træt af den! Faktisk pænt ofte! Men på banen er den harmløs (sådan da).
Og hvis man i en så alvorlig situation som denne uden faktisk at vide, hvad der er op og ned i sagen, straks ser det som en mulighed for at hænge Ronaldo ud for dette og hint og gøre Ronaldos attitude og persona til argument for, at Ronaldo vil straffe eller blackmaile Real Madrid, så vil da hjertens gerne være ham, der tager Ronaldos offerolle på mig, ja!
Forstår jeg dit indlæg korrekt, så er jeg af en helt anden holdning. Ronaldo vinder point hos mig udenfor banen. På banen er jeg oftest ved at brække mig af hans opførsel.
Der er en grund til, at jeg på ingen måder har blandet mig i debatten udover et par tak's hist og pist. Jeg kan ikke selv finde hoved og hale i det her, og synes det virker helt ekstremt mystisk. Her kommer Ronaldo's opførsel ham bare ikke til gode. Nuvel, så står Real Madrid på alle punkter stærkere for mig end Ronaldo, om end Real Madrid har til vane at opfører sig som inkompetente idioter når man skal sige farvel og tak til klubbens legender.
Klubben har 2 gange været ude og sige, at man står bag Ronaldo, hvor man i mine øjne som klub slet ikke skal blande sig i spillernes private gøren, for selvfølgelig har Ronaldo da fiflet lidt med reglerne, som alle andre fodboldspillere, og "normale" arbejdsmennesker også har gjort i et større eller mindre omfang. Det skal klubben aldrig tage parti i, så allerede der overskrider klubben min grænse for hvad der er acceptabelt.
Ronaldo er den eneste tavse, og hvis han vil straffe de spanske myndigheder eller den spanske presse, så slår alt jo total fejl. Den eneste som bliver ramt er Real Madrid! Det kan aldrig accepteres, og uanset hvor lidt vi ved, så ved vi alle, at disse bekymringer spreder sig verden over, og skaber tvivl og splittelse. Han har været i klubben i tilpas mange år, så vi ved der er noget galt, for det er jo ikke første gang han fremstår som bitter, skuffet, ked af det eller sur. Denne gang ved vi forhåbentlig med sikkerhed, at det intet har at gøre med en ny kontrakt, så hvad er det så? Efter han beklagede sig over, at klubben ikke stod nok bag ham til individuelle prisawards, så sendte Real omkring 100 mænd med tilknytning til Real med ham, så hvad er det nu?
Jeg elsker Ronaldo for al det han har gjort for klubben, og jeg har den dybeste respekt for hans præstationer i den hvide trøje, om end jeg har bandet og svovlet ham langt væk fra klubben i utrolig mange år. Personligt synes jeg bare han opfører sig forkasteligt sæson efter sæson. Han går til pressen og udtaler sig kryptisk når han er en smule fornærmet i stedet for at tage den bag lukkede døre med de øverste herre i klubben.
Al det skaber et billede af ham, som gør, at jeg og flere vælger en tilgang til tingene, som nok ikke falder ud til hans fordel. Jeg er på ingen måder enig med Pelle om, at der ingen vej er tilbage, for selvfølgelig er der det. Min grænse er bare nået, hvis det viser sig, at han igen skaber postyr via pressen, fordi han er utilfreds med Real Madrid. Han er ikke over klubben, og som jeg ser det pt. så lader det simpelthen til, at klubben behandler ham som om, at han er på højde med klubben. Han er fandens vigtig på nuværende tidspunkt for det sportslige projekt, men han er altså ikke uundværlig, og det er på tide, at klubben gør det klart for ham, hvis som det lader til, at han igen er utilfreds.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Fans, sponsorer, holdkammerater og folk i og omkring klubben har ret til en forklaring på den her - mildest talt - mærkværdige opførsel.
Som Sebberg ganske fint skrev forleden. Det må stå klart for enhver nu, at der er noget om snakken. Ellers var det sparket til hjørne. Så ja. Fortsætter Ronaldo med sin tavshed, så er der ingen vej tilbage.
"Maybe they hate me because I'm too good."
ChrillRM14 skrev:
Pelle skrev: Du synes måske ikke, at han skal gå ud og udtale sig, hvis rygterne er falske? Man skal ikke færdes på særlig mange RM fora, før man indser, hvordan det påvirker klubben negativt.
Jo, det ville sgu da være fedt at få tingene afklaret, men 1) Ronaldo mener øjensynligt, at han ikke skylder pressen at udtale sig - man kan jo så mene, at han skylder RM det i stedet... men han er pigesur, og det sgu betyde mange ting, og vi aner ikke, hvor meget kontakt klubben og Ronaldo faktisk har haft... men, 2) som Perez selv siger: Efter Conf. Cup vil han snakke med Ronaldo.
Jeg vil gerne medgive dig, at Ronaldo putter sig selv i en idiotisk position, men dertil synes jeg også, at nogle folk herinde er meget hurtige til at komme med formaninger om, hvordan Ronaldo eksempelvis bevidst skulle skade klubben for at få en forbedret kontrakt, eller fordi han sætter sig selv højere end klubben. Er det ikke en smule voldsomme beskyldninger? :) Hvad hvis vi i sidste ende finder, at pressen i virkeligheden har kogt for meget suppe på en rådden boullionterning?
Sagt på en anden spørgende måde: Kan tonen ikke godt blive lidt for endimensionel?
Når det så er sagt, så er dette jo et debatforum. Der skal naturligvis være plads til at teorier og gætterier.... Men dikotomien, helt/fjende, er meget hurtigt blevet brugt... eller sådan har jeg opfattet det :)
Netop hele min pointe. Fuck pressen! Han skylder Real Madrid at udtale sig via pressen. Længere er den altså ikke, nu må galskaben simpelthen stoppe.
Cristiano er ved at tabe Bernabeu. Her er den måske største madridista, Roncero, og han kan ikke fordrage situationen. Han holder ellers meget af Cristiano, så der er i hvert fald sket en forskydning i Madrid. En undskyldning/understregning fra Cristiano er en nødvendighed, hvis han vil blive i Real Madrid, klubben over dem alle.
Og når Bernabeu er tabt på denne måde, så kan den ikke reddes. Ronaldo vil blive piftet ud, selv hvis han fortsætter i Real Madrid.
Pelle skrev: Netop min pointe, Fondo_Sur!
Og når Bernabeu er tabt på denne måde, så kan den ikke reddes. Ronaldo vil blive piftet ud, selv hvis han fortsætter i Real Madrid.
Meget interessant sag! For den viser Real Madrids identitet. Et Bernabeu, der ikke føler at en af deres spillere respekterer klubben, er så godt som frosset ude.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Det lægger op til et salg, men er der virkelig nogen, der er 'dum nok' til lægge 150 Mio Euro på bordet for vores aldrende herre?
Han ender skkkert med at score imod os som næsten alle andre angribere, vi har solgt ;)
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Brylle
- Gæst
-
Tja. For de engelske klubber kan det jo være spilleren, der sparker et mesterskab hjem. For PSG kan det være spilleren, der får dem tilbage på tronen i Frankrig og måske endda kan sikre dem CL. Kineserne kunne vel også føle for at stikke hånden i lommen og finde 150 mio Euro for at få det største navn, de overhovedet kan finde.Kassow-Rossing skrev: Ja hvis man først har fået Bernabeu imod sig, så er den svær at komme tilbage fra.
Det lægger op til et salg, men er der virkelig nogen, der er 'dum nok' til lægge 150 Mio Euro på bordet for vores aldrende herre?
Han ender skkkert med at score imod os som næsten alle andre angribere, vi har solgt ;)
Det er jo ikke bare en aldrende spiller, man får, men en spiller, der er garant for mange mål og trofæer. Hans bidrag i dette års Champions League hjælper også lidt på det.
SR4 skrev: Hvis Ronaldo forbliver, så har han overhoved ikke tabt fansene eller nogen.
Det er jeg uenig i, men det vil tiden vise. Det handler ikke om titler, men om stolthed og ære. Det går man meget op i Spanien. Forhåbenligt kommer der snart en udtalelse fra ham selv - det er det afgørende og ikke mediernes postyr - ellers er der gætteleg indtil medio august, hvor han ventes tilbage på holdkortet, da han skal have en pause ovenpå landsholdsfodbold. Det ville alligevel være for meget tavshed fra holdets 3. anfører.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Generelt er den kørt lidt op. Hop nu op og fald lidt ned. Manden bliver i år for anden gang i træk kåret som verdens bedste. Han har lige vundet 2 CL-titler i træk og 3 på 4 år, med den mest imponerende indsats i turneringens historie. Jeg synes faktisk at vi som fans skylder ham lige at afvente på en forklaring, i stedet for straks at forvente det værste. Der er absolut mulighed for at løse sagerne og får man gjort det, så bør alle fans selvfølgelig bakke op om portugiseren efter sommerpausen. Det vil på alle måder være det eneste værdige.
Man har lidt på fornemmelsen at nogle fans bare har ligget på lur og ventet på at portugiseren trådte en smule ved siden af, så de kunne smide ham under bussen.............
Fondo_Sur skrev:
SR4 skrev: Hvis Ronaldo forbliver, så har han overhoved ikke tabt fansene eller nogen.
Det er jeg uenig i, men det vil tiden vise. Det handler ikke om titler, men om stolthed og ære. Det går man meget op i Spanien. Forhåbenligt kommer der snart en udtalelse fra ham selv - det er det afgørende og ikke mediernes postyr - ellers er der gætteleg indtil medio august, hvor han ventes tilbage på holdkortet, da han skal have en pause ovenpå landsholdsfodbold. Det ville alligevel være for meget tavshed fra holdets 3. anfører.
Det er ikke første gang vi ude i det her og vi har gang på gang set Ronaldo vende den utilfredshed der er hos fansene. Real-fansne har altid været svære at gøre tilfredse, så der er intet nyt i at de måske vil starte sæsonen med at buhe af ham. Men så længe han præsterer på banen, så er det glemt meget hurtigt og han vil igen blive hyldet alle steder.
Folk snakker som om han vil gå fra at være legende til hadet spiller pga hans tavshed. Så længe han fortsæter i klubben, så er det hele glemt på ingen tid.