Chok-melding: Ronaldo vil væk fra Spanien

5 år 1 uge siden #1 af Daniel

Cristiano Derbi 191116

Ronaldo er ikke tilfreds med beskyldninger fra den spanske anklagemyndighed, hvilket har fået portugiseren til at gå til Real Madrids øverste ledelse med et ønske om at blive solgt.

Den portugisiske avis A Bola smed en bombe med dagens avisoverskrift: "Cristiano Ronaldo ønsker at forlade Spanien," hvilket går i godt spænd med avisen tidligere antydninger om, at Real Madrid eftersigende skulle modtage bud på op mod 180 millioner euro for Cristiano Ronaldos gyldne ben; Manchester United, PSG og Monaco blev alle nævnt i denne sammenhæng. 

Den portugisiske avis mener at vide, at Real Madrids portugisiske verdensstjerne er fortørnet over beskyldningerne fra anklagemyndighederne, som hævder, at portugiseren har begået skattebedrageri for op mod 14,7 millioner euro. 

Derfor ønsker Cristiano Ronaldo angiveligt at pakke sine sydfrugter og søge mod nye udfordringer uden for den spanske grænse, hvilket portugiseren eftersigende allerede har kommunikeret personligt videre til såvel Florentino Perez som Jose Angel Sanchez.

Real Madrid er lammet 

Nyheden om, at Cristiano Ronaldo vil forlade Real Madrid eller snarere den spanske presse, som portugiseren i flere tempi har været i clinch med, har eftersigende lammet klubben, og Marca mener at vide, at flere vigtige personer i Real Madrid allerede skulle have forsøgt at berolige portugiseren.

Den spanske sportsavis bekræfter endvidere, at Cristiano Ronaldo har udtrykt sin store irritation og utilfredshed til ledelsen over beskyldningerne, som han har modtaget fra anklagemyndigheden vedrørende portugiserens påståede skattebedrageri. 

Marca tilføjer ligeledes, at portugiseren mener, at han bliver brugt som et eksempel på uretfærdig vis, da han forsøgte at løse potentielle fejl med hans skat frivilligt. 

Hvad nu?

A Bola og Marca er enige om, at Cristiano Ronaldo har besluttet sig for at forlade Spanien, men på direktionsgangene i Real Madrid håber man naturligvis på, at tiden vil læge sårene og klubbens beroligende ord vil løsne den trykkede stemning og sikre, at portugiseren genovervejer sin umiddelbare beslutning. 

Men som altid, og hvis Cristiano Ronaldo står fast på sin beslutning om at skifte Spanien ud med et andet land, så vil Real Madrid heller ikke stå i vejen for dette, skriver Marca. 

Foruden interessen fra Manchester United, PSG og Monaco, som er blandt få klubber, der kan betale portugiserens løn mm., så må denne nyhed nødvendigvis også trække store overskrifter i kinesisk fodbold, som elsker at bruge penge på aldrende stjerne; her har de muligheden for at sikre sig den største af dem alle!

Real Madrid støtter Ronaldo

Som madridista.dk allerede skrev i forgårs, så støtter Real Madrid 100% op om Ronaldo i denne skattesag, hvilket klubben stadsfæstede i en officiel meddelelse under 24 timer efter anklagerne mod portugiseren. 

En unavngiven journalist på Deportes Cuatro opsnappede i går, at Cristiano Ronaldo skulle have sagt, at han da også har en ren samvittighed oven på alle beskyldningerne. 

Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget, og hvad kan Real Madrid ikke gøre med minimum 180 millioner euro mere på bankkontoen? Det bliver utvivlsomt spændende fortsat at følge denne sag, som uden tvivl ikke har set sin sidste avisoverskrift. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 uge siden #2 af Salix7
Det lyder lidt som en "Ulven kommer" joke - vi har jo nærmest siden 2009 hørt om, at Ronaldo er på vej væk hver sommer.

Såfremt den skulle være god nok, og han forlader klubben, så er 180-200 mio en helt hjernedød god pris at få for en spiller på 32 år. Holdet ville uden tvivl komme til at savne ham, men jeg synes, at vi i mange kampe har klaret os rigtig fint uden ham (og de to andre BBC-medlemmer), derfor er jeg ikke nervøs, at vi kan vinde alt, selv uden CR7 på toppen :-)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved Salix7.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, Raul7-2880

5 år 1 uge siden #3 af Daniel

Salix7 skrev: Det lyder lidt som en "Ulven kommer" joke - vi har jo nærmest siden 2009 hørt om, at Ronaldo er på vej væk hver sommer.

Såfremt den skulle være god nok, og han forlader klubben, så er 180-200 mio en helt hjernedød god pris at få for en spiller på 32 år. Holdet ville uden tvivl komme til at savne ham, men jeg synes, at vi i mange kampe har klaret os rigtig fint uden ham (og de to andre BBC-medlemmer), derfor er jeg ikke nervøs, at vi kan vinde alt, selv uden CR7 på toppen :-)

Men han scorede 10 mål i knockout-fasen...... 10 mål! Det er da bare ikke andre, der gør, og det er dét Real Madrid kommer til at savne, hvis Ronaldo virkelig vælger at forlade klubben denne sommer pga. disse beskyldninger.

Klubben skal nok klare sig. Det gør den altid, men forlader Ronaldo Real Madrid, så er Mbappé slet ikke nok til at erstatte portugiseren med. Jeg snakker minimum Hazard og måske endda også Dybala i samme ombæring. Så vigtig er portugiseren bare, og det mener jeg slet ikke kan anfægtes.

Det sagt, så er jeg dog enig med dig i, at jeg tror der brygget en del på denne historie, men det er bare min egen vurdering. Det kan også være Marca og A Bola har fat i den lange ende i denne sag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Langerup

5 år 1 uge siden #4 af Zyconith

Daniel skrev:

Salix7 skrev: Det lyder lidt som en "Ulven kommer" joke - vi har jo nærmest siden 2009 hørt om, at Ronaldo er på vej væk hver sommer.

Jeg snakker minimum Hazard og måske endda også Dybala i samme ombæring.

Ha! Det er da vist også det absolutte minimum vi er ude i her ;)

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

5 år 1 uge siden #5 af El Siete
Ja, €180M er mange penge, men nogle ting er uvurderlige. Hans bidrag til trofæerne denne sæson (og andre) med hans vanvittige slutspurt i CL, hans indflydelse og status i omklædningsrummet, hans marketings-værdi for klubben, nu og i fremtiden, osv. Alt sammen noget man ikke bare lige køber sig til med øjeblikkelig gevinst.
Og vi står jo ikke ligefrem og er en fattig klub og desperat mangler penge - specielt ikke ved salg af Morata, James, m.fl.

Prøv nu at hold på en spiller millioner af fans rundt i verden anser som den bedste, så han kan få en plads i klubbens historie som en af, hvis ikke den, bedste.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

5 år 1 uge siden #6 af Zyconith
Det er direkte pinligt hvordan den spanske stat og dets dertilhørende retssystem forvalter deres suverænitet. Bund korrupt i hoved og røv og så er det her takken til en mand der har givet så meget, sikret millioner og atter millioner til den spanske statskasse, tiltrukket positiv opmærksomhed fra hele omverdenen, og jeg ved ikke hvad.

Så må man gå stille med dørene og tage den med Ronaldo og hans advokater, det her jo besudlende på en så uværdig facon at det jeg udmærket godt kan forstå hvis Ronaldo ikke gider Spanien mere.

Alle skal være lige for loven, lad udrensningen starte i den private sektor, det spanske kongehus, dets politiske system og retsvæsen.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

5 år 1 uge siden #7 af Raul7-2880
Inden for de sidste 2 år har han virkelig mistet farten (han får Mertesacker til at ligne Usain Bolt) og derfor ligner i serie 6 spiller når han forsøger at afdrible en modspiller. Til gengæld er han verdens absolut bedste afslutter. Men med den fysiske nedgang han har vist, er jeg ikke i tvivl om, at Ronaldo alligevel inden for 2-3 år falder endnu mere i niveau.

180 mio euro for en spiller der fylder 33 år. Sælg og gå ALL-IN på Neymar! Desværre urealistisk, derfor vil Hazard+Mbappe nok være mere sandsynligt.

5 år 1 uge siden #8 af Sebberg
Fin nyhed. Flot forår af portugiseren, men det ville også være spændende at se holdet blive bygget op om en anden spiller.

Det skal nok gå! 180 m er meget!
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Macon, Neye

5 år 1 uge siden #9 af El Nacho

Inden for de sidste 2 år har han virkelig mistet farten (han får Mertesacker til at ligne Usain Bolt) og derfor ligner i serie 6 spiller når han forsøger at afdrible en modspiller.

Jeg ved godt, at overdrivelse fremmer forståelse, men det er måske at stramme den lidt. Jeg synes flere gange i løbet af foråret har demonstreret, at han stadig evner at afdrible modspillere, selvom jeg da er enig i, at han ikke har den samme fart som tidligere.

Når det er sagt, så er det værd at have in mente, at Real Madrid før eller siden skal omstilles til at spille uden CR7. Efter min mening kan dette være en unik mulighed for at gøre dette: hvis Ronaldo selv ønsker at forlade Madrid undgår man den uro det ville skabe i omklædningsrummet hvis en vellidt spiller smides på porten, vi undgår sæsoner hvor Ronaldo får spilletid uden at præstere, som formodentlig vil komme før eller siden, og desuden får vi en ordentlig pose penge til at erstatte ham.

Det vil dog være en meget underlig følelse at se Ronaldo iført en anden trøje end Real Madrids..
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved El Nacho.

5 år 1 uge siden #10 af Neye

Sebberg skrev: Fin nyhed. Flot forår af portugiseren, men det ville også være spændende at se holdet blive bygget op om en anden spiller.

Det skal nok gå! 180 m er meget!

Ja skulle der være noget om nyheden, så græder jeg ikke. Faktisk kan tidspunktet ikke blive bedre. "Situationen" opstår lige tids nok til at vi kan nå at reparerer på hans afgang

5 år 1 uge siden #11 af MadridistaPorVida
Håber bare ikke at han ikke smutter endnu

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved MadridistaPorVida.

5 år 1 uge siden #12 af nono
Ville være helt ubærligt, hvis det skulle vise sig at være sandt.

I så fald er det ind med Mbappe og Ousmane Dembele.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.