Truppen mod Juventus, CL., kvartfinale 2. kamp
Fodboldloven fra DBU:
Der dømmes direkte frispark til modspillerne, hvis en spiller begår én af følgende forseelser mod en modspiller på en måde, som efter dommerens skøn er satset, hensynsløs eller med unødig stor kraft:
• springer på
• sparker eller forsøger at sparke
Jeg har udplukket blot to af flere forseelser, der giver frispark/straffe.
Der dømmes straffespark, hvis en spiller begår en forseelse, som skal straffes med direkte frispark, i sit eget straffesparksfelt
Man kan så vurdere, om tacklingen er satset eller hensynsløs. Hvis den er satset, er det kun straffe, og hvis den er hensynsløs er det med gult kort. Jeg ved godt, at i virkeligheden vil en dommer altid kræve en større karakter af ulovlig forseelse, før der bliver dømt straffe ift. et almindeligt frispark. Men 2 forseelser er tydeligvis overtrådt, hvorfor der i min optik indiskutabelt skal dømmes straffe. DBU bruger i det store og hele de samme regler som i CHL, dog med en løsere fortolkning i lavere rækker.
Jeg er af den opfattelse, at forsvarsspillere har for lang snor, i straffesparksfeltet og at loven skal tages mere seriøst og tolkes hårdere. Tænk sig, hvor mange straffespark der ikke dømmes i hjørnesparks-situationer. En hård linje over for disse forseelser vil hurtigt udrydde problemet.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Rendering Error in layout Message/Item: KunenaBbcodeLibrary::DoInstagram(): Argument #1 ($bbcode) must be of type Nbbc\BBCode, string given, called in /var/www/madridista.dk/public_html/libraries/kunena/bbcode/bbcode.php on line 193. Please enable debug mode for more information.
Hvad tænker i? Ville Liverpool være den største udfordring?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Zyconith skrev:
Fondo_Sur skrev:
madrid2000 skrev: Hvorfor siger alle, at der ikke er straffe?
Slowbillederne gør den sværere at vurdere. Benatia sprinter ind med to hænder på ryggen af Lucas, der er klar til at sparke den ind.
Folk har bare ondt i røven over, at det var måden Real Madrid gik videre på, et straffespark. Sandheden er jo at Madrid og Bernabeu først vågnede efter det 85. Minut. Sad faktisk lidt og håbede at den ville gå i overtid, så Juve kunne ordnes over 30 minutter.
Per Frimann har desuden været en Barca-spion på Viasat i et par årtier nu. Han burde bare holde kæft.
Det bliver først den dag Viasat indfører muligheden for at slå kommentarsporet fra, at jeg vil overveje at tegne et abonnement hos dem.
edit: Har sgu grundlæggende ikke lyst til at bidrage til lønninger for Mølby og Werge.
Bischoff, Elkjær og Frederiksen er IMO de eneste der er værd at samle på.
Morten Bruun og især Peter Piil er nu også hyggelige at høre på, Peter Piil har ligesom Frederiksen også en masse anekdoter ;-)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
ABC skrev: Stop med alt det pjat om der var straffe eller ej.. RM var så tæt på at ryge ud at det ryster mig.. Jeg er en betting man - og jeg havde penge på at Juve både ville score første og andet mål. Og det gjorde jeg, da jeg så at Benze ikke var i starten - men i stedet Isco. Jeg kan sådan set godt lide Isco som person, men som spiller hos RM bremser han spillet. Det har jeg kommenteret på flere gange. Mange kan ikke lide #9 - jeg kan godt! For jeg forstår hans vigtighed for holdet - og det burde ALLE gøre efter i dag.. #7 har ikke mange chancer hvis ikke #9 spiller ham.. Sådan er det bare!
Straffesparket var rent held - og her vandt jeg så igen.. Jeg havde penge på RM som 4. målscorer OG naturligvis #7 som straffesparksscorer.. Men det var en latterlig kamp!
Problemet var da ikke isco, det var da Bale der bliver misbrugt og det var hans plads der skulle være fået til Benz
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
- Andersdrengen
- Bandlyst
-
Kratmus... du er på Elkjær niveau, forskellen er bare at han får tv-tid... er du gal et ...... indlæg du kom med der :D
- Andersdrengen
- Bandlyst
-
Der kan da ikke i nogens vildeste fantasi være tvivl om, at der er et straffespark. - skrev du virkelig det!?
Der kan da ikke i nogens vildeste fantasi være tvivl om, at du lige skal sove den ud før du udtaler dig fornuftigt igen!!!
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Rendering Error in layout Message/Item: KunenaBbcodeLibrary::DoInstagram(): Argument #1 ($bbcode) must be of type Nbbc\BBCode, string given, called in /var/www/madridista.dk/public_html/libraries/kunena/bbcode/bbcode.php on line 193. Please enable debug mode for more information.
asp3200 skrev:
elle44 skrev:
asp3200 skrev: Jeg har brillerne af. Utroligt tyndt straffe og vi er mega heldige vi er videre. Sikke en omgang katastrofe bold som kunne være forhindret hvis vi havde en træner som ikke er taktisk uduelig og stiller med bale fra start. Man så jo fra 2. Halvleg hvad udskiftningerne gjorde.
At navas så er uduelig er intet nyt. Eneste positive ved det her er at navas, bale er fortid og der forhåbentligt bliver indkøbt top 3 målmand, forsvar og angriber til sommer. Vallejo er slet slet ikke klar.
Det er en ommer zidane.
Tag brillerne på igen, selvfølgelig er der straffe. Han har begge hænder på Lucas + han rammer ham i maven med foden bagefter, og han er ikke i nærheden af bolden.
Hold nu op altså... den må aldrig dømmes i de sidste 40 sek. Aldrig!
Lad nu vær med at blive Viasat-Pinlig. Kenn Hansen, som rent faktisk ved, hvad han taler om, har skrevet, at den let kan forsvares.
Fondo_Sur skrev: Per Frimann har desuden været en Barca-spion på Viasat i et par årtier nu. Han burde bare holde kæft.
Han advokerede også længe for, at Ronaldo skulle have gult for film efter at have fået to hænder direkte i brystet. Han trak dog i land efter slow billederne havde kørt lidt mere end blot et par gange. Generelt er jeg frustreret over kommentatorer, som melder bombastisk ud i stedet for blot at erkende, at de ikke kan se alt første gang- Så kan det egentlig være lige meget om det er Real, United, GF, BIF eller FCK, som spiller.
Andersdrengen skrev: @kratmus
Der kan da ikke i nogens vildeste fantasi være tvivl om, at der er et straffespark. - skrev du virkelig det!?
Der kan da ikke i nogens vildeste fantasi være tvivl om, at du lige skal sove den ud før du udtaler dig fornuftigt igen!!!
Ja, det skrev jeg, og hvis denne situation var set i enhver anden kontekst, end at det var til RM favør, ville der ikke være nogen diskussion. Benatia rører ikke bolden, og skubber manden omkuld i en situation hvor Lucas nemt kan tæmme bolden og burde kunne lægge den ind. Hvad er der at diskutere?? Jeg har ikke tænkt mig at bruge mere tid på det i hvert fald. Du må selvfølgelig gerne have din egen subjektive mening - det har du selvfølgelig ret til. Men der er jo også folk, der tror på enhjørninge.
Andersdrengen skrev: Kratmus... du er på Elkjær niveau, forskellen er bare at han får tv-tid... er du gal et ...... indlæg du kom med der :D
Tak spids, Elkjær er den mest fornuftige mand i det studie, når det ikke omhandler Juventus.
Du kan jo prøve at læse fodboldloven. Fra DBU
Der dømmes direkte frispark til modspillerne, hvis en spiller begår én af følgende forseelser mod en modspiller på en måde, som efter dommerens skøn er satset, hensynsløs eller med unødig stor kraft:
• springer på
• sparker eller forsøger at sparke
Jeg har udplukket blot to af flere forseelser.
Der dømmes straffespark, hvis en spiller begår en forseelse, som skal straffes med direkte frispark, i sit eget straffesparksfelt
Man kan så vurdere, om tacklingen er satset eller hensynsløs. Hvis den er satset, er det kun straffe, og hvis den er hensynsløs er det med gult kort. Jeg ved godt, at i virkeligheden vil en dommer altid kræve en større karakter af ulovlig forseelse, før der bliver dømt straffe ift. et almindeligt frispark. Men 2 forseelser er tydeligvis overtrådt, hvorfor der i min optik indiskutabelt skal dømmes straffe. DBU bruger i det store og hele de samme regler som i CHL, dog med en løsere fortolkning i lavere rækker.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.