Truppen mod Juventus, CL., kvartfinale 2. kamp

8 år 2 måneder siden #133 af DarioGomez
Omvendt kan man også godt ramme hinanden, uden at det altid skal resultere i en kendelse - det kommer an på kampens linje.

Men her tror jeg dog, at Michael Olivers udsyn er bedre end de fleste andres og at han rent faktisk ser de to hænder i ryggen ret tydeligt.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 2 måneder siden #134 af Real HWL

Andersdrengen skrev: @ Real HWL

Jamen tak fordi du mener mine argumenter er ren idioti... og kald mig bare en irriterende type, men det er ikke mig, der er så irriterende, at jeg kalder andres vurdering/mening ren idioti...

Har slettet "irriterende type" Jeg beklager!

Du har selfølgelig ret til din mening, lige så vel som jeg har ret til min. Nogen dømmer den andre gør ikke, sådan er fodbold. Jeg var i tvivl igår fordi vinklen man så det fra var den samme. Men idag hvor man kan se billeder og videoer i forskellige vinkler, så kan der overhovede ikke være tvivl. Benatia er synderen i den her situation.

8 år 2 måneder siden #135 af Vinícius

DarioGomez skrev: Omvendt kan man også godt ramme hinanden, uden at det altid skal resultere i en kendelse - det kommer an på kampens linje.

Men her tror jeg dog, at Michael Olivers udsyn er bedre end de fleste andres og at han rent faktisk ser de to hænder i ryggen ret tydeligt.

Ramme, ja. Sparke i brystkassen? Nej. Hoppe op på/vælte uden efterfølgende at kunne nå bolden? Nej. Der er flere forseelser i den kontakt, der berettiger til straffe. Jeg skal ikke kunne sige, om der er to hænder i ryggen, men i så fald er der endnu en forseelse.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

8 år 2 måneder siden #136 af Sebberg
Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration

Kan vi ikke bare se ovenstående video og så parkere snakken om det her straffespark. Der er jo absolut ingen tvivl om, at straffesparket ikke alene 'kan dømmes', men SKAL dømmes.

Videoen viser jo klokkeklart, hvordan et skub i ryggen får Lucas V. til at flyve fremad, og det står lige så klart, at Lucas ikke kan nå at træffe en beslutning om at lade sig falde. Bevægelsen er helt naturlig, og den sker i det samme millisekund, som hænderne placeres i ryggen.

Det bedste er dog næsten, når pøblen argumenterer for, at sådanne skub sker ved hvert et hjørnespark. Det er bare som om, at det er en liiiiiidt anden situation, når skubbet bliver foretaget et halvt sekund, før modstanderen skal til at heade/tæmme bolden, haha.

Det slår dog ikke det bedste argument, jeg endnu har hørt. En eller anden acneramt grønskolling prøvede i et desperat forsøg på Twitter at argumentere for et frispark af Ronaldo begået mod Alex Sandro i situationen :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, Chamartin, mohbar, Vinícius, El Siete, AmorMadrid

8 år 2 måneder siden #137 af Sebberg
goo.gl/weaM86

Her er linket
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

8 år 2 måneder siden #138 af Sebberg
Derudover vil jeg tilføje, at det, som en anden bruger nævner, er bekymrende med tendensen til at lukke hold ind i returopgør, ligesom vi også gør det ved føringer som i søndags.

Zidane skal have ros for indskiftningerne, men modsat skal han sgu også have kritik for at starte Bale. Vi er døde i ligaen og cuppen, så lad vær med at sats', selvom vi har en 3-0'er i bagagen. Jeg er overbevist om, at vi slet ikke var kommet i så store problemer, hvis Benzema havde startet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, mohbar

8 år 2 måneder siden #139 af Vinícius
Kampen afspejler godt en af vores store defensive svagheder. Marcelo er for offensiv, så man skal angribe i hans side. Én midtstopper bliver nødt til at trække ud og presse på backen. Derfor bliver det Carvajal og en anden midtstopper, der står i feltet med 2 angribere. Nogle gange når Casemiro tilbage, men hvis ikke, er det en utrolig farlig situation, hvis Carvajal skal dække en stor spiller som Mandzukic.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

8 år 2 måneder siden #140 af Jbner

Kratmus skrev: Kampen afspejler godt en af vores store defensive svagheder. Marcelo er for offensiv, så man skal angribe i hans side. Én midtstopper bliver nødt til at trække ud og presse på backen. Derfor bliver det Carvajal og en anden midtstopper, der står i feltet med 2 angribere. Nogle gange når Casemiro tilbage, men hvis ikke, er det en utrolig farlig situation, hvis Carvajal skal dække en stor spiller som Mandzukic.

Det var en lille genistreg at bruge Mandzukic på venstrekant, selvom det måske var af nød da man ikke kunne bruge Dybala. Man kunne nemt se at deres taktik var at skabe luftduellen mellem ham og Carvajal, og her havde Carvajal ikke en chance. Og det gav dem i sidste ende to mål.

8 år 2 måneder siden #141 af DarioGomez
Hører det til her eller i sjov og spas-tråden, at så mange brugere savnede Benzema?

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

8 år 2 måneder siden #142 af mohbar

Andersdrengen skrev: Det var da dejligt...

Jeg synes ikke der er straffe, fordi når jeg ser den igen, så kommer der i starten hvad jeg synes er en lille kontakt i ryggen, og den får Vazquez til (i bedste Busquets til) at lade sig falde forover i noget jeg synes tangerer film. Jeg siger ikke at der ikke kan dømmes straffe. Jeg synes bare ikke at det var der. Kontakten fortsætter dog videre i duellen, men der mener jeg at Vazquez allerede har bestemt sig for at smide sig, og det synes jeg som sagt ikke er en værdig afslutning på en så fed fodboldkamp, for det var det hva' end vi var nervøse fra 2. minut af eller ej

Godt at du skriver ordet "synes"... Hvis Vazquez virkelig smider sig med vilje så er han idiot og utrolig dum samtidig, da chancen for at score i hans situation er langt større end at score på et straffespark (med al al respekt for Ronaldo :-).

Jeg er ikke enig, Vazquez bliver puffet i ryggen til ubalance og klart straffespark.

8 år 2 måneder siden #143 af El Siete
Buffon og Chiellini (og sikkert andre Juve-spillere) var skandaløse i deres udtalelser og ageren - legender eller ej. Buffon der kalder dommeren hjerteløs, skubber ham osv, Chiellini der gestikulerer at dommeren er købt og efter kampen siger at Bayern sidste sæson også blev snydt af Real Madrid og at det altid sker for os, Matuidi der skubber til Ronaldo efter kampen, osv.
Lige meget hvad man synes om straffesparket synes jeg ikke det retfærdigører den opførsel, hvor man overfalder/overfuser dommeren og straks kører løs mere konspirationer, samt går efter Real Madrid-spillerne for at fejre resultatet.

Følelserne løber over, klart, men der er sgu også en grænse.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 2 måneder siden #144 af Andersdrengen
@ Sebberg

"Kan vi ikke bare se ovenstående video og så parkere snakken om det her straffespark. Der er jo absolut ingen tvivl om, at straffesparket ikke alene 'kan dømmes', men SKAL dømmes." - Nej ikke så længe jeg har adgang til dette forum. Jo jeg synes der er tvivl på trods af at du prøver at gennemtrumfe... Hvis der ikke var tvivl, så var debatten aldrig kommet op, så jo der er absolut tvivl - måske ikke så meget herinde, men jeg vil stå fast ved at jeg stadig ikke synes der var straffe :) Og det er da dejligt at du samtidig kan hæve dig op over andre og omtale andre som pøblen, det er virkelig noget mærkeligt noget og sige...

@ Admin, er det tilladt herinde og antaste andre mennesker og deres holdninger som værende pøblen - det kan jo næsten sidesættes med racisme? Hvis ja, så synes jeg husreglerne bør skrives om...

Leveret af Kunena Forum