Truppen mod Mallorca

1 måned 2 uger siden #145 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen mod Mallorca
@Jonas.

Selvfølgelig skal Benzema vise mere i de større kampe, men han er jo ikke nogen verdensklasse individualist, og det må godt nok også være svært at omstille sit spil efter 9 år med Ronaldo. Den omstilling har han dog klaret til perfektion IMO, og forhåbentlig var målet imod Sevilla starten på noget større, selvom holdet altid har det med at knække fuldstændig over imod store mandskaber.

Dårlig form er nødvendigvis ikke målt på kondition. Det var ihvertfald ikke sådan jeg mente dårlig form. Han er total ude af kampform, og ser man lige hurtigt på Hazard, så betyder det trods alt lidt :) Er dog enig i, at Isco virkelig har skuffet meget, og min tro på ham er der heller ikke længere. Ihvertfald ikke som en spiller, som skal spilles fra start. Vil dog mene han stadig vil være et kæmpe aktiv for holdet som breddespiller.

Du kan da ikke sammenligne hans linje med Casemiro, som er i modsatte side. Det er da fuldstændig irrelevant :D Og højt intenst løb er det godt nok heller ikke medmindre du taler om dommeren, som starter inde i midtercirklen 10 meter længere væk fra James, og i situationen hvor Lago trækker ind i banen er tættere på situationen end James. Et godt defensivt løb fra James side havde været at lukke Lago's løb af inde i feltet, men nok om det :)

Barcelona's pres dengang var outstanding, og selvfølgelig hjalp Xavi på det, men nu er der altså også kæmpe forskel på, at presse frem i banen eller lave et tilbageløb som skal forhindre en omstilling. Her finder du bare ikke en bedre presspiller end Kroos på holdet, som igår skabte et utal af chancer på grund af et højt pres fra hans side af. Og husker jeg ikke meget forkert, så var det også en erobring fra hans side af som gjorde vi fik omstillingen han selv scorede på.
Derimod er han elendig til tilbageløb. Det er dog et kæmpe problem når han bliver fanget højt oppe på banen, men det problem bliver hurtigt løst med Valverde.
Apropos vores debat om Kroos ikke skaber nok, så scorede han igår, og var den spiller lige efter Benzema som skabte flest chancer. James havde et svært indhop, men den burde overhovedet ikke være svær at se, for selv den største kritiker af Kroos hvem der gør holdet bedst på samtlige parametre :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #146 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Truppen mod Mallorca
@ Dios

Min pointe med Casemiro var blot at James var på linje i sit tilbageløb med en spiller der er dedikeret til defensivt arbejde (man kunne end ikke se de andre midtbanespillere). Han nåede aldrig Lago, men det tror jeg nu ikke han havde gjort uanset hvor meget gas han havde givet den. Dog godt han fortsætter sit løb så han kunne have hjulpet til hvis spillet var gået lidt i stå.

Angående Kroos, så spillede han en fin kamp i tirsdags. Han var dog ved at koste i det 38. min, men udover det spillede han godt og han gav den en skalle også defensivt - han er god nok defensivt hvis han gider, og han gad i tirsdags. Vores midtbane fungerede godt defensivt men offensivt kunne vi have skabt mere. Det tror jeg vi havde med James i stedet for Kroos. James kom ind for Valverde som jeg husker det, så vi nåede desværre ikke at se den konstellation jeg advokerer for. Med Valverde og Casemiro i god form må det dog blot være er spørgsmål om tid.

Red.: Angående hans presspil så tænker jeg altid at han tager 5m alibi-sprint fordi han så har alibi for ikke at tage tilbageløbet.. Det er selvfølgelig ovre i det spekulative og måske ikke helt fair. Jeg synes dog ofte det virker hovedløst, ukoordineret og nærmest som om han bevidst løber forbi en modspiller og stiller sig :D
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Jonas.

1 måned 2 uger siden #147 af Dios
@Jonas.

Lad os bare sige vi er uenige omkring James defensive arbejde :D

Hvad gør Kroos forkert i situationen i det 38 minut? Du mener forhåbentlig ikke det er hans pligt, at dække afslutteren op i feltet når vi i forvejen har 3 spillere til 2 mand derinde, men fair du har set dig så sur på Kroos når du i selv samme indlæg roser James utrolig sløve tilbageløb imod Mallorca :D

Jeg er mere end sikker på, at du nok ikke skal regne med James har spillet sig tættere på start 11'eren efter hans mange middelmådige præstationer. Det fungere jo rigtig godt med Casemiro, Valverde og Kroos, og den eneste der kan true de 3 er vel Modric.

Imod Galatasaray var det jo netop Kroos' løb som gjorde, at vi skabte så mange gode omstillinger. Din holdning kommer dog ikke bag på mig :D

1 måned 2 uger siden #148 af Jonas

Dios skrev: @Jonas.

Lad os bare sige vi er uenige omkring James defensive arbejde :D

Hvad gør Kroos forkert i situationen i det 38 minut? Du mener forhåbentlig ikke det er hans pligt, at dække afslutteren op i feltet når vi i forvejen har 3 spillere til 2 mand derinde, men fair du har set dig så sur på Kroos når du i selv samme indlæg roser James utrolig sløve tilbageløb imod Mallorca :D

Jeg er mere end sikker på, at du nok ikke skal regne med James har spillet sig tættere på start 11'eren efter hans mange middelmådige præstationer. Det fungere jo rigtig godt med Casemiro, Valverde og Kroos, og den eneste der kan true de 3 er vel Modric.

Imod Galatasaray var det jo netop Kroos' løb som gjorde, at vi skabte så mange gode omstillinger. Din holdning kommer dog ikke bag på mig :D

Jeg vil mene det er hans mand, jo. Han følger med ham langt hen ad vejen og burde også følge ham til dørs. Det kan dog være det er mit bias der spiller mig i puds. Jeg indrømmer gerne at jeg har set mig sur på Kroos :D Billedet af ham der lunter hjem mens modstanderen scorer på en kontra som han kunne have forhindret er brændt ind i min sjæl.

Jeg er helt enig i at James aldrig kommer til at overhale Kroos, ikke med ZZ som træner.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Jonas.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlindspillere.
1 måned 2 uger siden #149 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Truppen mod Mallorca
Kroos er også en klasse over James, så det er klart. Kroos sørger for kontrollen på midtbanen. Han er altid rolig og tålmodig. Det er James ikke. Men James er også 10er, så hvis man skal have det bedste ud af ham, skal han selvfølgelig spille offensiv midt.

1 måned 2 uger siden #150 af BBB
Besvaret af BBB på emne Truppen mod Mallorca

Jonas skrev: Jeg vil mene det er hans mand, jo. Han følger med ham langt hen ad vejen og burde også følge ham til dørs. Det kan dog være det er mit bias der spiller mig i puds. Jeg indrømmer gerne at jeg har set mig sur på Kroos :D

Kroos er klasser bedre end James, men du skal ikke tage fejl om at Dios også er biased imod James. Sådan har det været siden første gang James tog en startplads fra Isco :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

1 måned 2 uger siden #151 af Macon
Besvaret af Macon på emne Truppen mod Mallorca
Skal vi tilbage på toppen er spillere som James ikke gode nok i min verden, heller isco, flere spillere skal væk, vi bliver nødt til at omstille os, til moderne fodbold, vi skal have hurtige og løbe stærke spillere, som kan presse og arbejde begge veje.

1 måned 2 uger siden #152 af Jonas

Macon skrev: Skal vi tilbage på toppen er spillere som James ikke gode nok i min verden, heller isco, flere spillere skal væk, vi bliver nødt til at omstille os, til moderne fodbold, vi skal have hurtige og løbe stærke spillere, som kan presse og arbejde begge veje.

Mjah, vi bliver jo også nødt til at have spillere der kan skabe spillet, og hvis de spillere ikke er hurtige og/eller løbestærke, hvad så? Bagefter er der så spørgsmålet om hvem der er, hvem vi allerede har og hvem vi kan få fat i.

1 måned 2 uger siden #153 af Dios

BBB skrev:

Jonas skrev: Jeg vil mene det er hans mand, jo. Han følger med ham langt hen ad vejen og burde også følge ham til dørs. Det kan dog være det er mit bias der spiller mig i puds. Jeg indrømmer gerne at jeg har set mig sur på Kroos :D

Kroos er klasser bedre end James, men du skal ikke tage fejl om at Dios også er biased imod James. Sådan har det været siden første gang James tog en startplads fra Isco :-D

Det havde faktisk intet med Isco eller James at gøre som sådan. Det kom lige efter den dag du mente James var en langt bedre dribler end Isco :D Men lad os være ærlige, så er vi selvfølgelig helt enige om, at ingen af dem er i nærheden af Real Madrid niveau. Uanset hvor de spiller, så fylder de for lidt. De er begge for ustabile, og har simpelthen et alt for lavt bundniveau til Real Madrid. Havde de dog bare været som Gutí, hvor topniveauet overstrålede selv de aller bedste, så ville det være en anden snak.
Skal vi være seriøse, så blev James forgudet, fordi han havde slutprodukt ift. Isco. Nu kommer han helt uden produkt, og længere er den jo ikke :)

Han fik igen chancen, som han greb i 45 min. men har siden den halvleg vist, at der selvfølgelig skal satses på helt andre spillere.

Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Dios.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.