Pérez i interview: Fodbolden vil dø uden Super League
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Caspern post=136204 skrev: ...så lad os parkere den her...
Lad os gøre det! :) Jeg har ytret mig nok om emnet nu og behøver ikke yderligere indtil vi får mere information. Hvis du vil læse mere om FFP kan du klikke på det link, som jeg har sendt dig.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tak. Jeg var nu ret godt inde i det.Estadio Santiago Bernabéu post=136206 skrev:
Caspern post=136204 skrev: ...så lad os parkere den her...
Lad os gøre det! :) Jeg har ytret mig nok om emnet nu og behøver ikke yderligere indtil vi får mere information. Hvis du vil læse mere om FFP kan du klikke på det link, som jeg har sendt dig.
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Jeg håber det i hvertfald, og kan ikke se hvordan dette ikke har gjort uoprettelig skade på Perez
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
For det kan jeg ikke. Det er det mest grådige angreb på den fodboldkultur og historie, der er bygget op gennem hundrede år. Det er så vanvittigt egoistisk, at man vil lave en lukket klub, og Perez' argumenter i ovenstående er kvalmende gennem hele interviewet.
Når det så er sagt, så er jeg faktisk ikke bekymret for, at Super League bliver til noget. Perez og alle de andre forretningsmænd kan skrige op om, at de ikke giver sig, men jeg tror, at de har undervurderet den reaktion, vi har set de seneste par døgn. Det er ikke sådan et forslag, som 60 procent er mod, og 40 procent er imod.
Med undtagelse af få ser alle fodboldfans det som et kapitalistisk angreb på en smuk sport, og det kan Perez og de andre 11 ejere ikke overleve. Super League har brug for de bedste spillere, de bedste trænere, tv-seere og en masse fans. Men er det her så stort et angreb, at vi kan se folk flygte?
Vi har allerede hørt om masser af fans, der ikke længere vil følge deres hold, men kommer vi også til at se trænere, spillere, tv-stationer, fansektioner og lignende, som stiller sig op med ultimatummer? Det tror jeg, og så ender de 12 klubber med at stå langt svagere end nu.
Ironisk nok kommer de her 12 klubber til at stå langt sværere i en forhandling med UEFA fremover fordi alle er på UEFAs side.Sebberg post=136211 skrev: Der bør være plads til alle meninger, men jeg er alligevel en smule rystet over, at der i ramme alvor er fans - herunder af vores klub - der kan se på det her forslag uden afsky i kroppen.
For det kan jeg ikke. Det er det mest grådige angreb på den fodboldkultur og historie, der er bygget op gennem hundrede år. Det er så vanvittigt egoistisk, at man vil lave en lukket klub, og Perez' argumenter i ovenstående er kvalmende gennem hele interviewet.
Når det så er sagt, så er jeg faktisk ikke bekymret for, at Super League bliver til noget. Perez og alle de andre forretningsmænd kan skrige op om, at de ikke giver sig, men jeg tror, at de har undervurderet den reaktion, vi har set de seneste par døgn. Det er ikke sådan et forslag, som 60 procent er mod, og 40 procent er imod.
Med undtagelse af få ser alle fodboldfans det som et kapitalistisk angreb på en smuk sport, og det kan Perez og de andre 11 ejere ikke overleve. Super League har brug for de bedste spillere, de bedste trænere, tv-seere og en masse fans. Men er det her så stort et angreb, at vi kan se folk flygte?
Vi har allerede hørt om masser af fans, der ikke længere vil følge deres hold, men kommer vi også til at se trænere, spillere, tv-stationer, fansektioner og lignende, som stiller sig op med ultimatummer? Det tror jeg, og så ender de 12 klubber med at stå langt svagere end nu.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Mon ikke det handler om at nogle er knap så følelsesmæssigt påvirket som det tydeligvis er tilfældet for de fleste brugere her på sitet. Hvis man nu ikke er særlig romantisk anlagt i forhold til fodboldens "smukke historie" eller hvor stort det er for FCM fans at møde en kompetent fodboldklub som Liverpool, men derimod bare gerne vil se flere RM - Chelsea kampe og færre RM - Shakhtar Donetsk kampe, så er det ikke så svært at se logikken i forslaget. Om fordelene så opvejer ulemperne må være op til den enkelte at vurdere.Sebberg post=136211 skrev: Der bør være plads til alle meninger, men jeg er alligevel en smule rystet over, at der i ramme alvor er fans - herunder af vores klub - der kan se på det her forslag uden afsky i kroppen.
- 9eren
- Gæst
-
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Han har gjort sig til ansigt og fortaler for dette, og nu smutter de engelske hold fra ham. Han kommer til at stå tilbage som den store taber, og vore ry kommer til at lide et stort knæk.
Jeg var selv fuldstændig uenig i denne Super League, men jeg forstår til gengæld godt hvorfor Perez prøvede at få det op at køre. Der er brug for penge i den størrelse, for at kunne konkurrere med de engelske klubber. Men der synes jeg at han skulle have arbejdet sammen med UEFA, og ikke gå om bag deres ryg. Kan dog naturligvis også være, at han har forsøgt dette, og at det ikke førte nogen veje ...
Det ser desværre ud til, at Real Madrid ender som de helt store PR-tabere.
Fuldstændig korrekt vurderet.Jelle post=136217 skrev:
Mon ikke det handler om at nogle er knap så følelsesmæssigt påvirket som det tydeligvis er tilfældet for de fleste brugere her på sitet. Hvis man nu ikke er særlig romantisk anlagt i forhold til fodboldens "smukke historie" eller hvor stort det er for FCM fans at møde en kompetent fodboldklub som Liverpool, men derimod bare gerne vil se flere RM - Chelsea kampe og færre RM - Shakhtar Donetsk kampe, så er det ikke så svært at se logikken i forslaget. Om fordelene så opvejer ulemperne må være op til den enkelte at vurdere.Sebberg post=136211 skrev: Der bør være plads til alle meninger, men jeg er alligevel en smule rystet over, at der i ramme alvor er fans - herunder af vores klub - der kan se på det her forslag uden afsky i kroppen.
Vi er nok nogle gamle røvhuller, der ser fodbold mere romantisk end nyere generationer gør. Og så gammel er jeg ikke engang ;)
Perez har jo ret, når han siger at unge mennesker i dag ikke gider at se kampe mod små hold. Alting skal gå stærkt i dag. Det skal være store stjerner, det skal være fast paced. Det skal være Counter Strike det hele. Så på den måde har den kære Florentino jo ret. Unge mennesker bliver nok nemmere draget mod anden underholdning og har ikke samme loyalitet for én klub. I dag er man fans af spillere mere end klubber, måske endda.
Som business giver Super League fin mening. For 15 klubber + det løse. Men for fodbolden som sådan er den gamle arbejder tradition og romantikken ved at se OB vinde på Bernabéu helt væk.