- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Optakt: Paris Saint-Germain - Real Madrid, Champions League, ottendedelsfinaler
Optakt: Paris Saint-Germain - Real Madrid, Champions League, ottendedelsfinaler
- Brylle
- Gæst
-
Jeg refererer mere til, at der ikke er nogen som har formået at slå de gamle af, hvorfor de enten med tiden har forladt klubben eller slet ikke er i spil i denne sæson. Så den falder mest på Isco og Camavinga på midten og Jovic, Mariano og Rodrygo længere fremme hvis vi snakker om denne sæson. Jeg tænker heller ikke at Ceballos skal ind og spille.Lars1991 post=145989 skrev: Altså er enig i at spillere som Jovic og Isco ikke har slået til, men hvem referer du ellers til? Når du siger "mange andre spillere ikke har slået til". Jeg synes også alle Castilla spillerne (af dem der har fået debut på førsteholdet), undtagen Peter (jeg synes virkelig han var dårlig haha), har vist talent og niveau nok til at man kunne investere lidt spilletid til dem. Køre nogle af dem langsomt ind i kampe hvor vi har overtaget og fører osv. De har jo vist at de godt kan bidrage. Men ja idk, tror bare det hele ramlede lidt for mig med Ancelotti efter PSG-kampen. Har været utilfreds meget længe, efter en ellers lovende start med innovation. Men efter kampen imod PSG, som var den mest pinlige Real Madrid præstation jeg har set meget, meget længe (og det siger ikke så lidt efter vores sidste par sæsoner) så har jeg mistet det sidste goodwill med ham, for jeg føler det meste af ansvaret falder tilbage på ham. Og jeg synes folk går meget langt for at forsvare ham og hans dispositioner.
Så jeg kan ikke rigtig se hvem udover Valverde der skal mere ind og spille. Arribas synes jeg så mega spændende ud sidste år, men han er åbenbart blevet overhalet. Miguel havde nok spillet hvis ikke han var sat ud af spil. Jeg ved ikke helt hvem der skal peges på for at være ærlig. Jeg ser ikke mulighederne i truppen, som vi skal kritisere Ancelotti for ikke at bruge. Camavinga er kommet ind i næsten hver kamp i denne sæson og har ikke slået til. Derfor er det svært at give ham mere tid i kampe hvor det er tæt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Fondo_Sur post=145974 skrev: Men så nævner du heller ikke, at Valverde har været ude med corona to gange, og at han tager til Sydamerika i landskampspauser, mens Kroos bliver i Madrid. Og heller ikke, at Valverdes skade (forstuvet ledbånd) har krævet afventning og hængt ved. Og heller ikke at han også får chancer, når han spiller godt.
Han spillede fremragende, da han kom i pausen mod Granada i stedet for Camavinga. Så fik han en startplads mod Villarreal for at spille forfærdeligt.
Jeg ved i øvrigt ikke, hvor du har dine tal fra. Kroos var ude i de første to kampe, mens Valverde var ude i seks kampe. Stort set i hele oktober og november. Også har fået få minutter i måneden efter pga. sin skade og for ikke at forstyrre holdets vilde stime.
Fake news i omløb, Lars :D
Altså hvor svært kan det være at fact-tjekke? Det da håbløst at du ikke engang kan finde ud af det haha. Kroos var ude i de første 7 liga kampe plus den første champions league kamp imod Inter. Hæv nu lige niveauet lidt, det da for pinligt :D
Ah ja, korrekt, my bad. Nu kan jeg se, at transfermarkt har registreret det ordenligt og ikke livescore. Det har dog ikke noget gøre med pointen om, at man har været varsom med Valverdes forstuvede ledbånd. Du glemmer også at nævne, at trioen holdte ham ude, da de var med til at vinde 10 kampe i træk i det svære program i december. Så har Modric og Kroos naturligvis haft en længere snor i det nye år. Det er bare nogle af de her forhold, der forklarer, hvorfor Kroos har haft mere spilletid end Valverde - indtil videre i sæsonen.Lars1991 post=145991 skrev:
Fondo_Sur post=145974 skrev: Men så nævner du heller ikke, at Valverde har været ude med corona to gange, og at han tager til Sydamerika i landskampspauser, mens Kroos bliver i Madrid. Og heller ikke, at Valverdes skade (forstuvet ledbånd) har krævet afventning og hængt ved. Og heller ikke at han også får chancer, når han spiller godt.
Han spillede fremragende, da han kom i pausen mod Granada i stedet for Camavinga. Så fik han en startplads mod Villarreal for at spille forfærdeligt.
Jeg ved i øvrigt ikke, hvor du har dine tal fra. Kroos var ude i de første to kampe, mens Valverde var ude i seks kampe. Stort set i hele oktober og november. Også har fået få minutter i måneden efter pga. sin skade og for ikke at forstyrre holdets vilde stime.
Fake news i omløb, Lars :D
Altså hvor svært kan det være at fact-tjekke? Det da håbløst at du ikke engang kan finde ud af det haha. Kroos var ude i de første 7 liga kampe plus den første champions league kamp imod Inter. Hæv nu lige niveauet lidt, det da for pinligt :D
så møder de mægtige Nantes og får en lussing på 3-1....
nogle som så kampen? var de bare mega uheldige eller hva?
Jeg så ikke kampen, men jeg kan på statistikken for kampen se, at PSG dominerede bolden ganske meget. De havde faktisk 72% af spillet mod Nantes' 28%, men fodbold handler om at skabe chancer og udnytte disse - det gjorde Nantes. De havde 13 skudforsøg, 7 indenfor rammen. PSG havde 16 skudforsøg, 9 indenfor rammen. Nantes var skarpe på dagen.Elto92 post=146082 skrev: Gud hvor forstår jeg ikke psg.
så møder de mægtige Nantes og får en lussing på 3-1....
nogle som så kampen? var de bare mega uheldige eller hva?
Det var vi omvendt ikke i midtugen. Så lektionen må være, at for at slå PSG, og et hvilket som helst andet hold i verden, skal man skabe chancer. Det gjorde vi ikke i første kamp mod franskmændene, men det her giver da en smule tro på, at magter vi dét i returkampen, har vi også muligheder for videre avancement.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
- Madrid1998
- Platin bruger
-
- 9eren
- Gæst
-
- Brylle
- Gæst
-
Men kunne du helt ærligt se Conte i Real Madrid og er det noget du kunne tænke dig? Jeg tror vi skal huske på hvad det er for en klub vi har. Conte har det med at blive uvenner med alle og smutte efter maks 2 år. Se lige hvis han skal op og brokke sig hos præsidenten hver dag. Det ender jo med at han smutter efter et halvt år.Madrid1998 post=146093 skrev: Der var en kamp i går, der kan bruges til sammenligning. Tottenham spillede mod City på Ettihad, hvor Tottenham var NOGET undertippet (gav bl.a. odds 10 på sejr). De stillede sig defensivt ned, og havde som os mod Psg et defensivt udgangspunkt. Forskellen var bare, at de var farlige under hele kampen, især på kontra, og de vandt tilmed kampen! City dominerede klart, og er et klart bedre hold end Psg, mens man må sige at vi trods alt er et bedre hold end Tottenham, i hvert fald trupmæssigt. Jeg havde været fint tilfreds med et uafgjort resultat, og at man havde en pragmatisk tilgang i Paris, men at nærmest ikke har en eneste chance er virkelig ydmygende. Vi havde bogstaveligt talt intet, og det viser bare Hvor dårlig og udløbet en træner ancelotti er blevet. Conte havde været så meget bedre, og fået langt mere ud af vores trup.
Nu snakker vi rigtig meget om at give de unge spillere chancen, at bryde op med den gamle konstellation på midten og at skabe noget langsigtet i forhold til spillestil som er mere underholdende og så alle har nogle rammer som de skal ind i. Hvis vi tager Conte som eksempel, så får du jo en træner som tænker utroligt kortsigtet, har minimal fokus på talentudvikling og som kommer for at vinde et eller to mesterskaber og så smutter han igen. Så græsset er ikke altid grønnere på den anden side.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Det vil jeg mene Benzema og Vini også gør.9eren post=146107 skrev: Min Son og Harry Kane spiller som regel også godt sammen. Vi stod med en trup der offensivt ikke havde spillet helt sammen i flere uger.