Optakt: Paris Saint-Germain - Real Madrid, Champions League, ottendedelsfinaler

4 år 5 måneder siden #217 af Madrid1998

Brylle post=146108 skrev:

Madrid1998 post=146093 skrev: Der var en kamp i går, der kan bruges til sammenligning. Tottenham spillede mod City på Ettihad, hvor Tottenham var NOGET undertippet (gav bl.a. odds 10 på sejr). De stillede sig defensivt ned, og havde som os mod Psg et defensivt udgangspunkt. Forskellen var bare, at de var farlige under hele kampen, især på kontra, og de vandt tilmed kampen! City dominerede klart, og er et klart bedre hold end Psg, mens man må sige at vi trods alt er et bedre hold end Tottenham, i hvert fald trupmæssigt. Jeg havde været fint tilfreds med et uafgjort resultat, og at man havde en pragmatisk tilgang i Paris, men at nærmest ikke har en eneste chance er virkelig ydmygende. Vi havde bogstaveligt talt intet, og det viser bare Hvor dårlig og udløbet en træner ancelotti er blevet. Conte havde været så meget bedre, og fået langt mere ud af vores trup.

​Men kunne du helt ærligt se Conte i Real Madrid og er det noget du kunne tænke dig? Jeg tror vi skal huske på hvad det er for en klub vi har. Conte har det med at blive uvenner med alle og smutte efter maks 2 år. Se lige hvis han skal op og brokke sig hos præsidenten hver dag. Det ender jo med at han smutter efter et halvt år. 

Nu snakker vi rigtig meget om at give de unge spillere chancen, at bryde op med den gamle konstellation på midten og at skabe noget langsigtet i forhold til spillestil som er mere underholdende og så alle har nogle rammer som de skal ind i. Hvis vi tager Conte som eksempel, så får du jo en træner som tænker utroligt kortsigtet, har minimal fokus på talentudvikling og som kommer for at vinde et eller to mesterskaber og så smutter han igen. Så græsset er ikke altid grønnere på den anden side. 

​Jeg var faktisk fortaler for at han skulle komme dengang der var stærke rygter omkring det. Han er måske en kortsigtet plan, men er Ancelotti egentlig ikke også det? Forskellen er vel bare Ancelotti ender med at blive fyret, men Conte smutter ud ar bagdøren efter et mesterskab eller 2. Jeg er bare godt træt af faderfigurstyper på trænerbænken, og mest af alt den stædighed og mangel på taktiske evner der har været med Carlo og Zidane. Jeg føler slet ikke vi har haft en decideret gameplan i årtier. Eneste tidpunkt vi så et glimt af det var med Lopetegui, men manden var bare decideret forbandet. Hvad det ikke kunne have været.

Selvfølgelig ønsker vi alle en træner der skal være her i lang tid, men ligenu er der nok ikke noget godt bud på en, og så vil jeg altså langt hellere have en bedre kortsigtet træner end en der stadig lever i 2005.

Conte til 2025, og så en Raul der tager over? Havde læst flere steder at han viser gode evner og taktisk forståelse, men ja det kunne være en Zidane part 2.

Altså det lidt sjovt med Zidane, for han har jo vundet 3 Chl, men var der ærlig talt et tidspunkt, hvor vi virkelig følte os som det bedste hold i Europa? Her mener jeg, at vi rent faktisk går ud og dominerer kampene i bedste Bayern München stil og vinder hele lortet, hvor der ikke er tvivl om, at vi er det suverænt bedste hold. 15/16 var jo noget fesent med en let lodtrækning hele vejen. 16-17 var flot, men var der nu ikke en del afgørelser og offside mål der gik vores vej? ( finalen mod Juve var dog god) og 17-18, synes jeg vi var heldige mod Bayern, heldige til sidst mod Juve, og vandt på 2 drops mod Liverpool uden en Salah. Det er ikke for at tage noget fra Zidane, men de 3 chl er flot, men var jo nærmest Cr7, held og atter held.

Jeg ved godt jeg lyder lidt negativ, især efter 3 Chl i træk, men jeg sidder stadig med en følelse af umæthed, og at det hele er kommet på en billig baggrund. Jeg ønsker en Real Madrid der er dominerende med en decideret game plan, spiller godt, har en masse gode spillere, og får sejre der udviser suverænitet, så der ikke er tvivl om, at vi rent faktisk var det bedste hold, og fortjente at vinde lortet! Dette får vi bare ikke med Zidane, Ancelott osv

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #218 af -#7-
​Ind imellem kan jeg godt forstå at andre fans hader Real Madrid og deres fans. Vi vandt 3 CL titler i træk, og alligevel skal man sidde og finde hår i suppen. Selvfølgelig var man heldige, men det har ALLE hold som har vundet blot EN CL titel været. Man når ikke finalen i sådan en turnering uden at have heldet med sig. Jeg vil også helst have at holdet går ud og bukker samtlige hold forover, men sådan fungerer fodbold jo ikke.

Jeg ved godt at jeg ikke bidrager så meget til debatten her, men jeg synes nu altså godt nok at ovenstående er noget man kunne forvente at læse fra en forsmået Barcelona-fan, og ikke af en Real Madrid fan.

Hvis jeg nu skulle bidrage til debatten, så ville min masterplan nok være at holde fast i Ancelotti en sæson eller to, og så få Raúl ud at høste lidt erfaring, eventuelt i Tyskland hvor han har et rigtigt godt navn.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

4 år 5 måneder siden #219 af Lars1991
​Ja synes man går alt for langt når man tilskriver vores success i Europa til held - det simpelthen for dumt. Så sidder man jo virkelig og leder efter fejl. Der var da intet som helst held over det, når man vinder over det ene storhold efter det andet år efter år. Det bliver altså for absurd til mig. Lodtrækningsheld var der da heller intet af. Ud af de 4 championsleague triumfer var der vel én "heldig" lodtrækning - det var Wolfsburg i en kvart-finale. Som vi næsten røg ud til :D Det vel næsten mere uheldigt at vi kun får én lodtrækning som den når vi er med så langt hvert år. 

Generelt var Zidane utrolig undervurderet i hans første periode som træner, også taktisk. Selvfølgelig var man ikke enig i alt han gjorde, men det er der vel ingen fans der er om deres træners beslutninger.

Så ja, hvis man ikke kan nyde den største dominans i europæisk fodbold nogensinde (eller siden sidst vi gjorde det i 50'erne) så det sgu op af bakke at være Real Madrid fan :D

4 år 5 måneder siden #220 af Thomaskjensen
Kan godt følge frustrationen ved at RM (Perez) gerne vil have en "far-træner", skulle være skønt med en med lidt holdning til tingenes tilstand.

hvem vil spille under en træner som Conte eller Mou?
Ansætter man en træner som dem så beder man jo om at der skal blive ballade i truppen.

Jeg er overbevist om at Carlo sidder ca. 1 år til.

LaLiga skal vindes, og selv om vi mod forventning ryger ud mod PSG så er det ikke en katastrofe.
Jeg mener at med LaLiga titlen, så har Carlo jo overgået ZZ med samme trup +Camavinga.

Til sommer kommer der med garanti nye spillere til klubben, og det med forventninger om at Carlo skal spille attraktivt og vinde LaLiga og CL.
Det tror jeg ikke Carlo er manden til at gennemføre da han er meget tunnelsynet og klare ikke at se 3-4 måneder frem, og få i gang hele truppen.

4 år 5 måneder siden #221 af Madrid1998
Arghh, vil mene vi var langt heldigere end Bayern München eksempelvis? 8-2 mod Barcelona? 7-1 samlet mod Chelsea, 3-0 mod Lyon og så 1-0 mod et godt Psg hold i finalen. Altså kig på Chelsea, sidste år. De vandt jo Chl, men hånden på hjertet, var der nogen der mente, at de er Europa bedste hold? Mht Wolfsburg. Vi trak Roma, og et svagt city foruden Wolfsburg, og undgik hold som Bayern, Barca, Juve som var stærke dengang.

Jeg kan godt se at det ser dumt og virkelig pessimistisk ud. Men var de 3 Chl virkelig så overbevisende ? Vi var jo ærligt talt ikke det bedste hold i minimum 2 af årene.

4 år 5 måneder siden #222 af Madrid1998
Til tider giver det endda slet ikke mening. Kig på kampene imod Barcelona. De er i deres værste tid nogensinde. ALLIGEVEL stiller vi os ned i bedste Di Matteo stil og spiller på kontra. Altså what the fucking fuck?! Jeg bliver bare så træt af den skide defensive tilgang når vi burde dominere dem og spille dem ud af banen. Hvorfor snitter vi dem ikke en 3-0 i det mindste. Bare fucking 3-0 når de har gennemtæsket os med 5-0, 6-2, 4-0 og jeg kan blive ved.

Alt dette falder tilbage på trænerne og manglen på et system.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

4 år 5 måneder siden #223 af NadaMás
​Held har meget/noget at sige i stort set alle Chl-triumfer.
Da Barcelona vandt treblen i 09 var man jo ikke i tvivl om at de var, med længder, Europas bedste hold - Alligevel skulle de bruge uhørt mange fejlkendelser mod Chelsea samt en overtidsscoring i returen for at komme i finalen...

4 år 5 måneder siden #224 af Madrid1998

NadaMás post=146118 skrev: ​Held har meget/noget at sige i stort set alle Chl-triumfer.
Da Barcelona vandt treblen i 09 var man jo ikke i tvivl om at de var, med længder, Europas bedste hold - Alligevel skulle de bruge uhørt mange fejlkendelser mod Chelsea samt en overtidsscoring i returen for at komme i finalen...

Siger ikke samtlige chl Triumfer er uden held. Se bare begge Chelseas. Jeg havde i hvert fald siddet med en lidt blandet følelse ved begge triumfer, især 11-12. Barca 09 var skandaløs, men se deres 2011 triumf. De fejrede alt modstand af banen (minus os der stort der parkerede bussen) men altså, en triumf er en triumf, men er jeg virkelig den eneste der længes efter en Real Madrid dynasty der i en årrække bare dominerer alle hold, spiller
godt fodbold og giver os en følelse af, at Real Madrid rent faktisk uden tvivl er det bedste hold fortjente vinder? Den følelse har jeg ikke siddet med, men ja jeg er jo kun 23..​

4 år 5 måneder siden #225 af Lars1991

Madrid1998 post=146116 skrev: Arghh, vil mene vi var langt heldigere end Bayern München eksempelvis? 8-2 mod Barcelona? 7-1 samlet mod Chelsea, 3-0 mod Lyon og så 1-0 mod et godt Psg hold i finalen. Altså kig på Chelsea, sidste år. De vandt jo Chl, men hånden på hjertet, var der nogen der mente, at de er Europa bedste hold? Mht Wolfsburg. Vi trak Roma, og et svagt city foruden Wolfsburg, og undgik hold som Bayern, Barca, Juve som var stærke dengang.

Jeg kan godt se at det ser dumt og virkelig pessimistisk ud. Men var de 3 Chl virkelig så overbevisende ? Vi var jo ærligt talt ikke det bedste hold i minimum 2 af årene.

Hold vi har mødt i 1/8-delsfinalerne i vores triumfer: Roma, Napoli, Schalke og PSG. Og det altså lige efter gruppespillet, hvor man som 1'er tit får en let lodtrækning. Det synes jeg nok godt ikke var tilfældet for os. Møder top4 hold fra top4 ligaer hver gang.

Hold vi har mødt i kvart-finalerne: Juventus, Bayern Munchen, Wolfsburg og Dortmund (anno 2014 under Klopp). Ja der stikker Wolfsburg ud, men ellers er der da intet held der heller :D

Hold vi har mødt i semi-finalerne: Bayern Munchenx2, Atletico Madrid og Manchester City. Du siger City var "svage" men de vinder deres gruppe over Juventus og slår PSG ud i kvart-finalen. (Og Dynamo Kiev i 1/8-delsfinalen.. en bedre lodtrækning end vi havde fået i nogle af de 4 år forresten)

Og så slår vi Juventus, Liverpool og 2x Atletico Madrid i finalerne. Altså tæl alle de store hold vi har slået over 2 kampe. Bayern Munchen, som du ellers sukker efter at være mere som, tre gange! Det i hvert fald 11 modstandere over 2 kampe på aller, aller højeste niveau. I alt 22 kampe. Ja vi havde sgu nok heldet på vores side i et par stykker af dem, sådan er det som regel når spiller tætte kampe imod eliten af Europa. Men at tilskrive det "held, held og atter held".. ja, det bliver som sagt virkelig absurd for mig.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, DeLaRed

4 år 5 måneder siden #226 af Thomaskjensen
Man plejer jo at sige at held følger de dygtige :)

4 år 5 måneder siden #227 af Ramos4
Vi var det bedste hold i verden i 2011/12 da vi vandt ligaen med rekordmange point + mål, samt var millimeter fra CL-finalen, i 2014 da vi vandt La Decima og i 16/17 da vi vandt the double.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

4 år 5 måneder siden #228 af Madrid1998

Lars1991 post=146120 skrev:

Madrid1998 post=146116 skrev: Arghh, vil mene vi var langt heldigere end Bayern München eksempelvis? 8-2 mod Barcelona? 7-1 samlet mod Chelsea, 3-0 mod Lyon og så 1-0 mod et godt Psg hold i finalen. Altså kig på Chelsea, sidste år. De vandt jo Chl, men hånden på hjertet, var der nogen der mente, at de er Europa bedste hold? Mht Wolfsburg. Vi trak Roma, og et svagt city foruden Wolfsburg, og undgik hold som Bayern, Barca, Juve som var stærke dengang.

Hold vi har mødt i 1/8-delsfinalerne i vores triumfer: Roma, Napoli, Schalke og PSG. Og det altså lige efter gruppespillet, hvor man som 1'er tit får en let lodtrækning. Det synes jeg nok godt ikke var tilfældet for os. Møder top4 hold fra top4 ligaer hver gang.

Hold vi har mødt i kvart-finalerne: Juventus, Bayern Munchen, Wolfsburg og Dortmund (anno 2014 under Klopp). Ja der stikker Wolfsburg ud, men ellers er der da intet held der heller :D

Hold vi har mødt i semi-finalerne: Bayern Munchenx2, Atletico Madrid og Manchester City. Du siger City var "svage" men de vinder deres gruppe over Juventus og slår PSG ud i kvart-finalen. (Og Dynamo Kiev i 1/8-delsfinalen.. en bedre lodtrækning end vi havde fået i nogle af de 4 år forresten)

Og så slår vi Juventus, Liverpool og 2x Atletico Madrid i finalerne. Altså tæl alle de store hold vi har slået over 2 kampe. Bayern Munchen, som du ellers sukker efter at være mere som, tre gange! Det i hvert fald 11 modstandere over 2 kampe på aller, aller højeste niveau. I alt 22 kampe. Ja vi havde sgu nok heldet på vores side i et par stykker af dem, sådan er det som regel når spiller tætte kampe imod eliten af Europa. Men at tilskrive det "held, held og atter held".. ja, det bliver som sagt virkelig absurd for mig.

​Mener du virkelig hold som Roma, schalke (som var ved at slå os ud) er/var gode? Dortmund der var et mål fra at få forlænget, hvor vi stillede os ned som kujoner. Bayern München som vi parkerede bussen imod, hvor de manglede et mål ? Eller mener du dengang vi scorede et par offside mål og de spillede med en mand i undertal? Stærke city der besejrede Psg som stadig var under opbygning og var et choker hold i chl? City kom vi i øvrigt videre mod efter et selvmål over 2 kampe, wow.

Finalen mod Atlético vandt vi på straffe, vi kunne ligeså godt have tabt. Liverpool på 2 drops uden deres bedste spiller. 16/17 mod Juve var den eneste gode finale.

Nu nævnte jeg ikke 13/14 og sæsonerne før de 3 chl..

Leveret af Kunena Forum