Optakt: Valencia – Real Madrid, LaLiga, 35. spillerunde

3 år 2 måneder siden #121 af Mathiaska
​Jeg er vågnet op med en forfærdelig smag i munden og fornemmelse i kroppen efter det jeg så igår. Det hjalp ingenlunde at sove på det.
Vini har min fulde opbakning til at forlade denne lorte liga og for første gang i al den tid jeg har fulgt Real Madrid har jeg tænkt tanken, om jeg egentlig selv gider mere. Det er svært at vende ryggen til kærligheden til klubben, men omvendt føler jeg at La Liga langsomt er ved at suge al lyst og passion omkring fodbold ud af mig. Føj for helvede en modbydelig omgang.

Jeg håber for alle involveredes skyld, og mest af alt Vinis, at der arbejdes voldsomt internt på at lave nogle kraftige statements. Om som flere råber og skriger efter, så skal det starte IGÅR med vores kaptajner. Kom nu igang for helvede. Hvorfor er der ikke en comunicado ofical ude endnu? Hvorfor sker der ikke noget? 

Øv hvor det ærger mig de ikke bare alle sammen gik af den bane igår.. Videoer af flere hundrede Valencia fans der råber racistisk mod Vini allerede inden kampen. 
Og hvor hjernedøde er de mennesker.. Har Valencia ikke selv farvede spillere i truppen? De burde fandeme også sige noget.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991, Kiwes, Thomaskjensen, El Siete, Kialpe, EmilStenholt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #122 af Modric91
Hvem husker ikke Zaragoza kampen mod barca hvor Etoo udvandrede fra kampen. Han endte faktisk med at score efter bataljerne.

3 år 2 måneder siden #123 af Kiwes
​Vini er La Liga's største stjerne og bedste markedsføringsmulighed for en ellers sørgelig liga...og så kommer Tebas med så latterlig en udtalelse at Vini selv skal tage ansvar for at der bliver slået ned på racisme ved at møde om til diverse møder......du er fucking president for La Liga DET ER SKU DA DIT PROBLEM OG IKKE HANS. Jeg tænker og håber som andre, at der snart kommer noget ud fra RMD, for der skal ske et eller andet.

3 år 2 måneder siden #124 af Ramos4
Tebas er generelt en kæmpe nar.

Jeg ved ikke engang hvad direktøren for Premier League hedder - eller nogen anden liga for den sags skyld. Og det er egentlig meget sigende. Har aldrig set eller hørt dem.

Tebas derimod elsker at udtale sig om alt og intet i medierne. En hulemand der hører fortiden til med hans magtsyge idéer og tilbagestående holdninger.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Fondo_Sur, El Siete, EmilStenholt

3 år 2 måneder siden #125 af Ramos4
Valencia media outlet Super Deporte:

“Vinícius Jr, in addition to being st*pid, is also an unbearable provocateur.”

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 år 2 måneder siden #126 af Ramos4
Så længe Tebas bliver ved med at forsøge at opdrage på Vinicius, så længe vil racismen fortsætte. Simple as.

Tebas er en klassisk mand af den gamle skole. Han tror at hvis han indrømmer noget er galt, vil det vise svaghed = tabe ansigt. Og det kan han ikke have. Han fatter ikke, at han arbejder for folket. Han tror han skal forsvare La Liga med al sin kraft. Men han glemmer, at La Liga ikke er hans. Du arbejder for os, ikke omvendt. I virkeligheden ville han nok ønske, at han rent faktisk ejede en fodboldklub eller endnu bedre: var mafiaboss. 

Forhåbentlig er han en uddøende race. Dinosaur af en person. 

Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Bismo, Fondo_Sur, El Siete, Estadio Santiago Bernabéu

3 år 2 måneder siden #127 af Mathiaska
​Så kom klubben på banen og er eftersigende allerede skredet til handling juridisk: 

www.realmadrid.com/noticias/2023/05/22/comunicado-oficial

Real Madrid C. F. would like to express extreme revulsion and condemns the events that took place yesterday against our player Vinícius Junior.

These facts constitute a direct attack on the model of coexistence of our social and democratic state of law.

Real Madrid considers that such attacks also constitute a hate crime, so it has filed the corresponding complaint with the Attorney General's Office, specifically with the Prosecutor's Office against hate crimes and discrimination, so that the facts are investigated and responsibilities are purged.

Article 124 of the Spanish Constitution establishes as the functions of the Public Prosecutor's Office to promote the action of justice in defense of legality and the rights of citizens and the public interest.

For this reason, and given the seriousness of the events that occurred, Real Madrid has gone to the Attorney General's Office, without prejudice to its appearance as a private accusation in the proceedings that are initiated."

Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77, El Siete

3 år 2 måneder siden #128 af Kiwes

Mathiaska post=162581 skrev: ​Så kom klubben på banen og er eftersigende allerede skredet til handling juridisk: 

www.realmadrid.com/noticias/2023/05/22/comunicado-oficial

Real Madrid C. F. would like to express extreme revulsion and condemns the events that took place yesterday against our player Vinícius Junior.

These facts constitute a direct attack on the model of coexistence of our social and democratic state of law.

Real Madrid considers that such attacks also constitute a hate crime, so it has filed the corresponding complaint with the Attorney General's Office, specifically with the Prosecutor's Office against hate crimes and discrimination, so that the facts are investigated and responsibilities are purged.

Article 124 of the Spanish Constitution establishes as the functions of the Public Prosecutor's Office to promote the action of justice in defense of legality and the rights of citizens and the public interest.

For this reason, and given the seriousness of the events that occurred, Real Madrid has gone to the Attorney General's Office, without prejudice to its appearance as a private accusation in the proceedings that are initiated."

​Og på RMD's hjemmeside er der også et skriv om at præsident har haft en 1-1 med Vini i dag og forklaret at man 100% står bag ham. Godt så er der styr på den interne del.

3 år 2 måneder siden #129 af Lars1991

Mathiaska post=162575 skrev: ​Jeg er vågnet op med en forfærdelig smag i munden og fornemmelse i kroppen efter det jeg så igår. Det hjalp ingenlunde at sove på det.
Vini har min fulde opbakning til at forlade denne lorte liga og for første gang i al den tid jeg har fulgt Real Madrid har jeg tænkt tanken, om jeg egentlig selv gider mere. Det er svært at vende ryggen til kærligheden til klubben, men omvendt føler jeg at La Liga langsomt er ved at suge al lyst og passion omkring fodbold ud af mig. Føj for helvede en modbydelig omgang.

Jeg håber for alle involveredes skyld, og mest af alt Vinis, at der arbejdes voldsomt internt på at lave nogle kraftige statements. Om som flere råber og skriger efter, så skal det starte IGÅR med vores kaptajner. Kom nu igang for helvede. Hvorfor er der ikke en comunicado ofical ude endnu? Hvorfor sker der ikke noget? 

Øv hvor det ærger mig de ikke bare alle sammen gik af den bane igår.. Videoer af flere hundrede Valencia fans der råber racistisk mod Vini allerede inden kampen. 
Og hvor hjernedøde er de mennesker.. Har Valencia ikke selv farvede spillere i truppen? De burde fandeme også sige noget.

Helt enig, jeg kan ikke huske jeg har været så vred efter en fodbold kamp før. Ligemeget hvor meget vi har tabt eller hvor unfair det har været, så har jeg aldrig været vred på denne måde.. som man måske også kunne se på forum. Alt fra de mange racistiske tilråb af publikum, til Valencia spillerne der også bliver ved med at køre på ham, også efter racismen, skubber til ham, flår i ham, kvælertag på ham, altså sammen tilladt af dommeren, der så giver ham et rødt for at forsvare sig. De manglende konsekvenser det havde, både fra dommeren men også medspillerne (med få undtagelser), der ikke gjorde meget for at forsvare ham. Og det hele så ender med et rødt til Vini, som sagt, det nok det mest uretfærdige jeg nogensinde har set i en fodbold kamp.

Dagen efter er jeg ikke vred mere, nu jeg bare ked af det. Det sjældent at fodbold kan ramme mig personligt, jo lige et par timer efter en kamp, men så plejer det at ligge sig. Men det her hænger ved, jeg går sgu og er trist. At se den video, som Laliga nu prøver at blokere, hvor Vini næsten græder på banen, hold nu op altså. Det så synd for den mand :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, mohbar, El Siete, Kialpe, Estadio Santiago Bernabéu

3 år 2 måneder siden #130 af -#7-
​Nu var jeg selv forhindret i at se kampen igår aftes, og egentlig er jeg glad nok for det, for jeg har naturligvis set hvad der gik for sig alligevel. Og hold da kæft, hele sæsonen kulminerede i dén grad på Mestalla synes jeg. Det har i forvejen været en besynderlig sæson, hvor modstanderne er gået unaturligt hårdt til vores spillere, især Vinicius, og det er ofte sket ustraffet. Jeg mindes ikke en sæson hvor jeg har været mere frustreret over dommerne end denne, og det siger fandme ellers ikke så lidt når det er den spanske dommerstand vi taler om.

Jeg har ikke selv den store relation til Spanien eller det spanske folk, udover at have besøgt landet en håndfuld gange. Men hvad jeg sådan ved om Spanien, og hvad jeg kan læse om landet, så er Spanien vel et af de europæiske lande, hvor racismen desværre trivedes i højere grad end så mange andre lande i vesten, eller hvad? Folk der bor der, eller generelt har mere forstand på det end jeg, kan sikkert be- eller afkræfte min holdning.

Jeg har svært ved at se hvad man kan gøre, ærligt talt. Det har jo stået på længe før Vinicius begyndte at spille for klubben, men det er klart at når Vinicius er den type han er, som ikke bare tager imod uden at give igen, så bliver det mere udtalt, og heldigvis for det da. Hvis man så bare havde en ligapræsident med lidt nosser, istedet for den infantile racistiske taber til Tebas. Og hvad angår vores anfører, så er jeg overvejende enig, man savner Sergio Ramos når det kommer til den her slags uhyrligheder. Men ét er hvad vi fans ser på banen, noget andet er hvad der foregår i omklædningsrummet, hvor Benzema og Modric sagtens kan være nogle glimrende anfører, der kan skære igennem.

I forhold til Valencia, så håber jeg så inderligt at de tager samme rute som Deportivo la Coruna og Malaga, og forsvinder i glemslen. Det har alle dage været en forbandet taberklub, med usympatiske spillere og endnu mere usympatiske fans. Og som Malthe skrev i sit referat, de fortjener virkelig Peter Lim.

DC19

3 år 2 måneder siden #131 af Thomaskjensen
Læser at Valencia har identificeret en af idioterne, denne er politianmeldt og kommer aldrig at kunne sætte sine ben på stadion igen. Livstid bann helt enkelt.

De har også som klub taget kraftig afstand fra racisme.

Det er jo fint nok, antager at de ved at dette kan blive voldsomt dyrt for dem.

Igen kan jeg ikke Spansk, men forstår at tonto og mono udtales ret ens?
Min 9 årig syntes ikke det var sjovt at han ikke fik spille PS5 når han sagde "What the F**k", så var han smart not at sige "What the Fanta", sjovt nok gav det samme straf fra hans far.
Jeg ved jo godt hvad han faktisk mener, og er udtalen ens er det for visse grupper lige så racistisk som at kalde en udlænding for Perle...

3 år 2 måneder siden #132 af Ramos4
RFEF President Luis Rubiales: “Ignore the irresponsible behavior of Javier Tebas who is on social media engaging with a footballer who hours before has received racist insults.”

Vildt nok at Rubiales sætter Tebas på plads på den måde. Og vildt det er nødvendigt.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo

Leveret af Kunena Forum