Optakt: Valencia – Real Madrid, LaLiga, 35. spillerunde
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Håber helt vildt at det bliver gammelfar der skal snakke om denne kamp, og gerne på en søndag aften, for fy for satan Valencia er en klub man bare kan hade af et godt hjerte. Kom glad køligkaj, glæder mig til fredagens POD :)
Naturligvis er der rødt til Vini, men at det ikke er 3 spillere der får rødt i den situation er jo helt sygt.
Mest sygt er det faktisk at kampen blev spillet færdigt, om Real Madrid spilerne havde lidt nosser så havde de gået fra banen i samlet flok.
Mener det er Militao der først skubber Vini væk, men derefter fatter alvoren og for en gang skyld viser han er en mand.
Rydiger derimod, ja jeg er ved at få en sommerforelskelse i ham, den mand finder sig ikke i en skid, RESPEKT!
Nu er jeg spændt på om LaLiga kommer at reagere på dette, Vini står til at kunne blive dømt ude i 3 kampe, men hvad får Valencia for straf?
Om jeg forstår FIFA reglerne ret så skal de som udtrykker racisme mindst forbydes på stadion i 5 kampe, og en bøde på mindst €20k...
Bulgarien fik spille 2 kampe uden tilskuere.
Croatien fik trukket 1 point fra gruppespillet og 2 dage for tomme tribuner efter racisme.
Men LaLiga... Snak lige om en liga der er ved at falde sammen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er alvorlig bekymret for at han begynder at interessere sig for at komme væk fra la liga og til engelske fodbold.
Den enorme respekt og sportmanship, som hans engelske modstandere har vist ham, blandet sammen med frygten for at få brækket lemmerne i et af de utallige svinsk tacklinger han bliver udsat for gang på gang - uden dommer konsekvens! ..
Eller sågar frygten for sit liv når han personligt bliver udsat for perverse tilråb og kasteskyts gang på gang.. Du ved aldrig hvilken psykopat du risikere at møde på gaden efter sådanne tilsvining..
Hvis ikke der gøres noget ASAP tror jeg han overvejer at skride og andre mørke spillere vil tænke sig om ift at komme til klubben...
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Hvorfor ikke fravriste ham anfører og så give det til fx Courtois som virker klart mere egnet. Rüdiger viser også noget l lederskab omend han mangler anciennitet..
Det siger alligevel noget, at Ancelotti har set racisme før, men aldrig et helt stadium være det.Lars1991 post=162541 skrev: www.managingmadrid.com/2023/5/21/2373204...drid-vinicius-racism
Respekt til Ancelotti.
Og hvad bliver der gjort ved det?
Og Valencias talsmand mener Acelotti bør undskylde for sine kommentarer. Det er helt forskruet
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Tror at vi alle ved hvad han kaldte idioten. Ikke Perle.
Ja det kan da godt være han kan bøje nakken og så ville problemet ikke være så slemt, men man skal kraftedeme ikke bøje nakken over for racisme. Han er en kæmpe chef at han vælger at tage den kamp her, selvom det ville være lettere ikke at gøre det.
Fondo_Sur post=162546 skrev: Ud fra det klip jeg har set, er jeg enig i, at der blev råbt tonto. Måske 10% af disse råbte mono, men det er ret svært at sige. Hvis det stadig kun var 1%, så bør tribunerne stå tomme i mange kampe som straf. En mildere straf kunne være at lukke deres ultrassektion på ubestemt tid. Begge dele har været brugt i kampen mod racismen i Serie A. La Liga gør stadig ingenting. Det er pinligt, og ligaens anseelse falder for hver gang. I sidste ende gør det ligaen mindre attraktiv.
Er der nogensinde blevet råbt "tonto" før? Eller er det kun når det er Vini at de vælger et ord der lyder som mono? Faktisk seriøst spørgsmål, for det kan være lidt svært at høre. Hvis der er tradition for at råbe det efter spillere på de spanske stadions, så det jo en ret plausibel forklaring. Hvis det kun er imod Vini det bliver råbt - ja, så det vist perle sagen om igen.