Optakt: Valencia – Real Madrid, LaLiga, 35. spillerunde

3 år 2 måneder siden #133 af Bismo

Lars1991 post=162583 skrev:

Mathiaska post=162575 skrev: ​Jeg er vågnet op med en forfærdelig smag i munden og fornemmelse i kroppen efter det jeg så igår. Det hjalp ingenlunde at sove på det.
Vini har min fulde opbakning til at forlade denne lorte liga og for første gang i al den tid jeg har fulgt Real Madrid har jeg tænkt tanken, om jeg egentlig selv gider mere. Det er svært at vende ryggen til kærligheden til klubben, men omvendt føler jeg at La Liga langsomt er ved at suge al lyst og passion omkring fodbold ud af mig. Føj for helvede en modbydelig omgang.

Jeg håber for alle involveredes skyld, og mest af alt Vinis, at der arbejdes voldsomt internt på at lave nogle kraftige statements. Om som flere råber og skriger efter, så skal det starte IGÅR med vores kaptajner. Kom nu igang for helvede. Hvorfor er der ikke en comunicado ofical ude endnu? Hvorfor sker der ikke noget? 

Øv hvor det ærger mig de ikke bare alle sammen gik af den bane igår.. Videoer af flere hundrede Valencia fans der råber racistisk mod Vini allerede inden kampen. 
Og hvor hjernedøde er de mennesker.. Har Valencia ikke selv farvede spillere i truppen? De burde fandeme også sige noget.

Helt enig, jeg kan ikke huske jeg har været så vred efter en fodbold kamp før. Ligemeget hvor meget vi har tabt eller hvor unfair det har været, så har jeg aldrig været vred på denne måde.. som man måske også kunne se på forum. Alt fra de mange racistiske tilråb af publikum, til Valencia spillerne der også bliver ved med at køre på ham, også efter racismen, skubber til ham, flår i ham, kvælertag på ham, altså sammen tilladt af dommeren, der så giver ham et rødt for at forsvare sig. De manglende konsekvenser det havde, både fra dommeren men også medspillerne (med få undtagelser), der ikke gjorde meget for at forsvare ham. Og det hele så ender med et rødt til Vini, som sagt, det nok det mest uretfærdige jeg nogensinde har set i en fodbold kamp.

Dagen efter er jeg ikke vred mere, nu jeg bare ked af det. Det sjældent at fodbold kan ramme mig personligt, jo lige et par timer efter en kamp, men så plejer det at ligge sig. Men det her hænger ved, jeg går sgu og er trist. At se den video, som Laliga nu prøver at blokere, hvor Vini næsten græder på banen, hold nu op altså. Det så synd for den mand :(

​Gennem snart 25 år som fan af spansk fodbold har jeg været vidne til lidt af hvert. I går var den første gang, hvor jeg for alvor sad tilbage med en dårlig smag i munden. Der var decideret lynche stemning på det stadion i går aftes. Dagen derpå er der stadig mange i Spanien, der har travlt med at skyde hele skylden på en 22 årig knægt. 

​​​​
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991, El Siete, JesperThomsen, longwind

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #134 af longwind
La Liga skal skride til handling nu hvis den skal redde bare en lille chance for at redde sit ry. Man må håbe at den massive dækning af hændelsen ENDELIG får trængt igennem til ligaen, fodboldforbundet og endda den spanske regering. Det er tydeligt for enhver at Spanien er gennemsyret af racisme, og det får skadelige konsekvenser for landet og fodbolden før eller siden (foruden de massive konsekvenser for de individer der bliver diskrimineret).

Straffen kan simpelthen ikke blive hård nok, og der skal være tale om både økonomiske og sportslige konsekvenser. Kan det dokumenteres, at der er kommet racistiske ytringer fra et tilskuerafsnit som er eksklusivt for sæsonkortholdere eller fanklubmedlemmer skal det koste millionbøde og pointstraf på minimum 3 point. Det er den eneste måde at holde klubberne ansvarlige på, og tænke over hvilken kultur de er med til at kultivere.

Ekstremt trist og pinligt at være fan af spansk fodbold i dag, og når man ser de tomme ytringerne fra autoriteterne bobler man sgu af ren arrighed.

Ros til Vini for at have en enorm psyke, men ingen skal stå model til den slags...

3 år 2 måneder siden #135 af Ramos4
Vi er også nødt til at snakke om VAR på et tidspunkt. Det er jo ubrugeligt når det er op til en VAR- dommers vurdering af, hvad der skal kigges på.

I går fortale VAR-dommeren, at dommeren skulle kigge på hvorvidt Vini langede ud efter Duro. Det gjorde han selvfølgelig. Men hvorfor i al verden skal der ikke kigges på det kvælertag der gik sekunder forinden?! Det er jo absurd.

Ligesom i Athletic-Barca kampen, hvor der skulle kigges på om en Athletic-spiller havde hånd på inden en scoring. Det havde han. Men De Jong var også ved at sparke knoppen af ham. Så altså frispark begge veje i princippet.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, JesperThomsen, Dragam

3 år 2 måneder siden #136 af Kiwes
JUST IN: The RFEF have dismissed SIX VAR referees starting with Iglesias Villanueva, the one responsible for the VAR in the match between Real Madrid & Valencia.
@jfelixdiaz  + Marca beretter det nu også.

Spændende!​
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Bismo, elle44, JesperThomsen, Ramos4

3 år 2 måneder siden #137 af Lars1991
​Den i går var simpelthen også utilgivelig. Forstår ikke man kan misse et 8 sekunders choke-hold, men se slaget 1 sekund efter. Det kan ikke andet end at være et personligt bias imod Vini.

Nogen der ved hvem de andre er, og hvilke kampe de har "dømt" Real?
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Kiwes, Ramos4

3 år 2 måneder siden #138 af Fondo_Sur
Ifølge twitterprofilen Madridzone er Estrada Fernandez, Villanueva, Gonzalez Gonzalez fyret + flere. Det er sku store navne. Og ja, de må have dømt Real Madrid mange gange.
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

3 år 2 måneder siden #139 af Ramos4
Fandme dejligt at der er nogen med en smule integritet i den spanske fodboldverden.

Kudos til Rubiales og RFEF trods alt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

3 år 2 måneder siden #140 af -#7-
​De skal ikke en skid have kudos for noget som helst. Medina Cantalejo, som er chef for den spanske dommerstand, har længe haft planer om at reducere antallet af dommere i ligaerne, og faktisk kan man finde en artikel fra starten af april, hvor disse navne fremgår, altså Villanueva, Gonzalez Gonzalez osv. 

Så man kan jo tænke sit, ved at det bliver annonceret lige præcis nu… 

DC19
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved -#7-.

3 år 2 måneder siden #141 af Ramos4
Hvis det blot er led i en sparerunde skal de selvfølgelig ikke have ros.

3 år 2 måneder siden #142 af El Siete
​At have fyret de ansvarlige for VAR til søndagens kamp er en start, men der skal simpelthen komme nogle konsekvenser for Valencia. Luk en del af stadion til næste hjemmekamp eller spil helt uden tilskuere. Der er jo adskillige videoer før kampen og rundt omkring på stadion hvor der er tydelige racistiske ytringer fra store grupper af tilskuere. Så må de lave et eksempel ud af Valencia, ellers fortsætter det jo bare til næste udekamp. Men de finder nok bare et par enkelte fans og udelukker dem fremadrettet.

Jeg synes dog dette virker som et vendepunkt, fra Vini's egne reaktioner og udtalelser, til den kæmpe støtte og dækning det har fået rundt i verden, særligt i Brasilien, men også ved nuværende og tidligere fodboldspillere, der er gået ind i dette med liv og sjæl. 

Glæder mig til at se reaktionen fra Bernabeu i morgen, men hvad med Sanchez-Pizjuan på lørdag i Sevilla - mere af det samme? 

(EDIT - Vini er jo højst sandsyneligt ikke med mod Sevilla)

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved El Siete.

3 år 2 måneder siden #143 af -#7-

Ramos4 post=162599 skrev: Hvis det blot er led i en sparerunde skal de selvfølgelig ikke have ros.

archivovar.es/archivo/el-cta-reducira-la...-presente-temporada/  

Det er denne artikel jeg refererer til. Den er godt nok på spansk, men kort fortalt står der at Medina Cantalejo har planer om at reducere antallet af dommere i de spanske ligaer. Og den er altså skrevet i starten af april, så planerne har jo været kendt længe. At man så vælger at gå ud med nyheden om fyringerne netop nu, ja det stinker jo langt væk synes jeg.. 

DC19

3 år 2 måneder siden #144 af Ramos4
Synes også jeg har læst at de vil skære i dommernes lønninger. Som om dommerstandarden i Spanien ikke er ringe nok i forvejen.

Leveret af Kunena Forum