Optakt: Valencia – Real Madrid, LaLiga, 27. spillerunde

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #205 af 9eren

Ramos4 post=173260 skrev:

Alle der mener der ikke foregår noget bør se denne video og gemme deres naivitet langt væk. Selvfølgelig betaler man ikke millioner til vedkommende der udpeger dommere til kampene, for ikke at få noget igen. Det betyder jo ikke, at samtlige dommere var/eer med på unoderne, eller at kendelser ikke kan gå vores vej også. Der er jo ingen der argumenterer for, at Real Madrid aldrig har fået en 50-50 kendelse vores vej eller at dommerne ikke kan lave fejl, der tilgodeser os.

Faktum er, at siden Barca (angiveligt) begyndte at betale Negreira, er den statistiske anormalitet stukket helt af, på hvad der hedder straffe for/imod og røde kort for/imod i La Liga.
Statistikkerne taler for sig selv. Barca's røde kort for/imod under Negreira er helt uden sidestykke i Europa, som videoen også viser. Derudoer er vi i El Clasicos blevet snydt for, jeg ved ikke hvor mange straffespark. Alle os der så kampene, kan huske det.

Barca gik 2 år (!) og over 700 dage uden et eneste straffe imod sig i ligaen. En præstation uden sidestykke.

Vedkommende der egenrådigt står for VAR i Spanien lånte Barca €100m for et par år siden for at redde deres røv. Det er også et faktum. Som videoen ligeledes påpeger. Kunne man forestille sig RAMASKRIGET hvis det var en livslang Madrid-fan der havde lånt klubben 100 mil, der stod for VAR?

En helt anden ting: Der var meget snak om at Girona blev bordømt i en kamp mod Sociedad nogle runder eller runden inden de skulle møde os. Historien blev selvfølgelig hurtigt, at det var fordi Madrid jo skal vinde mesterskabet. Sandheden er dog en ganske anden. Grunden til at vi kommer til at se dommerkendelser gå imod Girona er, at Barca skal ende på minimum 2. pladsen i ligaen. Således kan de deltage i Super Copa i Saudi Arabien.

Saudierne har betalt gode penge for at få Super Cuppen til landet, og det er altså ikke for at se Mallorca mod Girona ;) Ifølge aftalen skal La Liga betale €5m tilbage til Saudierne, hvis ikke Madrid eller Barca deltager - og de således ikke får det produkt de har bestilt. Derfor skal Barca slutte over Girona i ligaen, da der er en klar økonomisk motivation bag.

Edit: En aftale som...Pique var med til at lave.

​og den aftale var ulovlig fordi han spillede på Barcelonas første hold og det fandt man ud af og derfor han trak sig midt i sæsonen. 

men med alle de sindsyge kendelser i ligaen, og Villars kontakter i europæisk fodbold CL. Så kan man kun tro at Barcelona også har haft dommer indflydelse i CL. Bare spørg schevchenko!!! Milan blev mega snydt i 2006. Resten af historien kender vi.

Mon der nogensinde komme en straf. Jeg tror det næppe. Og ja det er ikke stoppet. Der er stadig crazy kendelser.

Rossel og Villar har også været meget tætte. 
Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 4 måneder siden #206 af Vinícius

9eren post=173264 skrev:

Vinícius post=173258 skrev:

9eren post=173257 skrev: Negreira vs Villarato

nogle brugere var meget ihærdige med at prøve at modbevise at det ikke kun gik i mod Madrid men også med os, inklusiv Madridista dk på twitter. Der blev taget en episode som jeg hurtigt kunne modbevise uden nogen former for svar tilbage på madridista dk.

jeg husker ikke denne her episode, men her giver dommeren målet selvom han har fløjtet inden målet. I bliver simpelthen nødt til at forstå, at vi har haft en sag i så mange år, som handler om korruption i spansk fodbold. Dommeren fik ikke karantæne efter det her.

Mener du helt oprigtigt, at "det" aldrig er i vores favør?

​ikke i form af korruption nej. Så i den forbindelse er dit spørgsmål jo ligegyldigt. 

9eren post=173265 skrev: ​At du ikke tror der ikke foregår noget nu, er jo ligesom at tro Spanien fik demokrati dengang Franco døde. 

Jeg tror heller ikke, at vi har gang i korruption. Og jeg tror heller ikke, at Barca har gang i korruption aktuelt, men tidligere har haft det. Det har heller aldrig været korruption, jeg har forsøgt at debattere. Jeg har forsøgt at debattere hændelserne i aktuelle kamp mellem Valencia vs RM uden at inddrage de sidste 20 års dommerkendelser, en periode på 2 år uden straffe/rødt mod Barca eller Franco. Jeg forsøger at tale om denne ene kamp. Der er INTET belæg for, at der skulle være foregået noget korrupt i denne aktuelle kamp.

Men mit spørgsmål står stadig - laver dommerne aldrig fejl i vores favør? (Lad mig indskrænke det til de sidste måske 5-10 år, så vi ikke behøver inddrage Franco eller andre historiske perioder).

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved Vinícius.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #207 af 9eren

2 år 4 måneder siden #208 af Ramos4

Vinícius post=173261 skrev:

Ramos4 post=173260 skrev:

Alle der mener der ikke foregår noget bør se denne video og gemme deres naivitet langt væk. Selvfølgelig betaler man ikke millioner til vedkommende der udpeger dommere til kampene, for ikke at få noget igen. Det betyder jo ikke, at samtlige dommere var/eer med på unoderne, eller at kendelser ikke kan gå vores vej også. Der er jo ingen der argumenterer for, at Real Madrid aldrig har fået en 50-50 kendelse vores vej eller at dommerne ikke kan lave fejl, der tilgodeser os.

Faktum er, at siden Barca (angiveligt) begyndte at betale Negreira, er den statistiske anormalitet stukket helt af, på hvad der hedder straffe for/imod og røde kort for/imod i La Liga.
Statistikkerne taler for sig selv. Barca's røde kort for/imod under Negreira er helt uden sidestykke i Europa, som videoen også viser. Derudoer er vi i El Clasicos blevet snydt for, jeg ved ikke hvor mange straffespark. Alle os der så kampene, kan huske det.

Barca gik 2 år (!) og over 700 dage uden et eneste straffe imod sig i ligaen. En præstation uden sidestykke.

Vedkommende der egenrådigt står for VAR i Spanien lånte Barca €100m for et par år siden for at redde deres røv. Det er også et faktum. Som videoen ligeledes påpeger. Kunne man forestille sig RAMASKRIGET hvis det var en livslang Madrid-fan der havde lånt klubben 100 mil, der stod for VAR?

En helt anden ting: Der var meget snak om at Girona blev bordømt i en kamp mod Sociedad nogle runder eller runden inden de skulle møde os. Historien blev selvfølgelig hurtigt, at det var fordi Madrid jo skal vinde mesterskabet. Sandheden er dog en ganske anden. Grunden til at vi kommer til at se dommerkendelser gå imod Girona er, at Barca skal ende på minimum 2. pladsen i ligaen. Således kan de deltage i Super Copa i Saudi Arabien.

Saudierne har betalt gode penge for at få Super Cuppen til landet, og det er altså ikke for at se Mallorca mod Girona ;) Ifølge aftalen skal La Liga betale €5m tilbage til Saudierne, hvis ikke Madrid eller Barca deltager - og de således ikke får det produkt de har bestilt. Derfor skal Barca slutte over Girona i ligaen, da der er en klar økonomisk motivation bag.

Edit: En aftale som...Pique var med til at lave.

Jeg tror ikke nogen, der benægter systematisk snyd under Negreira-æraen. Der er ikke noget nyt for mig i det du siger, udover Girona-konspirationsteorien. Jeg tror ikke, der foregår noget systematisk snyd aktuelt. Kald det naivt hvis du vil. Jeg mener det er ynkeligt at bortforklare dårligt spil med købt dommerhjælp. 

Hvad angår Girona, så har de overpræsteret mere end 10% ift xG, og nærmest 25% mindre xGA og det holder man næppe en hel sæson. Det ser vi nu.

​Der er mange andre brugere herinde, der mener at der aldrig har fundet dommerhjælp til Barca sted, så det er nu ikke direkte møntet på dig :)
Og når man har haft 15 års korruption imod sig, synes jeg måske det er lidt hårdt at kalde folks kommentarer ynkelige fordi de ikke køber, at al hjælpen skulle være slut nu.

Specielt når man ser den samme dommer som gav Valencia 3 (!) straffespark i en kamp mod os for nogle år siden, forsøge at give dem ENDNU et i weekenden. Og desuden gav et farligt frispark på kanten af feltet fordi bolden blev hamret op på Camavingas albue, som han havde helt inde til kroppen. Og nå ja så fløjtede han af langt før tid, midt i et mål. Happens all the time.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Kialpe, Dragam, 9eren

2 år 4 måneder siden #209 af Ramos4

Vinícius post=173268 skrev: Men mit spørgsmål står stadig - laver dommerne aldrig fejl i vores favør? (Lad mig indskrænke det til de sidste måske 5-10 år, så vi ikke behøver inddrage Franco eller andre historiske perioder).

​Selvfølgelig laver dommerne da fejl der kommer os til gode. Men hvornår er der sidst en dommer der dømte 3 straffe imod Barca i samme kamp? Eller fløjtede af midt i en Barca-scoring? Anyone?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Dragam, 9eren

2 år 4 måneder siden #210 af El Siete
​To kampes karantæne til Bellingham, altså stop nu! Det er virkelig til grin, det er jo dommerens inkompetence der skaber situationen og reaktionerne fra spillerne.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Dragam, Ramos4, 9eren

2 år 4 måneder siden #211 af Ramos4
Sidste på emnet Negreira i denne tråd:

Jeg synes statistikken er helt vild. Jeg havde set den før, men fik sat mig ordentligt ind i den igen via videoen jeg postede i går.

Fra 2004 til 2018 fik Madrid flere røde kort end deres modstandere gjorde. Altså i indbyrdes kampe. 7 røde flere end vores modstandere. Det er jo fuldstændig uhørt at en topklub (som eftersigende får dommerhjælp ifølge forsmåede Barca-fans og de fleste medier i Spanien samt herhjemme) får flere røde kort end deres direkte modstandere. Samtidig fik Barcas modstandere 48 flere røde end Barca i indbyrdes opgør.

Kigger man på hele Europa i den periode, er der ingen klubber der er i nærheden af at have et plus på kontoen for røde kort så stort som Barcas. +48 er det absolut højeste i hele Europa. Bayern og United som ifølge fans i deres respektive lande måske lige får lovlig mange kendelser deres vej, er ikke i nærheden af denne statistik.

Eneste klub der er bare i nærheden af Barcas røde kort statistik i den periode er....Juventus. Og hvordan var det nu med Juventus og dommerne? En klub der beviseligt købte dommerne er altså eneste klub i nærheden af Barcas vilde stats - men selv Juve med dommerhjælp kan ikke matche den flotte rekord.

Men ja, man kan jo bøje statistikker og tal som man vil ;) Richard Møller Nielsen ville sikkert sige noget klogt om det.

Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Dragam

2 år 4 måneder siden #212 af Vinícius

Ramos4 post=173273 skrev: Sidste på emnet Negreira i denne tråd:

Jeg synes statistikken er helt vild. Jeg havde set den før, men fik sat mig ordentligt ind i den igen via videoen jeg postede i går.

Fra 2004 til 2018 fik Madrid flere røde kort end deres modstandere gjorde. Altså i indbyrdes kampe. 7 røde flere end vores modstandere. Det er jo fuldstændig uhørt at en topklub (som eftersigende får dommerhjælp ifølge forsmåede Barca-fans og de fleste medier i Spanien samt herhjemme) får flere røde kort end deres direkte modstandere. Samtidig fik Barcas modstandere 48 flere røde end Barca i indbyrdes opgør.

Kigger man på hele Europa i den periode, er der ingen klubber der er i nærheden af at have et plus på kontoen for røde kort så stort som Barcas. +48 er det absolut højeste i hele Europa. Bayern og United som ifølge fans i deres respektive lande måske lige får lovlig mange kendelser deres vej, er ikke i nærheden af denne statistik.

Eneste klub der er bare i nærheden af Barcas røde kort statistik i den periode er....Juventus. Og hvordan var det nu med Juventus og dommerne? En klub der beviseligt købte dommerne er altså eneste klub i nærheden af Barcas vilde stats - men selv Juve med dommerhjælp kan ikke matche den flotte rekord.

Men ja, man kan jo bøje statistikker og tal som man vil ;) Richard Møller Nielsen ville sikkert sige noget klogt om det.

jeg er helt enig. Det er vanvittig statistik og vi er blevet snydt gennem tiden. Det er også en kæmpe skamplet på Barcas "dominans-periode" og jeg tænker også, at man måske skal skrive historien lidt om hvad angår denne dominansperiode og mon ikke det også smitter af på CR7 vs Messi.

Nogle statistikker er mere robuste end andre. Røde kort er rimelig robust. xG mv er noget mere subjektivt.

Jeg vil også lige påpege at det er ynkeligt hvis man som klub (og fan) ikke ser indad først og ser på spillet, før man begynder at de udad på dommere, græsset og andre bortforklaringer. Mod Valencia er vi selv skyld i at vi ikke vinder, men en dårlig dommer hjalp sq heller ikke. Gul Manzano har alle dage været dårlig og dømt som plat og krone. Det er bare nemmere som dommer at dømme imod de store hold, du ved ligesom lillebror altid får en fordel mod storebror. Og derfor ser man også Gil Manzano hadet af både RM og barca fans. Barca fans mener helt seriøst at Gil Manzano er RM mand. Absurd når man står i vores lejr, men han er på ingen måde barca mand. Jeg tror bare han er en dårlig dommer, der tager den nemme løsning og dømmer imod de store hold. Det er min lille psykologiske analyse af ham.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Dragam, Ramos4

2 år 4 måneder siden #213 af Ramos4
Jeg tror måske en som Gil Manzano har nogle psykiske træk, der gør at han elsker at være midt i stormvejret. Han elsker at lave en dom der provokerer spillerne, så de kommer løbende mod ham og så kan han stå der i midten og spille alpha-han og se iskold ud.

Tror det er en attitude ting hos mange af de spanske dommere. De var ikke gode nok til rent faktisk at spille fodbold, men de vil stadig gerne spille en rolle i kampen. De vil tales om. De vil vise at de bestemmer.

Om det er psykopati eller narcissisme ved jeg ikke. Men jeg tror der ligger noget bag. Og en lille smule psykopati og hvert fald kynisme er sgu sikkert meget sundt som dommer, hvor alle er imod én.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam, 9eren

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #214 af 9eren
Tak for opbakningen Ramos4, jeg har manglet den siden 2004. Enhver fodbold fan kunne jo se der var noget galt. Jeg har godt nok raget uklart med mange omkring dette emne. Jeg ønsker at fodbolden er ren og at alle hold får korrekte domme i kampene. Det gør mig da også ondt at se Cristiano score 2 offside mål mod Bayern i ekstra spilletid, selvom jeg er velvidende om at Bayern selv fik et offside mål i ordinær spilletid. Ligeså vel at Vidal kunne ha været udvist omkring 3 gange i kampen og det ikke skete.

Nu hvor vi har VAR er der jo stadig groteske kendelser og det er ikke uden årsag. Det havde jeg set frem til for at få stoppet Barcelonas sportslige svineri. Men ak!

den er også svær at få på banen for mange mennesker når de har været så forelsket i verdens mest beskyttet spiller på banen. Som kunne tillade sig at slå, spytte, tage kvælertag og sparke modstanderne ned uden at få et eneste rødt kort i Barcelona trøjen. 
Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved 9eren.

2 år 4 måneder siden #215 af NadaMás
​@Vinicius
xG er ikke fakta, som et rødt kort er det. Får man rødt får man rødt, får man en gigachance kan man stadig brænde.
Men xG er jo nok den mest datadrevne statistik i fodbold, hvorimod et rødt kort kan være mere skønsbaseret. Der er jo nok ikke mange andre dommere, der ville give Bellingham rødt kort. På samme måde kan man sige, at det at Bellingham siger “that’s a fucking goal”, er en 0,05 på xR (Expected Red). 
Syntes ikke som sådan at rødt kort er mere robust end xG, man ser tit både spillere der slipper for at få dem, og spiller der får dem på tynde grundlag.

Men on topic:
Var ikke klar over denne statistik, inden jeg så den herinde. Det er jo helt vildt. Kan være man skulle lave burner-accounts på diverse Barca-forums, og uploade den. Evt. også plante noget malware, nu man er derinde. Spøg til side.

Pengeoverførselerne er jo en klar indikator på at Barca har været korrupte. Laportas forklaring holder ikke en dag i retten.

Ift. vores ringe statistik med rød, skal man dog huske på at vi i en stor andel af perioden har haft Slagteren fra Sevilla og Kæbeknuseren fra Portugal nede i centerforsvaret. Der var perioder hvor et rødt om måneden til en af de to var lige så sikkert som Amen i kirken (overdrivelse fremmer forståelse).
Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved NadaMás.

2 år 4 måneder siden #216 af Lars1991
​Omkring den video:
Med i overvejelserne skal også være at i det meste af den periode havde Barcelona altså det måske mest dominerende hold nogensinde - og det var på en måde, hvor de havde bolden stort set altid. Det vil selvfølgelig betyde at der er mindre mulighed for at de kan få rødt kort og få straffespark imod dem, og mere mulighed for det omvendte.

Jeg bryder mig egentlig heller ikke om at ham i videoen, bliver ved med at sige "It's just math", som om at så kan det ikke diskuteres, statistik og data er alt, og flere beviser behøves ikke. Hvad det gør er at vise en anormalitet, noget som er værd at undersøge nærmere. Men det er jo netop hvad man skal, undersøge det nærmere. Det hele kvantitativ vs kvalitativ metoder diskussionen. De gode til hver sin ting. Tallene beviser ikke noget i sig selv, selvom de står meget ud.
Han er generelt tydeligt mega biased, hvilket ødelægger det lidt for mig. For der er jo ellers en masse gode pointer, der ikke behøver at sjuske ind i hans subjektivitet.

Jeg er sikker på at korruptionen har fundet sted og Barcelona har forsøgt at købe sig til en fordel. Hvilken slags fordel og i hvor stort omfang det er ved jeg ikke, men at der er sket noget virker ret klart. Men synes stadig der er andre faktorer, som overstående, der skal tages med i overvejelserne når man ser videoer og statistikker som disse.

Leveret af Kunena Forum