Raúl: Vi går efter titlen

I dag, onsdag kl. 18, spiller Real Madrids U19-hold imod italienske Inters U19-hold i kvartfinalen i UEFA Youth League, og Raúl, der står i spidsen for holdet, understreger, at man går efter titlen.

Han siger følgende:
- Dette er en unik mulighed, vi har aldrig vundet Youth League, og vi vil kæmpe for det. De her gutter, som er så unge, kan opleve denne slags meget specielle kamp. Denne type af Champions League er ny for mig, men jeg kan lide det.

Raúl er om nogen indbegrebet af Real Madrid, og han pointerer også, at det er vigtigt at bibeholde klubbens identitet på ungdomsniveau:
- Der er de typiske nerver og lyst til at spille, men vi skal være tro over for vores identitet, over for dét, som Real Madrid er som klub.

Om modstanderen siger Raúl:
- Inter er en svær modstander ligesom alle andre her. Det er et hold med en meget bestemt måde at spille på, med fysiske og talentfulde spillere, som vil gøre det svært for os. Det vigtigste er at være med i kampen, have bolden så meget som muligt og prøve at gøre skade, når vi kan.

Om sin første sæson i Real Madrid som træner for Castilla og nu også U19-holdet, siger Raúl:
- For mig har det været en rar overraskelse, og det er et privilegie at være her. Vi har arbejdet i seks uger, og nu har vi sådan en god mulighed. Vi kommer til at prøve at vinde, og når kampen er slut, vil vi vide, at vi kan holde hovederne højt, fordi vi gjorde vores bedste.

Kampen sparkes i gang kl. 18 og kan ses på TV3 Sport eller på Viaplay, såfremt man har sportspakken.

Seneste artikler...