Álvaro López efter Youth League-triumf: Denne generation fortjener at vinde

Real Madrids Juvenil A-hold har sikret sig klubbens anden titel i UEFA Youth League efter en imponerende turnering. Efter triumfen satte cheftræner Álvaro López og den tidligere træner Julián López de Lerma ord på præstationen i et interview med Realmadrid TV.

Álvaro López lagde ikke skjul på sin stolthed over spillerne:
“De fortjener det her. Drengene har ydet en utrolig indsats. De har stået sammen i både medgang og modgang, og vi har kæmpet helt til slut. Denne generation fortjener at blive mestre i Youth League. Vi har skrevet historie, og det skal fejres, som det fortjener.”

Han fremhævede også modstanderen, som pressede Real Madrid til det yderste:
“Vi skal også lykønske vores modstander, som har spillet en fantastisk turnering. De har et virkelig stærkt hold og gjorde det meget svært for os. Vi vidste, at vi skulle kæmpe til sidste øjeblik, og det gjorde vi. Det er det, klubbens emblem kræver af os.”

Stor anerkendelse til tidligere trænerteam

Álvaro López benyttede samtidig lejligheden til at sende tak til hele klubben og det tidligere trænerteam:
“Jeg vil gerne takke klubben for støtten – først og fremmest præsidenten, som var til stede i dag, alle der er kommet for at hjælpe os, både her og i Madrid, samt trænerstaben, der startede sæsonen med holdet. De har været afgørende for, at vi kan skrive historie i dag. Det glæder mig også, at Julián kunne være her. Tillykke til ham og hans stab, som gjorde et stort stykke arbejde i begyndelsen. Det vigtigste er, at holdet har Real Madrids DNA – at kæmpe til det sidste og repræsentere klubbens værdier.”

López de Lerma: En fælles triumf for ungdomsafdelingen

Den tidligere cheftræner Julián López de Lerma var både rørt og stolt over holdets bedrift:
“Jeg er meget glad og bevæget. Det her er en sejr for hele ungdomsafdelingen, uanset om det er Álvaro eller Julián, der står med trofæet. Det er en fortjent sejr. Fra tribunen oplever man kampene anderledes, og vi led nok mere, end vi havde ønsket, men det vigtigste er, at vi er blevet mestre. Nu skal det fejres – det har vi fortjent.”

Han roste også det nuværende trænerteam for at videreføre holdets udvikling:
“Det nye trænerteam har formået at bygge videre på det talent, der er i truppen, og har fulgt den linje, holdet allerede var på. De har fortsat med at vinde og vise deres overlegenhed, hvilket har ført til mesterskaber i både ligaen og Youth League. Der venter flere udfordringer, og jeg er sikker på, at de vil gå efter dem.”

Med sejren cementerer Real Madrids ungdomshold endnu en gang klubbens stærke talentudvikling og evne til at skabe vindere på alle niveauer.

Log-på for at kommentere

Seneste artikler...