Spillere i vild jubel efter Youth League-triumf

Real Madrid Juvenil A sikrede sig sin anden titel i UEFA Youth League efter en dramatisk finale på Stade de la Tuilière i Lausanne. Efter kampen var spillerne præget af eufori, stolthed og næsten uvirkelige følelser.

Javi Navarro – straffehelt igen
Finalens store helt blev Javi Navarro, der endnu en gang viste nerver af stål i straffesparkskonkurrencen – præcis som i semifinalen.

“Det, vi har gjort i dag, kan ikke forklares. Jeg tror det stadig ikke – det har været helt utroligt. Dagene her, semifinalen, finalen… det er helt vildt. Vi kæmpede, de udlignede, men alligevel fandt vi en måde at vinde på. Jeg ved ikke, hvad der sker med mig – det virker til, at jeg er god til straffespark. Det er nok intuition og en følelse,” sagde målmanden til Realmadrid TV.

Carlos Díez: “Vi har fortjent det”
Carlos Díez lagde vægt på holdets hårde arbejde gennem hele sæsonen:

“Efter alt det arbejde, vi har lagt i år, høster vi nu belønningen. Jeg er meget glad på mine holdkammeraters vegne – vi har virkelig fortjent det. Nu skal vi fejre det og nyde det.”

Han understregede samtidig de stærke følelser i truppen:

“Det er følelser, jeg aldrig har oplevet før. At dele det med holdkammerater, som jeg har spillet med i næsten 10 år, er noget helt særligt. Turneringen har ikke været vundet i lang tid, og nu har vi gjort det. Nu skal vi fejre det – men uden at glemme, hvad der venter.”

Jacobo: “Vi er europamestre”
Jacobo Ramón glædede sig over hele klubbens indsats:

“Jeg er utrolig glad på vegne af holdet, trænerstaben og alle i klubben, som hjælper os hver dag. Vi er blevet europamestre.”

Om sit mål sagde han:

“Det kom på instinkt – jeg afsluttede med hælen uden at tænke. En ubeskrivelig glæde. Det er det, den her klub kan i Europa – skabe noget helt særligt. Og i dag gjorde vi det.”

Diego Aguado: “Jeg mangler ord”
Diego Aguado havde svært ved at sætte ord på øjeblikket:

“Jeg er helt overvældet. Jeg har ingen ord til at beskrive det her. Alt det arbejde og den indsats gennem året har endelig båret frugt. Vi fortjente det virkelig. En generation, der har været sammen så længe… det er ubeskriveligt.”

Yáñez: “En af de lykkeligste dage i mit liv”
Daniel Yáñez satte ord på holdets mål fra starten:

“Det her er det, vi har jagtet fra dag ét. Vi fik at vide, at det her hold ville blive europamestre – og det er præcis, hvad vi er blevet. Skridt for skridt frem til i dag, som er en af de lykkeligste dage i mit liv.”

Log-på for at kommentere

Seneste artikler...