Real Madrid Femenino sejrede for fjerde kamp i træk
Real Madrid Femenino er kommet ind i en god stime i Liga Iberdrola og i går hentede man den fjerde sejr på stribe, da man vandt udekampen mod øjeblikkets nr. 2, Real Sociedad, med 1-3.
Real Madrid Femenino fik en drømmestart, da Esther udnyttede en fejlaflevering til at drible forbi Elene i Real Sociedad-målet og bringe udeholdet foran.
Begge danske spillere, Caroline Møller Hansen og Sofie Svava, var med for Real Madrid Castilla og førstnævnte var tæt på at bringe udeholdet yderligere foran i første halvleg, men hendes forsøg strøg forbi den fjerneste stolpe.
I begyndelsen af anden halvleg øgede Esther dog føringen, da hun headede Sofie Svavas hjørnespark i nettet og ti minutter senere udnyttede Kosovare Asllani et nyt forsvars-koks hos hjemmeholdet til at score til 0-3 og så var det blot kosmetik, at Franssi fik reduceret med 25 minutter igen af kampen.
Sejren giver ekstra genlyd, for det var første nederlag til Real Sociedad i ti kampe og i denne sæson har man kun tabt til Levante og Barcelona og altså nu Real Madrid Femenino, som kæmper bravt for at komme med i Champions League igen næste år.
Real Madrid Femenino: Misa, K. Robles (Lucía, min. 88), Peter, Ivana, Svava, Teresa (Claudia, F. min 89), Kaci (Athenea, min. 78), M. Oroz (Olga, min. 78), M. Cardona (Asllani, min. 53), Møller og Esther.