Real Madrid Femenino sejrede for fjerde kamp i træk

Real Madrid Femenino er kommet ind i en god stime i Liga Iberdrola og i går hentede man den fjerde sejr på stribe, da man vandt udekampen mod øjeblikkets nr. 2, Real Sociedad, med 1-3.

Real Madrid Femenino fik en drømmestart, da Esther udnyttede en fejlaflevering til at drible forbi Elene i Real Sociedad-målet og bringe udeholdet foran.

Begge danske spillere, Caroline Møller Hansen og Sofie Svava, var med for Real Madrid Castilla og førstnævnte var tæt på at bringe udeholdet yderligere foran i første halvleg, men hendes forsøg strøg forbi den fjerneste stolpe.

I begyndelsen af anden halvleg øgede Esther dog føringen, da hun headede Sofie Svavas hjørnespark i nettet og ti minutter senere udnyttede Kosovare Asllani et nyt forsvars-koks hos hjemmeholdet til at score til 0-3 og så var det blot kosmetik, at Franssi fik reduceret med 25 minutter igen af kampen.

Sejren giver ekstra genlyd, for det var første nederlag til Real Sociedad i ti kampe og i denne sæson har man kun tabt til Levante og Barcelona og altså nu Real Madrid Femenino, som kæmper bravt for at komme med i Champions League igen næste år.

Real Madrid Femenino: Misa, K. Robles (Lucía, min. 88), Peter, Ivana, Svava, Teresa (Claudia, F. min 89), Kaci (Athenea, min. 78), M. Oroz (Olga, min. 78), M. Cardona (Asllani, min. 53), Møller og Esther.

Seneste artikler...