Overraskende nederlag til Real Madrid Femenino

Real Madrid Femenino led i dag et sjældent og højt overraskende nederlag, da Granadilla Tenerife vandt med 0-1 på Estadio Alfredo di Stéfano.

Real Madrid Femenino havde inden opgøret spillet 14 kampe uden nederlag, men til dagens opgør havde træner Alberto Toril ændret formation, hvilket blandt andet betød at danske Sofie Svava trådte ind i et tremands-forsvar sammen med Ivana og Claudia Florentino.

Det blev en svær middagskamp for Real Madrid Femenino, som aldrig fik skabt det antal chancer, som man plejer at gøre i kampene og man måtte allerede efter 38 minutters spil lade nyerhvervelsen Linda Caicedo udskifte med rygproblemer efter et fald og hun blev erstattet af Feller, hvilket en kort overgang så ud til at vække Real Madrid-offensiven.

Der blev dog ikke scoret i første halveg og anden halvleg blev også lidt af en ørkenvandring, men syv minutter før slutfløjtet faldt afgørelsen og desværre var Sofie Svava impliceret i scoringen, da hun i et forsøg på at afværge et indlæg fik sendt bolden mod eget mål. Ivana forsøgte at afværge selvmålet, men sparkede bolden lige ud i benene på Mari José, som lidt tilfældigt fik sendt bolden i nettet.

Nederlaget er ekstra ærgerligt, fordi man i den kommende weekend skal på besøg hos det absolutte tophold Barcelona, som også i denne sæson har maksimumpoints.

Real Madrid Femeninos hold: Misa, Svava, Ivana Andres, Claudia Florentino, Olga Carmona, Zornoza (Maite Oroz, 55. min.), Athenea (Freja Olofsson, 79. min.), Toletti (Lucía Rodríguez, 79. min.), Nahikari (Esther González, 55. min.), Caicedo (Naomie Feller, 37. min.), Caroline Weir.

Seneste artikler...