Toril og Robles efter cup-skuffelse: Vi skal tage ved lære

Det var en hård omgang, da Real Madrid Femenino i går aftes indkasserede to mål i de døende minutter i finalen i Copa de la Reina imod Atlético de Madrid, som senere gik hen og vandt trofæet efter straffesparkskonkurrence.

Real Madrid-spillerne var grådkvalte, og efter kampen satte cheftræner Alberto Toril nogle ord på nederlaget:
- Det er et barsk nederlag. Men det er vores første finale, og vi skal høste erfaring, og på bestemte tidspunkter er vi nødt til at håndtere vores følelser. Vi har plads til forbedring, og den næste gang, hvor vi er i denne situation, er jeg sikker på, at vi vil gøre det bedre. At tabe på denne måde giver dig chancen for at lære og se på det på en anden måde. Vi har masser af unge spillere, og de vil tage ved lære. I en atlets karriere og der mange af denne slags øjeblikke, og du er nødt til at vende stærkere tilbage og at lære.

Højrebacken Kenti Robles satte også nogle ord på kampen:
- Først og fremmest – tillykke til Atlético. Vi havde kampen i vores hænder, men sådan er fodbold. Jeg er stolt af det arbejde, vi har udført i hele sæsonen. Det har være tre utrolige år (siden holdet blev oprettet i 2020, red.), hvor vi er blevet stærkere og stærkere. Jeg er sikker på, at dette hjælper os med at forbedre og udvikle os og med at lære. Det er en skam, men sådan er det.

- Alle håndterer dette på den måde, de føler er mest gavnlig. Men sådan er fodbold. Selvfølgelig ville vi have elsket at vinde trofæet for fansene og vores familier. Vi har været her i tre år, vi forbedrer os, og vi vil fortsætte med at arbejde. Real Madrid har ingen grænser, det er det vigtigste. Vi ser virkelig frem til næste år for at forsætte med at blive bedre. Vi lærer fra alt, vi går igennem.

Seneste artikler...