Real Madrid Femenino ydmyget i El Clásico
Real Madrid Femenino kommer heller ikke til at vinde titler i denne sæson. Det står klart efter en uge, som for alvor har gjort det klart, at Alberto Torils tropper mangler meget for at nå den absolutte top i europæisk fodbold.
Det blev for alvor slået fast i gårsdagens El Clásico i Barcelona, hvor hjemmeholdet var aldeles overlegent i alle spillets facetter og let vandt 5-0. Det så hele 38.707 tilskuere på Estadio Lluis Companys.
Sidste sæson spillede Real Madrid Femenino ellers ved flere lejligheder lige op med Barcelona, men i dette års første opgør, var man chanceløse, da først Bonmati havde bragt hjemmeholdet foran efter 17 minutters spil. Herfra overtog Barcelona styringen totalt og havde to skud på træværket, mens Misa også måtte klare ærterne ved to friløbere til hjemmeholdets angribere, som dog satte tingene på plads lige inden pausen med to mål af Caroline Hansen og Mariona.
Med kampen definitivt afgjort, slækkede Barcelona lidt i anden halvleg, men kom fortsat frem til flere chancer. Dem havde Real Madrid Femenino til gengæld ikke en eneste af i hele kampen og for at gøre ondt værre, så fik man også det colombianske stortalent og kommende Golden Girl-vinder, Linda Caicedo, skadet to minutter før tid, da hun fik et vrid i anklen i et sammenstød med Barcelonas målmand.
Og så kunne Barcelona slutte anden halvleg, som man havde sluttet første halvleg, nemlig med to scoringer ved Claudia Pina og Victoria López, som gjorde ydmygelsen total.
Real Madrid Femeninos hold: Misa, Oihane, Kathellen, Ivana Andrés, Olga, Teresa (Zornoza, 46. min.), Toletti, Raso (Maite Oroz, 46. min.), Caicedo (Caroline Møller Hansen, 88. min.), Athenea (Svava, 67. min.), Bruun (Feller, 46. min.).