Lopetegui: Vores målsætninger er stadig intakte

Julen Lopetegui mødte i dag spansk presse forud for morgendagens LaLiga-udekamp mod Alavés.

Her kom han ind på følgende emner:

Omstændigheder for holdet:
- Vi har haft nogle skader som dem til Marcelo og Carvajal, som kan være ude i nogle uger og herudover også Isco og Bales skavanker. Det er normale omstændigheder, som kommer i kølvandet på mange kampe, selv om vi ville være bedre med de fire spillere.

Kritikken:
- Dette er Real Madrid og vi skal tage krisen på os med naturlighed. Det vigtigste er de fornemmelser, som vi har med spillerne. Der vil komme gode og dårlige øjeblikke, lige nu er der også positive ting. Man skal ændre de ting, der skal ændres, men vi fortsætter med fuldstændig tro på det i alle turneringer.

For lidt respekt for Real Madrid:
- Det er en måde at se det på. Kravene er maksimale i Real Madrid, men fokus er det rette. Vi har de samme points som førerholdet og i Champions League er jeg ikke i tvivl om, at vi fortsætter linjen fra Romakampen. Det er rigtigt at vi tabte tre points mod CSKA, men vi var også uheldige. Nu er fokus kun rettet mod Alavés, som er et hold, der ikke har tabt de seneste 6 kampe og det vil kræve en stor kamp af os at vinde.

Bale:
- Han er en vigtig spiller for vores hold. Han opdagede i tide i El Derbi at der var problemer, som kunne have holdt ham ude i længere tid. Nu er han klar.

Modstanderen:
- Man skal kende sin modstander og respektere dem maksimalt, men fokus skal altid være på hvad vi selv kan gøre. Holdet har vist en rigtig god figur i mange situationer og vi vil forsøge at sørge for, at disse øjeblikke bliver konsoliderede. Jeg forventer en meget krævende kamp. De har meget klare ideer og udvikler deres muligheder og har spillere, som har fundet deres plads i Alavés. Vi skal spille en stor kamp for at slå dem.

Føler du dig i fare?
- Vi analyserer ikke på det, som folk går og tænker. Vi arbejder dagligt for at forbedre holdet. Det er klart, at klubbens målsætninger er intakte. Vi ønsker at blive bedre, ligesom andre hold. Man skal respektere alle holdninger, det er klart på et hold som Real Madrid. Vi arbejder indefra, vi ser på spillerne, vi ved at holdet er overbeviste og at de i momenter har spillet rigtig godt. Konklusioner kan drages efter sæsonen, som jeg sagde efter Roma-kampen.

Kritik:
- En træner bliver ansvarliggjort for alt det dårlige med største selvfølgelighed, aldrig det gode. Vi arbejder for at holdet skal blive bedre. Om jeg frygter for mit job? Nej, træneren skal kun tænke på at forberede holdet til den kommende kamp.

En finale?
- Jeg går ind til enhver kamp som om at det var en finale. Sådan har man altid gjort det i Real Madrid.

Uden backs:
- Det er virkelige omstændigheder, men de er skadet og der er ikke noget vi kan gøre. Jeg har fuld tillid til den spiller, som jeg sender på banen. Med skaderne lukkes en dør og åbnes en ny.

Behandling i pressen:
- Jeg er ikke ret afhængig af, hvordan pressen behandler mig. Det, jeg føler dagligt, er arbejdet med spillerne i Valdebebas. Det er komplekse situationer, men vi er i stand til at opnå målene. Vi er a point med førerholdet i LaLiga og ligger til at gå videre i Champions League. Bortset fra første halvleg mod Sevilla har tonen været positiv og ind i mellem brillant.

Seneste artikler...