Zidane: Vi er klar til at spille en god kamp i Sevilla
Søndag aften står Real Madrid overfor Sevilla, på Ramon Sanchez-Pizjuan, og efter dagens træning, tog Zidane imod pressen forud for søndagens kamp.
- Vi rejser til et svært sted for udehold. Vi ved hvem vi er oppe imod, de ligger nummer 1, og har spillet godt hele sæsonen. Det er en attraktiv kamp for os. Vi vil spille en god kamp, og det er det vi har tænkt os. Spillerne er klar til at levere en god kamp, hvilket er alt vi bekymrer os om.
- Vi skal fortsætte med at arbejde hvis vi vil ud af den dårlige stime. Vi er ikke glade for vores seneste nederlag, men vi skal fortsætte med at arbejde, og forberede os til kampene. Det gode ved fodbold er at vi har en chance for at rette tingene i morgen, og jeg er sikker på at vi vil levere et godt indtryk. Det er hvad der driver mig. I morgen har vi chancen for at vise hvor gode vi er. Vi har analyseret hvad der skete i Paris. Jeg er fokuseret på kampen i morgen, og vi skal give alt for at vinde.
Føler du dig stærk?
- Ja, selvfølgelig. Hvis jeg læser hvad der bliver sagt, er jeg allerede ude. Jeg er ikke interesseret i hvad der sker udenfor. Alt jeg bekymre mig om, er hvad jeg skal gøre med spillerne. Jeg føler mig stærk. Jeg har aldrig kastet håndklædet i ringen, og jeg vil fortsætte med at arbejde, helt til det sidste.
Om kritik:
- Det overrasker mig ikke, sådan går det. Vi har altid haft problemer, selv når vi har vundet. Der har været nogle svære tider i klubben, og vi er altid kommet igennem dem. Der har været sværere tider førhen. Jeg er ikke interesseret i hvad folk siger. Jeg er kun interesseret i det arbejde jeg skal lave. Det er i svære tider som denne, at ens indre styrke kommer frem.
- Det der sker udefra er altid sådan. Men hvad der sker her er anderledes. Vi arbejder på at forbedre ting. Fansene vil have det samme som os: sejre. Den eneste måde vi kan forbedre tingene på, er at arbejde hårdt. I morgen er en attraktiv kamp for os, og jeg håber vi spiller godt.
Føler du tvivl fra klubben?
- Nej, nærmere det modsatte. Helt til det sidste, ligger styrken hos dem der arbejder for klubben. Når det ikke er tilfældet, er det bedst at komme væk.
Om intensitet:
- Der er tider, som onsdag aften, hvor vi mangler intensitet. Det hele var der i første halvleg mod Levante, hvor vi så stærke ud fra starten. I Vigo, som er et svært sted at spille, var vi kliniske i alt hvad vi gjorde. Vi vil forsøge at duplikere det i morgen.
- Fodbold i dag, kræver at man spiller med intensitet. Der er kampe hvor man skal være meget stærke i offensive og defensive omstillinger. I onsdags var vi andenbedst. Man kan ikke arbejde med intensitet, når man spiller hver tredje dag, men man ved, at når man går på banen, skal man være stærkt og holde tempoet oppe i hele kampen.
Om truppens præstationsniveau:
- Vi kan gøre mere i de 90 minutter, men vi har altid haft svære og gode tider. I morgen møder vi ligaens førerhold, og vi skal forsøge at få sejren. Jeg ved hvor svært det er i denne klub, man har ikke råd til at levere to dårlige resultater i træk. Vi havde et i Paris, og nu har vi endnu en kamp, hvor vi skal spille bedre. Det er hvad vi vil gøre.
Vil du træde tilbage hvis du ikke føler at du har klubbens støtte?
- Det tænker jeg ikke på. Jeg fokuserer kun på at vinde kampen i morgen. Det svære er at vi ikke kan kontrollere hvad folk udefra siger. Det eneste vi kan kontrollere er hvad vi vil gøre i morgen.
Irriterer det dig at Mourinho bliver nævnt som din efterfølger?
- Nej, jeg behøver ikke at sige om det irriterer mig eller ej. Det er hvad det er. Når man taber en kamp i denne klub, skal man ændre alt. Det er hårdt, men sådan er det. Derfor er det eneste jeg bekymre mig om, hvad vi vil gøre i kampen i morgen. Vi møder et godt hold, og vi skal vinde.
Om fridage:
- Jeg har også hørt at klubben var utilfreds med det. Når jeg kigger på at organisere ting med truppen, er der mange spillere der har været med deres landshold, og man bliver nødt til at give dem en fridag. Det er ikke et spørgsmål om, om det er fortjent eller ej. Med syv kampe på 21 dage, var det dagen hvor de skulle have en fridag. Det er også vigtigt at bruge tid med familien. Vi kom tilbage kl. 4 om morgenen. Det ser folk ikke. Vi vil altid vinde, men nogle gange er man nødt til at acceptere tingene, og forsøge at ændre ting for at vinde.
Sagde du nej til købene af Van de Beek og Eriksen?
- Jeg har ikke tænkt mig at fortælle hvad jeg gjorde eller ej. Det håndterer vi intert, og truppen er som den er. Om lidt vil i spørge mig om Pogba. Truppen er som den er.
Fortryder du at du vendte tilbage?
- Nej, det ville være nemt at sige i en svær tid. Jeg besluttede at komme tilbage for at arbejde på et nyt projekt. Vi er ikke et nemt sted lige nu. Men jeg vil altid blive ved med at prøve. At vinde ser ud til at være let for alle. Jeg ser på hvad folk siger, og det ser ud til at vi nærmer os dommedag. Når tingene bliver lidt svære, skal man blive ved med at kæmpe.