Reguilón-interview: Selvfølgelig vil jeg ikke juble mod Real Madrid

Sevilla har fået en rigtig fin start på sæsonen. De ligger i skrivende stund nummer to i LaLiga efter Granada, og for Sergio Reguilón, der er udlejet fra Real Madrid, har det også været en stor succes. Han har spillet samtlige minutter i ligaen, hvor det er blevet til et enkelt mål, samt en assist.

Han spillede en flot sæson for Real Madrid sidste år, hvor han slog Marcelo af under Santiago Solari, men da Zidane kom tilbage, blev han overhalet af Marcelo, og da Ferland Mendy kom til i sommerens transfervindue, blev konkurrencen for stor.

Han har talt om sin start i klubben med MARCA, og i den samtale, talte de også om mødet med Real Madrid.

Det var en god europæisk sejr mod Qarabag i Azerbaijan, men der må være noget træthed efter så lang en rejse.

- Holdet er på rette vej, med selvtillid i de ting vi gør. Det kan man se i kampene. Du kunne se det i Europa League-kampen, at vi har en stor og stærk trup. På trods af trænerens ændringer, blev holdet ikke svækket. De har bygget en rigtig stærk trup, med konkurrence på alle pladser. Man skal altid være på 100%, man kan ikke slappe af.

Hvordan tilpasser du dig?

- Jeg er meget glad. Jeg er meget glad for holdet, fansene, byen. Alle har hilst mig velkommen med åbne arme. Jeg er meget taknemmelig over for alle for den kærlighed og tillid, de har vist mig. Det er kun lige begyndt, og jeg håber det bliver ved med at gå godt.

Det er tidligt, men tror du, det var det rigtige at vælge Sevilla?

- Jeg var ikke i tvivl, da Sevilla kom på banen. Der var gode europæiske hold, men jeg kender LaLiga og jeg kendte til klubben jeg kom til, og det er en meget stor klub med fantastiske fans og et fantastisk stadion. Jeg skulle ikke tænke særlig meget over det. Det stod klart for mig.

Hvor vigtigt var det at have en træner, som kender dog og stoler på dig, i Julen Lopetegui?

- Træneren er en stor træner og har en stor måde at spille på. Jeg kan virkelig godt lide ham. Jeg er meget taknemmelig for den tillid han giver mig.

Hvordan har Lopetegui det?

- Han er meget glad, fordi vi gør, hvad han vil have os til at gøre. Men han er meget ambitiøs, og han er en perfektionist, som vil forbedre hver en detalje. Han er meget grundig. Vi forsøger at fikse de små ting.

I morgen (i dag, red.) bliver det ikke bare en eller anden kamp.

- Han forbereder sig på alle kampene på en særlig måde. Det er sandt, at vi møder Real Madrid, den bedste klub i verden, og at vi skal forberede os på en helt særlig måde. Det bliver en speciel kamp.

Efter at have været der, og efter alt det der skete, tror du så, at han vil have hævn eller vise, hvad han kan?

- Vi taler ikke om hævn eller noget i den dur. Vi har bare talt om at forberede os godt på denne kamp, og vi vil forsøge at få tre point på hjemmebane og gøre vores fans glade.

Hvordan vil du have det med at spille mod den klub, du altid har været en del af?

- For mig vil det være en speciel kamp, men det eneste jeg kender til, er at gå ud for at vinde. Jeg blev opfostret i Real Madrid, og de lærte mig, hvad det vil sige at konkurrere og vinde. Jeg må gøre det for hvilket som helst hold jeg spiller på. Lige nu er mit hold Sevilla, mit logo er Sevilla, mine fans er Sevilla-fans og mit stadion er Estadio Sanchez Pizjuan. Det er en god kamp, både at spille i og nyde.

Sevilla fører lige nu (før Granada slog Barcelona, red.). Vil det være det samme efter kampen?

- Det er planen!

Hvilken slags kamp forventer du?

- Real Madrid er Real Madrid. Selvom det ser ud som om de er i dårlig form, kan de stadig skade dig, da de har spillere med stor kvalitet. Vi bliver nødt til at være forsigtige og forberede os godt. Vi skal være virkelig fokuserede, fordi det bliver en svær kamp.

Du kan komme til at stå over for Gareth Bale. Er det en fordel at kende hinanden?

- Jeg ved hvordan Bale er og er det vanskeligt at stoppe ham. Jeg var med ham i et år, og jeg ved, hvor han måske går hen, men det bliver meget svært at stoppe ham. Jeg håber jeg er klar på opgaven.

Overrasker det dig, at der er spørgsmålstegn vedrørende Zinedine Zidane så tidligt på sæsonen?

- Det er ikke rigtig noget jeg tænker på. Jeg tænker på vores kamp mod dem og på at vinde de tre point.

Hvordan vil du vurdere din oplevelse hos Real Madrid sidste år?

- Det var uforglemmeligt. At spille sit første år i professionel fodbold for Real Madrid er utroligt for en knægt. Det var en oplevelse, jeg altid vil huske. Jeg husker det med meget stor affektion.

Nåede du et punkt, hvor du følte at du var ustoppelig?

- Ingen er ustoppelig i Real Madrid. Du skal konkurrere hver dag.

Hvordan hjalp Santiago Solari din karriere?

- Han var træneren der gav mig den tillid jeg havde behov for, for at bevise mig selv over for verden. Han har mange ideer om spillet og er en stor træner og en stor person. Jeg håber det går godt for ham i fremtiden, fordi han fortjener det.

Zidanes ankomst lukkede døren for dig.

- Træneren har sine præferencer. Da han kom, valgte han Marcelo, og ankomsten af Mendy betød, at det åbenlyse valg for mig, var at få minutter et andet sted, og vi valgte den rette destination.

Burde Real Madrid havde brugt så mange penge på Mendy, når de havde dig i truppen?

- Det er op til træneren. Han bestemmer og træffer beslutningerne. Det er ikke noget jeg behøver at koncentrere mig om. Jeg gav alt for klubben, som folk kunne se. Disse ting sker i fodbold og der er en årsag til alt. Alt kommer til at gå godt til sidst. Det vil du se.

Tænker du på din retur til Real Madrid?

- Jeg tænker kun på mit arbejde dag til dag. Hvad der sker, det sker.

Javier Hernandez sagde, at han ville fejre et mål mod Real Madrid. Ville du?

- Selvfølgelig ville jeg ikke det, pga. den respekt jeg har for klubben, der opfostrede mig.

Hvor langt kan Sevilla gå?

- Der er ingen grænse. Lige nu er der ingen grænse. Vi må se hvad der sker, efterhånden som månederne går.

Drømmer I om titler? Kan det blive til en sjette europæisk titel?

- Vi skal have store mål. Det ville være virkelig dejligt at vinde Europa League med Sevilla. Vi tager det dag for dag, og jeg håber, at vi kan løfte et trofæ sidst på sæsonen.

Tænker du også på at komme i truppen til EM i 2020?

- Det er en drøm jeg har for fremtiden at blive udtaget til landsholdet. Jeg vil være tilgængelig, når de ringer.

Seneste artikler...