Zidane: Jeg er irriteret over skaderne

Zidane mødte i dag spansk presse forud for morgendagens kamp mod Osasuna, men pressemødet kom også til at omhandle The Best-priserne, skaderne og situationen i Real Madrid lige nu.

Han går dog ind til morgendagens kamp med optimisme:
- Udover den gode kamp bemærker jeg, at vi spiller som et hold fra første til sidste minut og det er nødvendigt for at vinde, for der er ikke nogen lette kampe i dag. Man skal stå sammen og kæmpe sammen. Vi skal spille godt i hver kamp og hvis man ser på tabellen, så ser man hvad der sker. Alt kan ske i LaLiga, for det er en meget hård liga, en rigtig god liga og at se så mange hold med fremme er krævende i hver eneste kamp.

Dagens dårlige nyhed var skaden til Ferland Mendy, som var en af de absolut bedste i søndagens fortjente udesejr over Sevilla. Om det siger Zidane:
- Jeg vil sige det samme, at det irriterer mig vildt, fordi jeg ønsker ikke at mine spillere bliver skadede, men det er en del af fodbold. Vi passer meget på og de folk, som arbejder her, er meget dygtige, men det tæller ikke og det er man nødt til at acceptere. Jeg forventer, at det ikke er alvorligt, men det kan ske for kampene er meget krævende. Spillerne hviler aldrig, der er landskampe og derefter 7 kampe, hvorefter der igen er landskampe. Jeg er irriteret, men ikke bekymret.

Flere er begyndt at tvivle på staben af folk omkring holdet, men om det siger Zidane:
- Der er ikke ændret meget og alle tænker på holdets velbefindende, det er dygtige folk, som har vundet meget, jeg tror på de folk, som arbejder her. Nu mener man, at det er dårlig forberedelse…….vi har behov for lidt respekt. Vi har arbejdet rigtig godt i optakts-sæsonen og det var vi nødt til. Vi er ikke de eneste, som har haft problemer.

Om gårsdagens The Best-fejring siger Zidane:
- Jeg så det ikke og vil ikke gå nærmere ind i det. Det er spillerne, der vælger. Jeg er glad på mine spilleres vegne, men jeg vil ikke sige om det er fortjent eller ej, men at det er dygtige spillere.

I løbet af sommeren blev James og Bale meldt på vej væk, men de er stadig at finde i truppen og de gør det godt, mener Zidane:
- Bale er fokuseret, lige som de andre og han ønsker at gøre det godt. Han ved, at han er god og han hjælper os meget i offensiven, men også i defensiven den anden dag og man bemærker det, når hele holdet er fokuserede. Vi kan lave gode ting. James kan sagtens blive en fast del af startopstillingen. De gode spillere er gode og i sidste ende er James en af vores spillere. Vi er 25 spillere og hver eneste kan bidrage med noget.

De dårlige resultater har fået folk til at stille spørgsmålstegn ved Zidane, men det rører ham ikke:
- Det har altid været sådan og det vil altid være sådan. Jeg koncentrerer mig om kampen i morgen og det er det eneste, som betyder noget. Vi skal spille en stor kamp med samme intensitet og lyst. Jeg tænker ikke over, om det er mangel på respekt omkring min person, men det er sådan, at når vi taber, så er jeg ude. Og når vi vinder, så er jeg inde.

Om selve Osasuna-kampen:
- De har ikke tabt endnu, det er et godt hold med selvtillid og det er et intenst hold og vi ved, hvordan de vil spille. Det overrasker mig ikke og generelt kan alle hold i denne liga bringe alle i vanskeligheder.

Endelig siger han følgende om Rodrygo, som endte med at få en friweekend, da han hverken blev udtaget af Zidane eller Raúl:
- For det første er han en del af førsteholdstruppen og det er meget vigtigt og vi ved fuldstændig, hvad vi skal gøre med Rodrygo. Det er min afgørelse, for det afhænger af førsteholdet. Vi får se i morgen og vi er meget glade for ham og han er er også meget glad. Ind i mellem skal han spille for Castilla og det vil han gøre med glæde.

Seneste artikler...