Hazard: Mentaliteten bliver det vigtigste mod Atlético Madrid

Eden Hazard er, i forbindelse med et mindre event med Mahou, blevet interviewet forud for morgendagens El Derbí på Wanda Metropolitano, hvor Atlético Madrid byder Real Madrid op til dans. 

Det er en kamp, som Real Madrids belgiske stjerne glæder sig rigtig meget til.

Om kampen mod Atlético Madrid:

- Mentaliteten er det vigtigste i et derby. Som fodboldspiller ved man, hvordan et derby er. Man ved, hvad der forventes; man skal vinde. Det skal dine holdkammerater ikke fortælle dig.
- Man ved, hvordan atmosfæren er i den her slags kampe, passionen, rivaliseringen mellem fansene.... især med to hold fra den samme by, som Real Madrid og Atlético. Jeg drømmer om at score og vinde derbyet. Jeg ønsker at gøre vores fans glade.

Om forberedelserne frem mod El Derbí:
- Jeg laver ikke nogen specielle forberedelser. Jeg har ikke en speciel rutine. Jeg forsøger bare at fokusere inden kampen og spille op til mit bedste på banen.

Om tilværelsen i Real Madrid:
- Alt er anderledes her. Det var vildt, at der var så mange mennesker på stadion til min præsentation. Real Madrid er fantastisk. Jeg ønsker, at vi vinder mange trofæer denne sæson.

Det bedste mål nogensinde:
- Zidanes helflugter mod Bayer Leverkusen (i Champions League-finalen 2002, red.).

Om en særlig modstander i morgendagens kamp:
- Diego Costa er den spiller, jeg gerne vil møde fra modstanderen, fordi han er min ven og vi spillede sammen (i Chelsea, red.).

Seneste artikler...