Zidane: Brügges mål var grinagtige

Zinedine Zidane var ikke tilfreds med resultatet og spillet i gårsdagens skuffende 2-2-opgør mod Club Brügge.

Efter kampen sagde han følgende:
- Det var et dårligt resultat, men en god reaktion. Vi kan ikke være tilfredse, vi spillede 45 minutter, som vi aldrig har spillet før. Jeg tager reaktionen i anden halvleg med mig, men jeg er ikke tilfreds med kun at få et point.

Om de defensive problemer, sagde han:
- Det første mål, vi indkasserede, var lidt grinagtigt. Vi fik en dårlig start og fra det 10. minut var vi ikke koncentrerede i de zoner, hvor modstanderne kunne gøre skade på os.

Zidane blev også spurgt om, hvad han fortalte sine spillere i pausen:
- Jeg fortalte dem, at de havde 45 minutter til at ændre det og det gjorde de. De kom på banen med mere attitude og med lyst til at ville kampen.

Om selve kampens forløb sagde han:
- Det er en realitet, at vi spillede en dårlig første halvleg og kom dårligt ind til kampen. Anden halvleg var anderledes. Jeg tager reaktionen med mig, det var spillerne, som ændrede kampen. I fodbold skal man være koncentrerede fra første minut og sådan var det ikke. I anden halvleg ændrede det hele sig, vi spillede med mere hjerte og vilje. Udvisningen ændrede ikke noget, for der var ikke lang tid tilbage. Hvis man går ind til kampen, som vi gjorde, så kan det gå galt. De to mål, som de scorede mod os, er til at grine af.

Endelig blev han også spurgt ind til udskiftningen af Courtois i pausen, som ifølge spansk presse blev ramt af stærk svimmelhed og kastede op og derfor ikke kunne gennemføre anden halvleg:
- Courtois havde det dårligt og han kunne ikke fortsætte i anden halvleg.

Seneste artikler...