Brugernes vurderinger: "Det kan heldigvis kun blive bedre"

Real Madrid tog i går imod belgiske Club Brügge, da kongeklubben endelig skulle på tavlen i dette års Champions League. Og det kom de da også, men ikke helt på den måde, vi havde håbet på. Det blev nemlig blot til et enkelt point i en kamp, der gav denne skribent en solid hovedpine og en masse at skrive om.

Som alle der havde tændt for deres fjernsyn til tirsdagens tidlige Champions League-kamp nok kan regne ud, så kan denne artikel kun skrives med fokus på det negative, og jeg kan lige så godt sige det med det samme: Vi kommer ikke udenom de to kanter. På samme måde som de to kanter ikke kom udenom deres modstandere.

Efter tre kampes optur, hvor holdets defensiv fungerede optimalt, var vi igen tilbage i en verden, hvor personlige fejl mere er reglen end undtagelsen, og hvor de grå hår virkelig presser på for at komme til syne.

I giver truppen en samlet score på 2,3, som svarer til den skuffende præstation, og det må man også sige, at det var. Fem spillere får karakterer, der svarer til en godkendt præstation, mens en enkelt har leveret en fin præstation. Syv spillere, samt Zidane leverede en skuffende indsats, og en enkelt leverede en tåkrummende ringe indsats. Det kommer vi til om lidt.

Lad os starte med kampens dårligste spiller og så arbejde os op ad.

Lucas Vázquez får en samlet score på uhørte 1,0. Det er, ifølge jer, nærmest så ringe som det overhovedet kan blive, og det blev da også kun til to 2-taller.

Én af dem der har givet Lucas et 2-tal er interfigo, som giver begrundelsen: “En lidt op og ned præstation, mest ned”. Hvis vi fokuserer på kritikken af Lucas Vázquez kan det hurtigt blive meget langt og ikke særlig pænt, så jeg har udvalgt nogle stykker, som meget godt opsummerer stemningen omkring den spanske højrekant.

Brugeren -#7- skriver: “Kunne jeg give ham mindre end 1 havde jeg gjort det, Jeg kan ikke huske at have set en ringere præstation fra en Real Madrid-spiller, men hvis jeg kunne, var det nok også Lucas dengang. Det er helt vildt så mange bolde han bare pisser væk. Folk vil måske mene, at han er bedre defensivt end alternativerne, men vores defensiv er jo lige hullet uanset om vi så stillede op med en 28-årig Maldini på den højrekant”.

Clausern89 skriver kort og kontant: “Hans kvaliteter er ikke til Real Madrid”. El Siete støtter op: “Han. Er. Ikke. God. Nok!”. Siv1309 er af samme overbevisning: “Har sagt det før: Han har simpelthen ikke niveau til at spille i Real.”

Jbner beskriver en tendens, men peger også på, at den muligvis er midlertidig: “Han er ødelæggende for det offensive spil i øjeblikket. Smider for mange bolde væk, og kan ikke ramme sine medspillere”.

Jonas har de diplomatiske briller på i dag og konstaterer knastørt: “Det var ikke godt i dag.”

Eden Hazard slap afsted med en gennemsnitsscore på 1,6 og har dermed lige sneget sig op på en skuffende præstation.

Dios er ganske utilfreds med belgierens start på livet i Spanien, men har et løsningsforslag: “Det er pinligt! Han skal have intensiv konditræning. Han skal simpelthen ikke spille en kamp igen før han er i form. Derudover er vi jo ude i flere måneders bøde for at ankomme i så dårlig form. Føj, hvor er det uacceptabelt”.

Jaken mener at Hazard er: “uskarp, ude af form og blottet for vilje. Det kan heldigvis kun blive bedre.”

Jonas er allerede klar med en konklusion på Hazards tid i Real Madrid, og den er ikke positiv: “Jeg trækker flop-kortet. Jeg ved det er tidligt, men han ligner en Serie 6-spiller der har svært ved at få dunken med i accelerationerne. Har han sat én modspiller endnu som Real-spiller? Han kunne ikke komme forbi en kegle om det gjaldt hans liv. Han er langsom, fed, uskarp og mangler selvtillid. Det er en farce. Sælg ham mens han stadig er noget værd og man kan komme af med ham”.

Det er Salix7 sådan set ikke helt uenig i: “Jeg forstår godt hvis Zidane gerne vil have gang i Eden, men hold nu op, han giver sig god tid til at komme op i gear! Tilbage i fitness og træningsbanen med dig, min ven”.

Karr0004 er ikke helt så drastisk, men mener alligevel, at der bør være konsekvenser: “Han må gerne snart komme i gang. Ellers må han bænkes, Rodrygo/Jovic bør i hvert fald få flere chancer, hvis Hazards snor er så lang”.

Rmcf4ever skriver: Ingen samspil der lykkedes. Mangler løb uden bold. Ingen succes med driblinger. Intet skud indenfor rammen. Ingen nøgleafleveringer”.

Nu skal vi til noget, der er en smule mere positivt. I hvert fald for én person. Gårsdagens bedømmelser viser nemlig, at store dele af brugerne på madridista.dk foretrækker Alphonse Areola frem for Thibaut Courtois, og førstnævnte fik, næsten som den eneste, rosende ord med på vejen.

Cristiano7 skriver om Courtois: “Har tabt kampen om målmandsposten i dag”, mens El Siete skriver at Areola “spiller med selvtillid”.

Mosse skriver, at Courtois er “totalt farveløs”, og at Areola har “meget bedre udstråling” end den belgiske kæmpe.

Alphonse Areola bliver kampens spiller med en gennemsnitsscore på 3,6, mens Courtois, Eden Hazard og Zinedine Zidane slutter på 1,6 - dog stadig et pænt stykke foran kampens dårligste spiller, Lucas Vázquez, der som bekendt må æde et 1-tal for aftenens præstation.

Karim Benzema (2,7), Ramos (2,8), Casemiro (3,0), Marcelo (3,1) og Toni Kroos (3,2) spillede kampe, der hører under den godkendte kategori.

Seneste artikler...