Zidane: Vi vil gerne bevare førstepladsen efter kampen mod Granada
Zinedine Zidane mødte i går den spanske presse forud for eftermiddagens topkamp i LaLiga mod Granada, og det kom der blandt andet følgende kommentarer ud af.
Om kampen mod Granada:
- Det er en kamp mellem første- og andenpladsen og det betyder rigtig meget. Vi ved, at vi kommer til at møde et hold, der er kommet godt fra land, ligesom os selv.
- Vores plan er den samme som altid, selvom vi møder et hold, der selvfølgelig stræber efter at hente flere point og bevare momentum. Vi er klar til kampen, selvom vi ikke har haft meget tid til at restituere i. Vi spillede ikke en god kamp mod Brügge, men der var store forbedringer i anden halvleg, om end den heller ikke var fantastisk.
Om målmandsdebatten:
- I siger, at jeg har sagt, at der ikke ville være nogen debat, men der vil altid være debat om pladserne her, uanset hvad jeg har insinueret tidligere. I gør jeres arbejde og jeg gør mit. Folk må gerne have en anden holdning. Det har de ret til. Vi holdt buret rent i tre kampe og der stod han (Thibaut Courtois, red.) på kassen.
Om mishagsytringerne mod Courtois:
- Der er ikke noget at gøre ved det; fair eller ej. Han er stærk og opmærksom på situationen. Indsatsen i første halvleg i midtugen hviler på alles skuldre. Vi kan ikke dvæle mere ved det, da vi skal fokusere på kampen i morgen (i dag, red.).
- Det vigtigste er, hvordan han har det. Han er ikke den eneste, der var ansvarlig for første halvleg mod Brügge. Vi indkasserede to mål, og han er målmanden, men det er ikke så forenklet. I det tilfælde, hvad har vi at sige om de tre kampe, hvor vi holdt buret rent? I Real Madrid har man ikke lov til at begå nogen fejl, indkassere mål og vi skal altid score. Når det ikke sker, bliver der altid sagt dårlige ting om Real Madrid.
Om Courtois' sygdom mod Brügge:
- Der er ikke nogen tvivl om, at han ikke havde det godt. Ingen er garanteret en plads i startopstillingen, det gælder Courtois og alle andre. Jeg har aldrig sagt andet. Jeg kommer til at give spilletid til dem alle. Min opgave er at vælge elleve spillere til hver kamp.
Om Areola:
- Han er en kvalitetsmålmand, ligesom Thibaut. Han er virkelig god. Det er begge mine målmænd. Han har faldet godt til og er glad for at være her.
Om kritikken:
- Jeg ved ikke, om det er meningen at vi skal forstå dem eller ej, og det er heller ikke derfor, jeg er her. Som I selv er inde på, så er vi ikke i så dårlig en forfatning, som nogle folk mener, vi er. Det her er Real Madrid og vi er fokuserede på vores opgave på banen, fordi vi har en kamp i sigte, hvor vi har muligheden for at vise, hvorfor vi topper tabellen. Der vil vi gerne blive efter kampen.
Om Lucas Vázquez:
- Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at man ikke bliver påvirket af mishagsytringerne (fra lægterne på Bernabéu, red.). De påvirker en, men man er nødt til at acceptere dem. Lucas har også gjort mange gode ting, som han har modtaget applaus for. Når tingene ikke kører på skinner, er man nødt til at reagere og det er det, vi vil se fra hele holdet.
Om straf til spillerne:
- Det er en intern ting, som jeg ikke vil dele med offentligheden. I har modtaget nogle informationer, som I ikke burde, men mere er der ikke i det. Jeg snakker med spillerne og det er sådan vi gør tingene, men I har stadig modtaget informationer, som I ikke burde.
Om Bale som venstre wingback:
- Det er slet ikke en mulighed, der har strejfet mig. Jeg mener, at vi har andre muligheder end lige dén. Militão er en mulighed. Han er forsvarsspiller og han har tidligere spillet pladsen. Han har spillet højre wingback, så han er en mulighed.