Bernard Lama: Areola kan blive en verdensklasse målmand

Thibaut Courtois' maveproblemer holder ham ude af kampen mod Granada i dag, hvilket gør plads til Areola i målet, der dermed vil få sin tredje kamp for Real Madrid.

Den legendariske PSG-målmand, Bernard Lama, der vogtede målet for den franske klub i 90'erne, og var en del af det VM-vindene franske landshold i 1998, mener at Areola har hvad der skal til for at blive en verdensklasse målmand, men han skal lægge mere til sin evner for at udløse sit enorme potentiale.

- Jeg kender ham rigtig godt, han har alt hvad der skal til for at blive en verdensklasse målmand, fortæller Lama i et interview med MARCA.

- Han har et enormt atletisk og teknisk potentiale, men jeg har fortalt ham at han skal lægge mere på.

- Vi har endnu ikke set ham overkomme den psykiske barriere og stå på et højt niveau kontinuerligt i PSG, og deres politik de seneste år har ikke hjulpet ham.

- I PSG stoler de ikke 100 % på ham, men han havde muligheder for at vinde pladsen i målet, og det lykkedes ham ikke. Jeg håber han får den chance i Real Madrid, og jeg håber at Zidanes tilstedeværelse kan hjælpe ham i jagten, men det er mest op til ham selv.

Areola har spillet 120 minutter uden at lukke mål ind, siden han kom til den spanske hovedstad, men Lama mener at det er den psykologiske styrke, der vil bestemme om han bliver en succes eller ej i Real Madrid.

- Han er en god målmand, han er god med fødderne, og han har en fantastisk fysik, men måske har han manglet heldet.

- Han har tid til at gøre det, og når man har spillet i en den bedste liga i så lang tid, er man en god målmand.

Bernard Lama blev også spurgt ind til sin tidligere holdkammerat på det franske landshold, Zinedine Zidane, og dennes retur til Real Madrid.

- Hvis han har besluttet at vende tilbage til Real Madrid, er det fordi han kan få succes igen. Han var en stor spiller, og han er en stor træner.

- Uheldigvis er der ikke meget tålmodighed i Real Madrid, de har brug for resultater.

Seneste artikler...