Zidane: Vi skal fokusere på det positive

Efter eftermiddagens 4-2-sejr over Granada, tog Zidane imod pressen på Santiago Bernabeu. Her talte han bl.a. om Valverdes gode kamp, og de gode mål Hazard og Modric scorede.

- Vi vil have mere, vi er perfektionister. Vi vil have det, vi behøver det, og vi vil få det gjort. Jeg er glad for det de gør. Der er ingen lette kampe, og man skal være klar fra første minut. Jeg tror vi kan være glade allesammen, for vi ligger nummer 1, og det bliver en lang rejse. Vi har hårdt arbejde foran os. Det er en skam at så mange skal ud at spille for deres landshold, men vi må acceptere at de ikke får mulighed for at hvile sig.

- Vi skal fokusere på det positive. Man kan gøre hvad man vil udenfor, men vi ved alle at man skal lide og svede på banen. Der er ingen små klubber længere, men vi skal være positive. Vi skal fortsætte med at forbedre os, og det er hvad vi vil gøre. Vi er bedre end for en måned siden, og vi vil forbedre os, for hver spiller bringer noget til holdet, og det kan man se.

Om Granada:

- Man kan ikke sammenligne kampen med Levante-kampen. Jeg sagde i går, at vi møder andenpladsen. Vi havde nogle svære minutter i anden halvleg, men vi kontrollerede kampen godt, og vi fik det fjerde mål. Jeg er tilfreds med det jeg så. Vi ved at det er svært, og at de vil presse i 90 minutter. Det er takket være deres hårde arbejde, og de var bedre efter halvlegen.

Om Valverde:

- Jeg er glad på hans vegne. Han fortjener det. Han er en spiller der altid viser hvor god han er. Han forbedre sig, han gør det exceptionelt , og han bevæger sig altid fremad. Han vil have bolden og han spillede en rolle i målene. Det er et holdspil, og første halvleg var fantastisk på alle måder. Vi var rigtig gode til at komme væk fra vores banehalvdel med bolden.

- Om Valverdes hårde arbejde:

- Det er den type spiller han er. Han er en moderne spiller. Han har en fantastisk motor, og det er ikke kun offensivt, for han arbejder ligeså hårdt defensivt, og det er vigtigt i moderne fodbold. Jeg er glad på hans vegne, for han får spilletid, og han fortjener det.

Om Hazard:

- Det var hvad vi har brug for at Eden gør, at spille godt og score mål. Han havde brug for det, og han var glad i omklædningsrummet efter kampen. Vi er glade på hans vegne, og for hans mål, og jeg håber det er det første af mange.

Om FIFA virussen:

- Det er ikke fordi jeg er bekymret for den, det er som det er. I dag blev Toni og Gareth skiftet ud. Nogle af dem har fået nogle slag, og de skal rejse med deres landshold for at spille. Det er som det er, og vi kan ikke gøre noget ved det. Jeg håber at have Toni her, så han kan komme sig over sit slag. Det ville være bedst for ham at blive her, og ikke tage med landsholdet. Vi skal håndtere det, og det vil vi gøre.

Om Modric' raket:

- Jeg er glad på hans vegne. Han scorede et flot mål. Han har det i sit arsenal. For tre eller fire år siden scorede han et lignende mål i Granada. Han går ikke altid efter det, men med det skud han har, burde han gøre det.

Seneste artikler...