Carvajal: Vi kan ikke blive ved med at lade dette ske
I mangel på venstre backs, vikarierede Carvajal i dag på pladsen. Her gjorde han en god figur, og var endda tæt på at score i første halvleg, men spanierens afslutning blev reddet. Efter kampen blev han interviewet af pressen, der bl.a. spurgte ind til den nye plads i venstre side.
- Vi kan ikke blive ved med at lade det her ske, når vi fører 3-0 hjemme. Vi skal rette det, for ellers vil det koste os point.
- At de ikke får udligningen er ikke et tegn på styrke. Vi skal være mere overbevisende. Nu er der landskampspause, og vi ligger nummer 1, uafhængigt af de andre resultater. Vi kan begynde at fokusere på en hård uge med udekampe.
- Jeg er begejstret for Hazard, det var et velfortjent mål. Han arbejder godt, og bliver bedre hver gang. Træneren fortalte mig at jeg skulle spille til venstre pga. skader, jeg gjorde det et par gange sidste år, og det var hvad han ville have mig til. Men det vigtigste er de tre point.
En anden spiller der leverede en stor indsats, var Federico Valverde. Han er ligeledes blevet interviewet af pressen efter kampen.
- Vi arbejder med træneren og trænerstaber, på at presse på modstanderens banehalvdel, og det virkede godt i dag, fordi vi pressede godt, fik vores mål, og vi konsoliderede førstepladsen. Vi skulle grave dybt, og det kan vi ikke tillade en anden gang. Vi skal holde tempoet oppe, og presse modstanderen. Vi skulle ikke blive nødt til at lide på denne måde, men hvis man vil være mester, må man overkomme alle forhindringer på vejen.
- Det er altid vigtigt at få sejren, og det giver os motivation til at holde førstepladsen. Jeg spillede godt i dag, men der er mere i mig. Jeg skal fortsætte med at forbedre mig, og lære af mine holdkammerater. At spille ved siden af hvilken som helst Real Madrid-midtbanespiller er noget jeg er stolt over, og meget tilfredsstillende. Målet for klubben er at kæmpe om trofæer i alle turneringer, og at gøre klubben stolt.