Zidane: Vi er forberedte og klar til at vinde

I morgen aften tager Real Madrid imod Leganés på Estadio Santiago Bernabeu, og i dag havde man sidste træning inden kampen. Efter dagens træning tog Zidane imod spørgsmål fra pressen. Her kom han bl.a. ind på Bales tur til London, 25-årsdagen for Raúls debut på holdet, og et muligt salg af Bale til januar.

- At vende tilbage efter en pause er ikke sværere end normalt, det er hvad det er, og vi planlægger efter vores kampprogram. Vi skal give alt for at vinde. Vi kender situationen, og vi har en kamp hvor vi ved hvad vi skal gøre for at få de tre point. Vi skal vinde kampe. Det er alt vi skal gøre.

- Alle ved at dårlige oplevelser er en del af en træners liv, men når jeg oplever svære perioder, foretrækker jeg at tænke på den næste kamp. Der er tre point på spil, og vi er forberedte og klar til at vinde.

Om 25-årsdagen for Raúls debut:

- Han er en træner, og han gør tingene stille of roligt. Jeg spillede med ham, og han har været en vigtig del af denne store klubs historie. 25-årsdagen for hans debut betyder at vi alle bliver ældre. Han lærer af hans arbejde, naturligvis, og en dag vil han være træner for Real Madrid.

Om Bale:

- Der bliver sagt mange ting, og vi mener at Bale er en spiller der er her, som arbejder hårdt og træner godt. Han er vigtig for truppen og for klubben. Når han ikke er klar, er han ikke klar, fordi han fejler noget og sådan er det. Der bliver skrevet og sagt meget. Når han er 100% klar får vi at se. Han er fokuseret på at spille godt for holdet.

Om Bales tur til London:

- Han tog til London af personlige grunde, og med klubbens tilladelse. Han talte med klubben, for han har ret til personlige ting. Man skal spørge klubben om tilladelse, hvilket er det vigtigste. Han fik også lov til at tage afsted, fordi han ikke er klar til at spille. Det er meget simpelt. Han bad om klubbens tilladelse, og han fik den.

Skifte Bale til Januar?

- Han har aldrig snakket om at forlade klubben. Hvis han kan træne, træner han, og hvis han kan spille, spiller han. Han har faktisk spillet mange kampe. Jeg har talt med ham og James om kampen mod Brügge, og de var ikke klar. Han blev i sommers, og det er bedre for alle. Han er her, og han er glad for at blive her. Det er umuligt at miste lysten. Jeg tænker ikke på mulige bud på ham.

Seneste artikler...