25 år med fantastiske Raúl

En historie fra den spanske sporst journalist Carlos Conzález

Rafa Benitez var den første person, der fortalte mig om ham, på Real Madrids gamle træningsanlæg. Alvaro Benito og Raul gik forbi, mens jeg snakkede med den daværende cheftræner for ungdomsholdet, og han fortalte mig: "Denne spiller bliver fantastisk, kig på ham og  glem ham aldrig". Et år senere var jeg på La Romareda (Zaragozas hjemmebane), og her debuterede Raul d. 29. oktober 1994.

Han debuterede på et hold, besat af stjerner som Michel, Fernando Hierro, Luis Enrique, Fernando Redondo, Michael Laudrup og mange flere. Her var han så, lille og spinkel, men alligevel sno han sig som en ål mellem forsvarerne. Los Blancos lukkede tre mål ind, og tabte kampen 3-2.  

Raul missede mange store chancer, og hans mor, Marisa, sad ved siden af mig og græd. Jeg troede, at hans karriere i Madrid sluttede der, og jeg prøvede at muntre hende op - uden held, men jeg tog ikke fejl, da jeg fortalte hende, at dette bare var den første af mange kampe. 

Selvom Raul ikke havde meget held foran målet i sin debut, gjorde han nok for at imponere sine trænere og holdkammerater. Mange mennesker sagde, at han mislykkedes, men dem, der kendte ham, vidste at sagen var en anden. Han skulle blive en stjerne, og hele Madrid vidste det, og han viste alle dem der tvivlede på ham, at de tog fejl. Fra den dag af, er resten historie og kongesønnen er et ikon i Real Madrid.

Seneste artikler...