Rodrygo om forholdet til Vinícius: Vi støtter hinanden og det vil vi fortsætte med
Rodrygo Goes har ikke just væltet sig i minutter for Real Madrids førstehold her i starten af sæsonen, da Zinedine Zidane har troet mere på andre spillere, men den 18-årige offensivspiller har imidlertid imponeret i de få muligheder, som han har fået.
Særligt i sidste kamp, hvor brasilianeren blev kastet for løverne på udebane mod Galatasaray, viste han lovende takter såvel i det offensive spil som i det defensive arbejder.
Derfor har Zidane også helt valgt at se bort fra Vinícius Júnior, der endnu har til gode at vise de lovende takter fra sidste sæson, men Rodrygo ser de to holdkammerater som venner og ikke konkurrenter.
- Vinícius og jeg støtter hinanden, vi er venner og det vil vi blive ved med at være, siger Rodrygo i et interview med Intensive Esporte og fortsætter:
- Han har hjulpet mig meget, fordi han skiftede til Madrid et år før mig.
- Der bliver lavet sammenligninger mellem spillere fra Brasilien, men det gør vi aldrig selv; vi vil forsætte med at støtte hinanden.
Selvom det i skrivende stund peger i retningen af, at Zidane tror mere på Rodrygo end tidligere, så vil den 18-årige brasilianer ikke have nogen problemer med at optræde for Real Madrid Castilla i fremtiden.
- Jeg er her i klubbens tjeneste; hvis de har brug for mig på førstehold, byder jeg mig selvfølgelig til, men jeg vil ingen problemer have med også at spille for Castilla, siger Rodrygo.
- Jeg udlever en drøm ved at være her, og hvis det bliver nødvendigt, selvom jeg har scoret og debuteret i Champions League, optræder jeg uden problemer for Castilla igen.
Rodrygos fine præstationer på det seneste har også kastet en landsholdsudtagelse af sig. Den første af sin slags for den 18-årige offensivspiller, og det kom naturligvis som en stor overraskelse for ham, da han fik overleveret beskeden.
- Jeg sov. Klokken var 16:00 og jeg sover altid på det tidspunkt. Jeg registrerede ikke, at der var et opkald, husker Real Madrid-spilleren tilbage om dagen, hvor han fik beskeden om, at han var blevet udtaget til landsholdet.
- En af mine venner råbte og vækkede mig, i det samme ringede telefonen igen. Det var min far og han fortalte mig, at jeg var blevet udtaget til landsholdet. Jeg spurgte ham bare, om han var sindssyg.
Rodrygos far var ikke sindssyg. Således havde Brasiliens landstræner, Tite, valgt at udtage den blot 18-årige brasilianer til det landshold, der skal møde Argentina og Sydkorea i to testkampe d. 15. og 18. november.